Linjalla 92 aivan tajuton meininki! Törkeää ylinopeutta Myllypuron 30km/h alueilla, noin 45-60km/h yleensä vauhtia, kuskit vetää erityisesti tennishallin kohdalla takarenkaat kiville (ns. tiukka mutka, mutta kuskeilla vain liikaa vauhtia) eikä näytä edes piittaavaan siitä, törkeän nopeita ja tehokkaita jarrutuksia pysäkeille, ei osata ennakoida tai ajaa taloudellisesti, usein äkäisiä ja kielitaidottomia kuskeja, kalusto lähes aina aivan rikkinäinen ulkoisesti, ajavat tajutonta vauhtia koko matkan ja sitten ollaan röökillä myllypuron päättärillä. Missä vika? Laitetaanko tälle lyhyelle linjalle kaikki uudet kuskit? Menkää katsomaan joku päivä tuota toimintaa.
Nobina ja linja 92
17
312
Vastaukset
Ai vaan n.45-60mailia/tuntiin..?Aikas väsyjä kuskeja teitillä siellä?Itte kun olisin siellä viellä ajamassa niin kiipeisit kattoluukun kautta pois vinkumasta kyydistä,eikä netin kautta HUOMIOIDA sitten mitään!Kirjeellä tai IHAN ITSE paikan päällä naamatusten!Joku oikeus kuskeillekkin,ettei joku kukkahattu täti/setä vingu pysäkillään..ajat liian kovaa/hiljaa ja siltä väliltä..hommaa vaihteeton nopsa ja vinkerrä sillä minkä tarviat!Päästään kaikki helpommalla!
- Kehnolainen
Nobina on kuuluisa puukenkäkuskeistansa. Kaasupolkimessa vain kaksi asentoa. Joku heistä rohkeni puukenkiensä lisäksi pilottipusakassakin ajella mutta tyssäsi kun rääväsuisena alkoi vinoilemaan matkustajille sekä kilpailevan yrityksen kuljettajakavereillekin. Sitä vissiin harmitti kun kaksi kaveria oli takavuosina narranneet sen vaihtamaan hyvästä talosta Nobinan palvelukseen ja hommasivat sille lähtiäisiksi uudet puukengätkin. No nyt se purkaa sitä matkustajiin ja ajelee täysillä ja jarruttaa täysillä kuten joku vasta-alkaja.
- interpoliti
Ylinopeus ongelma parhaiten poistuu kun poliisit soitatte ja vaaditte 92 linjan autot ajamaan oikeaa nopeutta. Johan rupeaa kaasujalka kuljettajalla nousee kun sakkoja tulee.
- Kehnolainen
interpoliti kirjoitti:
Ylinopeus ongelma parhaiten poistuu kun poliisit soitatte ja vaaditte 92 linjan autot ajamaan oikeaa nopeutta. Johan rupeaa kaasujalka kuljettajalla nousee kun sakkoja tulee.
Ei poliisit ole kiinnostuneita kun yritystoiminnasta , varsinkin yhteiskunnalle tärkeähköstä sellaisesta on kysymys. Eri asia jos ylinopeutta ajaisi kuski koti tai työmatkallansa ja käryäisi. Sormien läpi katsotaan niinkuin liikenteen tilaajakin armahtaa vaikka vääränlaisilla autoilla ajetaan kepulikonstein voitettua liikennettä. Katsos interpoliti hyvävelijärjestelmä pelaa.
- Kyytiläinen Kontula
Linjalla 94 tuli maanantaina vedet matkustajien niskaan bussin katto vuoti kuin seula, oli siis Nobinan laatukalustoa taas kyseessä, noilla rotteloillako liikenne voitetaaan ja hoidetaan? Miksi Hsl ei puutu, samoin käsittämättömiä noi ylinopeudet, pelätä saa, onko liian kiireiseksi laadittu Nobinan aikataulut?
- Kehnolainen
Sitäköhän varten niitä kuljettaakin sellaiset puukenkäpilotit jotta ne pysyy paremmin veden pinnalla.
- Ihana killpailutus!
Nykyään on erona Hkl/Helbin aikaan se että Itiksen linjat on kierrätetty kustannustehokkaasti esim tulet itikseen 92:na, vaihdat kilvet 94:ään, sitä kierros, sitten 97 jne..näin saadaan linjat hoidettua pienemmällä automäärällä ja eihän siitä kärsi kuin kuljettaja ja matkustaja kun on jatkuvasti myöhässä kun paperilla/koneella pitäisi jäädä esim. 2 min jopa aikaakin kilpien vaihtamiseen ja uusien matkustajien ottamiseen...Siinä kuskiparat kaahaavat kuin viimeistä päivää että kerkeävät kuselle tai jopa joskus röökille..Ei uskoisi että ollaan 2010-luvun Suomessa...Tehokkuus ja säästö ovat päivän sana inhimillisyyden kustannuksella..
Tuo tehokkuus ja säästöjen hakeminen maksoi juuri Nobinalle 1,5 miljoonaa euroa... :)
- Untoilija.
Mutta onko sitä maksanut, taitaa olla Hsl:n kanssa sopupeli, ajetaan vaan vanhoilla röttelöillä ylinopeutta, vaikka tulis vedet sisäänkin ja vaudissa ei penkillä pysy.
- ihmettelen vaan
Untoilija. kirjoitti:
Mutta onko sitä maksanut, taitaa olla Hsl:n kanssa sopupeli, ajetaan vaan vanhoilla röttelöillä ylinopeutta, vaikka tulis vedet sisäänkin ja vaudissa ei penkillä pysy.
Nobinalla tärkeintä on että saadaan tarpeeksi säästöjä jotta johtajat saavat miljoonabonuksensa ja osakkeenomistajat pysyvät tyytyväisinä. Siinä ei kuljettajien työolot tai matkustajien tyytymättömyys paljon paina kun johtajat kuittaa bonuksensa ja vaihtaa sen jälkeen firmaa.
Untoilija. kirjoitti:
Mutta onko sitä maksanut, taitaa olla Hsl:n kanssa sopupeli, ajetaan vaan vanhoilla röttelöillä ylinopeutta, vaikka tulis vedet sisäänkin ja vaudissa ei penkillä pysy.
ja minkäköhän takia ajetaan niillä vanhoilla romuilla? Kun ei saa ostettua uusia... Siksi ostivat Säfflejä kun Scaloja ei saanut luotolla ;)
- helb kuski voisi
helbkuski kirjoitti:
ja minkäköhän takia ajetaan niillä vanhoilla romuilla? Kun ei saa ostettua uusia... Siksi ostivat Säfflejä kun Scaloja ei saanut luotolla ;)
oikeesti ottaa hatun käteen ja olla nyrä, sillä sä ajat veronmasajien maksamilla busseilla,kun taas yksityiset joutuvat itse maksamaan ajoneuvonsa. jk. noi Säfflet pesee mennentullen sun scalas, joita myös on tuolla yksityisten rivissä..
- jaa että nuo
nobinan johtajat saa miljoona bonuksia! hellitä hieman, sillä tollasta trollia ei usko kuuluisa erkkikään. Se on niin katkeraa tuo jutustelu välillä, että ihan naurattaa.
- Anonyymi
Ajoajat on niin tiukat, että pakko ajaa kovaa, muuten koko päivän olet myöhässä ja et pääse vessaankaan 5.5 tuntiin, jolloin on vasta tauko. Kuskeilla ei ole mitään lakisääteisiä kahvitaukoja, kuten kaikilla muilla aloilla.
- Anonyymi
Ai se on vieläkin tätä että 5,5t ilman taukoja.
Nobina oli aikaisemmin kuuluisa näistä duunivuoroista, stadin huonoin työnantaja siinä mielesssä.
Ajoin joskus viitisen vuotta Nobinalla, sit riitti järjetön urakkatahti ilman taukoja ja kokoaika myöhässä.
Nyt ihan eri alalla ja liksa 50% suurempi ja normi kahvitauot.
- Anonyymi
Näihin ns. ylinopeuksiin voi olla syynä myös se, että paikan rajoitusta ei koeta mielekkääksi. Tällaisia paikkoja löytyy pääkaupunkiseudulta paljon. Yleensä joku äänekäs vaatii alhaisia rajoituksia ja sen jälkeen kaupunki alentaa rajoitusta sen paremmin tutkimatta onko alentaminen tarkoituksen mukaista.
- Anonyymi
Paskapuhetta Nobinan urakkatahdista !
Kenenkään ei ole ollut pakko eikä ole edelleenkään ajaa liian lujaa missään.
On Ari Kähärämäistä ajattelutapaa että firmalle pitää tehdä tulosta pysymällä aikatauluissa ettei tule sanktioita firmoille.
Kähärän mokoma ei ole vieläkään tullut kanssamme niitä sovintokaljoja juomaan !
Parta-Jugi
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452857Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen432824Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232608Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3281667- 711074
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.192902Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101762Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750- 99691