Asun vakituisesti puolen kilometin pituisen yksityistien päässä, tien varrella muutama kesämökki ja pari vakiasuntoa.
Ongelma tässä on, että tie on puolesta matkaa kuin peltoa siis kahden viimeisen käyttäjän kohdalta. Kunnostutin tien loppuosan viime vuonna omin rahoin yli 3000egellä. Rahat meni suurelta osin soriin ja pieni osa tasoittamiseen. No, jotkut idiootit ajanut tänä vuonna routakorjausten jäljeen tien perunapelloksi. Naapurin tukkienajosta traktorilla ristiin rastiin tien yli vasta routa-aikaan tie tykkäsi. Ajourista nyt painunut ja tullut keskipolannetta, jonka johdosta kaikki kaasutelleet rengas keskellä ja siitäkös tie meni kamalaan kuntoon. Meni siis viime vuoden rahat kankkulan kaivoon.
Voinko vaatia muilta tien varrelta asuvilta ja käyttäjiltä osuutta viime vuotisista kuluistani. Ei ole tiekuntaa tms ja vasta hetki sitten tänne muutin. Naapureiden kanssa ei ole edes ehtinyt tutustua,kun eivät edes morjesta takaisin.
Tästä ei tule mitään,jos minä haluan tien pitää henkilöautolla ajettavassa kunnossa ja en halua lystiä itse maksaa yksin.
Ehdotuksia mitä tehdä?
Ojat täytyisi kaivaa uudestaan auki molemmin puolin (1 km) ja tielle soraa niin maan perusteellisesti suodatinrätin päälle että pysyy sileänä ja käyttökuntoisena.
Kuntaanko yhteys ja vaatia tieosuuskunnan perustamista?
Itse omistan vain pienen pätkän tonttia tieosuudella,mutta päädyssä sitäkin enemmän.
Puolen kilometrin lasku
Ei traktoril töihin
3
218
Vastaukset
- g6gbe6
Olet ilmeisesti ns "hankala asiakas". Näitä piisaa.
- ++
Kuntaan yhteyttä, perustat tiekunnan ja yksiköit tien.
Vinkiksi, 3000€ on pikku raha tien peruskorjauksessa. - oma tie
Minä pistän aina tien rullalle lähtiessäni ja pistän pakettiautoni tavaratilaan, naapurit ei näe että minulla onkin tie rullalla autoni tavaratilassa kun siinä on tummennetut lasit ja peltivanteet M S-renkailla, on myös kromattu kaksipiippuinen pakoputkenjatke.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181006Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk298893- 72875