Miksi joidenkin täytyy esiintyä valehomoina?

kaho4

Olen törmännyt tuolla qruiserissa sellaisiin tyyppeihin jotka muka profiili sivullaan ilmoittavat itsensä homoksi, mutta kuvissa kuitenkin lääppivät akkoja. Qruiseri on tarkoitettu seksuaalisille vähemmistöille, joten pidän suorastaan törkeänä että heterot tulevat sinne sillä tavalla pilkkaamaan homoja. Jos ei oikeasti ole homo niin ei tarvitse myöskään antaa valheellista kuvaa itsestään, sen verran täytyy kunnioittaa myös oikeita homoseksuaaleja.

36

486

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nytnyt

ja kuka sanoi että ei voi lääppiä naisia jos on homo ? että jos on homo niin pitääkö tippua johonkin stereotypiaan? miksei homolla saisi olla qruiserissa kuvia missä hän lääppii naisen kanssa? ja miksi joku hetero menisi sinne teeskentelemään olevansa homo.. mitä hän siitä saa irit.. EIKÄ HÄN AINAKAAN LAITTAISI KUVIA MISSÄ LÄÄPPII NAISIA JOS HÄN YRITTÄÄ HUIJATA ITSENSÄ HOMOSEKSUAALINA!! HALOO!!
      JÄRKI MUKAAN NYT SULLAKI!
      En tajua miksi homot ovat aina niin sisäsiittoisia.. osa varmaan johtuu siitä että koetaan niin paljon syrjintää, mutta ei se sitä tarkoita että pitää eristäytyä homot keskenään yhteen. Enkä tarkoita vain tätä, ja tajuan että kyseessä on nyt homoille suunnattu deitti palvelu mutta yleensäkin kuulee paljon valitusta kun heterot käyvät homobaareissa.. tai suomessa nyt ei varmaan kovin montaa baaria ole joka on HOMObaari. On vaan homoYSTÄVÄLLISIÄ baareja. Jos homoilla on oikeus käydä ''heterojen'' baareissa niin kai sitten heteroillakin on oikeus käydä ''homojen'' baareissa

• vääränlainen ihminen

Tässä on samasta asiasta kyse kuin, jos heterot eivät voi sietää homoutta. Jos he näkevät homojen lääppivän toisiaan julkisesti, niin se inhottaa heitä. Niin voi olla joillakin homoillakin, että ei voi sietää naisten lääppimistä, koska tykkää vain miesten välisistä jutuista.

Niinpä olisikin suotavaa, että olisi myös sellaisia foorumeita, että siellä tosiaankin olisi vain joko tai hetero/homo juttuja. Silloin ne yksilöt jotka ei voi sietää toista sukupuolta seksuaalisesti, voisivat valita fooruminsa. Tämä ei ole rasistinen juttu näin netissä toteutettuna, sillä pääsyhän sinne olisi kaikilla, mutta julkaistaisiin vain tietynlaista materiaalia. Samoinhan täällä netissä tehdään keskusteluissakin, ei jokaiselle palstalle voi laittaa mitä sattuu aiheita.

Toisaalta tuo bi-seksuaalisuus on myös vähemmistö, joten kai ne kuvat ovat oikeassa paikassa.

• kaho4

Kysymys ei ole siitä missä baareissa itse kukin voi käydä ja missä ei, vaan siitä miten tulee käyttäytyä.Ja jotta tämä nyt tulisi kaikille kyllin selväksi: niin homo on sellainen mies joka tykkää vaan ja ainoastaan MIEHISTÄ! Ja heteroksi kutsutaan sellaista miestä joka tykkää ainoastaan naisista! Ja sellaiset miehet jotka tykkäävät sekä miehistä että naisista ovat nimeltään BISEKSUAALEJA, eivätkä homoja! Itse olen ainakin ihan puhdasrotuinen HOMO eikä minulla tulisi mieleenkään että alkaisin lääppimään akkoja, jo itse ajatuskin oksettaa! Ja kun itselläni on ollut aina se periaate että ihmisen täytyy olla rehellinen sekä itselleen että muille. Niin sitä en ymmärrä että minkä takia pitää ilmoittaa itsensä homoksi jos ei kerran oikeasti ole sitä?

• Lääps

Homo voi tykätä myös naisista. Homo kuitenkin kiihottuu seksuaalisesti vain miehistä. Lääppiminen ei tarkoita sitä että olisi seksuaaliseesti kiinnostunut. Näin rautalangasta väännettynä.

• kaho4

No minun täytyy kans vääntää rautalangasta että siinä tapauksessa ei ole kysymys homosta vaan biseksuaalista. Kuten jo aikasemmin sanoin että itselläni ei tulisi mieleenkään että alkaisin lääppimään naisia.

• Wilhotus86

Eiköhän ne vaan halaile kavereita niissä kuvissa. Vähän järkeä peliin, ei kaikki halauskuvat tarkoita että seuraavaks oltais menossa sänkyhommiin.

• kaho4

No sitten jos on kysymys vaan ja ainoastaan kaverisuhteesta niin sitten ymmärrän. Mutta sen vielä sanon että hetero bi ja homo ovat kaikki 3 eri asiaa oli sitten kysymys seksistä tai romantiikasta mutta tosiaan pelkkä ystävyys on sitten taas asia erikseen. Joten siinä ei ole mitään pahaa jos ystävyyden merkeissä halataan toisia, koska halaavathan heteronaisetkin toisiaan ja joissakin maissa jopa heteromiehetkin.

• freegay

"koska halaavathan heteronaisetkin toisiaan ja joissakin maissa jopa heteromiehetkin"
      ja kyllä ihan suomessakin hetero- ja homomies halaa toisiaan, eikä siihen liity minkäänlaista seksuaalisuutta, ihan samalla tavalla kun ei ko. miesten väliseen kaveruuteenkaan, ei homous tunge läpi kaikissa arkipäivän vaiheissa, sillä on oma aikansa ja paikkansa

• jooooo-o

eli pitääkö minun nyt ymmärtää että asetat itsesi homouden mittariksi ? sinä et voisi kuvitella edes pussavaasi naista joten olet homo ja jokainen joka jää sen alle on biseksuaali?!
      Olen minäkin homo. Ja voin ihan hyvin pussailla naisten kanssa, koska pussailu on vain pussailua ja se saattaa usein olla ihan vain huumorimielessäkin! Mutta biseksuaali en ole koska en koskaan voisi rakastua naiseen samalla tavalla kuin mieheen.
      Ja kyllä suomessakin usein parin oluen jälkeen heteromiehetkin ovat aika läheisiä ja halailevat sun muuta. Ja en vieläkään ymmärrä miksi homomiehellä ei saisi olla kuvia missä hän ''lääppi'' naisia? Ja jos joku määrittelee itsensä homoksi niin silloin kellään muulla ei kyllä ole siihen mitään sanottavaa että onko hän vai ei ! varsinkaan sen perusteella että häneltä löytyy kuvia joissa hän nyt jonkun naisen kanssa jotain puuhailee.

• kaho4

No itselleni tämä on ainakin hyvin yksinkertaista, koska olen homo niin naiset eivät vois vähempää kiinnostaa, ei sen kummemmin seksuaalisessa kuin romattisessakaan mielessä!

• Just jos lukisitte tarkemmin qruiserin ilmoituksen, niin tietäisitte että se on tarkoitettu homoille ja homo myönteisille heteroille mut enemmistö jäsenistä on kuitenkin homoja.

Laki kieltää perustamasta netti sivua jonne ei homot saa rekisteröityä tai sivua jonne ei heterot saa rekisteröityä.

Se että nettisivu on täynnä homoseksuaalista materiaalia ei tarkoita etteikö myös heterot voisi sille sivulle rekisteröityä ja kantsii kattoa minkälaisessa ilmapiirissä kuva on otettu, vai eikö sana "leikin laskemista" ole tuttu?

• kaho4

Kyllä se se tiedetään että qruiserissa on myös heteroita, hyvin vähän kylläkin mutta on kumminkin. Mutta kysymys onkin siitä että jotka profiilissaan ilmoittavat itsensä homoksi, niin silti kuvat saattavat kertoa jotain aivan muuta. Sekin on totta että kuvat saattavat joskus olla pelkkää pilailua. Mutta kun olen joidenkin kuvien alla nähnyt jopa tällaisia merkkejä

• voihan nyt *********

sinä olet oikeasti nyt jostain muusta katkera.. mene terapiaan tai juttele jonkun kanssa mikä nyt on ongelma. Onko sinulla jotain heteroita vastaan? Koska ainakin puhut siihen sävyyn että olisi ja mitä tulee

• kaho4

Ensinnäkin minulle on turha kirjoittaa mitään ulkolaisia tekstejä koska puhun ja ymmärrän vain SUOMEA! Joten eiköhän pysytä ihan kokonaisuudessaan suomenkielessä kun kerran suomessa ollaan! Mutta itse asiaan. Lähdetään nyt ensiksi ihan live elämästä liikkeelle: elikkä kun ihastut johonkin komeaan poikaan ja asetat sen suhteeen suuriakin unelmia, ja jostain saat tietää että se onkin hetero, eikä siinä kaikki vaan se jopa seurustelee ja mikä pahinta vielä akan kanssa. Niin voitte vaan kuvitella miten sellainen kirpaisee. Ja kun tätä tapahtuu aina kerta toisensa jälkeen, niin aina saat olla yksin unelmiesi kanssa! Ja kun aikoinaan liityin qruiseriin niin tein sen siinä toivossa että ainakin homoihin voisin luottaa. Ja sinulle räyhääjä vielä sen verran fagtoja, että luin yhdenkin muka "homon" blogeja tuolla irc-gallerian puolella, niin se suoraan myönsi rakastuneen sekä tyttöihin että poikiin, eikä siinä vielä kaikki vaan se samanen tyyppi haaveili jopa hankkivansa muutaman lapsen! Niin miten homoseksuaali voi hankkia lapsia jos kiihottuu seksuaalisesti vaan miehistä? Minun puolesta jokainen saa elää elämänsä parhaalla katsomallaan tavalla kunhan tekee sen rehellisesti ja suoraselkäisesti! Valehtelua en hyväksy! Sellainen ei ole uskottavaa että antaa ristiriitaisen kuvan itsestään se on juuri sitä tekopyhyyttä mistä minua yritit syyttää. Ei sama ihminen voi olla sekä homo bi ja hetero! Vielä kerran rautalangasta: jos rakastut naisiin olet HETERO, jos rakastut miehiin olet HOMO, ja jos rakastut molempiin olet BISEKSUAALI! Tämä on hyvin yksinkertaista!

• faKta :)

yksi lause englanniksi :D....
        Eikä se ole kaikille selvää aina. Ehkä joku määrittelee itsensä homoksi vaikka onkin joskus saattanut myös naiseen rakastua, ja lapsia voi hankkia monella tavalla. Ja jos nyt taas pysytään suomen kielessä niin se on faktoja eikä fagtoja. Muutenkaan irc-galleria tai qruiserin kuvat eivät ole ehkä ihan luotettava lähde johon perustaa niitä faktojaan. Ja niitä faktoja jälleen: Seksuaalinen suuntautuminen ei ole niin mustavalkoista kuin että minä tykkään naisista, sinä miehistä, siskoni tykkää molemmista, vaan se koostuu monesta eri osa-alueesta ja siihen elämän varrella vaikuttaa monet tekijät. Se voi myös muuttua täysin toiseksi elämän aikana. Se keneen rakastuu ja keneen kokee fyysista vetoa eivät suinkaan siis ole sama asia. Sitten on vielä tosiaan tuo, että miksi hän itse itsensä määrittelee ja kokee olevansa. Esimerkkinä trans. ihmiset. Kyllähän me voimme maailman tappiin asti sanoa että tuossa on nainen, kun hänellä kerta on naisen sukupuolielimet ja hänen kehonsa tuottaa estrogeeniä (naisten sukupuolihormooni) MUTTA!! hän ei välttämättä tunne olevansa nainen.
        HUOM: olen tietoinen että sukupuoli ja trans asiat eivät liity suoraan seksuaaliseen suuntautumiseen mutta tämä oli esimerrki siitä kuinka jonkun ihmisen ego=identiteetti=minä kuva, voi olla ristiriidassa kaikkien ''tieteellisten'' faktojen kanssa. Mutta se ei tee hänestä valehtelijaa tai epärehellistä ihmistä.
        On tapauksiakin missä homoseksuaali ihminen on vaihtanut sukupuoltaan mutta on silti pysynyt homoseksuaalina, Eli jos hän on ollut mies joka on tykännyt miehistä. Mennyt vaihtamaan sukupuolensa niin sen jälkeen hän onkin löytänyt kiinnostuksensaa naisiin, koska kokee nyt itsekkin olevansa täysin nainen.
        Että nämä asiat ei todellakaan ole vain minä homo, sinä bi, hän hetero. Näistä on kaukana yksinkertaisuus !!! luulisi sen sinunkin ymmärtävän. Jos joku galleriassa blogia pitävä nyt haluaa lapsia ja on rakasutunut miehiin, ja naisiin. Jos hän kokee olevansa homoseksuaali niin toki se saattaa olla ristiriitaista, mutta se on taas että hän kokee olevansa homoseksuaali ja sitä ei voi muut ihmiset fagtoillansa hänen puolesta määritellä. Minäkin rakastan montaa ystävääni jotka ovat naisia, en vain koe heihin seksuaalista vetoa. Mutta rakastan silti yhtä paljon kuin jotain poikaystävääni, ehkä jopa enemmän kuin koskaan voisin poikaystävää rakastaa. Joku saattaa kiihottua naisista mutta haluaa elää parisuhteessa miehen kanssa tai toisinpäin. seksuaalinen, psyykkinen ja sosiaalinen/emotionaalinen, kaikki ovat seksuaalisen suuntautumisen tekijöitä ja osa-alueita, joskus ne vaan eivät kulje käsi kädessä kumminkaan.

• kaho4

No ensinnäkin se kyseinen tyyppi jonka esimerkin tässä otin, ei ollut mikään trans, vaan ihan puhdas mies. Ja mitä tulee tuohon lapsien hankkimiseen niin koska mies ei voi tulla raskaaksi niin homoseksuaalin tapauksessa ainoa vaihtoehto on täydellinen adoptio. Teoriassa voisi olla mahdollista sellainen puoliadoptiokin, elikkä mies luovuttaisi oman keinohedelmöityksensä jollekin naiselle ja se sitten siirrettäisiin lääketieteelisin keinoin naiseen. Mutta tuskin käytännössä kukaan nainen hankkisi tietoisesti lasta ja samantien antaisi sen pois, joten en oikeen jaksa uskoa siihenkään vaihtoehtoon. Ja jos muutenkin unohdetaan nuo trans tyypit kokonaan ja puhutaan vaan aidoista miehistä ja naisista. On totta että rakkautta on monenlaista. Mutta kuitenkin ystävyys ja parisuhde ovat 2 eri asiaa. Ja vaikka parisuhde ja seksi kulkevat käsi kädessä, niin parisuhde saattaa toimia ilman seksiäkin. Mutta jos ihmisellä on parisuhde ja seksikumppanit eri sukupuolilta niin silloin ei ole kysymys parisuhteesta vaan ystävyyssuhteesta mikäli kysymyksessä on joko hetero tai homoseksuaali. Ja ongelmahan on se että monikin luulee että on vain 2 vaihtoehtoa, joko homo tai hetero, ja jos vähäkään kiinnostuu samasta sukupuolesta niin luullaan että on automaattisesti homo. Mutta kun on olemassa se kolmaskin vaihtoehto eli biseksuaali, eli jos ihminen haluaa parisuhdetta ja seksiä eri sukupuolilta niin ihminen on silloin yksinkertaisesti biseksuaali eikö homo. Kuten olen tässä aikasemmin jo sanonut niin itse en kiinnostu naisista en seksuaalisessa enkä romanttisessa mielessä, enkä voisi missään nimessä naisen kanssa elää parisuhteessa tai mennä sänkyyn. Ja tuosta trans seksualismistä en ala väittelemään koska minulla on siitä niin vähän tietoa.

• 14+11

no ilmeisesti et lukenut läpi kunnolla... sanoinhan että se oli vain esimerrki siitä kuinka ne faktat ja minäkuva ei välttämättä kerro samaa asiaa ihmisestä. Ja sanoin myös ettei se liity seksuaalisuuteen vaan se oli vain havainnollistava esimerkki.
      Korjaus: se on transsukupuolisuus eikä transseksuaalisuus, kukaan ei voi olla seksuaalisesti trans suuntautunut
      Mitä tuohon lapsen teko asiaan tulee, niin todella yleinen käytäntö homopiireissä on niin sanottu muumimuki menetelmä. Tällöin siis juuri mies antaa spermaansa jollekkin naiselle (yleensä läheinen tuttu) joka sitten ihan koti oloissa hedelmöittää itsensä sillä miehen antamalla spermalla. Tällöin yleensä sitten myös muodostuu niitä perheitä joissa on kaksi isää ja äiti tai kaksi äitiä ja isä. Voi myös olla että se yksi vanhempi ei halua olla lapsen elämässä mukana vaan antaa kokonaan lapsen tälle homoparille, mutta koska se on yleensä joku tuttu, niin se varmaan usein sitten on jollain tavalla lapsen elämässä mukana.
      Ulkoimailla voi myös jossain maissa vuokrata kohdun, mikä ei tosin suomessa ole mahdollista. Tässäkin tapauksessa jos haluaa että kohdun vuokraajasta ei tule biologista äitiä niin voi käyttää jonkun toisen naisen luovuttamaa munasolua joka hedelmöitettynä asetetaan vain sitten sinne kohtuun.
      On siis monia tapoja hankkia lapsia.
      Se on totta kyllä että ei kerta homoa tee... mutta tässäkin asiassa se toimii myös molempiin suuntiin. Ei se kerta homostakaan heteroa tee. eikä se kyllä biseksuaaliakaan heti tee

• kaho4

Jos tarkoitat tuolla kerralla seksiä niin en edlleenkään usko siihen että homo menisi naisen kanssa sänkyyn tai hetero miehen, vaikka sitten olisikin kysymys vaan yhdestä kerrasta. Jos näin käy niin silloin ihminen on yksinkertaisesti biseksuaali. Ja jos vaikka homo pakottaa itsensä naisen kanssa sänkyyn niin silloin hän ei ole henkisesti terve. Ja aikasemmin mainitsit tuosta ihmisen muuttumisesta, niin uskoisin että siinäkin on kysymys biseksualismista. Koska biseksuaalismihän ei ole pelkästään sitä että olet yhtä aikaa kiinnostunut sekä miehistä että naisista, vaan se voi myös esiintyä piilevänäkin, elikkä elämän alkuvaiheessa tykkäät miehistä ja loppuelämästä tykkäätkin naisista tai päinvastoin. Koska itse en usko siihen että ihmisestä tulee hetero homo tai bi, vaan ihminen on sitä syntymästä asti, vaan ihminen tiedostaa suuntautumisensa vasta sitten kun seksuaalinen herääminen alkaa, elikkä yleensä murrosiässä.

• 10+7

varmasti moni homoseksuaali on kokeillut seksuaalista kanssakäymistä vastakkaisen sukupuolen kanssa, ei toki kaikki mutta kyllä niitäkin löytyy varmasti. Kyse saattaa olla ihan vaan kokeilusta, mutta sen jälkeen kun on harrastanut seksiä molempien kanssa niin huomaa että se sama sukupuoli on paljon parempi itselle ja sitten hän määrittelee itsensä homoksi ja tadaaa.. meillä on homoseksuuali ihminen. Näin olen ainakin kuullut käyneen monella lesbolla ja on tästä itsekkin kokemusta.. tosin ei ihan seksiin asti mutta kumminkin siitä että kokeilee toimisiko se sittekin sen vastakkaisenkin kanssa.
      Ja sinä taas yrität pakata seksuaalisuutta yksiin kansiin. Vaikka se koostuukin niin monesta eri alueesta ihmisessä. Ja siinä on ennenkaikkeaa se, että miksi ihminen itsensä määrittelee, millaisena joku itsensä näkee. Moni on sekaisin varsinkin murrosiän aikana tuon itsensä kanssa ja jos sen aikana jollakin on vastakkaisen sukupuolen kanssa seksuaalisia kokemuksia vaikka myöhemmin tunnistaakin itsensä homoksi, niin ei se hänestä tee biseksuaali että hän on ollut sekaisin tai epävarma seksuaalisuudestansa.

• kaho4

No ainakaan itselläni ei tulisi mieleenkään että menisin akan kanssa sänkyyn, jo itse ajatuskin tuntuu kuvottavalta. Ja jos ihminen ei sen vertaa tunne itseään että kaikki pitää oppia vaan kantapään kautta niin silloin ihminen ei ole tasapainossa.

• 10+6

voi luoja sinä olet yksinkertainen... oletko oikeasti noin naiivi ihminen? Se että kokeilee asioita elämässä tai tunteet ja ajatukset on murrosiässä sekaisin ei tarkoita sitä että ihminen on epätasapainoinen. Aina ihminen ei tunne itseään. Sitäpaitsi seksuaalisuus ei ole ainut asia mitä pitää käydä murrosiässä läpi. Siellä' on paljon paljon paljon muutakin. Joillakin seksuaalisen identiteetin kanssa menee vuosi... toisilla viisi... joillekin se saatta olla selvää jo heti, mutta ei sillä ole väliä kauan sen selvittämisessä kestää ja se miten sitä selvittää. Se lopputulos on se mikä sitten merkitsee. jos joku hetero kokeilee seksiä saman sukupuolen kanssa ei tee hänestä biseksuaalia, se tekee hänestä kokeilun haluisen.
      Toki hän voi tulla siihen lopputulokseen että hän on hetero edelleen, tai hän voi tulla siihen tulokseen että hän onkin nyt homo tai hän voi tulla siihenkin tulokseen että nyt olenkin biseksuaali. Mutta ei se että kokeilee sitä heti määrittele.
      Joskus saatta nyt vain olla sellainen tilanne että sitä päätänsä ja niitä ajatuksiaan ei saa selville ilman että kokeilee. Tämä pätee kaikissa asioissa elämässä. Kokeilemallahan ne asiat selviää viimeistään jossei muuten. Pääasia on että löytää itsensä ja saa selville mitä haluaa elämältään.
      Kyllä minäkin pystyisin seksiin naisen kanssa. Seksuaalista jännitettä pystyy luomaan jo niin pienetkin asiat jotka eivät edes liity mitenkään siihen toiseen osapuoleen. Mutta pointti on siinä että minä en halua, en seksuaalisesti kiihotu naisista mutta pystyisin toki harrastamaan seksiä, tosin kiihottumalla muista asioista mutta silti... pystyisin, En vain yksinkertaisesti halua ja sen takia ainakin omasta mielestäni olen homoseksuaali.

• kaho4

Joo... Itse asiassa kävin Wikipediassa lukemassa homoseksuaalismista ja hiukan yllätyin, koska siellä kerrottiin että seksuaalinen kiinnostus tai romanttiset tunteet kohdistuvat pelkästään tai ENSISIJAISESTI samaan sukupuoleen. Elikkä tuon ensisijaisesti sanan perusteella vaikuttaa siltä että bi ja homoseksuaalilla ei olekkaan muuta eroa kuin nimi. Mutta vaikka sainkin nyt mustaa valkoiselle niin sekään ei muuta sitä tosiasiaa että itseäni ei naiset vois vähempää kiinnostaa ei seksuaalisessa eikä romanttisessa mielessä. Ja se on ollut minulle päivän selvää jo 12 vuotiaasta asti, eli siitä lähtien kun aloin tuntea romanttista vetovoimaa toisiin ihmisiin. Itse olen ollut koko ikäni sinkku. Mutta voin kuvitella että jos minulla olisi poikaystävä ja hän pettäisi minua toisen miehen kanssa, niin ehkä sen voisin antaa vielä jotenkin anteeksi, mutta jos hän tekisi sen naisen kanssa niin sitä en pystyisi kuuna päivänä antamaan anteeksi, koska silloin pettäminen olisi kaksinkertaista. Enkä puhu nyt pelkästään seksistä.

• 6+18

ei se wikipediakaan mikään absoluuttinen totuus ole. Oikeastaan yksi epäluotettavimmista tietolähteistä mitä on. Mutta siis sen takia olen jankannut sitä että se merkitsee miksikä ihminen itsensä määrittelee ja tuntee koska on niin monta persoonallisuutta kuin on ihmisiäkin ja varmasti yhtä monta jollain tavalla erilaista seksuaalista mieltymystä. Jolloin esimerkiksi seksuaaliset lokerot ''homoseksuaalisuus, heteroseksuaalisuus, biseksuaalisuus, aseksuaalisuus'' ovat vain karkearajaisia käsitteitä. Niillä pyritään jakamaan ihmisiä jotka jokainen ovat erilaisia, samat kriteerit täyttäviin lokeroihin. Tässä tulee sitten minun mielestä se ongelma vastaan. Toisaalta näihinkin asioihin on sitten yhtä monta näkökulmaa kuin on meitäkin :)

• kaho4

No jos tässä on joku asia tullut selväksi se on se että homoseksuaalisuuskin voi näköjään jakautua kahtia. Mutta kai ymmärrät myös sen mistä tässä aikasemmin jo mainitsinkin, elikkä miltä tuntuu kun kaikki komeat kundit joihin ihastut ja elättelet jos minkälaisia toiveita heidän suhteen, ovatkin heteroita eikä siinä vielä mitään vaan he jopa seurustelevat ja vielä' naisen kanssa, niin et usko miten sellainen surettaa raivostuttaa ja ahdistaa katsella sivusta, kun itse olet aina yksin. Jos minä saisin päättää niin kaikki akat pitäis pistää rakettiin ja ampua kuuhun, ja vain menolippu.

• 4+3

no ymmärrän sen koska käyn sen itsekin niin monta kertaa aina läpi mutta eipä se enää edes tunnu missään... pari ekaa kertaa olivat aika vaikeita mutta sen jälkeen jos ihastuu sellaiseen niin ei sille voi mitään että hän on hetero. Ja minulla kun on niin paljon naispuolisia ystäviä niin haluan heille vain parasta ja olen onnellinen sittenkun heillekin löytyy ainakin omasta mielestä ihania miehiä. enkä ainakaan minä suostu sellaista surra eikä minun tarvikaan. Sama se tosin on naisillakin ... he aina valittelevat kun kaikki hyvät on homoja :D Ainahan sitä ihminen haluaa juuri sen mitä ei voi saada!

• kaho4

Se että jaksaa iloita toisten puolesta edellyttää sitä että itsekkin on onnellinen. Mutta jos oma elämä on pääsääntöisesti yhtä helvettiä niin se ei ole oikein että toiset saavat tanssia ruusujen päällä, sellainen ei ole reilua eikä tasapuolista. Isossa kirjassa sanotaan että kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, joka tarkoittaa myös sitä että JOKAISELLA on oikeus onnelliseen elämään. Mutta siitä huolimatta on niin että tämän maallisen taipaleen aikana luoja antaa toisille koko ajan ja joiltakin se vain ottaa. Mutta itse uskon siihen, kun itse kenellekkin lähdön hetki koittaa niin sen jälkeen viimeistään tilit tasoitetaan. Mutta kun itsekkin olen vielä niin nuori että yli puolet elämästäni on vielä elämättä, niin kaikki tuntuu vielä niin pitkältä ja loputtomalta.

• 13+14

No minä tulen onnelliseksi siitä kun ihmiset ympärilläni ovat onnellisia, mutta jos taas itse olisin onnellinen mutta muut eivät ympärilläni niin en minäkään sitten ole kovin onnellinen enää. Se on toisaalta helpompaa yrittää tehdä toiset onnelliseksis ja tulla sitä kautta onnelliseksi kuin etsiä sitä omaa onneaan itselleen.
      Eihän me edes synnytä tänne tasa-arvoisina. Toiset saa aina enemmän kuin toiset, niin se nyt vaan menee. Minun mielestäni tämäkin on kuitenkin asennekysymys miten elämäänsä suhtautuu. Jos kiinnittää huomionsa vain niihin huonoihin asioihin elämässään, niin varmasti siinä elämä on kurjaa.
      Olen itse ihan konkreettisesti huomannut ja kokenut että positiiviset ja elämänhaluiset ihmiset vetävät puoleensa positiivisia asioita, ja kun muutin omaa asennettani elämääni kohtaan niin huomasin että ainakin minulla on elämässäni paljon mistä olla iloinen ja tyytyväinen. Vaikken nyt mitenkään normaalia elämää parempaa eläkään, mutta se siinä olikin että ei aiemmin ollut kiinnittänyt huomiota niihin pieniin hyviin asioihin elämässä. Enkä minäkään nyt ole vielä edes parikymppinen.. tässä on vielä paljon mitä ehtii tapahtua ja sattua

• kaho4

Se että postiiviselle ihmiselle tapahtuu positiivisia asioita, on pelkkää taikauskoa. Mutta jos tunnet että oma elämänlaatusi on parantunut niin se johtuu siitä että elämässäsi on tullut eteen positiivisia asioita ja sitä kautta olet pystynyt muuttamaan myös asennettasi. Koska itse en usko siihen että asenne tekee elämän, vaan siihen että elämä tekee asenteen. Ja kun suomalainen menttaliteetti ja varsinkin nuorisolla on se, että ei uskalleta tutustua ihmisiin henkilökohtaisesti vaan kuunnellaan mielummin ilkeitä juoruja kun mietittäisiin sitä mitä on omin silmin nähty ja minkälaiseksi henkilökohdaisesti koettu tietty ihminen, ja sillä perusteella sitten valitaan kaveripiiri. "Ettei vaan menisi oma maine jos hengaa muiden mielestä väärän ihmisen seurassa". Enkä nyt tarkoita tällä pelkkää parisuhdetta vaan kaikenlaisia ihmissuhdeita kokonaisuudessaan.

• 17+17

elämänlaatuni parani kyllä sen jälkeen kun päätin että nyt on aika lopettaa asioitten valittelu ja katsoa mukia puoli täytenä puoli tyhjän sijaan ja otin ns. ''kohtaloni omiin käsiin''. Jos joku asia ei miellytä minua niin korjaan sen.
      Tai ainakin parhaani yritän, kaikkea ei voi muokata mieleisekseen mutta ainakin kun on parhaansa yrittänyt niin voi hyvin mielin jättää asian sikseen ja keskittyä aivan muihin asioihin. Seurustelu ja rakkauselämää minulla ei ole, enkä ole sellaista edes yrittänyt hankkia nyt koska siitä seuraa vain tässä vaiheessa enemmän harmaita hiuksia ja päänvaivaa kuin iloa, mutta sen takia keskitynkin enemmän itseeni ja pidän itsestäni huolta, keskityn kaverisuhteiden hoitoon ja muihin asioihin. Nämä ainakin minulla sitten korvaavat tuon romantiikan puutteen elämässäni. Sitten kun löydän sen kumppanin niin voin keskittyä enemmän häneen kuin itseeni. Nämä eri asiat elämässäni kompensoivat tavallaan aina sitä puuttuvaa tai vajaavaista osa-aluetta elämässäni.
      Se miksi uskon että positiivinen ihminen vetää puoleensa positiivisa asioita on, että ensinnäkin positiivisilla ihmisillä asenne on todella paljon parempi. Heillä itsetunto on paljon parempi ja he myös tekevät asioita enemän ja ovat sosiaalisempia. Kukapa nyt ei haluaisi sitten olla tällaisen kaveri! Ja kun ihminen on tyytyväinen omaan elämäänsä niin hänellä ei ole mitään syytä juoruilla tai mollata muita pönköttääkseen itseään. Nämä ovat haivaintoja mitä olen ainakin omissa kaveripiireissäni tehnyt. Ja kyllä minäkin enemmin olisin ystävä/ työkaveri/ koulukaveri/ seurustelu kumppani sellaisen ihmisen kanssa joka on iloinen, positiivinen, eikä valita asioista koko ajan.
      Toki jokaisella on huonoja päiviä ja silloin sitten valittaa kaikille kaikesta ja äksyilee mutta jos on koko ajan fiiliksillä että saakeli ku tää on paskaa ja kaikki on paskaa. Ei sellaista masentunutta ihmistä kukaan jaksa katsella kovin kauaa, jossei tilanne äkkiä muutu.
      Kun siirtä syyt toisten niskoilta pois ja katsoo itse peiliin, että voisinko minä tehdä jotain itse paremmin ?
      Niin moni asia ainakin minun elämässä mistä syylistin toisia korjaantui heti kun otin syyt itselleni ja päätin että minä voin korjata tämän ainakin omalta osaltani kuntoon , niin ettei minun tarvitse asialla päätäni enää jatkossa vaivata. Niin ne ainakin minulla korjaantui... ei varmaan kaikilla toimi...mutta ainakin minulla.

• kaho4

No siinä ainakin olet oikeassa että ei todellakaan kaikilla toimi. Minä edelleenkin painotan sitä että elämä tekee asenteen eikä päinvastoin. Elikkä kun lähestyn iloisena joko ennestään tuttuja ihmisiä tai sitten yritän tutustua täysin uusiin ihmisiin niin saan usein hyvin laimean tai jopa tylyn vastaanoton, niin ei siinä jaksa enää sen jälkeen hymyillä kun ei oikeasti hymyilytä. Ja jos yritän tuttaviani pyytää johonkin mukaan, niin he sanovat että he itse ottavat yhteyttä sitten kun heille sopii, joka tarkoittaa suomeksi sitä että "jätä minut/meidät rauhaan", joten sitä yhdeyten ottoa ei koskaan tule. Niin hyvin vaikea tässä on itsestäkään mitään vikaa löytää kun on kaikkensa yrittänyt.

• 14+3

No en todellakaan tiedä tilannettasi mutta ehkä sitten yrität vaan vääriin porukoihin ? Minä ainakin löysin paikkani naisten parista. Turhaan yritin monta vuotta mahduttaa itseäni yhdeksi jätkistä... halusin sitä silloin ja yritin kyllä kans kaikkeni mutta ei se vaan sitten onnistunut koskaan. Jotenkin minulla vaan sitten naisten kanssa lyö yhteen. En muuten ole neitimäinen, olen oikeastaan aika ''miehekäs'' mutta viihdyn kumminkin naisten kanssa koska tykkään jutella paljon ja syvällisiäkin, ja harvemmin miehet vaan istuu kahvilla ja juttelee joutavia. Mutta siis pointtina oli että minä vaan yritin saada itseäni vääriin piireihin sisään. Koska he eivät minua halunneet niin en minäkään enää heitä.
      Toistan vielä etten todellakaan tiedä tilannettasi tai muutakaan mutta kumminkin :)

• kaho4

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat kun puhut itsestäsi :) Mutta oma tilanteeni on vähän monimutkaisempi. En tiedä osaanko selittää tätä oikeen mutta minä yritän. Ensinnäkin tunnen vetovoimaa nuoriin mutta täysi-ikäisiin poikiin, unelmana tietenkin parisuhde mutta jos saisin heistä edes ystäviä niin olisin ihan onnellinen siitäkin ainakin alkuun. Mutta sitten taas olen kiinnostunut sellaisista asioista joista yleensä puhuvat vanhat ihmiset, mutta minua ei kertakaikkiaan kiinnosta mikään vanhojen kääkköjen seura ei edes ystävinä. Esimerkiksi tykkäisin käydä sellaisissa vanhanajan lavatansseissa koska siellä on hyvä ohjelma, mutta kun siellä on vaan niitä vanhoja kääkköjä niin se pilaa tunnelman. Mutta sitten taas yökerhoissa käy nuoria poikia, mutta siellä taas se ohjelma on niin syvältä joka pilaa tunnelman siellä. Sait varmaan minusta nyt sellaisen kuvan että olen sellainen vastarannan kiiski jolle ei mikään kelpaa, mutta minkä minä sille voin että olen kiinnostunut eri asioista mistä nuoret yleensä.

• 20+1

Joo ymmärsin kyllä mitä tarkoitat. Sinä olet kyllä tietyissä määrin poikkeus ja epätavallinen koska haluaisit kaveriksisi tai kenties seurustella nuoren miehen kanssa joka ilmeisesti on sinua selvästi nuorempi, Mutta haluat hänen kuitenkin olevan henkisesti kypsä ja itseään vanhempi noin henkisesti?.
      Ja poikkeuksen tästä tekee se että tuo on aika harvinainen yhdistelmä. Toki kun minua on jo 12v asti sanottu ikäistäni todella paljon kypsemmäksi niin tiedän ettei se ole mahdotontakaan, mutta varmasti todellakin harvinaista. Plus se on yleistä että ihminen haluaa etsiä ikäistään seuraa. Johtuu varmaan siitä että tietyt vaiheet pitää käydä elämässään läpi että pystyy kasvamaan, Nuoruutta ei saa ohitettua halusi tai ei, eikä sitä myöskään voi ikuisesti olla nuori. Joskus on aikuistuttava, Joten siksi harvemin ihminen etsii seuraa omasta ikäluokastansa. Toki kun aikuistuu ja vanhenee niin tämä marginaali vaan kasvaa. 4vuotta 30v elämässä on vain 6kk ikäero kun taas esim 18v elämässä se on 100 vuotta.
      Ja jos onnistut itsellesi tuon haluamasi kaveripiirin jne toteutettua niin asnaitset kyllä nobelin ja muhkean shekin.

• kaho4

No ei tässä vielä mitään ikäloppuja olla, itsekkin vain päälle 30 mutta tunnen itseni vieläkin huomattavasti nuoremmaksi. Mutta se nyt vain on niin että ihmisen ikä mieltymykset on periaatteessa sama kuin seksuaalinen suuntautuminen, eli toiset mieltyy vastakkaisesta toiset samasta ja toiset molemmista sukupuolista. Samahan se on iässäkin, toiset tuntevat vetovoimaa nuorempiin toiset vanhempiin ja toiset taas oman ikäisiin. Ja koska rakkaus on sallittua ihmiselle seksuaalisesta suuntautumisestakin riippumatta niin sitä en ymmärrä että miksi rakkaus ja jopa ystävyys suhteet pitäisi sitten kieltää sellaisilta jotka tuntevat vetovoimaa itseään huomattavasti nuorempiin tai vanhempiin. Ja mainittakoon että alle 18 vuotiaat eivät minua kiinnosta, joten mitään laitonta siinäkään ei silloin ole. Ja mitä tulee tuohon epätavallisuuteen niin noin vuosi sitten chattailin sokkotreffeillä yli 10 vuotta nuoremman kundin kanssa ja kun hän kuuli ikäni niin olin hänelle jopa liian nuori, hän nimittäin etsi vieläkin vanhempaa seuraa joten ei tässä nyt niin ainutlaatuisia olla.

• karva90

Kyllähän noita ihmisiä on aika paljon, ketkä etsivät eri-ikäistä seuraa. MInäkin etsin ikäistäni vanhempaa seuraa. Tossa kun 20 1 sanoin, että tämä on harvinainen yhdistelmä, niin tämä on itseasiassa aika yleistä. Nämä jutut vaan eivät tule arkielämässä tutuiksi, koska ikäeroa asiat ovat aina olleet tabuja. Mielestäni ikäerolla ei ole vielä, kunhan ei ole sakkolihaa (siis ei alle 16) ja molemmat rakastavat toisia. Ja se, että nuoret etsivät vanhempaa seuraa, johtuu siitä, että oman ikäset ovat lapsellisia ja epäkypsiä. Kyllä loppujen lopuksi aika monella nuorella on elämäntaju hallussa, eikä halua bilettää kaiken aikaa. Eikä siinä ole mitään pahaa jos 40nen vain kaveeraa 18-vuotiaan kanssa. =)

• kaho4

Joo eihän kaikkien tarvitse olla aina samanikäisiä eikä edes lähellä sitä olevia. Vaan jokainen elää mieltymystensä mukaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      108
      4876
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      114
      3972
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      213
      3886
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      120
      2275
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      80
      1987
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1386
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      137
      1364
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      171
      1361
    9. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      585
      1269
    10. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1145
    Aihe