Ell Pentti Tapio Kälviä - onko paras (kissa)lääkäri?

känkkäränkkä

Teen nyt ihan oman ketjun tälle kovasti kehutulle miehelle. Tuossa nostamassani ketjussa kun kyseltiin kissan leikkuuta ja hintaa ja joku siellä jo älähti, että onpa monta vuotta kyselty samaa asiaa.

MUTTA! Onko Pentti Tapio maineensa veroinen? Ymmärtääkö kissojen päälle hyvin? Kaikki kokemukset kehiin!! Niin positiiviset ja negatiivisetkin. Kiitos!

54

7528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Porisen mitä porisen

Mikäs kissaa vaivaa ?

• Kissus kanssa

Mitä se sulle kuuluu mikä sitä kissaa vaivaa, ala haukkuun tota ukkoo
        niin päästään asiaan.

• känkkäränkkä

Porisen mitä porisen: kissan vaiva on kohonnut maksa-arvo ja sitä pitäisi tarkemmin selvittää että mistä se johtuu. Kunnallinen on määrännyt nyt maksan toimintaa tukevaa lääkettä ja asiaa seurataan. Kissa on virkeä, syö, leikkii ja toimii normaalisti, ei siis ole (enää) sairaan oloinen ollenkaan.

Kiitos erittäin asiallisista vastauksista, niitähän minä olin vailla! Todella ihanaa lukea tällaisia ystävällisten ihmisten neuvoja oman tietämättömyyden, surun ja ahdistuksen keskellä.

Nöyrästi kuitenkin pyydän, että ketjuun tulisi asiallista tekstiä aloitusviestissä mainitsemastani eläinlääkäristä! Patoutumia voinee purkaa jossain terapiapalstalla.

• tapiolle vain.

Olen käynyt Pentti Tapiolla kaikkien eläinteni kanssa niin kauan kun hän on toiminut alalla. Käyn melkein kerran kuukaudessa koska kissoja on useampi. Loistava eläinlääkäri ja aina olen ollut äärettömän tyytyväinen. Kaikki vaivat on tutkittu perin pohjin ja pentti tosiaan välittää!! Myös kun on ollut viimeinen matka kaikki on hoidettu todella inhimillisesti. Suosittelen käymistä kissasi kanssa ja toivon kissalle pikaista parantumista. Ne jotka ei vastaa asiallisesti voisi kyllä olla kommentoimatta täällä! Jätä nämä ääliöt omaan arvoonsa! Tsemppiä teille!

• Porisen mitä porisen

Kissan voi viedä Kälviälle eläinlääkäriin ihan surutta, itse olin entisten
        kissojeni kanssa kanta-asiakas, kunnes yksi kissoistani sai takajalkaan
        mielestäni huonoa leikkaushoitoa. Eläinlääkäri kyllä mainitsi, että nyt
        olisi kissan lopettaminen viisainta mutta päädyin hengissä pitämisen
        kannalle. Niinhän siinä sitten kävi, että leikkaus haavan ompeleet eivät
        pitäneet ja vein kissani toiselle eläinlääkärille, joka antoi sille välittömän
        tappo tuomion. Olisi sitä jo Kälviällä voinut sanoa, että kissan lopetus
        on ainoa vaihtoehto eikä mitään muuta ole tehtävissä. Olen jatkossa
        asioinut toisella eläinlääkärillä mutta jos verikokeita pitää selvitellä
        niin sama kai se on millä eläinlääkärillä käy, että tämmöstä porinaa.

• plaaplaaplaplaaplaa
        Porisen mitä porisen kirjoitti:

Kissan voi viedä Kälviälle eläinlääkäriin ihan surutta, itse olin entisten
        kissojeni kanssa kanta-asiakas, kunnes yksi kissoistani sai takajalkaan
        mielestäni huonoa leikkaushoitoa. Eläinlääkäri kyllä mainitsi, että nyt
        olisi kissan lopettaminen viisainta mutta päädyin hengissä pitämisen
        kannalle. Niinhän siinä sitten kävi, että leikkaus haavan ompeleet eivät
        pitäneet ja vein kissani toiselle eläinlääkärille, joka antoi sille välittömän
        tappo tuomion. Olisi sitä jo Kälviällä voinut sanoa, että kissan lopetus
        on ainoa vaihtoehto eikä mitään muuta ole tehtävissä. Olen jatkossa
        asioinut toisella eläinlääkärillä mutta jos verikokeita pitää selvitellä
        niin sama kai se on millä eläinlääkärillä käy, että tämmöstä porinaa.

No sehän sano sulle että "olis viisainta",
        eli kerto sen.
        Sinähän sen päätät mitä tehdään.

Eli sinä päätit että ei tehdä kuten olisi viisainta vaan sitten vierität jälkeenpäin syyn sille joka ehdotti parhainta vaihtoehtoa.

• Tässä vastaus...

Usean vuoden asiakassuhteen perusteella voin kertoa,että palvelualttein ja taitavin eläinlääkäri taatusti 1000km säteellä.
      Pentti on pieneläinten erikoislääkäri ja jos on katti kipeä,tuolla tulee kuntoon jos on tullakseen!!

• eläinten ystävä

Paras on , siinä on mies niin oikeassa ammatissa kuin vain voi olla, työlleen omistautunut sanoisin..
      Aikoinaan kun kissa sairasti sokeritautia ja alkuun rampattiin tiheestikkin sielä et saatiin lääkitys kohilleen..Kun tuli aika jättää kissalle hyvästit oli lauantai ja laitoin tekstiviestin että onko mahdollista että toisin piikille kun näyttää että kissalta loppuu voimat, mut sinnittelee edelleen..Meni tunti ja soitti että on reissussa, mutta ilmoittaa kun on kotiutunut.Niinpä sunnuntai iltana 23.10.06 n.klo 19.00 vein kissamme piikille...
      Koiralta leikattiin samaisena vuonna mahasta kasvaimia, sanoi kyllä suoraan että tämmöset yleenä uusiutuu ja ettei leikkauksesta olisi suurta apua, mutta toki leikkaan jos sitä haluatte..Niinpä koira leikattiin, mutta todentotta kasvaimet uusiutui 3kk kuluttua. Ennen ensimmäistä leikkausta päätettiin ettei koiraa leikata toistamisiin,niinpä meillä oli taas kotieläimestä luopuminen edessä ja ammattinsa arvokkuudella Pentti Tapio senkin hoiti, kiitos siitä!!
      Kaupungin eläinlääkäri on varmasti yhtä pätevä en sitä epäile, mut sellanen kiireinen ja hätäilevä työssään..
      Muista el.:stä ei ole kokemusta..

• Kolme kattia

Yli kymmenen vuoden kokemuksella ehdottomasti paras eläinlääkäri!!!
        Kissojen kanssa olen asioinut ja juuri niinkuin yhdessä viestissä todettiin Pentti ottaa vastaan myös tilanteen mukaan vaikkapa sunnuntaina.
        Mulla tulee mieleen kuuluisa tv sarjoistakin tuttu James Herriot ja Kaiken karvaiset ystäväni.
        Känny numeroa tuskin saa mistään mutta tässä on vastaanoton numero, sehän löytyy muutenkin netistä ja puhelinluottelosta joten voi julkaista 06 8350403.

• gggtgth

Muutamat tuttavat käyttäneet lemmikkejään Tapion Pentillä ja paria poikkeusta lukuun ottamatta palaute ollut hyvää.

Omaa lemmikkiäni käytin Pohjanmaan pieneläinklinikalla Sakosella. Todella hyvä eläinlääkäri ja vieläpä edullinen. :)

• L-L ja sen kaveri

Sakose! Jos käyt vielä. Leda-LiliIltä Oulusta terveisiä! Upea eläinlääkäri. Kiitos.

• Eläinystävä Kokkola

Pentti osaa homman.
      Kuolinpiikki perseeseen kaikille kissakolleille.
      Eivät enää lisää muutenkin täyttä kissojen turhaa maailmaa.
      Ja tietysti nartuilta suvunjatkamisvälineet leikaten roskiin...

• miisu5

Samoin sinulle. Roskiin vaan...

• kissojen kaveri <3

Itsellänikin kissa sairastaa tällä hetkellä. Jos olen käyttänyt Penalla, niin tiedän että kaikkeni olen tehnyt. Inhimillinen, kokenut, maalaisjärjen omaava eläinlääkäri. Toivon kissallesi ja myös omalleni toipumista. Lämmöllä

• PPB

Kissat ja koirat hoitanut parhaiten. Tsemppiä!

• pppppppppp

Loistava eläinlääkäri! Ei muutako sinne ni toteat sen itsekkin.

• Katss

Onko täällä Kokkolan seudulla nämä eläinlääkärit suurinpiirtein saman hintasia? Esim. paljonko tyttökissan sterilisointi maksaa?

• Lilliböö

Tapio ottaa noin satasen.

• karvas kalkki

son kova kissa ryyppään...

...menee tappiolle

...koko virma

• miisu5

Mitäs sulle kuuluu tämä asia? Työnsä, kun hoitaa, niin yes. Ja hyvin hoitaakin. Laske sinä omia pullojasi.

• vastatkaa nopeasti

onko kellään olemassa Pentti Tapion kännykän puh.nroa?

• tiedustele

Numerotiedustelusta sen varmaankin saat, ei tänne kenenkään puhelinnumeroita kehtaa laittaa

• Erik af venusberg

Kerroppa oma osoitteesi ja kuppikokosi.

• Anonyymi
        Erik af venusberg kirjoitti:

Kerroppa oma osoitteesi ja kuppikokosi.

Rytikatu 6 ja kuppi on D

• AMMATTINSA OSAAVA

YLIVOIMAINEN YKKÖNEN LÄHISEUDULLA. LISÄKSI VIELÄ FIKSU KOHTELIAS MUTTA ENNEKAIKKEA AMMATTIMIES ISOLLA AALLA.

• ...

Ehdottomasti paras eläinlääkäri. Jo vuosia ollaan käyty ja tyytyväisiä joka kerta. Ei mitään negatiivista sanottavaa, osaa kyllä asiansa.

• ylitse toisten

Pentti Tapio on vain yksinkertaisesti paras mitä tiedän

• suosittelen

Pentti Tapio. Paras tietämäni eläinlääkäri. On hoitanut koirani. Loistavan ammattitaitoinen, jolla asiakkaita varmaan riittää. Jos minulla on ongelmia koirieni kanssa, ei muutakuin Pentti Tapion vastaanotolle. Loistava ihminen ja eläinten tuntija. Ammattitaitoinen. Suosittelen.

• Tyytyväinen

Olemme vuosien aikana käyttäneet Pentillä pupuja ja kissoja. Palvelu on ystävällistä, ammattitaitoista ja joustavaa.

• hui täydellinen

Olen pitkän ajan ihmetellyt että aina kysellään onko hyvä myyjä onko eläinlääkäri hyvä,onko se ja se .Mikä teidän ammatti on oletteko täydelisiä.olen käynnyt Smolandelin luona aina eikä ole pahaa sanomista ja myös Tapion .myös päivystyksiä joutunut aina hyvä palvelu ,eläimet ei aina käyttäydy kuin kotona.mulla itelläkin välillä on känkkäränkkä päällä.

• viimeinen kerta

TYTTÖNI KÄYTTI KERRAN KOIRANSA SIELLÄ, JA OLIPA SEMMOINEN KOKEMUS, ETTEI MEINANNEET KUMPIKAAN SIITÄ SELVITÄ. TAATUSTI VIKA REISSU.

• Eläinten ystävä

Paras eläinlääkäri missä koskaan olen käynyt eläinteni kanssa, ja eläimiä minulla on ollut tosi paljon !

• Kovia kokemuksia

Ehdottomasti paras, minulla on monen vuoden kokemus, vaikka välillä sorruin tännen Kokkolan keskustaan lääkärille ja kadun sitä vieläkin.

• Lä Äkäri

Kissa Taina o hjuva!

• on se vaan

paras♥

• numero 1

Ylivoimaisesti lähiseudun paras. Olen käyttänyt koiriani monesti ja Se mies kyllä tietää ja osaa.Suosittelen lämpimästi.

• puoskariell

Vein vanhan kissani Tapiolle lopetettavaksi, kissa oi kyllä yhä hyvin voimissaan, mutta halusimme lopetuksen ajoissa ennenkuin sen olo yhtään huononisi.
      Pentti Tapio nappasi kissan kainaloonsa, puristi lujasti ja iski lopetus piikin suoraan sydämeen! Kissa rimpuili kovasti hetkisen ja kuoli sitten. Mitään rauhottavaa tai muuta lääkitystä ei ell. antanut! Olen yhä järkyttynyt tapahtuneesta, tämähän oli ihan kissan rääkkäystä! Koskaan ei mitään lemmikkiä ole suositeltavaa lopettaa piikillä suoraan sydämeen ilman rauhottavaa. Moista en ole koskaan aiemmin nähnyt enkä kuullut ja toivottavasti ei kukaan muukaan. En todellakaan voi tällaista ell. suositella kenellekään! Tämä on todellakin täyttä totta ja karmea kokemus jonka koko elämäni muistan.

• Tuo oli ihan karmeeta!!! Voi kisuparkaa...Ihan hirveetä...:((((

• jiohiuhguyffg

Höpö höpö

• niinpääääniii

just tämmöisiä juttuja olen kuullut Pentistä valitettavasti, ja myös omat kokemukset omat samansuuntaisia. Jätti kerran auttamatta meidän koiraa, vaikka koiralla oli tuskallinen olo. Onneksi saatiin apua Oulusta, jossa eläinlääkäri jo odotti tuloamme....

• EläinystäväKokkola

Kissa pitää lopettaa ampumalla aivoihin. Katin kuolema tapahtuu silmänräpäyksessä. Näin olen tehnyt jo 428 kertaa - haulikolla, pistoolilla tai kiväärillä, ja katinrontti ei ole tuskaa tuntenut. Odotankin seuraavaa "uhria" mielenkiinnolla minkä värinen ja kuntoinen rontti on, sillä yksikään lainsuojaton kulkukatti ei poistu pihaltani, metsästäni eikä metsästysseurani alueelta elävänä...

• eiköneolluraudat

Varmaan poistuu!

• Koiran_menettänyt

Pentti Tapio on ylivoimaisesti paras tällä seudulla, toivottavasti jaksaa vielä pitkään pitää vastaanottoa.
      Kokkolassa on sellaisiakin lääkäreitä jotka eivät toimi rehellisesti, toivottavasti kenellekään muille ei käy niin kuin minulle.

• Kissankellit

Häh, onks ton nimi oikeesti Ell Pentti Tapio Kälviä?

• Nykyvaihtoehto

Oon käynyt ennen (noin 15-20 vuotta sitten) paljonkin siellä koirieni kanssa kun ei oikein muita vaihtoehtoja ollut. Asiansa hoiti jotenkuten mutta päällimmäisenä paistoi aina ylimielisyys ja todella töykeä käytös. Asiakkaita oli aina paljon jonossa odottamassa ja monet eläimistä tuskissaan. Jos joku yritti kysyä kauanko vielä menee niin vastauksena tuli vain tiuskintaa ja äkäilyä ja varmasti se kysyvä asiakas jäi välistä "vahingossa" vuorollaan. Hoito oli hätäistä ja vähän sinnepäin kunhan sai asiakkaan äkkiä pois ja ison laskun töistään sekä määrättyä jotain lääkettä että sai lääkefirman provikat. Kun kolmas koirani kuoli hänen puolihuolimattomuutensa takia, lakkasin käymästä. Käytin kunnaneläinlääkäriä vaikka hän ei ollutkaan koiraekspertti. Sai sentään koirani pysymään hengissä ja voimaan hyvin.

Sitten kuulin yhdeltä kasvattajalta että Kokkolaan on tullut uusi latvialainen eläinlääkäri Murnieks joka on aivan huippuekspertti. On pitänyt ennen Suomeen muuttoa vuosikausia erittäin maineikasta klinikkaa Latviassa. Kävin kokeeksi siellä enkä enää muualla käy kuin siellä. On sitten todella ammattitaitoinen lääkäri ja käsittelee eläimiä taidolla. Eikä ole edes kallis.

• Anonyymi

Ei ole Ari Murnieks Kokkolassa 😭 oli hyvä ELL ja tällä aina käytiin.

• Joooooooo

Joo toi Murnieks on hyvä. Se ei vaan osaa vielä paljoa suomea. Kuulemma opettelee koko ajan, mutta suomi on vaikeaa. ;-) Mutta puhuu tosi hyvää englantia.

• hgtfyt

Aika juttua taas. Kateellinen kilpailijako näitä kirjoittelee? Pentti on oikein leppoisa ja eläinystävällinen mies ja tosi pätevä hommassaan.

• Naamapalmu

Sen enempää näihin värikkäisiin tarinoihin puuttumatta,aika fakiiri sais olla, joka kissalle osais piikin pistää sydämeen rauhoittamatta. Eiköhän toi nyt ole sula mahdottomuus suorituksena ellei kyse ole puolikuolleesta/tajuttomasta eläimestä, ja silloinhan nopea armo on paikallaan. Kaikkihan me varmaan tunnemme jonkun, jonka mielestä kaikki vähänkin muuta kuin yliystävälliset ovat ylimielisiä ja töykeitä(ja oikeassa mielentiladsa hekin). Itsellä ja kaikilla tutuilla pelkästään hyviä kokemuksia. Käyttänyt olen useampaa koiraa ja kissoja. Pätevä, suoraanpuhuva ja mielestäni oikealla asenteella hommaansa hoitava. Myös muut Kälviän eläinlääkärit, Smolander ja tuttujen mukaan Murniekskin ihan asiallisia. Mun käsittääkseni Pentti Tapio on eniten koirien asiantuntija, valtavasti kokemusta ja tietoa etenkin metsästyskoirista.( Sitä, kuka on paras kissalääkäri, mahdotonta sanoa Siihen tarvittaisiin muutama sata valmiiksi diagnosoitua kissaa jokaiselle vertailtavalle, ja asiallinen, ei tunnepohjalta hysteerisenätehty, arvio miten hoito onnistui.) Hyvä, asiallinen, kokenut ja kohtuuhintainen.

• Einimeä

En oo koskaan muulla eläinlääkärillä käyttänyt lemmikkejäni, ja ei ole tarvetta käydäkään. Se mies on oikealla alalla ja taatusti yksi parhaista ellei paras.

• romualdo2

paras hän on - varsinkin koirien asiantuntija. hoitanut monta koiraani ja päästänyt heitä myös pois kärsimyksistä. hei Pentti, jos luet tätä niin olemme Koivuhaassa, minä ja Liisa. Tulukaa käymähän! Paarmanpolku 7 as 5.

• Anonyymi

Kerrassaan pätevä, etevä ja hienotunteinen eläinlääkäri. Kaksi kissaa ja koira saivat aina ensiluokkaista hoitoa! Arvostan häntän valtavasti.

• Anonyymi

Tapio on hyvä vanhanliiton lääkäri, miksi viedä Murmanskille tai Sakopaanelle kun on suomalainen lääkäri. Hyvä oli myös Kruunupyyn lääkäri.

• Anonyymi

Pentti on koiramies, hirvikaverini, ja oli Kokkolan Varastoalueen sotakoiriemme lääkäri, jolle maksoin palkan monta vuotta. Tietysti kissatkin hoidetaan periaatteesta ja kutsumuksesta. Jopa hiiretkin, hah hah haaa!!!...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe