Asun vakituisesti puolen kilometin pituisen yksityistien päässä, tien varrella muutama kesämökki ja pari vakiasuntoa.
Ongelma tässä on, että tie on puolesta matkaa kuin peltoa siis kahden viimeisen käyttäjän kohdalta. Kunnostutin tien loppuosan viime vuonna omin rahoin yli 3000egellä. Rahat meni suurelta osin soriin ja pieni osa tasoittamiseen. No, jotkut idiootit ajanut tänä vuonna routakorjausten jäljeen tien perunapelloksi. Naapurin tukkienajosta traktorilla ristiin rastiin tien yli vasta routa-aikaan tie tykkäsi. Ajourista nyt painunut ja tullut keskipolannetta, jonka johdosta kaikki kaasutelleet rengas keskellä ja siitäkös tie meni kamalaan kuntoon. Meni siis viime vuoden rahat kankkulan kaivoon.
Voinko vaatia muilta tien varrelta asuvilta ja käyttäjiltä osuutta viime vuotisista kuluistani. Ei ole tiekuntaa tms ja vasta hetki sitten tänne muutin. Naapureiden kanssa ei ole edes ehtinyt tutustua,kun eivät edes morjesta takaisin.
Tästä ei tule mitään,jos minä haluan tien pitää henkilöautolla ajettavassa kunnossa ja en halua lystiä itse maksaa yksin.
Ehdotuksia mitä tehdä?
Ojat täytyisi kaivaa uudestaan auki molemmin puolin (1 km) ja tielle soraa niin maan perusteellisesti suodatinrätin päälle että pysyy sileänä ja käyttökuntoisena.
Kuntaanko yhteys ja vaatia tieosuuskunnan perustamista?
Itse omistan vain pienen pätkän tonttia tieosuudella,mutta päädyssä sitäkin enemmän.
Puolen kilometrin lasku
Ei traktoril töihin
3
233
Vastaukset
- g6gbe6
Olet ilmeisesti ns "hankala asiakas". Näitä piisaa.
- ++
Kuntaan yhteyttä, perustat tiekunnan ja yksiköit tien.
Vinkiksi, 3000€ on pikku raha tien peruskorjauksessa. - oma tie
Minä pistän aina tien rullalle lähtiessäni ja pistän pakettiautoni tavaratilaan, naapurit ei näe että minulla onkin tie rullalla autoni tavaratilassa kun siinä on tummennetut lasit ja peltivanteet M S-renkailla, on myös kromattu kaksipiippuinen pakoputkenjatke.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1486237
- 441657
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes371291- 45998
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.320981Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se45893Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13879Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384856Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75845Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14837