Jos tämän palstan tarkoituksena on keskustella uskoon ja kirkkoon liittyvistä asioista, niin miksi ihmeessä ateistit roikkuvat näillä sivuilla ja keskustelevat todella ala-arvoiseen tyyliin? Luulisi pysyttelevän kaukana näistä palstoista ja antavan tilaa niille joita asia oikeasti kiinnostaa ja jotka pystyvät keskustelemaan asiallisesti ja hyväksymään myös omasta näkemyksestä poikkeavatkin ajatukset.
Miksi?
16
77
Vastaukset
- juuri niin
Ihmettelen samaa. Minusta ylläpidon pitäisi poistaa selkeästi ateistiset ja loukkavat viestit. Olisi mukavampaa jos täällä todella oikeasti keskusteltaisiin uskoon liittyvistä asioista. Minullakin olisi paljon kysyttävää papeilta mutten viitsi kysyä kun en halua lukea epäasiallisia ja loukkaavia viestejä.
- miss ei kirj.
"Kirkko kuulolla-palsta on kaikille avoin keskustelupalsta, jossa voit kysyä uskoon ja elämään liittyvistä asioista. Suomen ev.lut. kirkon työntekijät osallistuvat keskusteluun nimimerkillä kuunteleva_kirkko. Keskustelemme elämän käännekohdista, eettisistä kysymyksistä, uskosta, epäilystä, ilosta ja surusta, mutta myös muut aiheet ovat tervetulleita"
Asiattomia ja ala-arvoisia kommentteja on mahdoton välttää millään keskustelupalstalla, sitä vaan tapahtuu niin ateisteilta kuin uskovaisiltakin. Käyhän kurkkaamassa ateismipalstaa. Ala-arvoiset ja asiattomat viestit voi suodattaa, ei tarvitse olla niin herkkähipiäinen. Ateismipalstalla olemme tottuneet solvauksiin, ohitamme ne huomioimatta niitä ollenkaan tai huumorilla. :) - FUCKIFUU
Ainoastaan uskovat kommentoivat ala-arvoiseen tyyliin, aina aiheen vierestä
ja täynnä argumentointivirheitä. Lisäksi on tieteellisesti todistettu fakta, että
ateistien keskimääräinen äo on huomattavasti suurempi kuin kristittyjen. - Mirka ...
""niin miksi ihmeessä ateistit roikkuvat näillä sivuilla ""
-Maailman pätevimmät uskontoihin liittyvät asiantuntijat ovat ateisteja.
-Tutkimukset myös vahvistaa että ateistit tietää uskonnoista enemmän kuin itse uskovaiset.
-Ei täällä kukaan sellainen roiku jota asia ei kiinnosta.
-Minä itse olen huolestunut herkkäuskoisista lapsista joita uskovaiset törkeästi käyttävät hyväkseen manipuloidessaan heistä uskovaisia. Ei satuja, vaan faktaa.- Mirka ...
Meinasi ihan unohtua kertoa että suurin osa papeistakin ovat ateisteja
- Verna-Liis.a
Mirka ... kirjoitti:
Meinasi ihan unohtua kertoa että suurin osa papeistakin ovat ateisteja
"Meinasi ihan unohtua kertoa että suurin osa papeistakin ovat ateisteja."
Ateisti ei voi toimia pappina. Vihreän rouvan sivuilla kerrotaan Jorma Hietamäestä mm. näin:" Kun pappi Pohjanmaalta kertoi julkisuudessa uskovansa enemmän hermosoluihin ja luonnontieteeseen kuin Jumalaan, kirkonisät älähtivät. Paljonhan voi kirkko suvaita, mutta pitäisikö kirkon suvaita myös ateistipappia? Ei suvainnut, ja niin meni Jorma Hietamäeltä pappiskirja." Jorma Hietamäki on sen jälkeen toiminut opettajana.
http://www.vihrearouva.net/usko/hietamaki.html - ??
" Tutkimukset myös vahvistaa että ateistit tietää uskonnoista enemmän kuin itse uskovaiset."
harmi vain , kun se TIETO ei auta ! Uskovat elävät uskonsa todeksi joka päivä..
" Joka ei ota ristiänsä ja seuraa minua, se ei ole minulle sovelias."
Siitä olen samaa mieltä, että ihmiset jotka ovat tällä palstalla, ovat kiinostuneita näistä asioista.
- readmorethanonebook
Eli haluat keskustella asiasta vain yhdestä näkökulmasta ja samaa mieltä olevien kesken? Siinä tapauksessa kannattaisi perustaa oma foorumi johon pääsevät vain sinun hyväksymäsi ihmiset.
Voisitko muuten näyttää milloin minä olen keskustellut ala-arvoiseen tyyliin?
Ainut ala-arvoisuus mitä minulle tulee ateistien tekemänä mieleen on Mirkan "kriminalisoidaan uskonnot" läppä. Minua on sen sijaan uskovaisten toimesta haukuttu tällä palstalla ties miksi.
Tiesitkö että kirkko vaikuttaa kaikkien meidän elämiimme ja me kaikki maksamme kirkolle tavalla tai toisella? - romukoppaan
Siksi kun suurin osa kirkkoon kuuluvista on itseasiassa ateisteja, ollaan vain jäseninä kun ei ole tullut erottuakaan. Määritelmä siitä, että Suomi on kristittymaa voidaan heittää romukoppaan. Kristittyjä täällä on vain nimeksi, mutta yhtään tosi uskovaan en ole vielä tavannut.
Miksei uskonnot voisi kiinnostaa myös uskonnotonta?
Kuulummehan me samaan lajiin ja ymmärrämme kuitenkin todellisuuden niin eri tavoin.
Ainakin minusta se on kiehtovaa.
Niin. Ja onhan keskustelu ja jopa väittely ihan mukavaa puuhaa.
Asiattomuuksista en tietenkään pidä, mutta koska en niille voi mitään, en turhaan ota niistä ongelmaa itselleni.Aloittajalle
Kun luet palstaa enemmän, huomaat, että ensimmäisenä naru haluttaisiin pujottaa liberaalin papin kaulaan.
Ja sitä narua papin kaulaan eivät ole pujottamassa ateistit, kuten itse olen, vaan harvat uskossaan pahasti hurahtaneet.
Heiltä saa koko kirkko huutia pappeja ja piispoja myöten, mutta ne siihen lie jo tottuneet.- pållepåå
Jos palstalta ruvettaisiin poistamaan kirjoituksia sillä perusteella, että siinä ei hyväksytä omastaan poikkeavaa mielipidettä, niin enemmän täältä lähtisi uskovien kuin ateistien tekstejä. Juuri ne The Ainoat Oikeat Uskovat ovat täällä niitä, jotka eivät kykene hyväksymään omastaan poikkeavia näkemyksiä. Tämä ilmenee esim. varsin suorana palstan pappien toistuvana halveksuntana, vähättelynä, mitätöintinä ja jopa suorana solvaamisena.
- tellu81
NO jaa... Koetin asiallisesti kysyä asiaa.. Kysymykselläni en todellakaan halunnut loukata ketään tai arvottaa ihmisiä heidän näkemyksensä mukaan. Ihmetykseni koski lähinnä sitä, miksi ateistit eivät kirjoittele juuri heille tarkoitetuilla palstoilla. Olen parina kertana lukenut näitä kirjoituksia täällä foorumilla ja minua harmittaa kovasti se, että kun kysytään asiallisesti jotain, niin heti on joku mylvimässä jotain ruokotonta. Ei kaikki, mutta monet nimimerkit.
Mutta olkoon opetuksena minulle, etten käy täällä enää lukemassa mitään tai kirjoittamassa."Ihmetykseni koski lähinnä sitä, miksi ateistit eivät kirjoittele juuri heille tarkoitetuilla palstoilla."
Onko olemassa joitakin erityisesti ateisteille tarkoitettuja palstoja?
Miksi tällä palstalla kuuluisi kirjoitella vain uskossa olevien?
- viis-astelija
"en todellakaan halunnut loukata ketään tai arvottaa "
Ehkä silloin ei kannata käyttää ilmausta "roikkuvat näillä sivuilla" tai yksinomaisesti olettaa, että juuri he "keskustelevat todella ala-arvoiseen tyyliin".
"miksi ateistit eivät kirjoittele juuri heille tarkoitetuilla palstoilla"
Olisiko siksi, ettei palstoja ole tarkoitettu joillekin henkilöille, joilla on palstan vaatima "ominaisuus". Vaan henkilöille, joilla on mielestään jotain sanottavaa palstan aiheesta.
"Ei kaikki, mutta... "
Siksipä juuri yleistyksiin sortuminen ei ole kannattavaa.
Huomaatko muuten, tarkemmin lukiessasi, että aika moni saamasi vastaus oli ihan asiallinen vastaus kysymyksiisi. Ehkei kaikki, mutta monet... - ihan turhaa
Minäkin ymmärrän keskustelun. Mutta sama jankkaaminen olemattomasta jumalasta ja uskovien tyhmyydestä kyllästytti minutkin jo aikoja sitten. Eikä tässä nyt kyllä muutenkaan pahemmin järkeä ole. Suomi24 on sitä samaa sälää, onpa sitten kysymys kirkon palstasta tai puutarhan hoidosta. Häiriköt hallitsee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin324640Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee302267Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1141770Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71698- 821482
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1401382- 641116
Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2301045Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101014Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70981