Plantagenin outo kuponkialennus

Olkaahan tarkkana!

Norjalaisperäisen Plantagenin myymälässä eilen:

Ostin 7 kpl havukasveja, joiden kappalehinta oli 9,95 €, sekä yhden kalliimman, hinta 29,95 €. Minulla oli joltakin aikaisemmalta käynniltä saatu alennuskuponki, jota vastaan piti kuponkiin painetun tekstin mukaan saada ostaa yksi vapaavalintainen havukasvi kesäkuun 2011 aikana puoleen hintaan.

Tarjosin ensimmäisenä kassaan lyötäväksi tuon kalleimman havukasvin ja annoin samalla alennuskupongin mainiten varta vasten käyttäväni alennuksen hyväkseni siitä.

Kun kassa oli lyönyt pari seuraavaa ostosta koneeseen, huomasin näytöllä tekstin ”kuponkialennus 4,98 €”. Huomautin kassanhoitajalle, että alennuksen pitäisi kai olla kymppiä suurempi eli 14,98 €. Hän oli kanssani samaa mieltä, mitätöi siihen asti kassaan lyömänsä ostokset ja homma aloitettiin uudelleen alusta. Taas lyötiin ensimmäisenä tuo 29,95 euron hintainen kasvi. Kassakoneen näyttö kertoi alennuksen olevan 14,98 €. Kun kassaan lyötiin seuraava kasvi, hinta 9,95 €, näytöllä näkyvä alennus kiepsahti heti lukemaan 4,98 €.

Täyden alennuksen saamiseksi tuo kalliimpi kasvi oli maksettava ensin erikseen ja sitten loput toisena kassatapahtumana.

Aika häijy järjestelmä: kupongin tekstin mukaan 50 prosentin alennuksen saa minkä hintaisesta havukasvista tahansa, mutta useampaa kasvia ostaessa tuo alennus tuleekin halvimmasta havukasvista, ellei asiakas huomaa pitää varaansa!

Olen sen verran vähävarainen, että kympillä on minulle väliä.

3

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ikuna enään

      Ostaako joku vielä plantagenistä jotain ,kalliit ja huonot taimet.
      En astu jalallani sinne puljuun, muualta saa puolta halvemmalla.

      • kukkapeukalo

        Totta, melkein kaikki mitkä olen ostanut Plantagenista on ollut surkeaa laatua. Ostin jopa kalliin runkosyreenin mikä osoittautuikin aivan eri väriseksi kuin lapussa luvataan.
        Daalian kolmesta kalliista mukulasta vain yksi kasvaa mutta onkin tosin mahtava. Ja takuu kuulemma on... kenen mieleen tulee säilyttää kuitit ties miten pitkään. Seuraavalla kerralla täytyy säilyttää jos enää mitään edes tuolta ostan.
        Ja kallista todella on.


    • kokilooojui

      Juu se on se Plantagenin kassajärjestelmä ihan omaa luokkaansa. Kaikennäköisiä tarjouksia muka on, mutta koneelle niitä ei ole ajettu oikein tai sitten niitä ei ole kassajärjestelmässä ollenkaan. Muutama kassavuoro tuli ko. putiikkiin tehtyä ja totesin, että ei ole minun paikkani kun joutuu koko ajan pahoittelemaan asiakkaille itsestään riippumattomista syistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe