Olenko valmis ottaa hevosen/ponin ??

vues

No mooi. Olen viikon päästä 12 w ja olen ratsastanut jo 7 vuotta. Käyn meidän läheisellä tallilla ilta talleilla. Ja saan harjata ja ruokkia hevosia jaja hakee laitumelta. Olen käynyt 2 leiriä joissa on opeteltu perusjutut ja nyt olen menossa yleis 1 leirille . Olen lukenut netistä kaikki hoidot ja muut. Ja olen lukenut monta heppatieto kirjaa. Hevonen/poni tulisi maalle pihattoon mummolaani. Minä asun viereisellä paikkakunnalla, mutta tulen mummolaani jokaisena lomana ja joka viikonloppu. Mummolla on aikaa hoitaa hevosta/ponia varsinkin talvisin ja ukilla. Koska kumpikaan ei ole talvisin töissä. Kesäsin he ovat töissä mutta minä olen täällä koko kesän hoitamassa. Mutta en kesäsin tosiaaankaan yksin hoitaisi pollee. Kyllä he kesäsinkin mummo ja ukki kerkeävät auttamaan hoidossa ja silllee jaja muut sukulaiset jotka lomailevat täällä (monillä on kokemusta hevosista sukulaisillani). Olen ajatellut ponia esim. Shettistä tai korkeampaa vähän. Esittäkäää kysymyksiä ! vastaan kaikkiin. ja kertokaa ihmeessä mielipiteenne.

Täällä on myös hyvät maastot ja isot tarhat. Mummoni ja Ukkini ovat olleet Pienestä asti maatilalla ja heillä on ollut hevosia molemmilla ja kaikenlaisia muitakin eläimiä. esim. lehmiä,sikoja,kanoja,lampaita ja koiria,kissoja kania jajaja kettuja He lopettivat kettujen pion pari vuotta sitten ja muut maatalous jutut lopettivat vähä aikasemmin kui synnyin.

5

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nomeeikäläinen

Hei! Kyllä mun mielestä voisit ottaa hevosen/kautta ponin mummosi ja ukkisi ovat ainakin tietoisia eläimistä ja silleein. Ja kun hellä on ollu molemmilla pienenä jo hevosia. Kokemustakin sinulla on. Monet miettivät ikää, mutta mummosi ja ukkisi hoitaa sitä niin paljon niin ei se sinulle ole raskastakaan. Kesälläkin ainakin tuon perusteella olisi sinulla aikaa sekä paljon avustajia ja mummo ja ukkisi. Hyvä on myös, että pääset niin paljon mummolaasi. Että ota vaa heppa tai poni! Shettis on aika pieni ja sillee hyvä pienellä, mutta voi olla joskus hyvin jääräpäinenkin!
      Täs pari kysymystä:
      1. Ovatko mummo ja ukkisi suostuneet siihen?
      2. Onko kokemusta eri luonteisista poneista/hevosista?
      3. Onko vanhemmilta lupa myös?
      4. Oletko varma,että jaksat hoitaa semmosta?
      5. Jaksaako mummosi ja ukkisi hoita, kun vanhoja varmaan ovat.

• vues

Heeei! Mukavaa, että sai vastauksen noi nopeasti. Olin jo juuri menossa pois koneelta jajaj.

Vastauksia:

1. Ovat suostuneet asiasta puhuttu jo kauaan.
      2. Ja kokemusta on tosi paljon eri luonteisista.
      3. Toki.
      4. Aiwan varma! Ja kivaa kun mummo ja ukkikin auttaa. Tiedän, että se on raskasta, mutta on minulla muitakin lemmikkejä kotona ja kaikki on hoidettava päivittäin. Minua hirvittäisi ajatus jos ei huoltaisi lemmikkiänsä. Ja hoidan kaikki lemmikkini päivittäin niin hyvin kuin voin. Mulla on kani, jota piän valjaissa välillä juoksemassa ja otan sen myös sisälle juoksemaan vapaaks (asuu kesät isossa häkissä ulkona ja talvet isossa häkissä sisällä) sitten on myös koira jonka ruokin ja lenkitän päivittäin. Ja jos tulen esim. Mummolaan niin täällä onn mun toinen koira joka on puoliks mun ja puoliks ukin. Nii molemmat on kamuij ja on samas häkissä ( ovat narttuja ) ja kanille on häkki varattu mummolaan. Polleki tulisi hoidettua päivittäin esim. ruokinta 3 kertaa päivässä ja hoito jutut ja ratsastaisin sillä päivittäin. Mummokin liiikuttaa sitä tietty päivittäin. (Sillo ku minä en oo) pihatossa saa olla sisällä ja ulkona niin paljon kuin itse sit tahtoo.
      5. Kyyllää jaksaa. Mummo on 52 w ja ukki 60 w ja hyvin jaksavat:)
      ps. lisäää kommentti ja ukilla on viel yksi koira joo sori kirjoitan pitkästi.

• dg

Et ole, koska sellainen joka on valmis, ei kysy asiaa netissä.

Muilta kysymällä asiaa viesttät epävarmuutta, eli et itse tiedä oletko valmis. Eli toisinsanoen et ole.

• Minää :))

Kyllä minusta olet valmis oman pollen ottamaan. Ei minun mieleeni ainakaan tule mitään mieleen, miksi et voisi! :)) Toivottavasti saat kivan pollen, onnea sinulle ja mahd tulevalle hepallesi :)

• 2+11

Et ole valmis. Hevosta pitää hoitaa joka päivä, ei joka viikonloppu. (Voisi olla järkevämpää että mummos ja ukkis hankkis hevosen jota sä hoidat) Ja jos ensimmäisenä mainitset että olet lukenut hevosen hoidosta kirjoista ja netistä, et ole valmis. Hevosen hoito opitaan käytännössä, ei kirjoista koska kaikki hevoset on yksilöitä ja käyttäytyvät eri tilanteissa eri tavoin esim. jos kirjassa nyt lukis vaikka että hevoset syö porkkanaa niin se pätee joihinkin hevosiin, mutta ei kaikkiin, koska kaikki hevoset ei pidä porkkanasta. On hyvä lukea kirjoja, mutta tieto hevosista ei saa perustua kirjoihin, vaan kirjat vain täydentää tietoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      250
      5201
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      120
      4221
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      59
      3961
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3627
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3580
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3335
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      12
      2733
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2606
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2496
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      61
      2397
    Aihe