Norjalaisperäisen Plantagenin myymälässä eilen:
Ostin 7 kpl havukasveja, joiden kappalehinta oli 9,95 €, sekä yhden kalliimman, hinta 29,95 €. Minulla oli joltakin aikaisemmalta käynniltä saatu alennuskuponki, jota vastaan piti kuponkiin painetun tekstin mukaan saada ostaa yksi vapaavalintainen havukasvi kesäkuun 2011 aikana puoleen hintaan.
Tarjosin ensimmäisenä kassaan lyötäväksi tuon kalleimman havukasvin ja annoin samalla alennuskupongin mainiten varta vasten käyttäväni alennuksen hyväkseni siitä.
Kun kassa oli lyönyt pari seuraavaa ostosta koneeseen, huomasin näytöllä tekstin ”kuponkialennus 4,98 €”. Huomautin kassanhoitajalle, että alennuksen pitäisi kai olla kymppiä suurempi eli 14,98 €. Hän oli kanssani samaa mieltä, mitätöi siihen asti kassaan lyömänsä ostokset ja homma aloitettiin uudelleen alusta. Taas lyötiin ensimmäisenä tuo 29,95 euron hintainen kasvi. Kassakoneen näyttö kertoi alennuksen olevan 14,98 €. Kun kassaan lyötiin seuraava kasvi, hinta 9,95 €, näytöllä näkyvä alennus kiepsahti heti lukemaan 4,98 €.
Täyden alennuksen saamiseksi tuo kalliimpi kasvi oli maksettava ensin erikseen ja sitten loput toisena kassatapahtumana.
Aika häijy järjestelmä: kupongin tekstin mukaan 50 prosentin alennuksen saa minkä hintaisesta havukasvista tahansa, mutta useampaa kasvia ostaessa tuo alennus tuleekin halvimmasta havukasvista, ellei asiakas huomaa pitää varaansa!
Olen sen verran vähävarainen, että kympillä on minulle väliä.
Plantagenin outo kuponkialennus
3
225
Vastaukset
- ei ikuna enään
Ostaako joku vielä plantagenistä jotain ,kalliit ja huonot taimet.
En astu jalallani sinne puljuun, muualta saa puolta halvemmalla.- kukkapeukalo
Totta, melkein kaikki mitkä olen ostanut Plantagenista on ollut surkeaa laatua. Ostin jopa kalliin runkosyreenin mikä osoittautuikin aivan eri väriseksi kuin lapussa luvataan.
Daalian kolmesta kalliista mukulasta vain yksi kasvaa mutta onkin tosin mahtava. Ja takuu kuulemma on... kenen mieleen tulee säilyttää kuitit ties miten pitkään. Seuraavalla kerralla täytyy säilyttää jos enää mitään edes tuolta ostan.
Ja kallista todella on.
- kokilooojui
Juu se on se Plantagenin kassajärjestelmä ihan omaa luokkaansa. Kaikennäköisiä tarjouksia muka on, mutta koneelle niitä ei ole ajettu oikein tai sitten niitä ei ole kassajärjestelmässä ollenkaan. Muutama kassavuoro tuli ko. putiikkiin tehtyä ja totesin, että ei ole minun paikkani kun joutuu koko ajan pahoittelemaan asiakkaille itsestään riippumattomista syistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832284
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722030Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I441973- 1281670
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia661602Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1931509Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771241Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321124Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni801120- 711083