otsikko jo kertoo kysymykseni. jos työskentelet sähköalalla kuten minä, niin mitä hommiisi kuuluu? itse olen ollut jo 19 vuotta samassa sähköasennus firmassa ja työni on lähinnä varaston järjestelyä. aikoinaan johtaja sanoi, että aloitetaan varastosta ja siirrytään sitten asennuspuolelle, mutta vielä ei ole siirtoa tullut. uusia kavereita on jälkeeni tullun noin parikymmentä ja kaikki on päässyt suoraan asennuspuolelle, eli mulla vain on käynyt huono tsäkä. täällä sentään pääsee ammattiasioissakin esille, kun paneudun joihinkin kysymyksien ratkaisuihin.
minkälaista työtä teette?
11
167
Vastaukset
- ihan oikea sähkäri
hyvin tommoset kovimmat fanini jo tulkitseevat tilannetta.
työryhmän kärkimiehen tehtäviä hoitaessa joutuu väkisinkin tilanteeseen, jossa on parempi jättää varsinainen asennustyö vähemmälle ja keskittyä järjestämään tietoa ja tuotteita työryhmälle. siinä se työmaa-varastoinnin järjestely menee helposti samalla, kun muiden ei tarvitse käydä sitä sotkemassakaan.
onneks välillä osuu hyvin suunniteltuja ja selkeitä työmaita, joilla kerkeää itsekkin tekemään oikeasti jotain, eikä tarvi kaikkea aikaa käyttää suunnitelmien aukkojen paikkaamiseen.
ps. palvelusvuodet ei ihan osunu, lueppa tarkemmin noita vanhoja viestejä ;) - ihan oikea sähkäri
hienoa, että ihailijoita riittää ja sikiää lisää ;)
palvelusvuosia kolmetoista ja asentajan apupojasta aloitin, sitten vihaista isännän takaliston nuolua ja kas, olinkin jo yksin pakunratissa ja asennuskohteeseen menossa. kolme vuotta sitten tuli seinä vastaan uraputkessa, kun iski tuo värisokeus, eli ei mustat ja siniset keviteipit erottunut. nyt muistelen haikeina työuraani ja kirjoitan opaskirjaa tee se itse sähkäreille. - ihan oikea sähkäri
voihan kiesus sentään. pitääpä siteerara lempiartistini kappaletta "kuka on se oikea".
vuosia tänne kirjoittaneen tekstin asu kertokoon puolestaan.
vastaus fanikerholaisen kysymykseen: palvelusvuosia samalla työnantajalla 9, ammattinimike sähköasentaja (ihan oikea) ja työni on saneerauskohteiden sähkötyöt ja jonkin verran uudisrakennusten sähköistämistä.- ihan oikea sähkäri
ei toi nyt ihan lempiartistin titteliä ansaitse, mutta biisivalinta on kyl aika kova. teinidiskoissa soi ilmestymisaikaansa monet kerrat ja aina pääs tanssittamaan nättejä tyttöjä.. ja sit tuli pitkin korvia kun erehty koestamaan mitä leviksen 501:sten takataskuista löytyy ;)
- ihan oikea sähkäri
Työvuosia sähkön parissa 27 vuotta. Rakennuksilla aloittelin nuorena sähkömiehen apulaisena ja lopulta ihan oikeana sähkärinä, muutama vuosi tehtaassa koneiden kanssa puuhastelua, sittemmin oma firma pystyyn, yksin teen kaikkea mitä vastaan tulee sähköjen muodossa. Fanikerhoa en perustanut, I am lonely rider ;D
- Toinen nimimerkki
Käyn 8 h päivässä korjaamassa ihan oikeen sähkärin räpellyksiä.
- ihan oikea sähkäri
9 vuotta renkinä asennusfirmassa, sitten 5 vuotta sähkölaitekorjauksia tehtaassa, nyt kolmatta vuotta velipojankanssa asennuksia omilla luvilla ja runsailla euron kuvilla ;)
- ihan oikea sähkäri
Koulutukseltani olen maalari ja työkseni ajan lokakaivojen tyhjennys traktoria. Virapelinä teen aikanikuluksi sähköasennuksia, koska ne ovat hommia, jotka lapsikin osaa.
- 19+11
Minäkin teen sähköasennukset ihan omin lupineni. Helppoa kun sen osaa kuka tahansa.
- ripulix
Ihka oikee sähkäri on narupelle, päihdekoukussa nojaileva surkimus. Älkää ny alanammattilaiset vaivaa nähkö, ja lukeko näitä höpötyksiä.
- siitä erottaa
ammattilaisten ei tarvii päteä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750