minkälaista työtä teette?

ihan oikea sähkäri

otsikko jo kertoo kysymykseni. jos työskentelet sähköalalla kuten minä, niin mitä hommiisi kuuluu? itse olen ollut jo 19 vuotta samassa sähköasennus firmassa ja työni on lähinnä varaston järjestelyä. aikoinaan johtaja sanoi, että aloitetaan varastosta ja siirrytään sitten asennuspuolelle, mutta vielä ei ole siirtoa tullut. uusia kavereita on jälkeeni tullun noin parikymmentä ja kaikki on päässyt suoraan asennuspuolelle, eli mulla vain on käynyt huono tsäkä. täällä sentään pääsee ammattiasioissakin esille, kun paneudun joihinkin kysymyksien ratkaisuihin.

11

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan oikea sähkäri

hyvin tommoset kovimmat fanini jo tulkitseevat tilannetta.

työryhmän kärkimiehen tehtäviä hoitaessa joutuu väkisinkin tilanteeseen, jossa on parempi jättää varsinainen asennustyö vähemmälle ja keskittyä järjestämään tietoa ja tuotteita työryhmälle. siinä se työmaa-varastoinnin järjestely menee helposti samalla, kun muiden ei tarvitse käydä sitä sotkemassakaan.

onneks välillä osuu hyvin suunniteltuja ja selkeitä työmaita, joilla kerkeää itsekkin tekemään oikeasti jotain, eikä tarvi kaikkea aikaa käyttää suunnitelmien aukkojen paikkaamiseen.

ps. palvelusvuodet ei ihan osunu, lueppa tarkemmin noita vanhoja viestejä ;)

• ihan oikea sähkäri

hienoa, että ihailijoita riittää ja sikiää lisää ;)

palvelusvuosia kolmetoista ja asentajan apupojasta aloitin, sitten vihaista isännän takaliston nuolua ja kas, olinkin jo yksin pakunratissa ja asennuskohteeseen menossa. kolme vuotta sitten tuli seinä vastaan uraputkessa, kun iski tuo värisokeus, eli ei mustat ja siniset keviteipit erottunut. nyt muistelen haikeina työuraani ja kirjoitan opaskirjaa tee se itse sähkäreille.

• ihan oikea sähkäri

voihan kiesus sentään. pitääpä siteerara lempiartistini kappaletta "kuka on se oikea".
      vuosia tänne kirjoittaneen tekstin asu kertokoon puolestaan.
      vastaus fanikerholaisen kysymykseen: palvelusvuosia samalla työnantajalla 9, ammattinimike sähköasentaja (ihan oikea) ja työni on saneerauskohteiden sähkötyöt ja jonkin verran uudisrakennusten sähköistämistä.

• ihan oikea sähkäri

ei toi nyt ihan lempiartistin titteliä ansaitse, mutta biisivalinta on kyl aika kova. teinidiskoissa soi ilmestymisaikaansa monet kerrat ja aina pääs tanssittamaan nättejä tyttöjä.. ja sit tuli pitkin korvia kun erehty koestamaan mitä leviksen 501:sten takataskuista löytyy ;)

• ihan oikea sähkäri

Työvuosia sähkön parissa 27 vuotta. Rakennuksilla aloittelin nuorena sähkömiehen apulaisena ja lopulta ihan oikeana sähkärinä, muutama vuosi tehtaassa koneiden kanssa puuhastelua, sittemmin oma firma pystyyn, yksin teen kaikkea mitä vastaan tulee sähköjen muodossa. Fanikerhoa en perustanut, I am lonely rider ;D

• Toinen nimimerkki

Käyn 8 h päivässä korjaamassa ihan oikeen sähkärin räpellyksiä.

• ihan oikea sähkäri

9 vuotta renkinä asennusfirmassa, sitten 5 vuotta sähkölaitekorjauksia tehtaassa, nyt kolmatta vuotta velipojankanssa asennuksia omilla luvilla ja runsailla euron kuvilla ;)

• ihan oikea sähkäri

Koulutukseltani olen maalari ja työkseni ajan lokakaivojen tyhjennys traktoria. Virapelinä teen aikanikuluksi sähköasennuksia, koska ne ovat hommia, jotka lapsikin osaa.

• 19+11

Minäkin teen sähköasennukset ihan omin lupineni. Helppoa kun sen osaa kuka tahansa.

• ripulix

Ihka oikee sähkäri on narupelle, päihdekoukussa nojaileva surkimus. Älkää ny alanammattilaiset vaivaa nähkö, ja lukeko näitä höpötyksiä.

• siitä erottaa

ammattilaisten ei tarvii päteä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4078
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe