Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sama toistuu, aina vaan

Vanha Massikka

Anttila: Viljelijöiden haettava turvapaikkaa Norjasta
Keskustalainen toimitusministeristön maatalousministeri Sirkka-Liisa Anttila kehottaa suomalaisviljelijöitä hakemaan itselleen ja elinkeinolleen turvapaikan Norjasta. Anttilan mukaan eilen hyväksytyn hallitusohjelman budjettileikkaukset tarkoittavat sitä, että suomalaisviljelijän tulot leikkautuvat 15:llä prosentilla.
Norjan hallitus teki Anttilan mukaan viime kuussa tuottajille tuloratkaisun,
joka nostaa elinkeinon tuloja 10 prosenttia vuodessa ja lisäksi korvaa kustannusten nousut.
http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_Kotimaa/anttila_viljelij%C3%B6iden_haettava_turvapaikkaa_norjasta_7189684.html

Ainakin ulkomuodoiltaan hyvää tekisi 15% tulovähennys kyseiselle rouvalle.
Eikä ole ensi kerta kun kehoitetaan muuttamaan muualle esim.Ruotsi. Ennen vaan sen joutui tekemään, ilman maatilaa olevat.! Maatalouteen liittyvät menot ovat sanoinkuvaamattomat, on aika senkin alan tottua kansainväliseen kilpailuun, ilman veronmaksajien tukija.

9

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko varaa?

      Asiasta en tiedä, mutta eikös tuo 15% tulovähennys rouvan ulkomuodolle ole turhaa ivaamista? Onkohan kyseiseltä ivaajalta varaa ottaa 15% esim. älykkyydestä?

      • Vanha Massikka

        Turhaa ivaamista..? Ompa sulla tekopyhyys, mennyt ihan uudelle tasolle. Etkö ole sattunut huomaamaan "leipäjonoja" esimerkkinä pohjoismaisesta hyvinvointivaltiosta. Sulla ei ole varaa näköjään antaa 15% :tia älykkyydestä pois, sultahan loppuu ajatukset kokonaan. Mietittää tuo alkulause="Asiasta en tiedä" Oiskohan parempi että olisit siinä , turvallisessa omassa maailmassasi Salatuine perheineen ja niin edelleen. Sulla voisi olla yllätys, että eräät kärsivät nälkää tässä maassa. Me viemme nk.maailmanmarkkinahintaan omia tuotteita ulkomaille, maksaen hintaeron omasta pussista. Sekä tuotteen korkeina hintoina että veroina. Kuka syö sinun kustantamasi pihvin ulkomailla, olisi sopivampi kysymys tähän.? Vai autammeko köyhiä maita ruokavienillä.?


      • Vanha ilman massia
        Vanha Massikka kirjoitti:

        Turhaa ivaamista..? Ompa sulla tekopyhyys, mennyt ihan uudelle tasolle. Etkö ole sattunut huomaamaan "leipäjonoja" esimerkkinä pohjoismaisesta hyvinvointivaltiosta. Sulla ei ole varaa näköjään antaa 15% :tia älykkyydestä pois, sultahan loppuu ajatukset kokonaan. Mietittää tuo alkulause="Asiasta en tiedä" Oiskohan parempi että olisit siinä , turvallisessa omassa maailmassasi Salatuine perheineen ja niin edelleen. Sulla voisi olla yllätys, että eräät kärsivät nälkää tässä maassa. Me viemme nk.maailmanmarkkinahintaan omia tuotteita ulkomaille, maksaen hintaeron omasta pussista. Sekä tuotteen korkeina hintoina että veroina. Kuka syö sinun kustantamasi pihvin ulkomailla, olisi sopivampi kysymys tähän.? Vai autammeko köyhiä maita ruokavienillä.?

        Asiasta en tiedä, vol. II:

        Olen sattumoisin huomannut leipäjonot, koska olen itsekin niissä jonottanut. Se siitä tekopyhyydestä. Älykkyydestä älkää tosiaankaan ottako yhtään pois, sillä sitä on muutenkin vähän. Viljelijöiden työskentelystä en ole selvillä, eikä hallitusneuvotteluiden budjettileikkauksistakaan. Oma maailma minulla tosiaankin vielä on, tosin perhettä ei siihen kuulu. Nälän kärsimisestä voisin kertoa sinulle moniakin tarinoita. Tuo minun kustantamani pihvi maistuisi tosiaankin joskus minunkin suussani.

        Kuten ehkä 100% älylläsi päättelitkin, olen juuri tuollainen ns. väliinputoaja, jota tuskin vilkaisisitkaan kadulla jos kohtaisimme. Sen verran olen tällä omalla pikku älylläni (josta ei mielestäsi edes 15 % voi antaa pois) miettinyt, että asiat eivät parane ulkoista olemusta haukkumalla. Vai oletko sinä saanut kovinkin hyviä tuloksia ja omalta osaltasi lyhentänyt leipäjonoamme?


      • Vanha massikka
        Vanha ilman massia kirjoitti:

        Asiasta en tiedä, vol. II:

        Olen sattumoisin huomannut leipäjonot, koska olen itsekin niissä jonottanut. Se siitä tekopyhyydestä. Älykkyydestä älkää tosiaankaan ottako yhtään pois, sillä sitä on muutenkin vähän. Viljelijöiden työskentelystä en ole selvillä, eikä hallitusneuvotteluiden budjettileikkauksistakaan. Oma maailma minulla tosiaankin vielä on, tosin perhettä ei siihen kuulu. Nälän kärsimisestä voisin kertoa sinulle moniakin tarinoita. Tuo minun kustantamani pihvi maistuisi tosiaankin joskus minunkin suussani.

        Kuten ehkä 100% älylläsi päättelitkin, olen juuri tuollainen ns. väliinputoaja, jota tuskin vilkaisisitkaan kadulla jos kohtaisimme. Sen verran olen tällä omalla pikku älylläni (josta ei mielestäsi edes 15 % voi antaa pois) miettinyt, että asiat eivät parane ulkoista olemusta haukkumalla. Vai oletko sinä saanut kovinkin hyviä tuloksia ja omalta osaltasi lyhentänyt leipäjonoamme?

        No johan nyt, ruvetaan vinkumaan älystä.! Kuinka älykästä.? Lainaan tekstiäsi.
        " asiat eivät parane ulkoista olemusta haukkumalla" Kyllä minä tekstiä kirjoitin, naapurin koirat haukkuu..! Pointti oli aivan muu kuin ulkomuoto, mutta olihan siinä metafooraa mukana. Koska ulkomuodoltaan hyvin pärjäävä, (ei nähnyt nälkää) Kehoittaa muuttamaan Norjaan, koska ei saa 10% korotuksia ja kustannusten nousua alaltaan. Norjassa on öljyä yms. sillä maalla menee hyvin.! Niillä on varaa maksaa maataloustuottajille.! Loput ajatele itse.! Myös kehitysmaan maantaloustuottajia ja sen maan bruttokansantuotteenkasvua ajatelin. Nythän EU, ynnä muut tehokkaasti suojelee omaa maatalouttaan ja estää köyhien maiden maataloustuotteiden tuonnin..! Ajatele sitäkin.! Ääs turha toive sulta Vanha ilman massia


      • Se toisen laidan mie
        Vanha massikka kirjoitti:

        No johan nyt, ruvetaan vinkumaan älystä.! Kuinka älykästä.? Lainaan tekstiäsi.
        " asiat eivät parane ulkoista olemusta haukkumalla" Kyllä minä tekstiä kirjoitin, naapurin koirat haukkuu..! Pointti oli aivan muu kuin ulkomuoto, mutta olihan siinä metafooraa mukana. Koska ulkomuodoltaan hyvin pärjäävä, (ei nähnyt nälkää) Kehoittaa muuttamaan Norjaan, koska ei saa 10% korotuksia ja kustannusten nousua alaltaan. Norjassa on öljyä yms. sillä maalla menee hyvin.! Niillä on varaa maksaa maataloustuottajille.! Loput ajatele itse.! Myös kehitysmaan maantaloustuottajia ja sen maan bruttokansantuotteenkasvua ajatelin. Nythän EU, ynnä muut tehokkaasti suojelee omaa maatalouttaan ja estää köyhien maiden maataloustuotteiden tuonnin..! Ajatele sitäkin.! Ääs turha toive sulta Vanha ilman massia

        Tekstiä kirjoittaessa ei kait voi "vinkua" älystä, vai voiko mielestäsi? Kenties vastakkaisen mielipiteen antaminen sinulle on juuri tätä "vinkumista"? Tosin onko sitten sen älykkäämpää ivata ulkomuodosta? Vrt. "Ainakin ulkomuodoiltaan hyvää tekisi 15% tulovähennys kyseiselle rouvalle."

        "Kyllä minä tekstiä kirjoitin, naapurin koirat haukkuu..!" Mielipiteen esittäminen huumorin keinoin?

        "Pointti oli aivan muu kuin ulkomuoto..." vst "Ainakin ulkomuodoiltaan hyvää tekisi 15% tulovähennys kyseiselle rouvalle." eli eikö kyseessä ole juuri ulkomuotoseikat?

        "Koska ulkomuodoltaan hyvin pärjäävä, (ei nähnyt nälkää)" Havaitsen tällä pienelläkin älylläni tässä melkoista ivaa. Tuskin tässä langanlaihaa ulkomuotoa jumaloivassa maassa vähemmän nälkää nähnyttä kutsuttaneen "pärjääväksi".

        Mutta mitäs minä tässä nyt (eri lailla) ajattelemaan, kirjoituksenihan voitaisiin tulkita "vingunnaksi".


      • Vanha masikka
        Se toisen laidan mie kirjoitti:

        Tekstiä kirjoittaessa ei kait voi "vinkua" älystä, vai voiko mielestäsi? Kenties vastakkaisen mielipiteen antaminen sinulle on juuri tätä "vinkumista"? Tosin onko sitten sen älykkäämpää ivata ulkomuodosta? Vrt. "Ainakin ulkomuodoiltaan hyvää tekisi 15% tulovähennys kyseiselle rouvalle."

        "Kyllä minä tekstiä kirjoitin, naapurin koirat haukkuu..!" Mielipiteen esittäminen huumorin keinoin?

        "Pointti oli aivan muu kuin ulkomuoto..." vst "Ainakin ulkomuodoiltaan hyvää tekisi 15% tulovähennys kyseiselle rouvalle." eli eikö kyseessä ole juuri ulkomuotoseikat?

        "Koska ulkomuodoltaan hyvin pärjäävä, (ei nähnyt nälkää)" Havaitsen tällä pienelläkin älylläni tässä melkoista ivaa. Tuskin tässä langanlaihaa ulkomuotoa jumaloivassa maassa vähemmän nälkää nähnyttä kutsuttaneen "pärjääväksi".

        Mutta mitäs minä tässä nyt (eri lailla) ajattelemaan, kirjoituksenihan voitaisiin tulkita "vingunnaksi".

        Kun on lusikalla annettu , ei voi kauhalla vaatia..! Takerru sinä lillukanvarsiin, minä jatkan elämääni.! Saivartelulla saat paremman elämän, tai ainakin ajankulua.! Lainaan vanhaa sananlaskua= Viisas ymmärtää sanomattakin, ja tyhmä ei ymmärrä vaikka selittäisit..!


      • kolmas (nainen)
        Vanha masikka kirjoitti:

        Kun on lusikalla annettu , ei voi kauhalla vaatia..! Takerru sinä lillukanvarsiin, minä jatkan elämääni.! Saivartelulla saat paremman elämän, tai ainakin ajankulua.! Lainaan vanhaa sananlaskua= Viisas ymmärtää sanomattakin, ja tyhmä ei ymmärrä vaikka selittäisit..!

        Vanha ei näköjään aina tarkoita viisasta.


    • Daltonbooking

      Miksei puututa jakelun kehittämiseen ?

      Esim luomuruokaa ei juuri saa mistään vaikka tiloja ajetaan jo alas ?

    • tulos tai ulos---

      Siinäpä se. Kun ei näytä olevan halua, niin tässä on tulos!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe