Chevrolet Nubira 1.8 SX STW onko epäonnistunut vehje

USA /taiwn?

useita vähän ajettuja lojuu liikkeissä (20-100tkm) pitkiä aikoja . onko tämä jokin mailmalopun malli johon ei kannata ryhtyä ? kertokaa jos jollakin tämmöinen on käytössä . hinnan puolesta kiinnostaisi ,mutta kun myyjä alkoi tyrkyttää monen tonnin alennuksella niin epäilykset heräsivät ja aion ottaa selvää ennen kaupantekoa .... auttakaa ken tietää enepi.

24

3031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nubira on hyvä

      Tuosta bensakoneisesta ei ole tietoa, mutta meillä on ollut Nubira 2.0 diesel farkku kohta 2-vuotta. Autossa ei ole ollut yhtään ainutta vikaa koko aikana, nyt mittarissa reilut 50tkm. Auto on toiminut moitteettomasti kelillä kuin kelillä, määräaikaishuollot olen teettänyt ei merkkiliikkeessä ja säästänyt sitä kautta. Merkille pantavaa on myös, että autoon ei ole vaihdettu yhtäkään varaosaa öljynsuodatinta/ polttoainesuodatinta lukuunottamatta, ei siis edes valojen polttimoita. Auto on hyvä perusauto, josta löytyy tavalliselle kuolevaiselle riittävät varusteet. Itse uskon: Mitä vähemmän hienouksia, sitä halvempia käyttökustannukset kokonaisuudessa tulevat vuosien saatossa olemaan. Väitän, että kysymyksesi maailmanlopun mallista johtuu pelkästään siitä, että merkki on Suomessa "uusi". Valmistusmaa Korea ja sitä kautta tietenkin hinta saatiin suomalaisenkin näkökulmasta kohtuulliseksi. Joittenkin mielestä ei ole oikea Chevrolet, GM siellä taustalla kuitenkin on. En kyllä tiedä miten merkin saa vaihdettua kun se lukee rekisteriotteessa? Vaikka tässä nimimerkeillä vastaillaankin, niin osta pois. Hyvä auto Nubira on ja täytyy muistaa, jos sijoitettu pääoma on pieni, myös arvonalennus on pieni. Niillä säästyneillä arvonalennus rahoilla pystyy käymään kaukomailla hyvillä mielin. Toiset maksaa imagosta ja itkee kotonaan kun perse ei kestä matkailla kuin lähikauppaan.

    • Koputtaa puuta

      Hirvittää kehua omaa farkkunubiraa, jos se heti kehujen jälkeen alkaa temppuilla. 46 tkm on mennyt mukavasti. Bensan kulutus voisi kyllä olla vähän pienempi, mutta noin 9 tuhannen kilometrin vuosiajolla se ei ole niin vakavaa.

    • nubienude

      Mul on tommonen 2006 1.8cdx nubie, ei ainuttakaan vikaa, 72000 mittarissa. Huollot tehty toki ajallaan, ja renkaita, polttimoita ja suodattimia tietty vaihdettu, muuten ei murheita. Moitteet polttoaineen kulutuksesta ja ajovalojen pesinten puutteesta sekä vähän huurustuu etulasi, mutta etulasin lämmitystoiminta sen toki heti poistaa, veikkaan 2.osaista kojelaudanpäällistä syylliseksi. Hyvä ajaa tehoa löytyy ohituksiin mukavasti, Bensa malleihin ei löydy cruisea, sääli. Suosittelen, ai niin ruosteen suojaus kannataa tehdä, vei juuri massattavaksi ja oli korkea aika, löytyi aika paljon rusehtavaa. osta pois vaan, heikolla itsetunnolla varustetut kertoo pari chevy vitsiä ja sitten se jää siihen.

    • nubIra

      Itsellä 1,8 bensa farkku, toiminut moitteettomasti 50tkm. Normaalit määräaikaishuollot, polttimoita, renkaita. Kulutus voisi olla pienempi, lämmityslaite tehokkaampi. Tehoa on kulkemiseen ja hyvä ajaa Tojon jälkeen. Tilava omalle käytölle.
      Sillä ei kateelliseksi tehdä muita, se on muilla tavoin tehtävä.

    • GraniteChief

      Suomen hinnat ovat ihan vääristyneet autojen osalta, kun mielikuvat nostaa hintaa. Itselle riitti halpa hinta ja sijoitus katsastustilastoissa parempaan puoliskoon. Laskin lisäksi, että en saa ikinä kuitattua Kian,Hyundain, Focuksen 50% kalliimpaa hintaa bensakuluilla, Golfista ja Octaviasta puhumattakaan.

      Joten ostin 2007 mallisen Nubiran.

    • Välttämätön paha

      Otetaanpas taas puheeksi. Onkos kukaan ajanut 100-200-300 tuhatta kilometriä? Kymppitonnin ajattelin sijoittaa autoon, ja jo huomattavasti vähemmällä rahalla saisin puoltoistasataa ajetun farkkunubin. Niillekin rahoille olisi muutakin käyttöä.

    • hc

      Osta pois. Mikäli tarkoittuksesi ei ole brassailla automerkillä ja kyseinen auto täyttää käyttöauton tarpeesi. Perusluotettava peli.

      • Välttämätön paha

        Itseasiassa haluaisin, mutta ei ole rahaa.


    • Nubi

      GraniteChief puhui asiaa. Olen samaa mieltä noista bensakuluista, ikinä ei isoja hintaeroja kuitata pienemmällä kulutuksella. Enemmän ratkaisee se, kuinka monta kertaa auto seisoo pajalla ja mitä siitä korjataan. Meidän diesel- Nubiralla on nyt ajettu 60.000km ja minulla ei ole ikinä ollut näin viatonta autoa. Ei yhtään ainoata vikaa, eikä mitään ole korjattu edes takuuseen. Perus-auto, mutta ainakaan toistaiseksi kukaan ei ole osoitellut sormella, että minun pitäisi vaihtaa autoa. Oli se niin mukava ajella viime talvena kun mittarissa oli -30 ja kalliimmat dieselit seisoivat jäätyneenä tien poskessa. Täytyy toki myöntää, että ei tullut kabiinissa hiki, pakko oli ajella lyhyet matkat hanskat kädessä.

    • Nubira

      Jos päädyt hankkimaan, niin minulta voit ostaa sopivat kesärenkaat al.vanteilla. Michelin Energy Saverit.

    • Hyi ja hyi ja yök.

      Kävin käkäilemässä tollasta. Ei sovellu se plyyshiverhoiltu vaahtomuovinpala istuimeksi ihmiselle. En edes halunnut koeajaa. Ihan samanlainen tunnelma sisällä ku mun 86 mallisessa etuvetocorollassa aikoinaan oli.

    • Voodooman:

      Itselläni on kyllä vuosimallia 2005 oleva kalos ja täytyy todeta, että polttimot ainakin kestävät. Autolla on ajettu 6-vuodessa 126 tkm ja edelleen on alkuperäiset ajovalon ja muiden polttimot.

      Muijan puntoon on samassa ajassa vaihdettu ainakin 200 eurolla H7 lamppuja.

      • hähvaanitelles

        Oisko kalosissa päivävaloasento, jossa polttimoille alennettu jännite ja Puntossa ei?


    • valooooo

      H 4 polttimot kestää isältä pojalle. H 7 kestää noin vuoden.

      • Joo kestää mutta.

        Itselläni paloi ensimmäinen H7, kun autolla ikää 2,5 vuotta. En pidä sitä minään häiritsevän tiheänä vaihtovälinä, lisäksi autooni poltin on suht helppo vaihtaa.
        H7:ssa vaikuttaa aikas paljon, minkä laatuiset polttimot ostaa. Kaikki erikoisvärit, tehot ja sen semmoiset yleensä lyhentää H7:kan ikää.
        Plussana H7,H1 tyyppisissä järjestelmissä on se, että ne on nelivalojärjestelmiä, joissa kullekkin valolle on oma yksilöllinen umpionsa ja heijastimensa, joka on myös suunnattu omaa valokuvioo varten. Lisäksi valoa pimeyteen tarjotaan enemmän kun usempi poltin palaa samanaikaisesti. Nelivalojärjestelmissä voidaan myös jompikumpi tai kummatkin valoista toteuttaa linssityyppiseksi tai jompikumpi -tai kummatkin valot voivat olla xenontyyppisiä.
        H4 järjestelmä on selvästi edullisempi valmistaa, poltin voi tuurilla kestää vuoden kaksi pidempään, mutta on selkeä kompromissi kauko -ja lyhyiden valojen välillä.. Yksiumpioinen H4 järjestelmä alkaakin siirtyä edellämainittujen kehittyneempien nelivalojärjestelmien tieltä. Joissain edullisisssa pikkuautoissa ja Cruzessa tällläinen vielä on.


      • H 7
        Joo kestää mutta. kirjoitti:

        Itselläni paloi ensimmäinen H7, kun autolla ikää 2,5 vuotta. En pidä sitä minään häiritsevän tiheänä vaihtovälinä, lisäksi autooni poltin on suht helppo vaihtaa.
        H7:ssa vaikuttaa aikas paljon, minkä laatuiset polttimot ostaa. Kaikki erikoisvärit, tehot ja sen semmoiset yleensä lyhentää H7:kan ikää.
        Plussana H7,H1 tyyppisissä järjestelmissä on se, että ne on nelivalojärjestelmiä, joissa kullekkin valolle on oma yksilöllinen umpionsa ja heijastimensa, joka on myös suunnattu omaa valokuvioo varten. Lisäksi valoa pimeyteen tarjotaan enemmän kun usempi poltin palaa samanaikaisesti. Nelivalojärjestelmissä voidaan myös jompikumpi tai kummatkin valoista toteuttaa linssityyppiseksi tai jompikumpi -tai kummatkin valot voivat olla xenontyyppisiä.
        H4 järjestelmä on selvästi edullisempi valmistaa, poltin voi tuurilla kestää vuoden kaksi pidempään, mutta on selkeä kompromissi kauko -ja lyhyiden valojen välillä.. Yksiumpioinen H4 järjestelmä alkaakin siirtyä edellämainittujen kehittyneempien nelivalojärjestelmien tieltä. Joissain edullisisssa pikkuautoissa ja Cruzessa tällläinen vielä on.

        Minullakin on kestänyt H7 ihan hyvin, 1.5-2 vuotta. Ei siis mikään ongelma, eikä H7 maksa paljoa enempää kuin H4. Valotehollisesti H7 ei ole sen kummempi kuin H4. Keston takia ottaisin kuitenkin mieluummin H4 kuin H7.

        Xenoneita en huolisi ilmaiseksikaan. Muutaman vuoden päästä ne ovat huonommat kuin halogenit ja niiden uusiminen maksaa. Kuka edes ajaa katuvalottomilla teillä? Ehkä joku maajussi.


      • 130cab
        H 7 kirjoitti:

        Minullakin on kestänyt H7 ihan hyvin, 1.5-2 vuotta. Ei siis mikään ongelma, eikä H7 maksa paljoa enempää kuin H4. Valotehollisesti H7 ei ole sen kummempi kuin H4. Keston takia ottaisin kuitenkin mieluummin H4 kuin H7.

        Xenoneita en huolisi ilmaiseksikaan. Muutaman vuoden päästä ne ovat huonommat kuin halogenit ja niiden uusiminen maksaa. Kuka edes ajaa katuvalottomilla teillä? Ehkä joku maajussi.

        Olikos kokemusta todellakin noista xenoneista muuta kuin se mitä olet abc-kahvilassa kuullut?
        Jos ei ole omakohtaista kokemusta, niin ei kannata juurikaan kommentoida, mutta tokihan on sekin selvää, että on hyviä ja huomoja xenonoita kuten muitakin valoja.


      • H 7
        130cab kirjoitti:

        Olikos kokemusta todellakin noista xenoneista muuta kuin se mitä olet abc-kahvilassa kuullut?
        Jos ei ole omakohtaista kokemusta, niin ei kannata juurikaan kommentoida, mutta tokihan on sekin selvää, että on hyviä ja huomoja xenonoita kuten muitakin valoja.

        Ei ole kuin isän bemarista. Nykyisillä päiväajoautoilla kuulemma kestää pidempään.


      • Hessu.
        H 7 kirjoitti:

        Minullakin on kestänyt H7 ihan hyvin, 1.5-2 vuotta. Ei siis mikään ongelma, eikä H7 maksa paljoa enempää kuin H4. Valotehollisesti H7 ei ole sen kummempi kuin H4. Keston takia ottaisin kuitenkin mieluummin H4 kuin H7.

        Xenoneita en huolisi ilmaiseksikaan. Muutaman vuoden päästä ne ovat huonommat kuin halogenit ja niiden uusiminen maksaa. Kuka edes ajaa katuvalottomilla teillä? Ehkä joku maajussi.

        Tuota noin....onkohan se sitten hirveäkin kustannus uudessa tai uudehkossa autossa, jos sen xenon-polttimon joutuu uusimaan muutaman vuoden välein?? Sen ajan saat kuitenkin ajaa valoilla, jotka tekevät yön päiväksi jos niitä vertaa H4:siin. Ja kyllä, Suomessa on itseni mukaanlukien edelleen aika pirun monta ihmistä, jotka joutuvat välillä ajamaan valisemattomilla tieosuuksilla.
        Ja laadukas xenon-poltin muuten maksaa mallista ja merkistä riippuen n. 40 - 120 euroa kappale. Tuon kun jyvität vaikkapa 5-6 vuodelle, niin voihan sitä joku pitää kalliina, mutta itse tykkään, kun talviyönä tie on kirkas kymmeniä metrejä pitemmälle kuin niillä kelmeillä H4:silla.


      • tosi on
        Hessu. kirjoitti:

        Tuota noin....onkohan se sitten hirveäkin kustannus uudessa tai uudehkossa autossa, jos sen xenon-polttimon joutuu uusimaan muutaman vuoden välein?? Sen ajan saat kuitenkin ajaa valoilla, jotka tekevät yön päiväksi jos niitä vertaa H4:siin. Ja kyllä, Suomessa on itseni mukaanlukien edelleen aika pirun monta ihmistä, jotka joutuvat välillä ajamaan valisemattomilla tieosuuksilla.
        Ja laadukas xenon-poltin muuten maksaa mallista ja merkistä riippuen n. 40 - 120 euroa kappale. Tuon kun jyvität vaikkapa 5-6 vuodelle, niin voihan sitä joku pitää kalliina, mutta itse tykkään, kun talviyönä tie on kirkas kymmeniä metrejä pitemmälle kuin niillä kelmeillä H4:silla.

        Ksenoneissa vtuttaa eniten se, kun joutuu uusimaan umpion. Omaan autoon merkkiliikkeessä a 1300.-. Auton laitoin ekan umpion jälkeen kiertoon, koska toinen olisi pitänyt vaihtaa ennen seuraavaa katsastusta.

        Kylillä asuvalle silti harkinnan arvoinen. Valaistuja teitä ajavalle ehdoton ei.


      • Hessu.
        tosi on kirjoitti:

        Ksenoneissa vtuttaa eniten se, kun joutuu uusimaan umpion. Omaan autoon merkkiliikkeessä a 1300.-. Auton laitoin ekan umpion jälkeen kiertoon, koska toinen olisi pitänyt vaihtaa ennen seuraavaa katsastusta.

        Kylillä asuvalle silti harkinnan arvoinen. Valaistuja teitä ajavalle ehdoton ei.

        Umpion vaihto kuluneisuuden takia, ei ehkä niinkään koske uudemmilla autoilla ajavia. 10 - 15 vuoden iässä tuo lienee jo ajankohtaista. Tapaturmaisesti hajonnut umpio onkin sitten eri juttu.
        Itse poltinhan voidaan vaihtaa miltei samaan tapaan kuin normaali poltin.
        Suurimman edun xenoneista saa, kun ne ovat kaksoisxenonit. Yleensä lyhyillä valoilla ajettaessa ajetaan valaistulla osuuksilla tai vain vastaantulijan kohtaamisessa, milloin nämä puolixenonit eivät oikein pääse oikeuksiinsa. Pimeillä taipaleilla myös kaukovaloa näyttävä bixenon on todellakin pientä luxusta ajoon. Xenon-poltin palaa kokoajan, kaukovaloille vaihdettaessa pieni sähkömoottori kääntää kaihtimen polttimen edestä jolloin täysi valo saadaan myös pitkälle matkalle.


      • Kari3.
        Hessu. kirjoitti:

        Umpion vaihto kuluneisuuden takia, ei ehkä niinkään koske uudemmilla autoilla ajavia. 10 - 15 vuoden iässä tuo lienee jo ajankohtaista. Tapaturmaisesti hajonnut umpio onkin sitten eri juttu.
        Itse poltinhan voidaan vaihtaa miltei samaan tapaan kuin normaali poltin.
        Suurimman edun xenoneista saa, kun ne ovat kaksoisxenonit. Yleensä lyhyillä valoilla ajettaessa ajetaan valaistulla osuuksilla tai vain vastaantulijan kohtaamisessa, milloin nämä puolixenonit eivät oikein pääse oikeuksiinsa. Pimeillä taipaleilla myös kaukovaloa näyttävä bixenon on todellakin pientä luxusta ajoon. Xenon-poltin palaa kokoajan, kaukovaloille vaihdettaessa pieni sähkömoottori kääntää kaihtimen polttimen edestä jolloin täysi valo saadaan myös pitkälle matkalle.

        Aika vähän ajetaan autolla jos xenon-umpiot kestää 10 vuotta.
        inun piti ensimmäisessä katsastuksessa kolmen vuoden iässä vaihtaa toinen ja toinenkin oli aika huono. Molempiin oli jo kerran vaihdettu polttimot. Autolla oli kyllä paljon ajettu ja tuntimäärähän sen käyttöiän ratkaisee.


    • nubira

      nubira 2,0d 2008 nyt hinkattu 176tkm. On ollut luotettava auto.
      100tkm ajolla olen vaihtanut:
      jarrupalat
      jakohihnan
      vaihdelaatikon akselitiivisteen etu vasen (korjaus maksoi alle 200eur osineen töineen).
      koiraanluut eteen kerran.
      tietenkin öljyt ja suodattimet 15tkm välein.
      Halpa auto mutta on ylittänyt odotukset selkeesti.

    • tiisataina hakeen

      Kuinka huonosti se lämppäri toimii talvella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe