Varakkaille/hyväsydämisille suunnattu rehellinen lainapyyntö

Lopussa30

Hei!

Täältä palstalta löytyy lukemattomia lainapyyntöjä, laitan minäkin omani tänne mutta rehellisen sellaisen. Omat raha-asiani olen ihan itse pidemmän kaavan mukaan sössinyt, eikä valoa tunnelissa näy (eikä sitä ole sinne tulossakaan ilman 7 oikein lotossa).
Tämä anomus on siis suunnattu lottomiljonääreille tahi muille niin varakkaille tahoille, joilla on taloudellisesti varaa ”lahjoittaa” tuntemattomalle ihmiselle 2000e.

Kyse olisi siis lainasta, mutta koska a) luottotietoni eivät ole todellakaan kunnossa b) minulla ei ole antaa minkäänlaisia vakuuksia/takauksia, on lainanantajan riski niin suuri että lainanantajan tulisi olla tällä ajatusmallilla liikenteessä. Summa menisi minulla ihan laskujen maksuun ja sellaisiin peruselämisen isompiin hankintoihin, mitä en voi tämänhetkisillä käteen jäävillä tuloillani hankkia. (Olen kyllä siis vakituisessa työssä käyvä henkilö).
Summalle toki maksaisin korkoa, lyhennyserät olisivat kuitenkin suhteellisen pienet/kk enkä ylettömän suuria korkotulojakaan voisi luvata koska takaisinmaksun haluan realistisesti saada hoidettua.

Eli jos olet taloudellisesti varakas henkilö joka haluaisi tehdä vuoden hyvän työn auttamalla minua ja piristämällä kesääni, ota yhteyttä minuun osoitteeseen: [email protected]

38

2680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuisten oikeesti

Ymmärrät kai ettei kukaan halua antaa lainaa lahjaksi, siksi yksityisten välisissä lainoissa pitää oll pantti. Onko sinulla sellaista tarjota?
      Suuri riski yhdistettynä pitkään laina-aikaan tarkoittaa suurta korkoa. Mikäli sekin on sinulle mahdoton ajatus ei vaihtoehtoja enää taida olla. Hyväntekeväisyyttä harrastavat seurakunnat ja järjestöt, tuskin yksityiset lainanantajat.

• Rehellinen vastaus

Sentään rehellisesti kerrot että haet "lahjaa" etkä lainaa. Propsit siitä.

Varoja toki olisi jaettavaksi, mutta en näe kerrassaan mitään syytä miksi pitäisi palkita joku joka on itse sössinyt asiansa "pitkän kaavan mukaan"? Maailmassa on kyllä ihan järkeviäkin avustuskohteita vaikka kuinka.

• pirskattivie

Löit sitten lyötyä. Se on tää Suomen malli.......

• Lopussa30

Hei,
      Haen siis kyllä ihan lainaa mutta koska tiedän etten voi minkäänlaista takuuta antaa takaisinmaksusta, pitäisi lainanantajan olla sellainen joka voi ajatella tämän "lahjana" eli ottaa niinsanotusti luottotappioriski ja yllättyä sitten positiivisesti kun lainanlyhennykset tulevat :) Tiedän kyllä että on ihmisiä jotka ovat "ilman omaa syytään" ahdingossa ja sen puolesta parempia avunsaantikohteita moraalisessa mielessä, sitä en epäile.

En varmasti tällaista ihmeauttajaa siinä mielessä ansaitsisikkaan, mutta toisaalta omista hölmöilyistäni on jo useita vuosia aikaa, tuli vain sen verran rankalla kädellä toheloitua että niitä makselen sitten käytännössä loppuikäni. Käyn siltikin töissä, en ole vielä valinnut sitä tällä hetkellä helpompaa tietä että jäisin yhteiskunnan elätettäväksi joten sen verran voin ehkä olla itsestäni ylpeä.
      En ole tänne aiemmin kirjoitellut ja tämänkin osalta jäänen nyt vain toiveikkaana vilkuilemaan sähköpostia vaikka todennäköisyysprosentti avunsaannin suhteen pieni onkin.

Tsemppiä muillekin kurimuksessa eläville ja mukavaa kesää!

• Alussa30

Etkö voi mennä toiseen duuniin ja tehdä vaikkapa puoli vuotta sikana duunia ja elää tosi tiukasti ja maksaa kaikki velat pois? Pääsisit jaloillesi.
      Arkea voi pyörittää tosi tiukasti, jos haluaa.
      Tahdonvoimaa se kysyy, mutta eikö olisi myös mahtavaa olla velaton ja itsenäinen.
      Se on oma valinta ruikuttaako vai hoitaako hommat.
      Pyydä sukulaisiltasi ja ystäviltäsi apua. Ei rahaa vaan henkistä tukea ponnisteluissasi.

• Lopussa30

Hei! Kyllä noin tekisinkin, jos olisi kyse sellaisesta velkasummasta joka olisi noinkin vähällä "haltuun otettavissa". Valitettavasti omalla kohdalla on niin suuret summat kyseessä että niitä en rehellisellä päivätyöllä saa koskaan makseltua pois kun UO:n kautta en saa kuin lähinnä korkoja makseltua pois.
      Voin kyllä sanoa että kaikki mahdolliset vaihtoehdot (järjestelyt, takuusäätiöt) tässä on käyty läpi ja tilanne on mitä on.

Jaksaminen on muutenkin henkisesti/fyysisesti tässä tilanteessani aika kortilla, sinnittelen kokoaikatyössäni kuitenkin vaikka ns. minulle edullisin vaihtoehto olisi jäädä työttömäksi ja antaa valtion elättää, ja odottelisin sitten vain velkojen vanhentumista. Ystäviltä ja sukulaisilta saan kyllä henkistä tukea vaikka he eivät taloudellisesti pystykkään auttamaan.
      Mutta neuvosi on hyvä sellaiselle, jonka tilanne ei vielä ole näin pahaksi päässyt. Olen omat jossitteluni tehnyt ja vihaan itseäni joka päivä typeristä valinnoistani, mutta se ei mitään enää muuta. Päivä kerrallaan ja ihmettä odottaen.

• Eagle43

Hei kohtalontoveri !
        Olen kutakuinkin samassa tilanteessa kuin sinä eli hairahduin pikavippeihin jokin aika sitten. Ja kun annoin pahalle pikkusormen, se vei koko käden. Heräsin lopulta siihen, että mua odottaa viiden tonnin laskupino, enkä selviä niistä. Lainaa pankissa on jo riittämiin, joten sieltä suunnasta en apua voi hakea. Sukulaista tai läheistä ei ole, joka voisi lainata sopivalla takaisinmaksuajalla tarvitsemani summan, joten näyttää siltä, että maksuni menevät perinnän kautta, jotta saisin maksetuksi pienemmissä erissä velkaani pois. Kun tajusin, millaiseen soppaan olen itseni sotkenut, ajattelin ensin, että nyt päättyy tämän tytön elämä. Häpeän omaa idioottimaisuuttani ja kiroan samalla pikavippien saamisen helppouden alimpaan helvettiin. Kun talous on tiukalla, noihin sudenkuoppiin lankeaa helposti. Voimia sinulle, toivottavasti asiat kääntyisivät meille molemmille parhain päin.

• Varakas vanhapoika
        Eagle43 kirjoitti:

Hei kohtalontoveri !
        Olen kutakuinkin samassa tilanteessa kuin sinä eli hairahduin pikavippeihin jokin aika sitten. Ja kun annoin pahalle pikkusormen, se vei koko käden. Heräsin lopulta siihen, että mua odottaa viiden tonnin laskupino, enkä selviä niistä. Lainaa pankissa on jo riittämiin, joten sieltä suunnasta en apua voi hakea. Sukulaista tai läheistä ei ole, joka voisi lainata sopivalla takaisinmaksuajalla tarvitsemani summan, joten näyttää siltä, että maksuni menevät perinnän kautta, jotta saisin maksetuksi pienemmissä erissä velkaani pois. Kun tajusin, millaiseen soppaan olen itseni sotkenut, ajattelin ensin, että nyt päättyy tämän tytön elämä. Häpeän omaa idioottimaisuuttani ja kiroan samalla pikavippien saamisen helppouden alimpaan helvettiin. Kun talous on tiukalla, noihin sudenkuoppiin lankeaa helposti. Voimia sinulle, toivottavasti asiat kääntyisivät meille molemmille parhain päin.

Elämä jatkuu vaikka se välillä saattaa tuntuakin vaikealta. Muistathan että 5000€ ei ole vielä mikään mahdoton summa maksettavaksi ottaen huomioon että olet vielä kohtuu nuori.

• %&/&%¤

Jos lainasi on niin suuret että että päivätyöllä et saa maksettua kuin hädin tuskin UO:n korot niin miten tuo 2000 eur laina mahtaa auttaa?? Kaivat taas vain kuoppaa syvemmälle minun mielestäni. Ja jos vaikka saisitkin sen parin tonnia joltakin lainaksi niin millä sinä sitä sitte lyhentäisit jos nyttenkään ei onnistu lainojen lyhentäminen?

• Ne ihmiset jotka ovat varakkaita, ovat varakkaita siksi että he ovat hoitaneet talousasiansa vastuullisesti. Tonnien heittäminen ventovieraille riskiluottoina/lahjoina ei ola vastuullista taloudenhoitoa vaan holtitonta taloudenhoitoa. Hyväntekeväisyys on toki hieno asia, mutta sitäkin pitää harrastaa vastuullisesti ja sinä et takuulla ole järkevin mahdollinen hyväntekeväisyyskohde.

• sympatiat

Minä lainaisin jos olisi mistä lainata.Asiat rehellisesti ilmaisemalla on outoa ettei joku rahamies/nainen ota yhtä parin tonnin riskiä.Onnea,ehkä joku päättää auttaa sinua.

• aikuisten oikeesti

Ei vaan 99,99%:n riskin ottaminen olisi outoa. Kuten "kriittinen" jo kirjoitti, rahamiehet ovat rahamiehiä, koska he eivät tee holtittomia "sijoituksia". Joillekkin tämä on vain niin vaikea asia ymmärrettäväksi.

• Kyllähän rahamiehet tällaisia riskejä ottavat monesti. Pankki- ja muu luototustoiminta perustuu juuri siihen, että on rahaa mistä lainata ja sitten rahaa lainataan riskillä korkoa vastaan eteenpäin sitä tarvitseville. Mutta riskien on oltava kyllin pienet ja korkotason sellainen, että sillä katetaan luottotappiot ja toiminnan kulut sekä saavutetaan tavoiteltu voitto. Avaajan kaltaisia henkilöitä luotottaessa luottotoimintaa harjoittava yritys olisi nopeasti selvitystilassa.

• sympatiat

Maailmasta on loppunut hyväsydämisyys.Kaikelle pitää olla tietty tuotto ja korko.Aikuisten oikeesti on kuin pankki pienoiskoossa.Tuolla ajatuksella toki talous pysyy tasapainossa mutta se vuoden hyvä työ jää tekemättä.Edustan siis humaania,ihmislähtöistä ajattelua.Mitä vittua se meinaa jonkun miljoonamiehen taseissa jos pari tonnia auttaa hätään joutunutta.Mutta tässä se vitsi piilee.Nähdä hädänalaisen asema ja myötäelää hänen vaikeuksissa.Ihmiset ovat sydämettömiä.Rikkaat varsinkin!

• aikuisten oikeesti

Kuten sanoin; joillekkin se on liian vaikea asia ymmärettäväksi. Hyväntekeväisyys ja viisas raha-asioiden hoito eivät kohtaa pienessä mittakaavassa. Lyhytnäköinen ei ymmärrä, että velkojen kanssa painiskelevalle uuden velan antaminen lisää vain ongelmia.

• Mä ihmettelen sitä ajattelua, että jos jollakin on varallisuutta, niin jotkut katsovat että osa siitä ilman muuta kuuluu heille. Tähän ongelmaanhan ovat törmänneet esimerkiksi lottovoittajat, joiden henkilöllisyys on tullut ilmi: puhelin soi taukoamatta kun yksi jos toinen ongenonkija haluaa osille voitosta.

Siksi toisekseen, miljoonaomaisuus ei suinkaan välttämättä tarkoita sitä, että rahaa olisi joka paikka tulvillaan. Vastuulliseen talousajatteluun kuuluu myös varallisuuden kartuttaminen. Se ei onnistu esimerkiksi makuuttamalla rahaa säästötileillä, joiden nettotuotto nykyään ei anna edes inflaatiosuojaa. Saati että varallisuuden reaaliarvo nousisi.

• Näinpä näin

"mutta se vuoden hyvä työ jää tekemättä"

Mikäs hyvä työ se on, että jollekin rahalöpsölle antaa rahaa?

"Nähdä hädänalaisen asema ja myötäelää hänen vaikeuksissa"

Ymmärrän kyllä, että myötäeläminen on kiva juttu kun hädänalainen on syyttään joutunut hädänalaiseen asemaan. Mutta jos joku löpsö on siihen joutunut omaa löperyyttään, niin eikö hän saa juuri mitä ansaitseekin? Ottakoon itseään niskasta kiinni ja parantakoot asemansa. Kerjuu ei ole miehen tie.

• Järkimies75

"Maailmasta on loppunut hyväsydämisyys.Kaikelle pitää olla tietty tuotto ja korko.Aikuisten oikeesti on kuin pankki pienoiskoossa.Tuolla ajatuksella toki talous pysyy tasapainossa mutta se vuoden hyvä työ jää tekemättä.Edustan siis humaania,ihmislähtöistä ajattelua.Mitä ****** se meinaa jonkun miljoonamiehen taseissa jos pari tonnia auttaa hätään joutunutta.Mutta tässä se vitsi piilee.Nähdä hädänalaisen asema ja myötäelää hänen vaikeuksissa.Ihmiset ovat sydämettömiä.Rikkaat varsinkin!"

No lainaa sitten ap:lle se kaksi tonnia.

Ellet lainaa, ei valituksesi ole minkään arvoista. Ei se ole mitään hyväsydämisyyttä jos vaatii MUITA lainaamaan. Ja ennen kuin pistät sen vakiovastauksen, "lainaisin jos minulla olisi rahaa" on pelkkä tekosyy.

• varakas,............

jos minä annan jokaiselle Suomen köyhälle (900 000kpl) 1e, niin minäkin liittyisin heihin. Ja tässä kysyjä pyytää 2000e.
      Jos antaisin jokaiselle Suomen köyhälle 2000e se tekisi 1,8 miljardia.
      Siis parempi olla antamatta yhtään mitään kenellekään ja pysyä itse kohtuulliisissa varoissa

• renesensstkö

Harvoin näkee avokätisiä/hyväsydämisiä rikkaita.Tosin julkisuuteen aina joku tulee joka pönkittää omaa egoaan.En halua sotkea uskontoa tähän mutta raamattu kuvaa hyvin tätä ihmistyyppiä.Siellä on muutama hyvä kuvaus rahasta,sen lisähimosta ja yhteisvastuullisuudesta.Lukekaa ja oppikaa ymmärryksen kautta!

• Varakas..........

"Harvoin näkee avokätisiä/hyväsydämisiä rikkaita." Juu, niitä kutsutaan köyhiksi hölmöiksi...

• maikka2

Kyllä tälläisillä keskustelupalstoilla voi saada yhteyden johonkin rahanlainaajaan, joka haluaa paremman koron rahoilleen, kuin mitä pankki antaa.

Se on sitten eri asia lukevatko sellaiset ihmiset tätä palstaa. En minäkään pitäisi hullumpana jos joku lainaisi 20000e ja sille hyvän koron, joka ei olisi kohtuuton kuitenkaan.

Paljon on ihmisiä, joilta luottotiedot ovat menneet. Kellä mistäkin syystä. Tahallisena pidän näitä velanottajia, joilla ei ole tarkoituskaan maksaa takaisin.

Ostavat luottokorteilla, osamaksuilla, lainoilla ym. Ojalan lasku-opin mukaan osaavat varmasti laskea että rahat ei riitä niden maksamiseen.

On itsellänikin luottotiedot menneet, yrittäjänä. Mitä voi tehdä, kun kaksi firmaa tekee konurssin ja isot rahat jää saamatta. Pieni yritys kaatuu siihen. Voi räpistellä vähänaikaa, mutta palkat ym.kulut juoksee.

Eli aina se ei ole "syyllinen" yksistään, jos ne luottotiedot on menneet.Tuossa oli vaan yksi esimerkki. Rehellisiä takaisinmaksajia on, joilla on joskus mennyt uonosti, nyt hoitavat asiansa paremmin, mutta taakka selässä painaa.

Sais kerralla velat pois ja maksaa vaan yhdelle, onnistuu monelta.

Jos itselläni olisi rahaa, lainaisin kyllä apua tarvitsevalle. Mutta korko hieman isompi kuin pankilla. Pitäisi vielä saada ihmisestä taustatietoa ja joku joka olisi takuumiehenä.

• ei helvetti

Ensin kieli ruskeana kerjätään rahaa hyväsydämisiltä rikkailta ja kun kukaan ei ole niin hölmö että jakaisi rahaa kaikenmaailman velkaperseille niin sitten haukutaan rikkaita ahneiksi ja ties miksi??
      Itselläni ei suuremmin ole ylimääräistä rahaa, tosin ei velkaakaan, mutta vaikka sitä rahaa olisi niin minkä hiton takia pitäisi olla minkäänlaista velvoitetta autella näitä luusereita? Poikkeuksia lukuunottamatta ovat itse tyhmyydellään kurjuutensa aiheuttaneet joten maksakoot itsensä sieltä ylös niinkuin velallisen kuuluukin.
      Jos on ottanut lainaa loppuelämänsä edestä niin sitten sitä maksetaan se loppuelämä.

renesensstkö: yhteisvastuullisuutta? Siis sitäkö tarkoitat että toiset tekee lujasti töitä ja hankkii omaisuutta jotta voisi jakaa sen teille laiskoille älykääpiöille jotka ette viitsi tehdä toimeentulonne eteen mitään?
      Kuule, mene vaikka ostamaan osamaksulla joku laite jos luottotiedot vielä sallii. Tulee parempi mieli ja voit taas lisää ihmetellä että miksi joku muu ei voi sitä maksaa kun on enemmän rahaa. Tai ehkä se annetaan sulle kun olet niin köyhä ja säälittävä. Pitäähän sun saada ostella, muuten iskee masennus.

• LainaaAutoon

Olen 25 vuotias työssä käyvä mies ja olen yrittänyt saada lainaa autoa varten
      mutta en tunne ketään joka pystyisi takaamaan lainaani niin en pankista lainaa saa.
      Laiton lainaaja.fi sivulle hakemuksen autolainalle ja yritän nyt löytää sijoittajia jotka voisivat
      lainata rahaa. Jos kiinnostaa lainata rahaa hyvällä korolla niin käy katsomassa alla olevassa osittessa oleva hakemukseni.

http://www.lainaaja.fi/hakemukset/Autolaina/Autolaina/815.html

• iso-setä

Minulta saa lainaa, tosin vain naiset ja velan maksu voidaan sopia tapauskohtaisesti. 500-6000e ikää saisi olla 20-25v ja sinkku.

• (**)

" Jos antaisin jokaiselle Suomen köyhälle 2000e se tekisi 1,8 miljardia."

Jos valtio katsoisi tärkeämmäksi auttaa oman maan kansalaisia eikä Kreikkalaisia, olisi voitu tehdä paljon hyvää. Kreikkaan syydetyt rahat olisi voitu lainata Suomen köyhille minimaalisella korolla ja pitkillä maksuajoilla, ja luottotappiot olisi takuulla ollut pienmmät kuin Kreikkaa rahoittaessa.

Kyllähän velkaantuneelle (joka sitä velkaansa maksaa) tulee myös eteen tilanteita ettei jäljelle jäävät rahat riitäkkään laskuihin tai äkillisiin välttämättömiin hankintoihin. Käyhän näin ei velkaantuneellekkin.

Suosittelen kuitenkin että aloittaja lopettaa taistelun tuulimyllyjä vastaan ja jättää velkansa yhteiskunnan maksettavaksi,niinhän se tekee Kreikkakin eikä kukaan älähdä siitäkään.

• Järkimies75

Ja höpö höpö.

Syy miksi näitä "yllättäviä tilanteita" tulee on lähes aina se että ne rahat jotka olisi pitänyt laittaa säästöön, on tuhlattu. On hankittu merkkivaatteita, elektroniikkaa, matkoja, hienompi auto, kallein mahdollinen asunto, jne. Kaikki heti heti heti.

Ennen vanhaan oli itsestään selvää ettei mitään ylimääräistä ostella ennen kuin on säästöjä. Ja ihme juttu, huolimatta köyhemmästä elintasosta kaikissa tuloluokissa, ihmiset selvisivät.

Rahan antaminen vastuuttomille olisi vastuutonta. Pian rahat olisi hetken hurmiossä käytetty ja oltaisiin samassa tilanteessa. Sillä erolla että nyt porukka odottaisi että apua on luvassa toistekin jos...öh, kun joutuu vaikeuksiin.

• tuet alas

Miten lasku voi yllättää? Onko niin tyhmiä ihmisiä, että eivät tajua että esim sähkölasku tulee tasaisesti parin kuukauden välein ja se surullisen kuuluisa tasauslaskukin joka ikinen vuosi.
      Eihän tuossa kuviossa ole muuta yllätävää kuin aikuisen ihmisen tyhmyys nähdä talouttaan yhtä tiliä pidemmälle.

Houlhouksen alle tuollaiset valittajat. Ja joka ikinen yhteiskunnan antama tukieuro jonkinlaista työvelvoitetta vastaan. Ilmaiseksi ei pitäisi saada mitään. Onhan tuolla vaikka koiranjätösten keräämistä jos ei muuta.
      Euro per kasa.

• kansalainen-1

vai tasauslasku....ei ole olemassa jos etäluettavat mittarit...ainakin kainuussa nykyään!

• --

Ei paljon olisi jos varakkaat antaisivat liiastaan - ainakin eteenpäin ponnistelevia ihmisiä voisi auttaa.
      Tietenkin anonyymisti tai sovittaisiin ettei puhuta, muuten on heti joku kurkussa kiinni kun astuu ulos.
      Vähäinen teko rauhoittaisi kolkuttavaa omatuntoa.

Muuten - ei suinkaan vika ole ihmisissä jotka tarvitsevat tukieuroja vaan liian kalliissa asunnoissa.

• ^^

Pitäisikö omillaan toimeentulevien omatunto jotenkin kolkuttaa jos ei anna rahojaan elintasopummeille?
        Ei kolkuta kuule yhtään. Ei ole tullut osteltua ja kulutettua yli varojen. :)

• Varakas antaa "liiastaan" verojen muodossa, joilla rahoitetaan hyvinvointipalvelut yhteiskunnassamme. Samaan aikaan varakkaimmat käyttävät itse kaikkein vähiten niitä yhteiskunnan palveluita suosimalla esimerkiksi terveydenhoidossa yksityisiä palveluita.

Miksi muuten varakkaiden ihmisten omatuntoa pitäsi kolkuttaa? Avauksessa mainittiin esimerkkinä lottomiljonäärit. Onko lottoaminen synti vai mitä siis tarkoitat?

• Säästötili joustaa

Kävin juuri loman alkamisen kunniaksi nostamassa säästötililtäni 2000€. Ihan käyttörahaksi lomalle.
      Olisiko minun pitänyt työntää se koko tukku ensimmäisen romaani-kerjäläisen kuppiin, jotta tuntisin itseni hyväksi ihmiseksi?

• --

Yltäkylläisyys on synti, jos näkee jonkun kärsivän nälkää ja kulkevan huonoissa vaatteissa eikä tee mitään.
      Pienen osan olisit voinut laittaa kerjäläiselle.

• säästötili joustaa

Siis eurollako olisin itseni hyväksi ihmisekisi ostanut?
        Vai mikähän summa arvon vastaajalla oli mielessä?

• --

2 euroa on sopiva. Riippuu omasta varallisuudesta.
      Tunsin ihmisen jolle sana "auttaa" oli kuin punainen vaate, hän sai raivarin.
      Ainakin jotakuta tuttua tai sukulaista voi tilapäisesti avustaa, kuvitelkaa millaista on olla ahdingossa ja sen lisäksi tuntea mielipahaa, en voi mihinkään mennä.
      Eikö se olisi satsaus tulevaisuuteen, vaikka et saisi mitään ja henkilö unohtaisi, teit kuitenkin hyvän työn, joka piirtyi ikuisuuteen Jumalan historiankirjoihin.

Kolehtihaaviin laitetaan isojakin summia, olen havainnut, onko paljon jos kerjäläiset saavat edes päivän aterian hinnan?

• ^^

Että rahaa pitäisi antaa henkilöille jotka ovat omat rahansa juhlineet tai muuten huvikseen tuhlanneet ja nyt valittavat kun osamaksua pukkaa niskaan?
      Ei se olisi hyvä työ vaan päinvastoin. Näille pummeille pitää opettaa miten rahaa käytetään ja mitä siitä seuraa kun velkaa otetaan enemmän kuin maksukyky antaa myöten.

Mitä hiton auttamista se on että antaa lisää lainaa ihmiselle joka ei entisistäkään veloistaan selviydy?? Missä kohtaa pitää tulla se hyvän työn ilo?
      Kyseiset velkaongelmat ovat sairautta, ei kukaan voi ottaa kymmeniä lainoja jos yhtään järki päätä pakottaa.

• käldkasgla

Jos annat nälkäiselle kalan, hän odottaa sitä sinulta huomennakin.

Anna nälkäiselle kala ja hän on kylläinen yhden päivän. Opeta hänet kalastamaan, niin hän on kylläinen koko elämänsä.

Vanhoja kiinalaisia sananlaskuja
      Viisaita nuo kiinalaiset

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3928
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      357
      3048
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      1978
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1685
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1129
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      42
      889
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      831
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      70
      818
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe