Moi,haluisin vaan tietää viittaako nää mun oireet johki psykoosiin tms, vai oliko tässä vaan kyse övereistä tai jostain...
Eli nyt viime perjantaina lähdin kaverini kanssa yhden hänen tuttunsa kämpille vähän polttelemaan. Meillä oli kaverini kanssa kukkaa, josta meille oltiin sanottu että se on sitten aika vahvaa. nooo, ei siinä midist, kun päästiin sinne kämpille käärittiin jointit ja alettiin poltteleen. En ollut polttanut kun ehkä 1/4 siitä määrästä mitä yleensä poltan niin tuntu jo että oon aika v*tun pilvessä ja päätin pitää vähän taukoa.. meni ehkä joku 10min niin yhtäkkiä alkoi ahdistaan ihan kauheesti.. sydän alkoi hakata ihan hulluna ja tuntui etten saa henkeä ja päässä vaan pyöri..
Mua hävetti olotilani, koska en tuntenut sitä kaverini kaveria, olin vaan pari kertaa aiemmin nähnyt sen ja kelasin mitä sekin oikein ajattelee ja yritin vaan esittää normaalia..
Lopulta en kuitenkaan enää pystynyt kun ahdisti niin paljon ja sanoin kaverilleni että mennään vessaan. Siellä vessassa sitten aloin selittään kaverilleni ihan ihme juttuja, ajatuksenikin olivat ihan ihmeellisiä. Kaverini vain nauroi eikä yhtään ymmärtänyt kun yritin selittää miltä musta tuntui..
Nooo mentiin sitten pois vessasta ja istuttiin sohvalle ja katottiin tvtä.. Koko ajan mä ajattelin kaikkea ihan sekoa, ja ahdisti vieläkin. Sitten yhtäkkiä aloin ajattelemaan että sekoan tai kuolen tai jotain, tuntui etten saa henkeä ja kroppanikin oli ihan ihmeellisen tuntuinen enkä voinut syödä tai juoda mitään. Kaverini ja hänen kaverinsa kyselivät multa kaikkea ja vastailin mutta tuntui kuin se ääni ei olisi yhtään tullut minusta.. Sitten kuvittelin esim. että ovikello soi vaikkei se edes soinut.
Muistin mitä olin lukenut psykooseista yms, ja olin ihan varma että nyt flippaan. Oli ihan kauhea olo. Lopulta menin hetkeksi istumaan parvekkeelle yksin ja yritin rauhoittua. Muistan kun ajattelin koko ajan että sekoan tai jotakin ja meinasin jo soittaa hätänumeroonkin ja kaikkea :D Meni ehkä joku 1-2 (?) tuntia ja sitten mulle alkoi jo tulemaan parempi olo ja loppuilta sujuikin sitten ihan mukavasti.
Aloin vaan miettiä että mistä toi johtui, että ei kai tollanen oo mitään alkavan psykoosin oireita tai muuta vastaavaa?
En oo mitenkään ihan hirveän paljon poltellut, ehkä about 50 kertaa ja niistä kerroista yli puolet tämän vuoden aikana, että en nyt ihan mikään ensikertalainenkaan ole. Koskaan ennen mulle ei ole mitään vastaavaa tapahtunut, kaikki kerrat kun olen aiemmin poltellut on ollut oikein positiivisia kokemuksia.
oon myös ajatellut, että voiko kenties sillä olla vaikutusta että olin ennen tota perjantaita ryypännyt 4 päivää putkeen ja olin tosi väsynyt kun en ollut pahemmin oikein nukkunut, olin aika stressaantunut ja oli myös aika kova krapula.. Silloin perjantaina tosin kyllä otin vaan ihan joku pari kaljaa.. Mietin kans että jos mua alkoi ahdistaan siitäkin syystä että paikka missä polteltiin oli vieras, samoin se kaverini kaverini. Ja sitten vielä kun se kaverini ei ottanut mua yhtään tosissaan vaan lähinnä naureskeli.
En nyt tiedä voiko noilla tekijöillä olla jotakin vaikutusta. Periaatteessa ajattelisin että poltin vain liikaa, mutta se vaan vähän mietityttää että kaverini poltti sen määrän mitä yleensä molemmat poltamme, ja ei hänelle tullut mitään tälläistä kuin minulle. Ja mä poltin vaan joku 1/4 siitä määrästä mitä yleensä!! Ja olemme sen kaverini kanssa poltelleet suunnillen yhtä monta kertaa elämämme aikana.
Sen perjantain jälkeen mulla on ollut ihan normaali olo, mitä nyt ehkä tuntuu että käy vähän hitaalla..
Mutta niin, olisi kiva jos joku osaisi vastata että mistä tollanen luultavasti johtui. Koskaan ennen ei ole mitään vastaavaa tapahtunut ja mulla ei ainakaan tietääkseni oo suvussa mitään mielenterveys ongelmia. Oon joskus ajatellut että mulla on ehkä paniikkihäiriö, mutta en oo sen asian tiimoilta käynyt koskaan lääkärissä tai missään kun ei se ole pahemmin elämää haitannut.
Asiallisia vastauksia kiitos :)
Ei kai nää ole mitään psykoosin oireita?
13
1771
Vastaukset
- kiuytfg
NIiin on se saattanut olla lievä kannabis bsykoosi joka mennyt onneksi pian ohitse... tiedän polttelijoita jotka polttavat vain tutussa paikassa hyvien ystävien kanssa tai yksin nauttivat olostaan koska saattaa muuten alkaa ahdistamaan se tulee joillekkin se ahdistus jos on puoli tuttuja mukana.. sydän hakkaa ja muuta vittumaista, vaikka oletkin aikaisemmin polltellut näin saattaa käydä se oli vaan sitt aika stydiä kukaa mitä olitte hommanneet =)
- Jorma Lallari
Paniikkikohtaus ei ole mikään "lievä psykoosi", koska sellaista ei ole olemassakaan. Psykooseja on, mutta kirjoittajan kuvaus on kaukana siitä.
- vajakki
Mut se psykoosi voi tulla vaik viiveellä vuoden päästä...että älä huoli.
- ..
Kannattaa viimeistään nyt lopettaa käyttö. Kerran kävi psyko -> pelko siitä alitajunnas/joskus ihan tajunnassa -> joka kerralla tästä eteenpäin on vaara et "köysi katkee". Toivon hartaasti että aiemmat kokemuksesi aineesta riittävät tän elämän varalle. Parempi löytää kiksit muualta.
- Sinde vm-82
Mä menisin ihan oikeasti heti sairaalaan, jos mua noin epäilyttäisi, että olen psykoosissa. Joskus psykoosia ei huomaa itse ja siksi huumeissa ei kannata olla ollenkaan. Tosi noloa, jos psykoosi jää hoitamatta ja jäät hottentotiksi. Monesti on ihan harhakuvia elämästä, ne on oikeita asioita, tyyliin: Mitä jos kaikki olikin totta? Huumeissa vietetään aikaa kavereiden kanssa, sekin on vain loppujen lopuksi itsensä kanssa olemista. Vähänkö noloa kirjoitella nettiin....
- jeeboouuu
Kuullostaa vaan huonolta kerralta. Jos selvinpäin alkaa sekoomaan ni sitte huolehtisin enemmän
Mulle o tullu vastaavia, joskus tulee toisinaan taas ei. Vahvoista lajikkeista. Päähän tulee painetta, sydän hakkaa kovaa, päänsärkyä. Tulee todella hektinen olo, voi aiheuttaa helposti panikointia. Siitä sitten kun rauhottuu puhuu asiasta saman tien avoimesti niin kyllä se helpotti ainankin mulla saman tien. oon poltellut nyt 5v aika reippaasti viimeisen 2 vuotta todella reippaasti.
- Meibi
Ite sanoisin että paniikkikohtaus , koska jos oisit överit polttanu ni oisit oksentanu (hyvin todennäköistä) . Jos aistiharhat yms jatkuu kun olet selvillä ni sitte psykiatrin pakeille vaan.
- 13+10
Jos se olis ollut psykoosi sulla olis ollut harhoja joihin todella uskot. Mulla on väitetysti ollut jo kaksi psykoosia, mutta olen itse toista mieltä koska ne "harhani" ovat kuitenkin ihan järkeviä. Olen ollut lataamossakin parikertaa ja siellä nähnyt todellisia psykoosipotilaita. Suurin osa heistä ovat uskoneet harhoihinsa. Sitten on niitä alistuvamman persoonan omaavia jotka uskovat ainakin jollain tasolla hoitohenkilökuntaa loppujenlopuksi. Niin eikä ne psykoosit normaalisti mene yhdessä illassa ohi.
Veikkaan että vaan rupesit vainottelemaan ja sehän nyt on tuon harrastuksen parissa ihan normaalia, ainakin joillekkin. - 33v äijä.
Mulle tuli samanlaisia kokemuksia kun vedin ihan normaalit kännit. Ja jäi muuten semmonen ahdistava olotila ihan päällekin seuraavaksi päiväksi.. jotenkin edellisen yönä nähty unen tunnelma jäi ahdistavana mieleen.
Samalla tuli tajuntaa laajentava kokemus joka jätti sit jälkensä niin ettei olo tuntunutkaan enää ihan normilta seuraavina päivinä.. nyt tästä hiljakseen palauttelen itteäni.
Että semmosta niistä päihteistä voipi tulla, ite en ota enää edes viinaa. Mielenterveyden kanssa ei oo leikkimistä, jos on mieletään herkkä näille. - Aika normaalia
Vieraissa paikoissa vieraiden ihmisten seurassa voi alkaa ajatus lentämään. Kyseessä saattoi olla eri lajike mitä et ollut koskaan polttanut ja vahvuus hyvinkin korkea.
Ihan tuttu juttu itsellekin. Pilveä poltellessa ei pitäisi alkaa ajattelemaan liikoja. Ketään ei kiinnosta jos haluat käydä yrjöllä tai pötköttää jonkin aikaa. Jos alat ajattelemaan ahdistavia asioita ja mietit "sekoanko mä nyt" niin varmasti tulee huonot tripit.
Itse pyrin polttamaan tutuissa paikoissa ja tuttujen kanssa. Jos tulee epämiellyttävä olo niin sitten pötkölleen vaikka vessan lattialle niin on pönttökin lähellä.
Ajattelen että nyt mennään eikä meinata :)
Ei sinulla mitään psykoosia ole jos olosi on nyt normaali. Ei kannata kuitenkaan liian usein poltella. Kohtuus kaikessa. - jgsaga
mulla taas samat oireet mutta, jatku vielä herättyä vähäsen ja en tiedä mitä pitäs nyt tehdä..
- valkoinen sarvikuono
Lopeta pilven poltto vielä kun se ei oo ehtinyt ton isompaa haittaa aiheuttaa sulle. Jos savut aiheuttaa rauhallisessa ympäristössäkin ahdistusta, kantsii oikeesti tajuta tämä. Teet itselles isoa vahinkoa siinä kun laitat pääsi ahdistuneeseen tilaan ihan tietoisesti. Lopulta oot tossa samassa tilassa kokoajan ja alat miettiin vaikka mitä hullua, että oot oikeesti seonnu ku ei mieli rauhotu sitte millään.. sitten joko alat hoitaan itteäs bentsoilla ja opiaateilla jotka on muuten ainoot jotka tohon nopeaa apua antaa, tai sit hautaudut kämpilles yksin homehtumaan vainoihis. Eli lopeta vittu se savun imeminen jos se ei tunnu enää hyvälle, ihan oikeesti. mene vaikka ulos lämpimään, ime jäätelötikkua ja kuuntele ku linnut laulaa...ei se niin hankalaa ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse854614Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1103830Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1753620Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.582052Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1291114
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1401050- 57963
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27882