Plantagenin outo kuponkialennus

Olkaahan tarkkana!

Norjalaisperäisen Plantagenin myymälässä eilen:

Ostin 7 kpl havukasveja, joiden kappalehinta oli 9,95 €, sekä yhden kalliimman, hinta 29,95 €. Minulla oli joltakin aikaisemmalta käynniltä saatu alennuskuponki, jota vastaan piti kuponkiin painetun tekstin mukaan saada ostaa yksi vapaavalintainen havukasvi kesäkuun 2011 aikana puoleen hintaan.

Tarjosin ensimmäisenä kassaan lyötäväksi tuon kalleimman havukasvin ja annoin samalla alennuskupongin mainiten varta vasten käyttäväni alennuksen hyväkseni siitä.

Kun kassa oli lyönyt pari seuraavaa ostosta koneeseen, huomasin näytöllä tekstin ”kuponkialennus 4,98 €”. Huomautin kassanhoitajalle, että alennuksen pitäisi kai olla kymppiä suurempi eli 14,98 €. Hän oli kanssani samaa mieltä, mitätöi siihen asti kassaan lyömänsä ostokset ja homma aloitettiin uudelleen alusta. Taas lyötiin ensimmäisenä tuo 29,95 euron hintainen kasvi. Kassakoneen näyttö kertoi alennuksen olevan 14,98 €. Kun kassaan lyötiin seuraava kasvi, hinta 9,95 €, näytöllä näkyvä alennus kiepsahti heti lukemaan 4,98 €.

Täyden alennuksen saamiseksi tuo kalliimpi kasvi oli maksettava ensin erikseen ja sitten loput toisena kassatapahtumana.

Aika häijy järjestelmä: kupongin tekstin mukaan 50 prosentin alennuksen saa minkä hintaisesta havukasvista tahansa, mutta useampaa kasvia ostaessa tuo alennus tuleekin halvimmasta havukasvista, ellei asiakas huomaa pitää varaansa!

Olen sen verran vähävarainen, että kympillä on minulle väliä.

3

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ikuna enään

Ostaako joku vielä plantagenistä jotain ,kalliit ja huonot taimet.
      En astu jalallani sinne puljuun, muualta saa puolta halvemmalla.

• kukkapeukalo

Totta, melkein kaikki mitkä olen ostanut Plantagenista on ollut surkeaa laatua. Ostin jopa kalliin runkosyreenin mikä osoittautuikin aivan eri väriseksi kuin lapussa luvataan.
        Daalian kolmesta kalliista mukulasta vain yksi kasvaa mutta onkin tosin mahtava. Ja takuu kuulemma on... kenen mieleen tulee säilyttää kuitit ties miten pitkään. Seuraavalla kerralla täytyy säilyttää jos enää mitään edes tuolta ostan.
        Ja kallista todella on.

• kokilooojui

Juu se on se Plantagenin kassajärjestelmä ihan omaa luokkaansa. Kaikennäköisiä tarjouksia muka on, mutta koneelle niitä ei ole ajettu oikein tai sitten niitä ei ole kassajärjestelmässä ollenkaan. Muutama kassavuoro tuli ko. putiikkiin tehtyä ja totesin, että ei ole minun paikkani kun joutuu koko ajan pahoittelemaan asiakkaille itsestään riippumattomista syistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8593
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4228
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3772
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2481
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2193
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2167
    Aihe