Passikuvassa ei saa olla silmälaseja, vaikka pitäisikin niitä jatkuvasti päässä.
Miten on autolla ajokortin kanssa saako silloin olla kuvassa lasit päässä.
Minulla olis pari passikuvaa jäljellä.
Passikuvassa ei saa olla silmälaseja, entä ajokortissa
8
5293
Vastaukset
- N40+
En mä ainakaan pitänyt silmälaseja kun minusta otettiin ne kuvat uuteen ajokorttiin, tosin ei vanhaankaan ajokorttiin.
Minulla oli ikätarkastus(45) ja jouduin tilamaan uuden ajokortin, koska minun näköni oli mennyt hieman huonommaksi ja siitä meni ilmoitus poliisille - ei ajokorttiin.
Tosin jos joudut aina pitämään silmälaseja, niin onkohan se eri asia. - ei
Ei saa olla ajokortissakaan, ainakin tietääkseni asia näin. Itsekin käytän laseja ja ajokortissa olen ilman, kolme vuotta sitten saatu kortti. Tuskin on asia muuttunu mihinkään.
- kielletään kaikki
Ei saa olla silmälaseja ilmeisesti heijastusten vuoksi. Automaateista otetut kuvat eivät enää kelpaa passiin, ajo- tai henkilökorttiin, joten kuvat on otatettava valokuvausliikkeessä ja sieltähän sinä voisit sen syyn samalla kysyä ja valistaa sitten meitä muitakin tähän ketjuun.
- ei
Ei ole pakko kuvauttaa liikkeessäkään. Ihan hyvin voi vaikkapa kaveri ottaa oikeaoppisesti kuvan (näkee poliisin sivuilt) ja muokata sitä niin, että siitä tulee oikeankokoinen ja mustavalkoinen. Itse noin tein se kolme vuotta sitten ja ihan hyvin meni läpi eikä mitään kuulunut perästä. :)
- Saa saa
Saa olla, mutta kuva pitää ottaa tarkkaan ettei tule heijastuksia.
- linssilude11
Saa olla lasit, mutta tosiaan niitä heijastuksia ei saa olla... joten ilman laseja kannattaa otattaa kuva!!
- rillipääpoliisi
Tässä linkki poliisin sivuille http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/pages/34348F357187F9B7C225701800370CAC
- Anonyymi
Kyllä saa olla lasit päässä...kun otetaan
henkilökorttiin kuva...Raumalla a
inakin 1/2022
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566329
- 491763
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381434- 461044
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241009Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48931Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13909Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384888Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14867Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75865