Kristillisdemokraattien Bjarne Kallisin mielestä puheenjohtaja Päivi Räsäsen selän takana on neuvoteltu tavalla, joka ei ole hyväksyttävä.
Taustalla on sukupuolineutraali avioliittolaki, joka ei ole mukana uuden hallituksen ohjelmassa. Tavoitetta ei kirjattu nimenomaan kristillisdemokraattien vaatimuksesta.
Eduskunnassa aloite asiasta aiotaan kuitenkin tehdä – KD:stä huolimatta.
"Hallitusneuvottelijat ja tulevat ministerit Paavo Arhinmäki (vas) ja Ville Niinistö (vihr) kertovat että sukupuolineutraalisen avioliittolaista on sovittu, 'että asiaa ei kirjata hallitusohjelmaan kristillisten vastustuksen takia, mutta eduskunnassa tehdään lakialoite oikeusministeriön avustuksella ja kaikki muut paitsi KD sitoutuivat tämän lain läpiviemiseen'," Kallis taustoittaa ja jatkaa:
"Tuleva oikeusministeri Anna-Maja Henriksson (rkp) ehti jo kutsua puolueen nuorisojärjestön edustajia ministeriöön keskustelemaan tästä kysymyksessä olevasta laista."
"Päivi Räsänen sanoo olevansa täysin tietämätön tällaisesta sopimuksesta. Tuskin kukaan edellä mainituista henkilöistä valehtelee, joka tarkoittaa sitä että Päivi Räsäsen selän takana on neuvoteltu ja sovittu asiasta, joka oli KD:lle kynnyskysmys.," Kallis tulkitsee.
Hän kysyy, "miten ministerit tämän jälkeen voivat toisiinsa luottaa, kun yhtä heistä on julkisesti näin nöyryytetty?"
"Löytyykö mahdollisesti muita kysymyksiä, joista vain osa hallituspuolueista on tehnyt sopimuksen? Mikä estää, etteikö jatkossa menteltäisi samalla tavalla.," hän pohtii.
Kallisin mielestä hallitusyhteistyö on saanut pahan kolauksen jo ennen kuin hallitus se on ehtinyt aloittaa.
"Tosiasia on myös se, että KD on menossa hallitukseen, jonka keskeiset ministerit ovat sitoutuneet viemään sukupuolineutraalisen avioliittolain läpi eduskunnassa."
IS
RÄSÄSTÄ NÖYRYYTETTIIN HETI
9
59
Vastaukset
- EX KD
Kyllä Räsänen on ollut tietoinen asasta.
Hallitusneuvotteluissa asia on sovittu, ja Räsänen on ollut niissä mukana.
Mutta Räsänen on jo niin monesti kääntänyt takkinsa, ettei muista mitä milloinki on sopinu/sanonu. - enmukana
Räsäsen kannattaa erota heti. Päästää tilalle joku joka ymmärtää mitä on neuvoteltu ja mistä.
Jos misti ja ymmärrys on nuin huonoja.....
Lehden mukaan asia on sovittu HALLITUSNEUVOTTELUISSA. Ja kait Räsänen oli siellä mukana?- on hänellä!
Autuas hymy? Miksi?
- EX KD
Autua hymy johtuu siitä, että ei haittaa mitä tekee. Saa vaikka valehdella, kuten on monesti tehnytkin.
Kunhan muistaa sunnuntaina käydä kirkossa hakemassa anteeksiantoa. Päivi Räsänen on ainoa tervepäinen noista puheenjohtajista jotka neuvottelivat suomen tulevaisuudesta neljäksi vuodeksi..
Nämä Lieropuolueet: RKP, vihreät ja vasemmistoliitto saattavat pilata peruuttamattomasti Suomen moraalisen selkärangan!!
Olen tosi murheellinen tästä sairaasta kehityksestä..- KKDDXX
Samoin minä ainoana Räsänen näistä neuvottelijoista ei edes tiedä mistä on sovittu.
Selkarankaa Räsäseltä vaaditaankin. On ihmisoikeusasia jos sukupuolineutraalia avioliittolakia ei saada suomeen. Se on jo kaikissa muissa pohjoismaissa.- Likainen Hallitus:.!
.
”Päivi Räsästä nöyryytettiin julkisesti”
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/113287-”paivi-rasasta-noyryytettiin-julkisesti”
.
- EX KD
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/avioliittohuijaus-nyt-puhuu-paivi-rasanen/art-1288396744879.html
Näin sanoo Päivi itse... - hannuhannele
KD.ssä vasen käsi ei näemä tiedä mitä oikea tekee.
Tällainen puolue sitten otetaan hallitukseen.
Räsäselle sopiva ministeriö olisi, Omien etujen ajamisministeriö.
Kallis toisena ministerinä ja hänen ministeriönsä voisi olla luulominusteriö.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo1252279SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul2851566En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä341313Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."
Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v111169Voin kertoa sinulle
Että olen todella rakastanut sinuun. Tämä on jotain mitä en ole koskaan ennen kokenut. Olen uskonut että tunnet samoin.361005- 50926
+10% palkankorotukset työntekijöille! hyvä ammattiliitot!
Niinhän sitä sanotaan että metsä vastaa niin kuin sille huudetaan. Ja oikeistohallitus ja työnantajat huutelivat sellais255861Mitä sinä nainen haluat elämältä
Minä haluan sinut mutta koska se on mahdoton haaveeni niin en voi muutakuin hiljaa ja kaukaa rakastaa epätoivoisesti sää33854It's a fairytale
"It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st9836Gallup: Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle Maajussille morsian -juontajana?
Maajussille morsian on koko kansan suosikki. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle juontajana? Erinomainen37826