Audi TT talvella?

tt:tä katseleva

Mimmonen auto toi on talvella jääkö penkkoihin kiinni ja ottaako puskuri tms maahan jos on aura auton käymisestä vähän aikaa? Aattelin ostaa semmosen ei nelivetoversiona mutta vähän mieitn tätä talvijuttua. Ei olis varaa pitää toista "lumiautoo" :D

31

5282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvin menee

      Hyvin sillä pärjää, ei se niin matala ole että se ihan kaikkialle jäisi kiinni. Mutta ei se toki mikään maastoauto ole.

      • haaveissa vain

        Kuinka pienissä töyssyissä tai korokkeissa teillä vakio tt (ei s-line) ottaa jostain kiinni? Pääseeko autotieltä kääntymään pihaan jos on madaltamaton pyörätienreuna?


    • AudiTT 01

      Ihan kelpo talviauto. Kertaakaan ei oo jääny kiinni vaikka omassa onkin vähän madallusta. Hyvin pärjää kitkarenkaillakin kun on nelikko.

      • Mr.Finland

        Alkuperäinen kysyjä taisi tarkoittaa etuvetoista. Minuakin kyllä kiinnostaisi hänen kysymykset, joten vastatkaa joilla tietoa on.

        Lisäksi haluaisin tietää että onko tuossa autossa oleva ESP nyt sitten luistonesto vai mikä. Eli estääkö se autoa ruopimasta liukkailla vai auttaako se että voi mennä mutkaan kovempaa ilman että auto lähtee sivuluisuun?
        (Olin tällaisen kyydissä ja hiekalta lähtiessä ainaki taisi ruopaista vaikka ESP oli kytkettynä. Eli epäilen tuota jälkimmäistä.)


      • ...
        Mr.Finland kirjoitti:

        Alkuperäinen kysyjä taisi tarkoittaa etuvetoista. Minuakin kyllä kiinnostaisi hänen kysymykset, joten vastatkaa joilla tietoa on.

        Lisäksi haluaisin tietää että onko tuossa autossa oleva ESP nyt sitten luistonesto vai mikä. Eli estääkö se autoa ruopimasta liukkailla vai auttaako se että voi mennä mutkaan kovempaa ilman että auto lähtee sivuluisuun?
        (Olin tällaisen kyydissä ja hiekalta lähtiessä ainaki taisi ruopaista vaikka ESP oli kytkettynä. Eli epäilen tuota jälkimmäistä.)

        ESP on ajonhallintajärjestelmä joka sisältää myös luistoneston. ESP sallii myös pienen luiston ennen kuin korjaa, eli ihan oikein se on tuossa autossa toiminut.


    • anna pusu

      Kysy poikakaveriltasi

      • Mr.Finland

        Onko vastausta keltään ketä tietää eikä peittäisi epätietouttaan heittämällä tyhmää kommenttia?


    • mmmmmmmmkj

      Ihan paska auto oikea saippualaatikko

      • tiian tiipukkainen

        pikku hilpeys heräsi täällä kun pakkastalvia ajattelin.Kuitenkaan en kehtaa naisena olla vahingoniloinen siitä.Nyt saisi pakkaset kestää viikkoja..koska meillä on talvi.


      • Anonyymi

        Taisit puhua omasta autosta. Mun audi tt 2007 mk2 fwd on toimii talvellakin hyvin ja ei oo minkänlaista ongelma.


    • tt:tä katseleleva

      Miten noi ikkunat toimii talvella? Jos ikkunat vähän jämähtäneet ja repäsee oven auki ja se yrittää laskea ikkunaa sen sentin, niin hajoaako se lasinnostimen moottori helpolla?
      Miksi se ylipäätäään laskee sitä ikkunaa? Ei se tiivisteitä ainakaan paljoa suojele kun aukeaa hyvin vaikkei laskiskaan.

      Vielä kiinnostaisi tuo matala auto etuveto yhdistelmän kokemukset verraten johonkin "normi" autoon esim. a3, a4 jne. A4 ainakin vielä liikkuu aina yöllisen lumimyrskynkin jälkeen vaikka ei aura olisikaan käynyt ja sitä tältäkin kaipaisin jos joku vahvistaisi tiedon että kulkee

      • Anonyymi

        Mulla on just 2007 vm audi tt ja etuvedolla. Autossa on 300 hp ja talviajo onnistuu yhtä hyvin kuin perus autossakin. Auto pussitettu eli ilmajousitus asennettu edellisen omistaja toimella,mutta kun käytän paksu profiilisen nasta renkaan niin joudun ajamaan perus korkeudella ja ei oo mitään ongelma. Auto on sopivan korkeinen.


    • ttajq

      TT on hienoilla ajo-ominaisuuksilla varustettu hyvä talviauto. Maavaraa on riittävästi, jopa suhteellisen paljon. ESP pitäisi löytyä aikanaan lanseeratun takaisinkutsukampanjan myötä kaikista autoista, tosin tämä sillä olettamuksella, että omistaja on jaksanut ajaa auton huoltoon asti. Niissä autoissa, joissa ESP:tä ei ole saman napin tilalta löytyy keskikonsolista painike, jossa lukee ASR. Tämä on siis vain ns. vetoluistonesto ei ajonvakautusjärjestelmä. Tuo ESP on siis ehdoton varuste varsinkin talvella.

      Muutama asia kannattaa kuitenkin huomioida talvikäytössä:

      -Bensatankin kansi on taivasta kohden, jolloin se kerää helposti lunta ja jäätä, ikävä yllätys on kun tankki tyhjillään ajaa asemalle ja kansi ei jäädyttyään aukea. Tähän auttaa esim. kuuma vesipussi mutta parasta on pitää kansi lumesta puhtaana.

      -Ikkunoissa on siis tiivisteensäästötoiminto, jolloin se laskee sentin avattaessa ja nousee sentin suljettaessa ovea. Tähän kannattaa talvella varautua skrapan pitämisellä taskussa niin, että voit ennen ovien aukaisemista putsata sivuikkunat jäästä ja lumesta huolellisesti. Tällöin ei pitäisi myöskään moottorin rikkoutua.

      Suosittelen.

    • sporteli

      Osaatteko sanoa onko kaikki audi TT:t kaks paikkaisia vai löytyykö 4 paikkaisiakin? ulkomuodoltaan niin hieno auto, että kiinnostais kyllä hankkia. :)

      • .......

        Kyllähän kaikissa TT coupeissa on takapenkit, tosin ei siellä mahdu aikuinen istumaan. Roadsterit on sitten aina 2-paikkaisia. Roadster on avomalli.


      • ttttkkk
        ....... kirjoitti:

        Kyllähän kaikissa TT coupeissa on takapenkit, tosin ei siellä mahdu aikuinen istumaan. Roadsterit on sitten aina 2-paikkaisia. Roadster on avomalli.

        tiukka penkki on mutta, hyvin sinne mahtuu istumaan naiset alle 170 cm ja itsekin oli 183 ja mahdun siellä olemaan :D


      • Anonyymi

        Kyllä melkein kaikki audi tt on 4 paikaisia. Taka penkkeihiin mahtuu tosijaan alle 170 cm ihmiset hyvin. Jalka tilat voi olla vähän ahtaat ,mutta silti menee. Ainoastaan cabrio(avo) malleissa on 2 paikka.


    • ei enää koskaan au..

      älä hyvä mies osta sitä vikapesää enmmän vikaa kuin ladassa ja lada oli sentään talviauto

    • AudiTT

      Minulla on talviautona TT joka tosin on 4-Wetoinen...hienosti toimii ja pikku vikaa on kaikissa autoissa..myös Ladoissa ;) Muotoilullisesti Audi on tuskin pyrkinyt plakioimaan mitään muuta merkkiä vaan on tunnetusti aina pitänyt oman linjansa.

      • joopas

        no eikös tuo tt ole tehty SEATIN ja SKODAN pohjalle ja kai siihen vielä voi lisätä A3:sen niin ei paljon kannataisi revitellä.


    • sraa

      sanon et parempi talviauto ku noi tojoterojen ja datsunamisten vajaavetoiset

      • exaudisti

        Nyt taisi audipelle haukata palan PASKAA, jos otetaan hinnaltaan vastaavat subarun WRX sti tai mitsun evo niin siin amisaudipelle voi vain ihmetellä minne ne perävalot katosi. Niin paljon paremmin kyseiset menopelit sopii SUOMEN talveen.


      • zbzz
        exaudisti kirjoitti:

        Nyt taisi audipelle haukata palan PASKAA, jos otetaan hinnaltaan vastaavat subarun WRX sti tai mitsun evo niin siin amisaudipelle voi vain ihmetellä minne ne perävalot katosi. Niin paljon paremmin kyseiset menopelit sopii SUOMEN talveen.

        kiihtotuit ilmeisesti siinä määrin että lensi lasti Subarun säälittäville kangaspenkeille


    • 22piste

      no huh,, alcantara puhuu audissa puoli nahkat ja kyllä joka autoon sitä nahkaa saa. Ottaako noin koville jos joku muu merkki pesee ylihintaisen ropposen, kun totuushan on selvä meneppä koittaa ajaa jotain subarua/evoa vastaan vaikka jonnekin jääradalle niin kyllä sen siellä huomaat kuka vie ja kuka kitisee.Et voi paremmallesi mitään piste...

    • dfdsfdsfdsf

      Peugeot RCZ on kyllä puolet paremman näköinen.

    • TT 3.2

      Niin ja RCZ puolet vähemmän ominaisuuksia ja suorituskykyä

    • TT+

      RCZ on pösön näköinen. Ja jos se on omasta mielestä hyvän näköinen niin kannattaa ostaa. Painii eri sarjassa kuin TT.

    • McInen007

      Aikaisemmin ajelin Toyotoilla, sittemmin Audeilla järjestyksessä TT mk1 etuveto, A4 B7 etuveto, A4 B7 quattro ja nyt A4 B8 quattro. Toiseksi viimeinen sport-alustalla, nykyinen S-line-alustalla.

      TT:llä ajelin pari talvea kitkarenkailla. Varsin mainio talviauto kaikenkaikkiaan, tosin kitkarenkaat-etuveto-reilut 250hp tehoa oli hieman liukas yhdistelmä - tai siis tehosta ei ollut hirveästi iloa, nastoja tai nelivetoa (joka tosin olisi haldex) olisi kaivannut.

      Auto lämpeni nopeasti ja pysyi lämpimänä. Maavaran tai polttoainetankin jäätymisen kanssa ei ollut koskaan ongelmia - vaikka jälkimmäisestä olin jostain lukenutkin. Maavaraa voin verrata vaikka noihin myöhempiin A4:iin (kaikki avantteja) - ei mitään ongelmaa TTT:ssä. Toki myynnissä näyttää olevan vaikka minkälaisia madallus- ja levityssarjoilla tuunattuja yksilöitä, niissä asia voi olla toinen.

      Ikkunoissa on tosiaan tuo 2cm alaslaskutoiminto mutta kuvittelin sen helpottavan kehyksettömän ikkunan sulkeutumista - en tiedä, miten se tiivsteitä suojelisi mutta voi se olla niinkin. Joskus kun ikkuna oli sopivasti jäässä, toiminto ei tietenkään toiminut mutta siinä on suojatoiminto eli ei se nostomoottori jumittamisesta mitenkään kärsi. Ovikin aukeaa ja sulkeutuu ihan OK vaikka ikkuna ei putoa tuota kahta senttiä. Kun suojatoiminto on aktivoitunut, pudotustoiminto ei enää toimi ennen resetoimista. Siihen oli oma ohjeensa, löytyy jostain netin syövereistä. Muistaakseni jotain tyyliin
      1) virta päälle
      2) ikkuna täysin auki ja täysin kiinni
      3) virta pois
      4) molempia ikkunan nappeja ylös 5s
      5) virta päälle
      tai jotain tuommoista. Vaikuttaa ehkä sekavalta mutta nopeasti sen oppi ja näköjään myös unohtaa... tai ainakin huonosti muistaa.

      Omistamistani autoista TT on ollut ylivoimaisesti mukavin / hauskin laite. Isotehoiset versiot tuppaavat vähän vetelemään etuvetoversioina mutta toisaalta vanha (yli 10v) haldex on yksi potentiaalinen korjauskohde, jota etuvedossa ei ole.

      Voisin harkita TT:n hommaamista kakkosautoksi, sen verran hyvät kokemukset omastani jäi. Tilaakin on varsinkin takakontissa reilusti, autossa on kuljetettu mm. vaimon maastopyörää sisällä autossa eturengasta irrottamatta. Juu, ei tuota moni usko mutta totta se on.

    • elpeq

      kelpo auto tuo tt on talvella, ainakin 4vetosena, ei kyllä jää kiinni jos vaan ei jää pohjasta kantamaan, kitkarenkaillakin pärjää mainiosti

      2 talvea tt:llä takana

    • Anonyymi

      Hei tuli hommattusa tt nelikko. Varsin tyytyväinen olen ollut. Mutta!
      Mistäköhän mahtaa johtua pieni levottomuus takapäässä? Etenkin urissa takapää levoton.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      954
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      934
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe