taitokaaren asunnot

asunnonosto

Mietin asunnon ostoa,millaisia kokemuksia on juuri tästä Taitokaaresta? Mitä mieltä ovat asukkaat,jotka ostivat asunnon Metsälauvalantieltä? Kiertelin sillä alueella kerran,joku vähän epäilyttää,mutta mikä??? Kiitos etukäteen!

56

6042

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivusta seuraaja

      Hyvin ja laadukkailla materiaaleilla saneerattuja nuo ainakin ovat, läheltä seuranneena... Osaa sitten sanoa oikeen muuta. Enpä itse ainakaan mitään epäilyttävää huomannut.

    • ....................

      Kyseinen yritys on riistäjäpulju joka ostaa kokonaisia vuokrataloyhtiöitä ja laittaa huoneistot remonttiin. Vuokralaiset joutuvat kärsimään kaikki mahdolliset haitat mitä remonttiin liittyy, ja sitten kun asunto on kunnossa, tulee vuokralaiselle häätö jotta asunto voidaan myydä omistusasunnoksi.

      Pirkkalassa tämä yritys oli ostanut kaupungin vuokra-asuntoja ja kaupunki oli edellyttänyt että osa niistä pitää säilyttää vuokra-asuntoina. Riistäjäyritys päättikin haastaa Pirkkalan kaupungin oikeuteen että saa runnoa läpi asiaan muutoksen jonka mukaan vuokralaiset pellolle ja asunnot lihoiksi eli myyntiin, ja yritys voitti oikeudessa. Näin olen kuullut kerrottavan!

      Jos sinusta on ihan ok että köyhät on laitettu siitä asunnosta altasi pellolle jonka sinä ostat, niin siitä vain.

      Kyseisen Metsälauvalantien Suoramantien remontissa laitettiin paljon puitakin nurin, josta syystä alue näyttää nykyään siltä että siellähän hikoilette asunnoissanne... Kuumia ne olivat jo ennen puiden harvennustakin.

      Nimim. En jäänyt odottamaan että häädetään, muutin alta pois jo ennen kuin remontti alkoi.

    • Öllölöllöpöllö

      Sukulainen osti asunnon ko paikasta ja ovat ainakin viihtyneet melko hyvin.
      Asunnot on remontoitu näteiksi (laadusta en osaa enempää sanoa, muuta kuin pintapuoli on kaunista)
      Pihalla on nykyaikainen leikkipaikka ja grillauspiste. Aika nätiksi saivat laitettua pihat verrattuna entiseen.
      Asukkaille on käytössä oma kuntosali ja saunatilat. En ole niissä käynyt, mutta kuulemma ovat hienot.
      Minun mielestä ko kohde on ihan ok paikka asua ja pihat viihtyisät.
      Muutamia naapureita olen jututtanut ja ihan täysijärkisiltä ovat vaikuttaneet. Asunnot ovat ehkä aavistuksen rauhallisempia kuin suorama muuten. Baarikin jää kivasti talojen taakse..

    • miettunen

      "Pirkkalassa tämä yritys oli ostanut kaupungin vuokra-asuntoja ja kaupunki oli edellyttänyt että osa niistä pitää säilyttää vuokra-asuntoina. Riistäjäyritys päättikin haastaa Pirkkalan kaupungin oikeuteen että saa runnoa läpi asiaan muutoksen jonka mukaan vuokralaiset pellolle ja asunnot lihoiksi eli myyntiin, ja yritys voitti oikeudessa. Näin olen kuullut kerrottavan!"

      Eihän tuo pidä edes paikkaansa, täyttä puuta heinää. Ei Taitokaaren ostamat erittäin huonokuntoiset talot Pirkkalassa (mm. parvekkeet julistettu käyttökieltoon vaarallisen kuntonsa vuoksi) ikinä olleet edes kunnan vuokrataloja. Arava-säännöt määrittelevät rakennuksen pysymisen vuokrauskäytössä, sille ei mikään yritys voi mitään. Ja tarkennukseksi kunta ei sellaisia asioita pysty määräämään.
      Kannattaisi ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa tajunnanvirtaansa eteenpäin kertoilemaan.
      Ja tuskinpa niin rankkaa remonttia voi edes tehdä asukkaiden asuessa asunnossa. Vuokralaisellahan on oikeuksia paljon enemmän kuin vertaa asunto-osakkeen omistajaan, mm vettä ei voi katkaista joka nyt selkeästi estää jo putkien uusimisen niin kauan kuin asunnossa vuokralainen asuu.

      Mietin sitten mikä noille vanhoille kerrostaloille sitten pitäisi tehdä, kunnat sun muut maakunnan asunnot eivät pysty eivätkä halua vanhoja vuokrataloja ylläpitämään.
      Tuskin se mitään oikeanlaista vuokrauspolitiikkaa on vuokrata asuntoja jotka alkavat olla jo vaarallisen huonossa kunnossa.
      Eikä Taitokaaren saneeramissa taloista itse ainakaan moitittavaa keksi.
      Rungoiltaan ehjät talothan on kaikinpuolin kunnostettu tekniikaltaan ja pinnoiltaan uudenveroisiksi.

      • ....................

        Kun Taitokaari osti taloyhtiömme, tuttuni laittoi yrityksen Googleen ja sai tulokseksi tuon tapahtuman Pirkkalassa, josta hän kertoi minulle. Omasta tajunnanvirrastani ei siis ole kyse.

        Alunperin kun Sato-talojen myynnistä alettiin puhua, kiersi huhu että kaikki saavat edelleen asua vuokra-asunnoissa. Sitten kun kauppa oli toteutunut, tuttavani otti yhteyttä tuohon Taitokaareen ja kysyi että miten on. Ympäripyöreä vastaus tuli, jossa ei sanottu sitä eikä tätä. (Siinä vaiheessa tuttuni tuon Google-tutkimuksensa teki.)

        Lehdestä saimme lukea (Taitokaarelta emme asiasta kuulleet halaistua sanaa) että "ehkä 1 - 2 taloa jätetään vuokra-asunnoiksi". En tiedä montako on jätetty. Veikkaan että yksi ja se on se tornitalo?

        Remontti alkoi eikä mitään irtisanomista tapahtunut, ei jääty kyllä sitä odottelemaankaan. Kaikki mahdollinen kyllä tehtiin pihalla ja olen itse jo yhden paikan hiekkapuhalluksen sietänyt, joten toista en jaksanut. Enkä myöskään jännittää sitä että karkaavatko kissamme kun aletaan vaihtamaan ikkunalaseja. Koska mitään irtisanomista EI TAPAHTUNUT, se tarkoittaa sitä että kuka hyvänsä jukuripää sinne jonnekin asuntoon jäikin, niin sai kyllä kärsiä kaiken mahdollisen nahoissaan ennen kuin sitten alkoi se myynti jolloin tuli hänellekin väistämättä lähtö. En tiedä miten niitä sisätiloja on laitettu, ideana lienee kai ollut se että sitä mukaa kuin asunnot tyhjenevät, mutta nehän taisivat tyhjentyä melkein heti sillä kaikkihan sieltä lähtivät evakkoon... Kun kävin kesän mittaan patsastelemassa paikalla ja kurkkasin piruuttani rappuunkin, niin kaikkien asuntojen ulko-ovet olivat sepposen selällään.

        Jos irtisanominen olisi tapahtunut niin monihan olisi asunut siellä vielä 6 kk putkeen kuten laki luvan antaa.

        Köyhillähän ei ole kohta mitään asiaa koko Kangasalan kuntaan. Köyhyys ei aina tarkoita retkuutta eli viinan kittaamista, joten turha tulla kenenkään kovasydämisen tähän hihkumaan onnesta että hyvä kun teistä päästiin ja "alue siistiytyy". Kunnolliseen siistiytymiseen päästäksenne teidän kannattaisi hävittää se pubi sieltä.

        Kunta on kyllä remontoinut taloja ainakin Harjunsalossa, eli kyllä se joitakin vanhoja vuokrataloja hoitaa, mutta kuntahan ei noita tässä puhuttaja talo omistanut, vaan alunperin Sato.


    • thyj

      En suosittele, mikään ei tunnu toimivan. Yritys ei oikein ole seissyt sanojensa takana, kauheasti kaikkea on luvattu, mutta toteutus on jääny tekemättä. Hieman huijausyritykseltä vaikuttaa, minä olen myös ollut heidän kanssaa joskus tekemisissä, mutta ei kauppoja tullut sen verran haiskahti.

      Muutenkaan en välttämättä Kangasalaa, asuiskunnaksi suosittelisi. Tampereen lähistöllä ainakin Nokia ja Valkeakoski olisi parempia vaihtoehtoja. Lempäälä on aivan ylihinnoiteltu muuten hyvä. Valkeakoskella on hinnat kohdallaan ja ihan Kangasalan vieressä. Nokia aika kaukana Kangasalasta.

    • heppa on hevonen

      Itse asuin myös noissa taitokaaren vuokra-asunnoissa. Eipä herätä luottamusta yhtään ko firma. Ei mitään tiedotusta vuokralaisille suunnitelmista. Yhtäkkiä vaan tuli häätölappu ja täysremontti päälle. Ei siinä oikeesti ollut asukkailla mitään oikeuksia. Seittämältä virolaiset aloittivat työt,seiniä kaatu jo tyhjillään olevista asunnoista,meteli on sanoinkuvaamatonta. Käytännössä ei siis 6 kuukauden irtisanominen ollut totta. Sitä meteliä ja remonttipölyä oli siihen malliin,ettei siellä kukaan voinut asua. En ostais Taitokaarelta mitään: se joka paskasti kohtelee jotain,kohtelee taatusti myös muitakin. Vähän ku googlettaa,niin samanlaisia kokemuksia on ympäri suomea. Ostetaan halvalla,pikaremontti ja myydään asunnot pikaisesti pois.
      Jos siis oot asuntoa ostamassa,niin teetä hometutkimus ennekuin ostat mistään asuntoa. Ja se ei ainakaan mulle riitä,että oon melko tyytyväinen ostamaani asuntoon. Pitää olla täysin tyytyväinen ja mieti,että ostat semmosen,jonka pystyisit myös myymään edelleen ja saat siitä enempi,mitä itse maksoit.

      • ....................

        Meidän asunnossamme Metsälauvalantie 2:ssa oli keittiössä jatkuvasti paha haju. Tiskipöydän alakaappi oli ilmeisesti täysin mätä, se oli joskus kastunut pahasti ja osia lastulevystä(?) oli pudonnut ja tilalle oli laitettu jotain massaa. Ovet jäivät käteen kun kaappia aukoi... Itse vedin maalia kahteen kertaan kaapin sisäpintoihin, mutta aina vaan haisi.

        Toivottavasti ovat irrotelleet kunnolla kaiken sen materiaalin sieltä keittiöstä, muuten tulee ikävä yllätys vielä joskus. Kyllähän se ihmetyttää että miten niin vanhoista ja paskoista asunnoista saisi priimaa enää...

        Tosiaankin jos laitetaan täysremontti päälle ympäristössä niin siinä ei paljon lämmitä että ei ihan heti irtisanota. Sehän on vain silkkaa kieroilua että vuokralaista pidetään siinä kärsimässä täyttä helvettiä (onkohan missään koskaan saatu edes alennusta vuokraan?) ja sitten kun kaikki on vihdoin ohi niin potkaistaan pihalle. Se on kiva kun joku itsepäinen jaksaa maksaa vuokraa remonttiajalta, kuvitellen että jospa tämä talo sattuisi olemaan se joka jää vuokrataloksi.

        Olisi todella kiintoisaa tietää jäikö tai jääkö niistä lopulta yksikään. Edes se tornitalo missä on asunut vuosikymmeniä samat ihmiset.


    • mensikov

      Sellasta se vuokra-asuminen on, kannattaa ostaa asunto omaksi niin ei riistäjäfirmat pääse häätämään.
      Toki se kai sitten vaatisi töihin menoa joka lienee rankkaa...

      • hah-haa-hah

        Oho,nytkö jo ihan toimitusjohtajaki osallistuu keskusteluun.


    • ex-vuokralainen

      Itse muutin metsälauvalantieltä pois 01/10. Kun juniori oli piirtänyt huoneensa seinät, tuli tietty vastaan uusien tapettien laitto tai maksu siitä. Noh, uudet tapetit laitettiin seinään (kiitos vaan laittajille)ja mitäs sitte. Heti melkeen sen jälkeen tieto, et asunnot täysrempataan ja myydään. Ite vaan ihmettelen, etteikö sato asiasta vielä tiennyt tammikuussa, et talot myydään...Ymmärtäisin, jos siihen olisi tullut uus vuokralainen, nii tietty tapetit vaihtoon, mutta tässä tilanteessa, en ymmärrä..

      Kyllä itekin oon kuullut kaikenlaisia huhuja siitä, miten siellä on menetelty jne. Onneks ei tarvinnu asua siellä enää remontin aikaa :)

      Ja se pitää vielä sanoa, et olihan se entinen leikkipaikka kamala, mut ympäristö oli ihana lapsille. Oli puita ja puskia jne. Ei mikään "normi" betoniviidakko.

    • asunnonostoa

      Kiitos vastauksista! Ostan jostain muualta.

    • juupaniin

      Eipä tänne kommentoinut kukaan tyytyväinen asunnon ostaja. Kukapa sitä epäonnellaan leveilee.

    • koettu firma

      Eipä noilla Taitokaaren porukoilla niin rehelliset metodit ole. Rahanahne Koivuniemi huijaa ja kusettaa joka asiassa mistä saattaa saada euronkin omaan taskuun. Suosittelen ehdottomasti pysymään erossa tästä firmasta, siitä ei mitenkään voi seurata hyvää..

    • perusduunari31

      Aika monenkirjavaa kirjoitusta on täällä.

      Muistakaa hyvät ihmiset, että ne vuokratalotkin vaativat peruskorjauksia, kuten uusia putkia ja julkisivuja. Aivan samoin joutuvat nekin, jotka asuvat omistusasunnoissa joutuvat alttiiksi tilapäisille meluhaitoille. Eli tehdään niitä putki- ja julkisivuremontteja muuallakkin. Eikä siinä mitään, ja niin pitääkin.

      Jos näitä remontteja ei tehtäisi, sitten valitettäisiin vuotavista putkista ja homeista.

      Niin ja vuokralaisella, jos ei viihdy tai tilanne tuntuu kestämättömältä on mahdollisuus irtisanoa vuorkrasopimus ja muuttaa vastaremontoituun asuntoon. Markkinoilla on eri hintaisia ja eritasoisia asuntoja.

      Minä ainakin tunnen monta, jotka ovat olleet tyytyväisiä, kun ovat ostaneet putkiremontoidun asunnon, joka kuitenkin on reilusti uutta halvempi, mutta hieman kalliimpi kuin huonokuntoinen vanha.

      Minusta on asiallista, että vanhojakin taloja laitetaan kuntoon, muuten ne happanisivat käsiin.

      • ....................

        Onkos sinusta asiallista että sen jälkeen kun vuokralaiset ovat kärsineet puoli vuotta melusta ja haitasta (ilman että vuokra laskee mitenkään siksi ajaksi) nämä irtisanotaan että valmis ja hieno asunto voidaan myydä jollekin jolla on siihen varaa? Suoramalla asunnot laitettiin ilmeisesti niin viimeisen päälle kuntoon että asuminen niissä remontin aikana olisi kai ollut mahdotonta. Ja miksipä vuokralaista olisikaan hemmoteltu esim. taulutelevisiolla jollainen kuulema keittiöönkin laitettiin... Saati jollain höyrysuihkulla, vai mikä se aparaatti olikaan josta oli mainoksessa maininta.

        Asunnossa josta itse pakenin jo ennen remonttia oli keittiönkaapit läpimätiä, joten siellä varsinkin on saanut ahkeroida oikein tosissaan ja mahdollisesti terveydelle haitallisissa olosuhteissa. (Eivät olleet minun kastelemiani, olivat hajoamistilassa jo ennen muuttoa.)

        Meitä on ihmisiä joilla on syystä tai toisesta äärimmäisen niukat tulot joilla ei pankkilainoja saa jotta pääsisi omaan asuntoon kiinni. Mitä esität tilalle, sitä että menee kiikkuun vai, koskapa "köyhät kyykkyyn"? En minäkään tietääkseni tähän maailmaan pyytänyt syntymään päästä, mutta nyt kun täällä olen niin kai se on pakko elää ettei jää lähimmäiset suremaan jos menee tekemään sen viimeisen ratkaisun sen vuoksi ettei köyhällä ole enää varaa elää tässä kunnassa.

        Kieltämättä siinä tuli kyllä kaikenlaista mieleen kun ei kauhean kauaa ollut edes ehtinyt asua ja sitten se helvetti repesi irralleen...


      • entinen vuokralainen
        .................... kirjoitti:

        Onkos sinusta asiallista että sen jälkeen kun vuokralaiset ovat kärsineet puoli vuotta melusta ja haitasta (ilman että vuokra laskee mitenkään siksi ajaksi) nämä irtisanotaan että valmis ja hieno asunto voidaan myydä jollekin jolla on siihen varaa? Suoramalla asunnot laitettiin ilmeisesti niin viimeisen päälle kuntoon että asuminen niissä remontin aikana olisi kai ollut mahdotonta. Ja miksipä vuokralaista olisikaan hemmoteltu esim. taulutelevisiolla jollainen kuulema keittiöönkin laitettiin... Saati jollain höyrysuihkulla, vai mikä se aparaatti olikaan josta oli mainoksessa maininta.

        Asunnossa josta itse pakenin jo ennen remonttia oli keittiönkaapit läpimätiä, joten siellä varsinkin on saanut ahkeroida oikein tosissaan ja mahdollisesti terveydelle haitallisissa olosuhteissa. (Eivät olleet minun kastelemiani, olivat hajoamistilassa jo ennen muuttoa.)

        Meitä on ihmisiä joilla on syystä tai toisesta äärimmäisen niukat tulot joilla ei pankkilainoja saa jotta pääsisi omaan asuntoon kiinni. Mitä esität tilalle, sitä että menee kiikkuun vai, koskapa "köyhät kyykkyyn"? En minäkään tietääkseni tähän maailmaan pyytänyt syntymään päästä, mutta nyt kun täällä olen niin kai se on pakko elää ettei jää lähimmäiset suremaan jos menee tekemään sen viimeisen ratkaisun sen vuoksi ettei köyhällä ole enää varaa elää tässä kunnassa.

        Kieltämättä siinä tuli kyllä kaikenlaista mieleen kun ei kauhean kauaa ollut edes ehtinyt asua ja sitten se helvetti repesi irralleen...

        En suinkaan tuota tarkoita.

        Jokainen asiansa hoitava ihminen on arvokas. Arvosta ihmisiä yhtälailla asuivatpa vuokralla tai omistusasunnossa. Sinun täytyy muistaa, että vuokranantajiakin on erilaisia. Myös hyvä ja luotettava yksityinen vuokranantaja on monelle hyvä ratkaisu.

        Monet hakevat nimenomaan pitkäaikaista vuokralaista, eräällä läheiselläni oli sama asukas elämänsä loppuun saakka yli 60 vuotta samassa asunnossa.

        Kuten itse sanoit esimerkin kohteesta keittiön kaapit olivat läpimätiä, joten remontin tarve oli ilmeinen. Ehkä oli kuitenkin parempi muuttaa pois asunnosta, jossa kaapit olivat läpimätiä.

        Itse en ainakaan asuisi asunnossa, jossa kaapit ovat läpimätiä.

        Esitän tilalle, että laitat ilmoituksen lehteen jossa haet pitkäaikaista vuokra-asuntoa. Kyllä niitä asuntoja on asiansa hoitavalle saatavilla.


    • Omistusasuja

      Asun Kangasalla kyseisen kohteen vieressä.

      On todella hyvä, että talot siirtyivät Taitokaarelle ja alue saatiin "puhdistettua" kerralla. Inhottava katsella epäsiistien talojen epäsiistejä pihoja.

      Nyt talot näyttävät todella siisteille ulkopuolelta ja mitä esittelyssä olen käynyt katsomassa sisältä niin ovat myös sisältä hyvin laitettuja.

      Vuokra-asuntojen muuttuessa omistusasunnoiksi myös järjestyshäiriöt ovat kadonneet ja alue on muuttunut huomattavasti paremmaksi. Taitokaaren talojen leikkipaikka on parempi kuin paikallinen yleinenleikkipaikka (sosialisoimme tätä lastemme kanssa). Suosittelen aluetta!!

      • niin varmaan

        Ahaa. Eli ei sen väliä että köyhät joutuivat etsimään itselleen uudet asunnot, pääasia että näyttää siistiltä.

        Näyttää kyllä myös jotenkin ahdistavan paljaalta, mahtaa olla todella kuuma erinäisissä asunnoissa missä oli sitä jo ennen kuin puita riivittiin pois ja niiden alaoksia katkottiin. Mutta kai se on makuasia että tykkääkö olla 50 asteessa asunnossaan.

        Älkää sitten vaan vahingossakaan vilkaisko sinne pubin kulmalle, saattaisi silmä sairastaa kun ei siellä meno ole miksikään muuttunut Taitokaaren ökyriistäjien vuoksi.


      • voi-voi-voi

        Hah-hah. Tosi siistejä ja kauniita.Huh-huh,minkä väriset parvekkeet. Ja mitäs sä toisten pihassa/leikkipaikassa maleksit? Hanki itelles leikkialue omalle pihalles! ! Meet toisten ihmisten pihoille ja opetat ruman tavan lapsilleskin. Tuskin Taitokaari sitä leikkialuetta koko kulmakunnalle rakensi. Häpeä!


    • Bulvaanihommaa

      Taitokaaren toiminta on enemmän kuin hämärää. Taitokaarelta on turha penätä mitään vastuuta tekemistään saneerauksista, koska työn teettäjänä ei ole Taitokaari, vaan Taitokaaren perustamana ao. taloyhtiö.

      • 17+14

        Väitteesi, että Taitokaari ei vastaa tekemästään remontista, on väärä.

        Tuttavaperheeni osti toissasyksynä Taitokaarelta asunnon Metsälauvalantieltä. Remontissa kuitenkin ilmeni puutteita,tosin pieniä. Mm. keittiön työtason yhdessä laatikossa oli naarmu.. Tuttavani valittivat asiasta ja Taitokaari korjautti viat samantien.

        Tuttavani ovat viihtyneet asunnossaan kuulemma erittäin hyvin ja ovat tyytyväisiä hankintaansa.

        Niin noista Suoramantien asunnoista. Olen itsekin ihmetellyt, miksei myrkynvihreitä parvekkeita maalattu esim. vaaleansävyisiksi.


      • ....................
        17+14 kirjoitti:

        Väitteesi, että Taitokaari ei vastaa tekemästään remontista, on väärä.

        Tuttavaperheeni osti toissasyksynä Taitokaarelta asunnon Metsälauvalantieltä. Remontissa kuitenkin ilmeni puutteita,tosin pieniä. Mm. keittiön työtason yhdessä laatikossa oli naarmu.. Tuttavani valittivat asiasta ja Taitokaari korjautti viat samantien.

        Tuttavani ovat viihtyneet asunnossaan kuulemma erittäin hyvin ja ovat tyytyväisiä hankintaansa.

        Niin noista Suoramantien asunnoista. Olen itsekin ihmetellyt, miksei myrkynvihreitä parvekkeita maalattu esim. vaaleansävyisiksi.

        Oranssi ja myrkynvihreä ovat kamalimpia värejä mitä ylipäätään on olemassa. Kukahan sen värikartan kanssa oikein riehumaan pääsi?


      • viitakkorumpu
        17+14 kirjoitti:

        Väitteesi, että Taitokaari ei vastaa tekemästään remontista, on väärä.

        Tuttavaperheeni osti toissasyksynä Taitokaarelta asunnon Metsälauvalantieltä. Remontissa kuitenkin ilmeni puutteita,tosin pieniä. Mm. keittiön työtason yhdessä laatikossa oli naarmu.. Tuttavani valittivat asiasta ja Taitokaari korjautti viat samantien.

        Tuttavani ovat viihtyneet asunnossaan kuulemma erittäin hyvin ja ovat tyytyväisiä hankintaansa.

        Niin noista Suoramantien asunnoista. Olen itsekin ihmetellyt, miksei myrkynvihreitä parvekkeita maalattu esim. vaaleansävyisiksi.

        Pirkkalan remontoiduissa taloissa on sattunut yhtä ja toista, mm. kattoremonttia, jonsta kalliit laskut asukkaille.


    • häädetty

      Itse asuin useamman vuoden tuossa Pirkkalan Saton omistamassa talossa vuokralla...vuokra oli edullinen, asunnot mielestäni ihan ok, peruskuntoisia. Erojakin tosin saattoi olla, mutta ainakin oma asuntoni oli ihan ok. Mistään läpimädästä ei pääse puhumaan.
      Parvekkeet olivat kyllä karmeat....
      Tosiaan käsittääkseni kunnalla ja Taitokaarella oli jonkinlainen diili, että talo pysyisi remontin jälkeenkin vuokratalona, mutta toisin kävi. Kunnan sakkia vitutti mutta minkäs teet, paikallislehdessä oli useampaan kertaan juttua asukkaiden häädöstä ja remonttitouhusta, mielipideosastolla kriittisiöä kannanottoja jne...
      Mä en niin tarkkaan muista enää tuota aikaa, mutta vuokran korosukset peruttiin vai olikohan se niin, että vuokraa laskettiin jollekkin edellisvuosien tasolle siinä kohtaa kun remontti alkoi....jokatapauksessa jonkinmoisen alennuksen sai.
      Mutta sanompahan vaan, että kyllä se oli syvältä. Talo oli täynnä Virolaisia raksaukkoja jotka tulivat asuntoon ilmottamatta, omilla avaimilla joskus jopa koputtamatta, eivät tajunneet suomea, meteliä kesti aamusta iltaan.
      Jossakin vaiheessa joku taitokaaren ukko tuli kysymään multa voisinko muuttaa naapuritaloon, olisin saanu siitä kämpän ilmaiseksi loppuajaksi ennen määrättyä häätöajankohtaa johon oli aikaa joku 2 kk.....ei todella inspiroinu alkaa siirtään romuja parin kuukauden takia...se naapuritalo oli myöskin taitokaaren ostama, joka remontoitiin tämän talon jälkeen missä itse asuin. No mutta joo, heillä oli kiire päästä asukkaista eroon, kun hommia ilmeisesti hidasti kun asukkaita oli vielä, kun ne olis pistäny remppaukot purkaan koko huoneiston....irtisanomisilmoitus tuli kyllä hyvissä ajoin puoltavuotta aiemmin, mutta ajattelin etten pidä kiirettä ja lähden sitten kun hätö astuu voimaan. Lähdinkin sitten muistaakseni 1.5 kk aiemmin, kun löyty säkällä hyvä asunto. Tässä vaiheessa remontin keskellä asuminen oli kyllä yhtä perkelettä. Kerran kun tulin töistä kotiin, huomasin että olivat poranneet ison reiän yläkerran keittiöstä mun keittiööni ja iso betonimötikkä oli keskellä mun hellaani ja betonivesivelliä oli roiskunu pitkin keittiötä. Tässä kohtaa mulla hivenen hitsas kii. Onneks ei sattunu oleen hellalla soppakattilaa tai jotain astioita mitkä olis hajonnu. Eivät olleet vaivautuneet edes käymään katsomassa mitä alapuolella on kun porailevat. Pistin tässä kohtaa taitokaarelle valokuvia tapauksesta, ja kerroi kukinka raksaukot tulee avaimillaan milloin tahansa sisään jne, sanoin, että kerään luuni ja lähden vähän aikaisemmin, mutta vuokraa en enää maksa seuraavasta kuusta ja otan mukaani asunnon jääkaappipakastimen vähän niinkuin korvauksena. Tämä sopi niille.
      En tiedä kuinka laadukkaat remontit ne on sitten tehneet kyseisiin asuntouhin, ainakin päällisin puolin näyttää ihan siistiltä. Tosin ikkunoita ei vaihdettu ja oli sieltä vuodelta 69 vai mikä se talon rakvuosi nyt olikaan....
      Taitokaarihan olisi auttanut lainaneuvotteluissa että kämpässä asuja olis voinu lunastaa asunnon itelleen kohtuuhintaan, mutta myöhemmin mitä niitä hintoja kattelin niin eipä olis varaa ollu lähelläkään ostaa, ja ei varmaan kellään muullakaan kyseisessä talossa asuvilla....
      Tässä siis mun omakohtaiset kokemukset....

      • ....................

        Suoramalla vuokraan ei tarjottu senttiäkään alennusta, ei ainakaan kohteessa josta itse häivyin heti kun remontista oli tiedotettu. Taisi kyllä häipyä kaikki muutkin ja tuskinpa sinne ketään jäi asumaan.

        Vai jäikö? Olisi kiva kuulla edellisen kaltainen omakohtainen historiikki Suoramalta jos kellään sellaista on kertoa?


      • Heikki Hissa
        .................... kirjoitti:

        Suoramalla vuokraan ei tarjottu senttiäkään alennusta, ei ainakaan kohteessa josta itse häivyin heti kun remontista oli tiedotettu. Taisi kyllä häipyä kaikki muutkin ja tuskinpa sinne ketään jäi asumaan.

        Vai jäikö? Olisi kiva kuulla edellisen kaltainen omakohtainen historiikki Suoramalta jos kellään sellaista on kertoa?

        Sama meno jatkuu vieläkin, Taitokaarelta luvataan korjauksia havaittuihin vikoihin, mutta mitään ei tapahdu.
        Ostajat havainneet keneltä kannattaa ostaa, koskapa Suoramantie 3:sta ,vain 1 huoneisto saatu myytyä. Ostajat ottaneet neuvoista vaarin.


    • ostajaehdokas

      Ne jotka ostitte entisen vuokraasuntonne osakkeeksi kertokaa kuinka hinta muodostui? Millä summalla pääsitte asumaan uusittuun asuntoonne ja mikä oli velallinen hinta, oliko perustamislainaa kuinka paljon?
      Kuinka monta vuotta perustamislaina on mahdollinen?
      On kuulunut että ostajat ovat eriarvoisia, voisiko syynä olla asuntojen kunto?

    • pysyykö sana

      Onkos se Suoramantien alussa oleva 6-kerroksinen talo vielä vuokratalo? Meinaan kun sitä Taitokaari kovasti lupaili että 1 - 2 taloa jää vuokrakäyttöön. Jäikö?

    • .vb.d.........bgvdm

      Kyllä se torni on vuokratalo edelleen...

      • Anonyymi

        Haavelinnassa on paikkoja ja hyviä asuntoja.T.pitkän päälle kirsti.


    • myymättä

      Vuokratalona kun ei käynyt kauppa. R-kioskin vieressä olevassa kerrostalossa vielä monta asuntoa myymättä. Asunnon esittelijä paikalla sunnuntaisin,mutta eipä siellä enää ketään käy edes katsomassa. Myös Metsälauvalantiellä muutama asunto myynnissä.

      • Heikki Hissa

        Huonosti menee kaupaksi Suoamantie 3 vielä myymättömiä asuntoja.
        Taitokaari on jo osan tyhjistä asunnoista laittanut vuokralle. Lopuille lupaa 3 tonnia alennusta hintoihin. Valveutuneet ostajat ostavat asunnon muilta kuin Taitokaarelta.


    • ex-suoramalainen

      nää vanhat tasatalot,eli taitokaaren asunnot on asiallisia! MUTTA TIEN TOISELLA PUOLELLA ISOLUKONTIELLÄ ASUU KOKO SUORAMAN SUURIN ROSKASAKKI! en muuttaisi,juuri näiden punaisten "omistusasuntojen" vuoksi lähellekkään suoramaa.mulle ainoa turvallinen paikka käydä on suoramalla suoraman baari.näistä isolukontiellä asuvista huumeidenkäyttäjistä, puliukoista ja puliämmistä on baariinkin porttikielto 99,5%:lla.jo 80-luvun alusta asti on isolukontiellä vedetty hasaa ja ryypätty ankarasti.varsinkin ylimmässä ryppäässä.KUN TOI PORUKKA TULI SUORAMALLE 80-LUVULLA LIVISTIN SIELTÄ LÄHES VÄLITTÖMÄSTI.TASSUJEN PORUKAT OLI KAIKKI JA AINA A1.

    • kallist

      Älyttömän korkeat vuokrat näissä rempatuissa asunnoissa!

      • Ylisuuret vuokrat

        Ja vuokrat nousee joka vuosi ihan kohtuuttomasti. Taitokaarella on hallinnassaan Tampereella Hämeenpuistossa kiinteistö, jossa eräs kampaajatuttavani oli vuokralla. Tämän vuoden alusta vuokra nousi 1500 e. Kun tuttavani kysyi, että, onko korotus vedetty ihan hatusta, niin Taitokaari vastasi, että ota tai jätä. Tuttavani ei ottanut ja jätti ko. liikehuoneiston. Samaa harrastetaan muiden vuokra-asuntojen kohdalla. Korotukset ovat ylhinnoiteltuja.


    • Vttaa

      Tämä firma huijaa röyhkeästi kaikkia. Ei sitten niin minkäänlaista moraalia. Rahanahneita nilkkejä koko sakki!

      • Paskaaprkl

        Joo samaa mieltä. Asioista ei kerrota ja vuokralaista eli ASIAKASTA kohtaan ollaan kaikkea muuta kuin hyviä asiakaspalvelijoita. Ehdottomasti paskin taloyhtiö missä olen ikinä asunut.


    • exexex

      Onkos Suoramantie 2 eli se 6-kerroksinen kerrostalo ja ilmeisesti joku Metsälauvalantien 3-kerroksinen talo, jotka kuulema jätettiin vuokra-asunnoiksi, vielä Taitokaaren hallussa?

      On varmaan ollut pirun metkaa kun parkkipaikalle isketäänkin upouusi kerrostalo nokan eteen ja pihanurmelle puolestaan parkkipaikka. Siinä ikäänkuin rangaistiin vuokralaisuudesta.

      (Muutenkin rakentaminen Kangasalalla on nykyään aivan perseestä, kun ei osata laittaa taloja edes sen verran limittäin ja lomittain ja kauas toisistaan ettei tarvitsisi moljottaa ikkunastaan suoraan naapurin ikkunaan parin metrin päähän!)

      • kertakaikkiaanmetkaa

        Juu,oli tosi metkaa kuunella paalutusta aamusta iltaan. Pikkasen oli hermot kireällä. Hajottivat muuten siinä metelöidessään lämpöputken. Välillä tosi kylmää ja sitten oli 40 astetta lämmintä sisällä. Ja arvaa saatiinko vuokrassa hyvitystä?


    • oneton

      Taitokaari ei tee korjauksia, vaikka niistä huomauttaisi vaikka kuinka monta kertaa. Vuokrat on huipussaan ja nousevat joka vuosi ilman erillistä ilmoitusta. Täytyy sitoutua asumaan vähintään vuosi tai kaksi ja koko ajan kaikki on rempallaan. Ei kannata mennä vuokralaiseksi, vaikka kuika olisi asunnon tarpeessa. Eroon ei pääse, ellei maksa loppuajan vuokria, jos haluaa lähteä kesken vuotta/kahta pois.

    • Kyllästynyt

      Aivan hirveä pulju! Yhdyn edellisiin mm. asukkaalle ilmoittamisesta, ei tapahdu ajallaan. Lisäksi vuokran nousut ilman ilmoitusta ja mahdollinen karhuaminen jälkikäteen useiden kuukausien päästä. Ahneita ovat rahansuhteen kyllä. En suosittelisi tutulleni.

    • Sijoittaja

      Takuukorjauksia ei tehdä kerralla kuntoon, vaan pyritään siirtämään ongelmaa mahdollisimman halvalla. Tosiaan myös tuo, että asukas ei tiedä mitä kämpässä tulee esimerkiksi kahden päivän päästä tapahtumaan.. Luokatonta toimintaa kaikin puolin enkä enää heidän asiakkaakseen mene.

      • Anonyymi

        Aivan samanlaiset kokemukset tääläkin. Käytös ollut heidän puoleltaan erittäin töykeää ja asiatonta.


    • Anonyymi

      Hei kaikki, olen Taru Porista, Suomea ja haluan vain sanoa kovan kiitoksen Dante Paola -osuuskunnan avulle vilpittömyydestä, avoimuudesta, läpinäkyvyydestä, totuudenmukaisuudesta, rakkaudesta ja tuesta lainavarojen saamisen aikana ja sen jälkeen. Olen ollut paljon läpi näiden huijareiden käsissä, ja aika ei salli minun sanoa kaikkea mitä kävin läpi vuonna 2018 verkossa vieraana tai saada lainavaroja saadakseni kotiin täällä suomessa, mutta Jumala vastasi rukoukset tuen ja rakkauden kautta herralta Dante Paolalta, joka omaksui minut ja ymmärsi kanssani alkuperäisestä epäilystäni ja epäkohteliaisuudestani huolimatta ja hänen hyvällä sydämellään ja rakkaudellaan olen nyt kodinomistaja hänen 2%: n korkolainavarojensa kautta ja olen luvannut levitä uutisia ja kerro myös maailmalle, että siellä on edelleen aitoja ja harvoja hyviä online-lainayrityksiä, jotka voivat auttaa ja elvyttää myös kuivaa luuta, kuten olin vuonna 2018. Älä jätä kuuntelematta ja lukemassa tätä todistusta, koska tämä on todellinen elämää muuttava kokemus, ja jokaisen, joka tarvitsee tällaista kääntymistä, ei pitäisi epäröida tai epäillä sitä, koska olen todistanut ja vannon taivaan Jumalalle, että tämä tarina on todellinen ja myös tarina kokemuksestani heidän kanssaan. Katso heidät heidän sähköpostistaan, jos tarvitset rahoitusta! sähköposti: [email protected], tai Voit ottaa yhteyttä häneen sähköpostitse: [email protected], jos haluat pikaviestin tai whatsapp / 35677926593

      Kiitos

      • Anonyymi

        Ja ken tuonne soittaa, voi kaiken toivon heittää.


      • Anonyymi

        Tunge se Dante perseeseesi, kiitos.


    • Anonyymi

      Höpöpuhetta suurimmalla osalla. Ihan hyvä yhtiö siinä missä muutkin. Lakatkaa valittamasta kaikesta

      • Anonyymi

        Just näin!!


    • Anonyymi

      En suosittele!

    • Anonyymi

      Pitkän päälle datsun jos oikeen muistan.

    • Anonyymi

      Suuruudenhullu oli kai se s-hulluus on jo kaikonnut.

    • Anonyymi

      Ala-arvoista toimintaa, varaamamme asunto myytiin enemmän maksavalle

    • Anonyymi

      Lomalla koko peräkammarin perhe

    • Anonyymi

      Ostin asunnon talosta, jonka Taitokaari oli muutamaa vuotta aiemmin saneerannut. Parin vuoden päästä ostosta parissa kylpyhuoneessa havaittiin virheellisiä rakennustapoja, esim. lattiavalu vanhan vesieristeen päälle ja siihen uusi vesieriste. Myös virheellisiä sähköasennuksia. Virheet kävivät ilmi kun suihkukaappeja jouduttiin siirtämään. Taitokaari kiisti kaikki virheet ja koska virheitä ei oltu havaittu ajoissq, ei enää uskallettu lähteä hakemaan oikeusteitsekään korvauksia (oikeudenkäyntikulut olisivat luultavasti syöneet mahdolliset korvaukset). Ei myöskään haluttu lähteä tieten tahtoen hajottamaan kaikkia kylppäreitä ennen aikojaan. Sen kuitenkin opin, että Taitokaarelta en osta mitään ja jaan tätä tietoa myös muille.

    • Anonyymi

      Sauna ainakin homessa koska koko perhe oli kallen kanssa vedellyt hanaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe