Voyagerin hankinta

kiitti tiedoista

Olen hankkimassa Voyageria, mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota autoa kattellessa?
Onko jotain heikkoja kohtia? Farkku on käymässä ahtaaksi...

26

9669

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pete

      - automaattivaihde
      - neloskoneiden kannet ja jakopäät
      - kannattaa kiinnittää huomiota kärryn yleiseen olemukseen, ryhditön ja epäsiisti viittaa heikkoon huolenpitoon ja aiheuttaa aikanaan kaikenlaista ongelmaa, mukaan lukien noi automaatti ja nelkkujen tyyppiviat.

      siinä kai tärkeimmät. Käy läpi tää palsta, asiaa on puitu enemmänkin.

      - bensanelosta en ostaisi, ei se juurikaan ole 3.3 tai 3.8 V6:sta taloudellisempi käytännössä eikä se ole riittävän tehokas näin isossa autossa. Tämä taas johtaa siihen että koneesta otetaan usein kaikki irti mikä taas johtaa vikoihin ( kansi, jakopää, öljynkulutus jne )

      • Kimmo

        Moikka Pete,

        Kovin mollaat 2.4 - bensakonetta.
        Ovatko tosiaan niin huonoja - uudetkin ?

        Itselläni on puolen vuotta vanha 2.4 manuaali
        ja hirvittää ajatella, että kone olisi kovin
        pehmoista tekoa ( = kimiräikköset... )

        Ja kun tiedät koneista, niin onko nykyisessä neloskoneessa nokkahihna vai -ketju. Käyttömanuaalikaan ei sitä kerro.

        Vastauksista etukäteen kiittäen.


      • Pete
        Kimmo kirjoitti:

        Moikka Pete,

        Kovin mollaat 2.4 - bensakonetta.
        Ovatko tosiaan niin huonoja - uudetkin ?

        Itselläni on puolen vuotta vanha 2.4 manuaali
        ja hirvittää ajatella, että kone olisi kovin
        pehmoista tekoa ( = kimiräikköset... )

        Ja kun tiedät koneista, niin onko nykyisessä neloskoneessa nokkahihna vai -ketju. Käyttömanuaalikaan ei sitä kerro.

        Vastauksista etukäteen kiittäen.

        Mutta yhdellä työkaverilla on, eikä ole ainakaan mulle valitellut. Pitäisi kai koeajaa hiukan jotta sais tuntumaa. Sillä on se lyhyempi Voyager, ei Grand.

        Koeajelin kerran Pontiac Transportin, jossa oli 2.3 neloskone ja manuaalivaihde. Kärryähän saa myös isolla V6 -koneella. Tämä auto kulki sangen kevyen tuntuisesti, muistaakseni Transu on kyllä Grand Voyageria pienempi ja kevyempi.

        Jenkkien autoreview -palstoilla on ollut jonkun verran porua näistä Voyagerin neloskoneista. En osaa sanoa kuinka vakavasti näihin pitää suhtautua ja millainen sakki niitä kirjoittelee ja miten ne autoaan huoltaa ja kohtelee. Voihan olla että sinne päätyy vain pienen pienen vähemmistön negatiiviset jutut. Ja moottoriöljyt ja niiden vaihto taitaa olla niille ihan uusi juttu.

        Täälläkin on ollut juttua neloskoneen kannesta, tosin taisi olla vielä pienempi 2.0

        Tosiasia on, että kone on teholtaan ja väännöltään heikkotehoisin. Voyager on aika painava auto eikä se V6 -koneellakaan mikään tykki ole kiihtymään, tuskin sitten pienemmällä koneella.

        Vanhemmassa korimallissa ( 96 - 2000 jotain ) on ainakin nokkahihna neloskoneessa, en ole varma uudemmista, merkkihuolto ainakin osaa sanoa. Dieselnelosissa on kaiken maailman ketjua ja hammaspyörää, en oikein enää muista missä vuosimalleissa on mitäkin.

        Joku onnellinen neloskoneen käyttäjä kertoi että ei pidä käyttää viitosvaihdetta kuin vasta noin yli 90 nopeuksissa, kannen tiivisteen prakaamisen syynä on kuulemma usein liian isoilla vaihteilla jyrryyttäminen. Tämähän pätee kaikkiin autoihin, kyllä sen koneen saa korkkaamaan jos ajelee raskaalla autolla alikierroksilla.

        Dieselnelosissa on ollut ongelmaa kannentiivisteen materiaalin kanssa. Uudemmissa ja korjatuissa on uudentyyppine tiiviste. Miten sitten mahtaa olla bensanelosessa, enpä ole varma.


      • voy99
        Kimmo kirjoitti:

        Moikka Pete,

        Kovin mollaat 2.4 - bensakonetta.
        Ovatko tosiaan niin huonoja - uudetkin ?

        Itselläni on puolen vuotta vanha 2.4 manuaali
        ja hirvittää ajatella, että kone olisi kovin
        pehmoista tekoa ( = kimiräikköset... )

        Ja kun tiedät koneista, niin onko nykyisessä neloskoneessa nokkahihna vai -ketju. Käyttömanuaalikaan ei sitä kerro.

        Vastauksista etukäteen kiittäen.

        Olen pari vuotta ajellut 2.4 M5 Voyagerilla (99) ja saman ajan seurannut näitä sivuja. Jakopään ongelmat liittyvät tietyn vuosimallin dieseleihin. Bensakoneissa ei moista ongelmaa ole. Kannentiiviste 2.4 koneissa on ensi asennuksena osoittautunut heikoksi. Parannettiin joskus 2001 (?) monikerrostiivisteeksi. Itselleni vaihdettiin tämän tyyppinen tiiviste noin 1.5 vuotta sitten => no problem. Voyager ei ole mikään vauhtiauto, joten 2.4 kone on riittänyt mainiosti meidän perheen (5h)käyttöön. Seuraavakin autoni on todennäköisesti voyager 2.4.


      • Pete
        voy99 kirjoitti:

        Olen pari vuotta ajellut 2.4 M5 Voyagerilla (99) ja saman ajan seurannut näitä sivuja. Jakopään ongelmat liittyvät tietyn vuosimallin dieseleihin. Bensakoneissa ei moista ongelmaa ole. Kannentiiviste 2.4 koneissa on ensi asennuksena osoittautunut heikoksi. Parannettiin joskus 2001 (?) monikerrostiivisteeksi. Itselleni vaihdettiin tämän tyyppinen tiiviste noin 1.5 vuotta sitten => no problem. Voyager ei ole mikään vauhtiauto, joten 2.4 kone on riittänyt mainiosti meidän perheen (5h)käyttöön. Seuraavakin autoni on todennäköisesti voyager 2.4.

        Eikös siinä 2.4 bensakoneessa ole jakohihna ? Eihän hihna sinänsä ole huono ratkaisu, riippuu ihan miten hyvin se on toteutettu. Noissa dieleissähän ei ole hihnaa, silti niissä on ollut kalliita juttuja jakopäässä.

        Hihnan vaihdon hinnasta ei ole kuvaa Voyagerissa. Näitä on niin monen hintaisia eri automalleissa. Lagunan 2.0 ( 8 venttiilinen ) se ei ollut kallis, sen sijaan saman auton 16 venttiiliseen ( olikos se 1.8 ) se on aivan eri luokkaa.

        Voyagerin 3.3 ja 3.8 V6 -koneista ei ole juurikaan ollut mainintoja missään, ne vain kestävät, ehtaa jenkkipatarautaa ilman mitään joutavia high-tech rempuloita. Koneesta tulee mieleen kuin se olisi kehitetty jenkki V8:sta sahaamalla lohkosta pois pari pyttyä. Eräs paikallinen korjaamo on kertomansa mukaan kyllä joskus tässä laittanut 3.3:seen uuden kannentiivisteen, eli ei sekään ole ikuinen.

        Suomen olosuhteissa 2.4 riittänee kyllä hyvin moneen käyttöön. Jos on paljon kaupunki- ja lähiöpyöritystä, 2.4 manuaali lienee bensapihimpi valinta verrattuna 3.3/3.8 automaattiin. Valtatieajossa ero kapenee. Grand Voyagerin luonne isolla V6 -koneella tulee esiin vasta kun päästään ajamaan yhtä soittoa satoja kilometrejä hyvää (moottori)tietä noin 140 km/h vakionopeussäätimen kanssa, tämä ei ole suomessa laillista eikä yleenä edes käytännössäkään mahdollista.

        Kaikkein halvinta moottorin huoltoa on säännölliset öljynvaihdot. Turha venyttää sitä huoltoväliä äärimmilleen pienen säästön toivossa, saattaa kostautua joskus myöhemmin kalliilla rempalla. Itse vaihtelen öljyt noin 5000km välein.


      • voy99
        Pete kirjoitti:

        Eikös siinä 2.4 bensakoneessa ole jakohihna ? Eihän hihna sinänsä ole huono ratkaisu, riippuu ihan miten hyvin se on toteutettu. Noissa dieleissähän ei ole hihnaa, silti niissä on ollut kalliita juttuja jakopäässä.

        Hihnan vaihdon hinnasta ei ole kuvaa Voyagerissa. Näitä on niin monen hintaisia eri automalleissa. Lagunan 2.0 ( 8 venttiilinen ) se ei ollut kallis, sen sijaan saman auton 16 venttiiliseen ( olikos se 1.8 ) se on aivan eri luokkaa.

        Voyagerin 3.3 ja 3.8 V6 -koneista ei ole juurikaan ollut mainintoja missään, ne vain kestävät, ehtaa jenkkipatarautaa ilman mitään joutavia high-tech rempuloita. Koneesta tulee mieleen kuin se olisi kehitetty jenkki V8:sta sahaamalla lohkosta pois pari pyttyä. Eräs paikallinen korjaamo on kertomansa mukaan kyllä joskus tässä laittanut 3.3:seen uuden kannentiivisteen, eli ei sekään ole ikuinen.

        Suomen olosuhteissa 2.4 riittänee kyllä hyvin moneen käyttöön. Jos on paljon kaupunki- ja lähiöpyöritystä, 2.4 manuaali lienee bensapihimpi valinta verrattuna 3.3/3.8 automaattiin. Valtatieajossa ero kapenee. Grand Voyagerin luonne isolla V6 -koneella tulee esiin vasta kun päästään ajamaan yhtä soittoa satoja kilometrejä hyvää (moottori)tietä noin 140 km/h vakionopeussäätimen kanssa, tämä ei ole suomessa laillista eikä yleenä edes käytännössäkään mahdollista.

        Kaikkein halvinta moottorin huoltoa on säännölliset öljynvaihdot. Turha venyttää sitä huoltoväliä äärimmilleen pienen säästön toivossa, saattaa kostautua joskus myöhemmin kalliilla rempalla. Itse vaihtelen öljyt noin 5000km välein.

        2.4 bensakoneissa on hihna. Erään Autokeskuksen taulukon mukaan vaihtoväli 168 tkm. Ei riko konetta vaikka menisi poikki.


      • j.p.
        Pete kirjoitti:

        Eikös siinä 2.4 bensakoneessa ole jakohihna ? Eihän hihna sinänsä ole huono ratkaisu, riippuu ihan miten hyvin se on toteutettu. Noissa dieleissähän ei ole hihnaa, silti niissä on ollut kalliita juttuja jakopäässä.

        Hihnan vaihdon hinnasta ei ole kuvaa Voyagerissa. Näitä on niin monen hintaisia eri automalleissa. Lagunan 2.0 ( 8 venttiilinen ) se ei ollut kallis, sen sijaan saman auton 16 venttiiliseen ( olikos se 1.8 ) se on aivan eri luokkaa.

        Voyagerin 3.3 ja 3.8 V6 -koneista ei ole juurikaan ollut mainintoja missään, ne vain kestävät, ehtaa jenkkipatarautaa ilman mitään joutavia high-tech rempuloita. Koneesta tulee mieleen kuin se olisi kehitetty jenkki V8:sta sahaamalla lohkosta pois pari pyttyä. Eräs paikallinen korjaamo on kertomansa mukaan kyllä joskus tässä laittanut 3.3:seen uuden kannentiivisteen, eli ei sekään ole ikuinen.

        Suomen olosuhteissa 2.4 riittänee kyllä hyvin moneen käyttöön. Jos on paljon kaupunki- ja lähiöpyöritystä, 2.4 manuaali lienee bensapihimpi valinta verrattuna 3.3/3.8 automaattiin. Valtatieajossa ero kapenee. Grand Voyagerin luonne isolla V6 -koneella tulee esiin vasta kun päästään ajamaan yhtä soittoa satoja kilometrejä hyvää (moottori)tietä noin 140 km/h vakionopeussäätimen kanssa, tämä ei ole suomessa laillista eikä yleenä edes käytännössäkään mahdollista.

        Kaikkein halvinta moottorin huoltoa on säännölliset öljynvaihdot. Turha venyttää sitä huoltoväliä äärimmilleen pienen säästön toivossa, saattaa kostautua joskus myöhemmin kalliilla rempalla. Itse vaihtelen öljyt noin 5000km välein.

        merkkihuollossa alkuperäisillä osilla jakohihnan vaihto maksoi n,620 euroo eli hihna kiristimet ja uusi jakopäänkoppa ei kuulema vanha sovi uusien kiristimien kanssa malli vaihtuu ainakin kun kyseessä on vm 98 2.4 voyager eli ei mitään halpaa ajelua viellä kun kansi vuotaa öljyä ja tasapainoakselien ketju rallattaa niin helvetisti lisää rahan menoa tiedossa


      • Eki

        Moi!

        Hmmm... Pete heitti ilmoille, että 2.4:ssa olisi tiettyjä tyyppivikoja.

        Voitko tarkentaa vuosimallit?
        Ja heitäpä arvailu - milloin (kilometrit) vikoja alkaa ilmenemään? Mikä niistä ennakoi?


        Itselläni on 2.4M, vm -01, ajettu 80000 km. Huollettu tismalleen 12000 km:n välein Autokeskuksessa. Ei muita huoltoja.

        Mitään vikaa, moitittavaa ei ole ilmennyt. Öljyä kuluu hieman enemmän kuin alkuun - eli ollaan minimimerkissä huollon tullessa eteen.
        Oma ajoni on pääasiassa "reipasta espoo-kurvailua".

        Ja ne todelliset kulutuslukemat... EN todellakaan usko niitä kirjoittajia, jotka tuon tuosta todistelevat että pääsevät alle 10 l / 100 km. Itse pääsen ao. lukemaan jos ajan rauhallisesti esim. välin Espoo- T:re - Ruovesi. Tällöin pidän mittarin neulan myös Hämeenlinnan moottoritiellä kohdassa 120 - ajan siis hieman alinopeutta.

        Jos taasen ajan "sujuvasti", eli rikollisesti mittarin mukaan sen 15 km/h ylinopeutta moottoritiellä, kulutus on liki 11 l / 100 km.

        Normaali päivittäinen pörräily, jossa isoja teitä ja espoolaistaajamaa, vie väkisin 10.5 - 11 l / 100 km. Selvästi vähemmän silti kuin 3.3:lla....

        Eli - Pete! Milloin mun kone laukeaa? :-)

        t. EKi


      • Olli
        Eki kirjoitti:

        Moi!

        Hmmm... Pete heitti ilmoille, että 2.4:ssa olisi tiettyjä tyyppivikoja.

        Voitko tarkentaa vuosimallit?
        Ja heitäpä arvailu - milloin (kilometrit) vikoja alkaa ilmenemään? Mikä niistä ennakoi?


        Itselläni on 2.4M, vm -01, ajettu 80000 km. Huollettu tismalleen 12000 km:n välein Autokeskuksessa. Ei muita huoltoja.

        Mitään vikaa, moitittavaa ei ole ilmennyt. Öljyä kuluu hieman enemmän kuin alkuun - eli ollaan minimimerkissä huollon tullessa eteen.
        Oma ajoni on pääasiassa "reipasta espoo-kurvailua".

        Ja ne todelliset kulutuslukemat... EN todellakaan usko niitä kirjoittajia, jotka tuon tuosta todistelevat että pääsevät alle 10 l / 100 km. Itse pääsen ao. lukemaan jos ajan rauhallisesti esim. välin Espoo- T:re - Ruovesi. Tällöin pidän mittarin neulan myös Hämeenlinnan moottoritiellä kohdassa 120 - ajan siis hieman alinopeutta.

        Jos taasen ajan "sujuvasti", eli rikollisesti mittarin mukaan sen 15 km/h ylinopeutta moottoritiellä, kulutus on liki 11 l / 100 km.

        Normaali päivittäinen pörräily, jossa isoja teitä ja espoolaistaajamaa, vie väkisin 10.5 - 11 l / 100 km. Selvästi vähemmän silti kuin 3.3:lla....

        Eli - Pete! Milloin mun kone laukeaa? :-)

        t. EKi

        Olen ajanut 2,4 Voyagerilla 250000 km. Vielä ei ole ollut ongelmia. Pitäisi kai koputtaa puuta.


      • Pete
        Eki kirjoitti:

        Moi!

        Hmmm... Pete heitti ilmoille, että 2.4:ssa olisi tiettyjä tyyppivikoja.

        Voitko tarkentaa vuosimallit?
        Ja heitäpä arvailu - milloin (kilometrit) vikoja alkaa ilmenemään? Mikä niistä ennakoi?


        Itselläni on 2.4M, vm -01, ajettu 80000 km. Huollettu tismalleen 12000 km:n välein Autokeskuksessa. Ei muita huoltoja.

        Mitään vikaa, moitittavaa ei ole ilmennyt. Öljyä kuluu hieman enemmän kuin alkuun - eli ollaan minimimerkissä huollon tullessa eteen.
        Oma ajoni on pääasiassa "reipasta espoo-kurvailua".

        Ja ne todelliset kulutuslukemat... EN todellakaan usko niitä kirjoittajia, jotka tuon tuosta todistelevat että pääsevät alle 10 l / 100 km. Itse pääsen ao. lukemaan jos ajan rauhallisesti esim. välin Espoo- T:re - Ruovesi. Tällöin pidän mittarin neulan myös Hämeenlinnan moottoritiellä kohdassa 120 - ajan siis hieman alinopeutta.

        Jos taasen ajan "sujuvasti", eli rikollisesti mittarin mukaan sen 15 km/h ylinopeutta moottoritiellä, kulutus on liki 11 l / 100 km.

        Normaali päivittäinen pörräily, jossa isoja teitä ja espoolaistaajamaa, vie väkisin 10.5 - 11 l / 100 km. Selvästi vähemmän silti kuin 3.3:lla....

        Eli - Pete! Milloin mun kone laukeaa? :-)

        t. EKi

        Kannentiivisteestä on ollut porua. Onko sitten yleinen vika, vaikea sanoa. Jenkkien autoreview -palstoilla neloskoneista on ollut porua, 3.3/3.8 V6 -koneista ei, paitsi niiden kulutuksesta.

        Milloin se sitten menisi rikki; mahdotonta sanoa. Voi hyvin olla, ettei koskaan käyttöaikanasi.

        Itse ajelin tuossa 220 km matkan keskikulutuksella 9.9 l/100km (ajotietokoneen mukaan). Tankkauksen perusteella arvioin "noin pyöree kymppi per satanen". Kone on siis 3.8 V6.

        Moottoritiellä bensaa menee noin 11-12 l/100km, saksan reissulla keskikulutus oli 11.2 l/100km, autobaanalla nopeutta 130-170 km/h, pääosin tuota 130 km/h -nopeutta.

        Eki, toivottavasti se ei laukea koskaan vaan saat jatkossakin ongelmattomia kilsoja.

        t. Pete


    • Grand sininen

      Jos et ihan uutta ole ostamassa, niin minulla olisi 99 td grand voyager, hyvällä verustelutasolla.
      soittele niin saat tarkempaa tietoa
      p 050-3679418
      tai maililla kuvia ja faktaa.

      • Ostaja

        Kiitos vaan tarjouksesta, mutta ymmärsinkö oikein, että autosi on diesel? Kilometrejä tulee meillä sen verran vähän vuodessa (10 000 km), ettei diesel kannata. Paljonko on muuten vero?


      • vesa grand
        Ostaja kirjoitti:

        Kiitos vaan tarjouksesta, mutta ymmärsinkö oikein, että autosi on diesel? Kilometrejä tulee meillä sen verran vähän vuodessa (10 000 km), ettei diesel kannata. Paljonko on muuten vero?

        Täytyy tynnustaa etten edes ole miettinyt veroa, mutta on kait se jossain 650-700 eur paikkeilla.
        tosin jos katsastaa pakettiautoksi penkeillä niin putoaa aika pieneksi. dieselin kulutus taasen on 6,5 ja 8 litran välillä.


    • Mie vuan

      Kaverilla on nyt kolmatta vuotta Grand Voyager CRD. Autossa on ollut kaikennäköistä pikkuvikaa ja jopa jäänyt tienposkeen pari kertaa. Huoltoväli on lyhyt pitkää matkaa ajavalle, 10 000km. Kulkee kyllä dieselillä aika mukavasti, mutta kone pärisee epämukavasti. Runko elää, koska ovet hankaavat maalin pois rungosta, etuovista ja takaluukusta.

    • Janne Kinnunen

      Aiemmissa viestiketjuissa löytyy runsaasti varteenotettavia vinkkejä.

      Kiinnitä huomiota ainakin näihin:

      -Irrota yksi sytytystulppa ja katso sen kunto. Platinatulpilla kyllä ajaa pitkään, mutta niiden vaihtamisessa menee aikaa ja kärsivällisyyttä, ellei vaihdata sitten liikkeessä. Etupuolelle iisi homma, takapuolelle tulppien vaihto on tuskaa, pakko suorittaa alakautta.

      -Koeajolla testaa kaikki vaihteet läpi moottorijarrutuksineen. Jos auto on automaattilaatikolla, kelaa nopeus ainakin kerran pienestä nopeudesta lämä tiskissä suurimmalle vaihteelle asti ja tämän jälkeen hölläät kaasua ja tunnustelet miten vaihteet vaihtuu pienemmälle moottorijarrutuksessa.

      -jarrutuksissa tunnustele pysähtymisen tasaisuutta. Etujarrulevyt saattaa olla kierot, jolloin jarrujen tärinä voi tuntua ratissa. Takajarrurummut on voineet mennä kieroksi, kun ne on jarrutettu kuumaksi ja heti sen jälkeen polkaistu käsijarru päälle. Takarumpujen kierous voi tuntua jarrupolkimessa. Jarrupalat, levyt ja rummut on tosin aika halpoja ja helppoja vaihtaa.

      -tee pienissä nopeuksissa voimakkaita käännöksiä ja pidä ikkuna auki, niin kuuluu paremmin, jos alustasta kuuluu ylimääräisiä rutinoita

      -testaa kaikki auton varusteet läpi, ilmastointi, sähkövempeleet yms.

      -auton alla ollessa tarkista, onko moottorin ja vaihteiston alaosat hikoilleet paljon öljyä. Samalla on hyvä katsoa alahelmojen kunto

      -jos perheessä on yli 2 lasta, kannattaa suosiolla valita Grand Voyager

      • Janne Kinnunen

        Unohtui vielä nämä:

        Tarkasta ovien kunto, onko niissä yhtään välystä. Samoin poljinpintojen kunto ja verhoilun ehjyys. Paljon ajetuissa huoltamattomissa autoissa nämä alkavat kunnoltaan heiketä.

        Liukuovet ja etuovet menevät ehjänä todella herkkään kiinni, eivät siis ole mallia vanha traktori.


    • käyttäjä

      Tuossa 2,4 koneen hihnassa ei ole ongelmia...Tosin se pitää joskus vaihtaa niinkuin muihinkin nykyaikaisiin moottoreihin.Konevaurioisia 2.4:sia ei näe oikeastaan koskaan sen sijaan automaattivikaisia autoja näkee usein.Ongelmat tekniikassa ovatkin tuohon automaattiin liittyviä,lisäksi korjaukset ovat kalliita.

    • Eki

      Jos ja kun siirryt t o d e l l i s e e n tila-autoluokkaan, sinulla ei ole enää paluuta entiseen!

      Kun olet vuoden päivät Voyagerilla körötellyt, analysoinut mahdolliset eteen tulleet yllättävät viat, kalkuloinut vuosikulut, ja astelet peilin eteen kysyen itseltäsi:
      "olenko valmis maksamaan autoilusta tämän verran?"

      Mitä silloin itsellesi vastaat?




      VAstaat:
      "Kyllä, jos autoni on Voyager!"

      Eli - kerran Voyager - aina se, tai vähintäänkin ISO tila-auto....

      t. Eki

      • Pete

        Pahaltahan tämä riippuvuus alkaa vaikuttamaan. Sitä on jo niin tottunut miten helposti lapset pääsee itse istuimilleen ja miten näppärästi nuorimmaisen saa omalle pallilleen sivuovesta.

        Joskus vien lapsia lyhyitä matkoja ( noin 200 m ) hoitopaikkaan Saabillani, kyllä meinaan syö miestä ja selkää kun lapsia sinne yrittää laittaa.


    • Kohta rahaton

      Hairahdin itse voyageriin, kun en neonista vielä ollut mitään oppinut. Muutamia kokemuksia:

      Torvi lopetti toiminnan --> autokeskukseen, vika ratin keskn kellojousessa, joka asennuksineen 220 e !!! tistä löytyy chryslerin safety recall aiheesta, jonka mukaan tuhansia voyagereita on takaisinkutsuttu ko vian takia. Autokeskuksen mukaan "ei koske tätä autoa".

      Kansipahvi levähti alle sadantuhannen. Tyyppivika taas. Neoniini sain korjauksen ~20e kuluin, kun menin taas romuAutokeskukseen kovistelemaan nettijuttujen kanssa, joiden mukaan tyyppivika. Voyagerissa sain maksaa ko huvista ~1500e.

      Älä hukkaa avaimiasi !!! Avaimen kaukosäätimen tekeminen autokeskuskessa (ajonestolaitteellinen auto) yht. ~ 250e.

      Loppujen lopuksi manuaaliloota levähti ~180.000 km, vaikka pidin siitä huolta kuin vauvasta (öljyt tsekattu yms, rauhallista ajoa).

      Reklamointi autokeskukseen ei tuottanut mitään tulosta, siirryin siitä eteenpäin euroopan päämajaan reklamoimaan. Kuukauden kuluttua tuli postin ruksaama kuori takaisin : muuttanut, osoite tuntematon. Chrysler Europen tapainen pikkupuoti vaan muuttaa, eikä jätä oveen uutta osoitetta... Sitten kirjoitin jenkkeihin, eikä sieltäkään ole kuulunut sittemmin mitään (~5 kk).


      Tässä oli päällimmäiset ajatukset, ja auto on vm. 1998 !

      Chryslerin raatoihin saat upottaa kaikki tulosi, ja vähän päällekin. Ihan kivoja pelejä, jos joku toinen, esim. firma, on maksumiehenä.

      p.s. Kaikille näistä vioista kiinnostuneille suosittelen Phil Edmonston:in "Lemon Aid"- kirjaa, löytyy esim. amazon.com:ista. Rahanarvoista tietoa.

    • uscars

      ...hyvakuntoisen Voyarerin U.S.A.:sta tai Canadasta...asun taalla.

      Jos olet kiinnostunut, laita tarkempia tietoja mita etsit, vuosimalli/hintahaitari/varusteet/vari ym. seka postiosittesi...voin laittaa kuvia ym. tietoa.

      • kiinnostaa

        eli mitähän kustantaisi Voyagerin (vm. 2001)pelkän yksittäisen keskipenkin osto & toimitus ?


      • uscars
        kiinnostaa kirjoitti:

        eli mitähän kustantaisi Voyagerin (vm. 2001)pelkän yksittäisen keskipenkin osto & toimitus ?

        ... tyypista, kunnosta ja paallystyksesta... 80 euroa ylospain, plus toimitus/rahti.


      • kiinnostunut
        uscars kirjoitti:

        ... tyypista, kunnosta ja paallystyksesta... 80 euroa ylospain, plus toimitus/rahti.

        Olisin kiinnostunut yhteystiedoistasi sekä vuosimallien 1997-2000 olevista Chrysler Grand Voyagerin penkeistä. Otatko yhteyttä sähköpostiini [email protected] . Tällä erää olisi hakusessa kolmen istuttava kolmannen rivin penkki. Nahkaverhoilulla ja väri olisi harmaa. Mikähän olisi hintataso siellä teilläpäin ja minkä suuruiset ovat tuontikustannukset (rahdit ym.) tänne suomeen noin suurinpiirtein?


    • AUTOASI

      2.4 KONEEN HIHNAN VAIHTOVÄLI 90TH TAI VIISIVUOTTA .MITSUN KONE

    • mitsulaatua

      "2.4 KONEEN HIHNAN VAIHTOVÄLI 90TH TAI VIISIVUOTTA .MITSUN KONE
      "


      Niinpä, mutta jos näissä on jottai ongelmia niin heti syytetään tuota "huonoa jenkkilaatua" :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9214
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      41
      2709
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1330
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe