Itse en saa mistään revittyä nautintoa tai iloa irti arjesta, tai elämästä yleensäkään. Mitkä ovat niitä pieniä asioita, joista te muut saatte elämäänne iloa arkena? Mitä te teette, että jaksatte tätä maailmaa?
Mistä nautit arjessa?
6
237
Vastaukset
- Harrasta
hyötyliikuntaa ja muiden auttamista.
- 20 6 2011
No elämä sinäänsä on ihanaa, vaikka alamäki on joskus jyrkkä. Kuinka vanha olet? Oletko perheellinen? Et ole yksin joka tuntee että mikään ei maistu. Se menee vaan ohi aikanaan ja jos käy kävelemäsä sellasen tunnin verran niin se tuo endorfiiniä kroppaan ja hyvän olon, kokeileppas. Hyvää kesää sinulle.
- näin...
Tuo muiden auttaminen on kyllä hyvä keino. Kun näkee kuinka huonoissakin olosuhteissa ihmiset jaksavat päivästä toiseen pitää myönteisen elämänasenteen yllä niin se pistää mittasuhteita myös omalle elämälle ja oppii arvostamaan sitäkin vähää mitä itsellä on. Ota selvää miten ihmiset, jotka ovat kokeneet elämässään mitä järkyttävimpiä kohtaloita, ovat kaikesta huolimatta selvinneet ja mitä opetettavaa heillä on sinulle.
Sitten voi kysyä itseltään: mikä tekee minut iloiseksi, rentoutuneeksi, mikä saa minut hymyilemään tai nauramaan? Ja lisätä niitä asioita elämäänsä. Esimerkkinä: lemmikkieläimen kanssa leikkiminen, komedian katselu, liikunta, lasten kanssa leikkiminen ja heittäytyminen lasten maailmaan, luovuus, luonnonläheisyys.... Kiinnittämällä huomio kaikkeen sellaiseen minkä kokee hyväksi tai missä näkee jotain kaunista.
Mutta yleisesti ajateltuna kaikki lähtee omasta asenteesta. Kun muuttaa omia ajatuksia myönteisemmäksi, niin ulkoiset olosuhteet seuraavat perässä. Olemalla kiitollinen ihan pienistä asioista kiitollisuuden kohteet elämässä alkavat vähitellen lisääntymään. Tällä hetkellä voin olla kiitollinen vaikka siitä, että minulla on niin hyvä näköaisti, että pystyn lukemaan ja kirjoittamaan. Noin yksinkertaisista asioista voi aloittaa olemaan kiitollinen ja muistaa että kaikille ihmisille ne eivät todellakaan ole itsestäänselvyyksiä.
"Kun muutat tapaasi katsoa asioita, asiat joita katsot, muuttuvat" - W. Dyer
Näin se vain on.
Esimerkki: Kaksi ihmistä voi vaikkapa katsella auringonlaskua ja toinen heistä on täysin näkemänsä lumoissa ja hymy leviää hänen kasvoille, kun taas toinen vilkaisee samaa näkyä kerran ja sanoo alakuloisesti "mitä sitten". Ei se ilo olekaan siinä auringonlaskussa vaan ihmisen sisällä itsessään. Sieltä sitä on etsittävä.- ruska__
Kiitos tästä viestistä. En osaa oikein muuta sanoa, auttoi.
- asFCQEF
Riippumatostani ja skootteristani. Ainoat valopilkut elämässäni.
- Omasta ajasta nautin
"näin..." -nimimerkki kirjoitti selkeästi ja tyhjentävästi sen mitä aloituksesi mielessäni herätti.
Välillä on huonompia päiviä, mutta sisäinen valo auttaa nousemaan sieltä masennuksen mustasta bitumista aina tarpeeksi pitkäksi aikaa, jotta voi hengittää...
Hyvät muistot eivät ole minulle aina voimavara, tulee liian haikea mieli ja jää itku päälle ainakin huonoina päivinä :(.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242551Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3492180Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä262012Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o141850Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581608Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121142Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181119- 55990
- 63965
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2938