Joo-o... pikkuisen on kropan toiminta näin raskausaikana muuttunut, yllätys yllätys. Kiihottumisen määrästä riippumatta en kostu, mutta olen jostain syystä alkanut ejakuloida, orgasmin yhteydessä mikä on täysin uusi ilmiö itselle (ja yksin, ei miehen kanssa, tehty havainto). Yhdyntä (tai peniksen lisäksi minkään muun vieminen emättimeen) on kielletty kohdunsuun ennenaikaisen kypsymisen ja ulkosuun avautumisen vuoksi. Pieniä peräpukamiakin pukkaa, tiedä sitten miltä ne toisen silmään näyttää, mutta jos joku haluaisi normaalin yhdynnän sijaan ehdottaa anaaliseksiä niin no thanks. Rinnatkin ovat viime aikoina jääneet vähemmälle huomiolle maidontuotannon ansiosta, mutta eiköhän mies siihen ajatukseen aikanaan totu. Vauvan olemassaolosta muistuttavat potkut eivät lisää intoa petipuuhissa, joten mihin mua sitten voi koskea, varpaisiin ja päälakeen?!
No niih... mieheni ei sitten ole vieraillut "alapäässäni" aikoihin tuon yhdyntäkiellon säikäyttämänä, eikä olen ajan tasalla kaikista näistä muutoksista. Itse voisin olla seksin suhteen aika avoinkin parisuhteessa, mutta mies kokee seksistä ja naisen anatomiasta puhumisen (siis "asian" puhumisen, ei tuhmia vihjailuja) epämukavaksi ja se näyttää myös vähentävän hänen halujaan. Ejakulaatiosta hänelle joskus mainitsin, ihan siltä varalta ettei mies parka säikähtäisi minun pissivän hänen päälleen, itse ilmiötä hän ei vielä ole nähnyt. Mutta mites nyt sitten, pyyhe pyllyn alle, miehelle öljypurkki kouraan ja selitys vaimon saharalle, ja pidetään peukkuja että pienet pukamani jäävät huomaamatta? Milloin tästä tuli näin monimutkaista? Toisaalta tuntuu että pitäisi kertoa muutoksista (esim. että "kuivuuteni" ei tarkoita kiihoittumisen puutetta), mutta veikkaan että viimeisetkin seksielämän rippeet karisee jos alan rupatella emättimeni kosteustasapainosta päivällispöydässä...
Mies saa suuseksiä, ja minä mietin, että millaisella pohjustuksella uskallan päästää hänet omiin pöksyihini. Pöh.
(Ennen kuin kukaan alkaa viisastella, niin seksielämän mahdollisiin muutoksiin on kyllä varauduttu kun lastentekoon ryhdyttiin, ja asia ei ole mikään suuren suuri ongelma. Jännityksellä odotan, mitä kaikkea on edessä synnytyksen jälkeen, mitkä muutokset ovat pysyvämpiä kuin toiset, ja miten niihin ajan kanssa suhtaudutaan. Mutta just nyt tilanne himpun turhauttaa. Haluja on, mutta kroppa kiusaa!)
Alapää toimii "väärin"
15
1387
Vastaukset
- Vastaaja1
Mikset vain ota sitä liukkari esileikkiin mukaan? Sillähän sen saa siihen seksiin mukaan ilman selityksiä...
Aika nössö mies jos ei kestä kuulla ihmisen vartalossa tapahtuvista asioista :D Ja kaikenlisäksi raskauden normaaleista asioista! Mites sitten synnytys? Tai sen jälkeen? :D - niiinnii
Onse outoa jos ei miehen kanssa voi keskustella näistä asioista. Eikös se kuulu parisuhteen perus pilareihin, vai olenko minä täysin hukassa? Jep ja jos miehesi on tulossa synnytykseen mukaan, niin luulisi tämmöisten asioiden puhuminen olevan vielä helppoa sen rinnalla, mitä kaikkea tulee synnytyksessä näkemään.
- Ap.
Mies kestää kyllä tarvittaessa, erinomaisesti, mutta meillä seksivirettä ei lisätä puhumalla peräpukamista sun muista. Kaikille vaan alapääasiat ei ole yhtä luontevia keskustelun aiheita, ja onneksi parisuhde voi siitä huolimatta toimia.
Onneksi kuullostat sen verran vahvalta ihmiseltä, että nuo "ei ole hyvä parisuhde, jos ei pysty puhumaan" -jutut täysin omaan arvoonsa kuten pitääkin.
Kaikki ei pysty puhumaan seksistä suoraan, asiallisesti, monelle se on herkkä aihe. Eipä näköjään edellisetkään pystyneet auttamaan sinua kovin asiallisesti. Etenkin miehille voi olla järkytys kuinka suora sukaisia me naiset joskus seksielämästämme olemme. Esimerkiksi omalleni se oli aikamoinen pläjäys, kun kerroin hänelle niin avoimesti omasta seksielämästäni (kuitenkin niin, etten kertonut mitä olin puuhailluit edellisten kanssa) vaan ongelmista ja niihin tulleista "helpotuksista". :D
Mutta asiaan, voit ottaa asian puheeksi myös neuvolassa ja kannattaaki. Ilmeisesti nyt saatte harrastaa seksiä, niin voit nyt käydä hakemassa liukkaripullon. Levitelkää liukkaria niin sinun pimppaasi kuin miehen pippeliinkin. Tietysti kannattaa rohkeasti varoittaa peräpukamista, ettei mies sitten niitä peljästy, etenkin jos on kovin arka.
Seksi on meille joillekin, vaikka lapsia olisi tai tuloillaan, hyvinkin tärkeää eikä sitä saa unohtaa. (Ei tietenkään aina tee mieli, ettei se ole elämän suola, terveiset vaan nillittäjille)
Suosittelen silikoonipohjaista liukkari, vesipohjainen voi aiheuttaa vain enemmän kuivumista sekä ärsytystä ihoalueilla. Jos on herkkä iho, niin suosittelen myös välttämään hajustettuja liukkareita.
Onnea tulevasta vauvasta ja nauttikaa toisistanne ja elämästänne! :)
P.s.(ei pelkästään ap:lle) On hyvin harvoja pariskuntia, jotka puhuvat oikeasti seksistä, esimerkiksi mitä haluaa jne ja se on hyvin surullista. Jos ei muutoin tule puhuttua, niin onhan meillä keinot esimerkiksi kirjoittamisen avulla tuoda ne julki (kirjoitat pienen tarinan mitä haluaisit seksin aikana esimerkiksi). ;)- Ap.
Kiitos paljon vastauksestasi! Yhdynnät on edelleen pannassa, mutta voihan sitä jotain muuta mukavaa touhuta, toivon mukaan :) Liukuvoidesuositukset luettu ja huomioitu tulevaisuuden varalle!
En tiedä miten harvat tai useat puhuvat seksielämästään mitenkäkin avoimesti, mutta tiedän, ettei olla ainoita joista toinen/molemmat kokee seksistä puhumisen vähemmän luontevaksi.
- 22+2
"P.s.(ei pelkästään ap:lle) On hyvin harvoja pariskuntia, jotka puhuvat oikeasti seksistä, esimerkiksi mitä haluaa jne ja se on hyvin surullista. Jos ei muutoin tule puhuttua, niin onhan meillä keinot esimerkiksi kirjoittamisen avulla tuoda ne julki (kirjoitat pienen tarinan mitä haluaisit seksin aikana esimerkiksi). ;) "
Mihin perustat väitteesi siitä, että on hyvin _harvoja_ pariskuntia jotka puhuvat seksistä keskenään? Eiköhän tilanne ole päinvastainen.
Oletko kenties itse tällä hetkellä raskaana? Tai ollut raskaana? - _Larry_
Miksi seksielämästä ei vois muka puhua avoimesti? :D
Teette sitä kuitenkin yhdessä, jaatte herkimmät alueenne toisillenne, miksi se on sitten yhtäkkiä häpeän aihe? Ihmettelen vain... Me ainakin pystymme puhumaan avoimesti ongelmistamme/toiveistamme, emmekä häpeä vartaloamme. Voihan suhde olla pitkäkin vaikka pari ei puhuisikaan seksistä, mutta onko se sitten kovin avoin suhde? En ymmärrä teitä jotka häpeilevät omaa kehoaan taikka pelkäävät puolison sukupuolielintä...
Aloittajalle neuvoisin että juttelisit neuvolassa asiasta. Ja sitäpaitsi, seksi ei ole sama asia kuin yhdyntä. Miksi ette voi harrastaa toistenne masturbointia yms. haluttavia leikkejä? Vai onko itsetyydytyskin jotenkin likaista ja väärää, ettekä voi edes puhua siitäkään?- Ap.
Hienoa, Larry, että teillä puhutaan avoimesti seksielämästä. Meillä ei. Minä en voi ryhtyä mieheni vanhemmiksi kolmenkymmenen viiden vuoden taakse ja päättää, millaisessa ympäristössä hänet kasvatetaan. Minä en voi muuttua mieheni rivosuiseksi ex-avovaimoksi, joka nujersi tehokkaasti puolisoni seksuaalista itsetuntoa, ja toimia toisin. Enkä voi muuttua miehekseni ja päättää hänen puolestaan, miten hän reagoi seksiä ja intiimialueita koskeviin keskusteluihin. Siitä huolimatta voin rakastaa tätä miestä yli kaiken. Suhteemme ei kaikin tavoin ole varmaan planeetan avoimin, mutta meillä hyväksytään se, että toinen on epätäydellinen, eikä yritetä pakottaa häntä omasta mielestä "oikeaan" muottiin. Seksuaalisuus on joillekin hyvin herkkää aluetta, ja sekä turhan kliininen että rivo keskustelu aiheesta voi vaikuttaa voimakkaastikin siihen miten joku kokee seksin/kumppaninsa/itsensä seksin suhteen. Usko pois.
Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin sinä, että seksi on muutakin kuin yhdyntä, ja vaikka yhdyntä onkin edelleen poissa laskuista niin etsinkin tässä muita vaihtoehtoja. Minulle niitä on mielessäni vaikka kuinka, mutta se että saisin mieheni samalle sivulle asiassa ahdistamatta häntä liian suorasukaisilla keskusteluilla olikin keskustelunavaukseni pääpointti.
Mikään seksissä ei ole meillä likaista tai väärin, mutta kaikkea ei vain sanota ääneen. Eikä se tee seksielämästämme sen huonompaa kuin muilla, vaan se on merkki, että kunnioitamme toisiamme ja erilaisuutta ja toistemme toiveita, vaikka ne eivät aina täysin kohtaisi omiamme. Minusta se on hienoa, kunnioitus siis, ei puhumattomuus.
- not so simple
Kiitos sulle Ap hienosta vastauksesta. Toisen kunnioittaminen on se mihin meidän kaikkien pitää suhteissamme pyrkiä. On itsekästä painostaa toista puhumaan pelkästään siksi että on siihen itse kykenevä. Tai ylipäätään olettaa asioita etukäteen, kun kaikki me toimimme eri tavoin.
On totta, että on PALJON pariskuntia, jotka eivät pysty tai osaa puhua seksistä keskenään. Näitä tutkimuksia ja kyselyitä on lukuisia, uskokaa pois. Itsekin tutustunu aiheeseen monelta eri kantilta.
Haluaisin korostaa, että se ettei puhu seksistä toisen kanssa, ei tarkoita että olisi jotenkin huono itsetunto tai vääristynyt käsitys sukupuolten anatomiasta tai että olisi jotenkin muuten rajoittunut tai kokisi asian likaiseksi..... Ei siinä ole välttämättä kyse häpeästä ensinkään!
Omalta kohdaltani voin kertoa, että en häpeä itseäni, päinvastoin olen sangen tyytyväinen itseeni ja vartalooni. Etenkin juuri siksi, että mieheni saa minut tuntemaan itseni naiselliseksi ja haluttavaksi eikä unohda kertoa kuinka kaunis ja hyvä olen. Me juttelemme seksistä, mutta emme välttämättä sängyssä tai sillä nimenomaisella hetkellä, kun nautimme toisistamme. Kerroin jo alussa miehelleni, että puhun mielelläni haluistamme ja mieltymyksistämme ja jos on ongelmia niin niistäkin, mutta en silloin kun olemme juuri alkamassa "leikkiin". Minulla seksistä puhuminen sillä hetkellä vie halut enkä minä voi asialle mitään. Kumpa olisinkin voinut, niin olisi säästytty muutamilta pettymyksiltä. Mieheni kuitenkin alkuhölmistymisen jälkeen on ymmärtänyt asian ja ottaa huomioon minun toiveet puheiden suhteen. Ja puhummekin muuten avoimesti.
Ei rakastelu ole pelkästään yhdyntä, mutta tärkeä osa parisuhdetta joka tapauksessa. Silloin se saa suuremman merkityksen, kun kaikki ei ole kunnossa... jos taas kaikki menee putkeen, ei rakastelua edes pidä parisuhteesta irrallisena asiana tai sitä erikseen nosta esiin arjen muista mukavista hetkistä. Jos sille lasketaan liian suurta painoarvoa, ei suhteessa ole kyse enää puhtaasta rakkaudesta kumppanien välillä.
Ap, mulle kävi tässä raskauden alkumetreillä samoin, ejakulaatiota, kuivumista (selitin kyllä miehelle heti ettei ole kyse siitä ettenkö haluaisi tai etteikö hän olisi yhtä haluttava kuin ennenkin ja hän oli hyvillään että kerroin syyt) ja mahollisesti vielä peräpukamia.... huoh. Pukamat ei käyny kyllä itellä mielessäkää ku kipeästä pyllystä mainihin miehelle ja mies arvaili josko ois pukamia.. en nyt tiedä. Jos ovat, ovat vielä sisäisiä... viime päivinä sattunu välillä. Mulle ihan uus juttu enkä oikein tiedä mitä tehdä asialle...
Ymmärsinkö oikein Ap, että sinä et itse haluaisi suuseksiä, vaikka miehesi antaisikin? Minä kuvittelin pitkään, että se olisi vain säheltämistä ja koheltamista ja etten itse osaisi rentoutua ollenkaan, kunnes sitte mieheni sai taivuteltua minut siihen... Koska mieheni tuntui tykkäävän, minäkin hiljalleen aloin rentoutua ja nauttia hommasta. Nykyään se tuntuu ihan taivaalliselta, kun sitä on silloin tällöin. :) Älä ujostele, jos se sinusta on kiinni! Ja jos haluat miehesi tekevän sinulle jotain, tee itse aloite. Koskettele sinä vaikka ensin. Eikä sinun tarvitse alkaa luennoimaan hänelle tai pohjustamaan mitään, annat asioiden tapahtua kaikessa hiljaisuudessa ja hetki hetkeltä. Anna miehesi määrätä, jos hän on yhtään sillä mielellä aktiivinen äläkä hätäile turhia. Seksi on monesti herkintä silloin, kun vain vartalot ja sormenpäät puhuvat keskenään. :)
Meillä ei ole yhdyntäkieltoa mutta tykätään joskus pelkästään hyväillä pitkään ja siitäkin puhuttu jo etukäteen ettei se koskeminen ole mikään ongelma jos sattuu ettei loppuraskaudesta päästä olee enää sisäkkäin. Se on ihanaa vaihtelua, mutta aikaa siihen pitää varata. :) Ja sitten myös- Ap.
Kiitos vastauksestasi!
Meillä on ollut ja tulee olemaan suuseksiä molemmin puolin, mutta tällä hetkellä minun pöksyni ovat "vierasta maaperää" ja saaneet olla tovin rauhassa ihan kokonaan. Itse olisin valmis myös vastaanottamaan suuseksiä (joskin pärjään ilmankin), mutta en rohkene kannustaa miestäni sinne suunnalle mainitsematta alapään muuttuneista ominaisuuksista, ja mainitseminen taas todennäköisesti aiheuttaisi sen että mies ei sinne pöksyihin edes haluaisi - ainakaan hetkeen :)
Noh, ei kai tässä auta muuta kuin keskustella varovaisesti tunnustellen tilaisuuden tullen, ja keskittyä pitämään toista muuten kuin seksuaalisesti hyvänä.
We will survive!
- not so simple
Näköjään tää mun ed. viesti oli jossai määrin sensuroinnin tarpeessa... no olkoompa sitten niin... :)
- 4-s odotusnyt
Heips ap! Rohkeasti vaan niitä ideoita toteuttamaan ja hyväilyähän on monen moista.. Minullakin oli tokan viimeiset 3kk odotuksessa yhdyntäkielto suositus. Siis suositus!! Kuitenkaa ei sinne sitten muuta kuin itse jonkin matkaa hieromasauvalla tunkeuduin. Klitoris orkkuja tein lähes päivittäin sillä samalla sauvalla kuitenkin.
Suuseksiä sain myös kun ajelin karvat (tai ne on aina poissa nytkin) ja myös annoin suukkista miehelleni. Peppuseksiä kylläkin harrastettiin melkein loppuun asti taukoamatta. Sain sieltäkin orgasmeja, joika olikin aivan uutta seksielämässämme. Kosketelkaa ja hyväilkää toisianne! Onnea! Hei!
Oli sen verran mielenkiintoinen otsikko, että on ihan pakko itsekin kommentoida. Ensin oli kovin hankalaa kuvitella, ettei voisi puolison kanssa puhua seksistä ihan miten ja milloin haluaa. Meillä siis ei ole tämmöistä "tabua" Ja useimmiten jos minun kropassani jotain outoa tapahtuu niin mieheni kyllä tuppaa huomaamaan sen melkein ennen minua. Nykyään raskaana ollessa niitä muutoksia myös tapahtuu aika paljon.
Minulla on ollut tuo sama ongelma kostumisen kanssa koko raskauden aikana ja jo sitä ennen hormonihoitojen yhteydessä. Oikeastaan se haittaa vaan lähinnä alkua ja lämmittelyvaihetta. Siitä kun pääse ohitse ongelma poistuu itsekseen. MInä kokeilin noita liukkareita myös, mutta paremmin sahara-ilmiöön auttoi Dynagine niminen naisille tarkoitettu kiihottava geeli. Sitä hierotaan klitoriksen ympärille ja muutamassa hetkessä se rupeaa kihelmöimään ja stimuloimaan alueen verenkiertoa. Sitten voikin vain hetken odotella (mikä on hyvinkin miellyttävää...) ja kuivuus on hoidettu pois päiväjärjestyksestä ja paikat on todella herkkänä erittäin hyvällä tavalla.
Sitten tuosta ejakuloinnista. Minä olen sitä tehnyt koko aikuisikäni siitä lähtien kun olen oppinut miten lantiopohjan lihaksia käytetään. Aluksi se oli tahatonta orgasmin yhteydessä, nykyään ei tarvitse edes orgasmia. Ilmiötä oppii hallitsemaan ajan kanssa, tosin joskus on kyllä niin kivaa, ettei estäminen onnistu ollenkaan. Ymmärrän kyllä hyvin jos et ole sujut tämän ominaisuuden kanssa, minullakin kesti jonkin aikaa hyväksyä se. Olihan se melkoisen noloa varsinkin, jonkun vähemmän tutun miehen kanssa. Kesken hauskanpidon huomaa molempien olevan keskivartalostaan ihan märkiä ja lakanassa on pahimmillaan kahden kämmenen kokoinen lätäkkö... Onneksi nykyinen mieheni tykkää tästä (mitä minä pidin aluksi hyvin kieroutuneena). Hän jopa tahallaan pyrkii sysäämään tilanteen niin pitkälle, että kontrolli pettää. Siitä kuulemma tietää, että minä tykkään.
Mietin tuota miten miehellesi voisi hieno varaisesti kertoa, varsinkin jos keskustelu ei oikein onnistu. Jospa kirjoittaisit hänelle siitä pienen kirjeen, kerrot pääkohdat ja lopussa annat ymmärtää olevasi valmis asiasta keskustelemaan ja suoraan antamaan hänen tutkia itse tilannetta. Miehet on yleensä vähintään yhtä uteliaita kuin naisetkin. Jättäisin ehkä tuon pukama jutun hänen itsensä huomattavaksi. Eiköhän tuo hokaa mitä ne ovat jos niihin törmää. Varsinkin jos miehesi on töissä äijävaltaisessa työpaikassa, hän on varmaan kyllä muilta kuullut kaiken mahdollisen( vaikkei itse asioistaan puhuisikaan). Tuskin järkyttyy.
Olet itseni lisäksi ainoa nainen, jonka olen kuullut tunnustavan ejakuloivansa. Harvojen ja valittujen ongelma/ominaisuus siis.- Ap.
Kiitos kannanotosta ja vinkeistä! Kirje ei välttämättä ole huono ajatus!!
Itse ainakin toistaiseksi vielä toivon, että tuo ejakulointi liittyy jotenkin raskausaikaan ja loppuu raskauden loputtua, mutta mennessä näkee. Erikoinen ominaisuus tosiaan, ei vika, mutta mie olen ehkä mieluummin sellainen tavallinen joka ei kastele lakanoita :)
- 98765efrg
Miten olisi makuuhuone päivällispöydän sijasta? Naisilla on vähän sellaista taipumusta, että tehdään asia tahallaan turhan vaikeaksi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974339Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351368
- 10979
- 152976
- 6904
- 20864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12852- 26805