Multidrive s yllätti

En tiedä monesko

... mukavuudellaan ja mainioudellaan, sitä kun ei päässyt koeajotilanteessa ajamaan. Oli vain manuaaleja. Pidin aiemmin vagin dsg-laatikoita mukavina, mutta kun ko. konsernin tuotteet pelottivat päädyin jälleen kerran tojoon. Onhan mukava vaihteisto. Auto vain menee ilman mitään nykyjä ja jos haluaa on se rattivaihteilla 7 pykäläinen ja silloinkaan vaihtoja ei juurikaan huomaa. Mitä mieltä muut käyttäjät? HUOM KÄYTTÄJÄT!

29

18181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • @ntti

      En omista mutta olen monta kertaa ajanut CVT:llä. Onhan se mukavaa tasaista kyytiä. Ei voi moittia.

    • dfdsfsdfds

      Ei kai kukaan ole väittänytkään, etteikä ko, vaihteisto ole mukava. Tojossa en ole sitä ajanut, mutta audilla kylläkin. Ei nyi, mukavaa menoa.

    • tie vapaa

      hyvä on,ens viikolla saan omani multidrive s ja 2kk odotus on ohi.

    • JAZZisti

      Hyvä on, tosin Jazz ja CVT, toinen yksilö peräjälkeen.

    • Se on jännä

      ...miten se laskee ne kierrokset tasasella tuonne 1000r/min tuntumaan. Polttoainetta säästyy ja kun polkasee on rundit taas tapissa hetkessä. Kertakaikkiaan hieno toteutus!

    • portaaton hissi

      Ei kyllä se onihan paska kun se on toyota silloin se on automaattisesti paska kyllä euro tekee automaatin ja toyota ei osaa koska se on periaatteesta toyota paska.

      Näin saneee joidenkin järjenjuoksu vailla mitään todellisuutta.

      surulliset ihmiskohtalot surettaa kuten esim periaatteesta toyota vihaajat joiden lapsiuuteen kuuluu se setä joka .....

      • jaa has

        ...se on sitte joillakin juhannus alkanut.


      • Anonyymi

        Tojotan Laatikoita käyttää BMW .Mersu volvo Aissin on Paras automaatti.


    • Uskomattoman hyvä! Ei luistoa, ei viivettä ja mikä parasta=kiihtyy todella hyvin. Miksi manuaaleja valmistetaan?

      • 16+8

        Pitäis kai testata tuota Toyotan automaattia. Työautossa on DSG eikä minusta ainakaan vielä ole tullut sen fania. Oma kulkine on vanha manuaaliruoska joka on omasta mielestäni huomattavasti hauskemipi ajaa, vaikka tempookin urissa, on meluisa ja on hivenen tehoton.


    • a

      Kyllä tuo toyotan CVT ton volkkarin DSG:n voittaa mukavuudessa, tuo DSG kuitenkin jossaintilanteissa tuntuu lähinnä roboottilootalta. Erityisesti jos ajat rauhallisesti, on DSG-lootassa jo odottamassa isompi pykälä, silloin, kun painat kaasun, vaikka pohjaan asti, ei oikeastaan ensin tapahdu mitään, ja hetken päästä kova nykäisy.

      Tuo CVT olisi myös omastamielestäni parempi loota polttoainetaloudellisuuden takia, tosin käytännössä on mahdoton sanoa, sillä eihän niitä samassa autossa ole.

      CVT:ssä kannattaa niitä tehtaan manuaaliasennon välityksiä säätää, jos tota manuaaliasentoa haluaa käyttää, koska muuten ei saa kierroksi tarpeeksi alas.

    • enpä voi moittia

      todella hyvä ajaa tuo toyotan multidrive s.toimii kuin unelma.Multidrive S -vaihteiston "Ässä" eli Sport-toiminta on välillä tarpeen nopeaan lähtöön. Tässä tilassa vaihteisto toimii suorakytkentälaatikon tapaan hyvin ripeästi ja ilman vaihtonykäyksiä.
      kovilla pakkasillakin toiminut täysin moitteetta.

    • laatikoista asiaa

      Verso-S:llä en ole ajanut, mutta ainakin "isossa" Versossa CVT päihittää kaikki ajamani DSG:t mitä tulee toiminnan pehmeyteen ja sujuvuuteen. DSG on ihan hyvä kun ollaan vauhdissa, mutta liikkeellelähtö ja hidas ajo ovat ongelmallisia.
      hitaasti ajosta tulee nykivää ja aina liian iso vaihde päällä.dsg ongelmia on kuulemma softa päivityksillä yritetty korjailla mutta aika laihoin tuloksin.jostain luin että vw lopettaisi dsg,n valmistuksen kokonaan tulevaisuudessa

      • Ei hyvä eikä kestä

        Vw.n sivuilla oli juttua linkin kera et dsg.n valmistus lopetetaan


    • tojo_l_sol

      Minutkin tuo multidrive yllätti, kun se levisi! Vai onko se jokin ominaisuus, että kierrokset ei millään laske alle 2500rpm. Kiva ajella esimerkiksi 60km/h kun kierrokset on aina vähintään tuo 2500rpm. Tasakaasulla ajettaessa ne myös aavistuksen seilaa ylös ja alas.
      Ja auto on Avensis farmari 2.0 L. sol 2009

    • huhuuhuuhuu

      osta ensin.kerro sitten miten erinomainen se on.dsg jää toiseksi mennen tullen ja hajoo käsiin, samoin kaksoismassakytkin viretelmätkin vagin tapaan täyttä skeidaa..

      • Anonyymi

        Hassu. Luuletko tosiaan että CVT on kestävä tai halpa korjata kun hajoaa? Pää pois perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hassu. Luuletko tosiaan että CVT on kestävä tai halpa korjata kun hajoaa? Pää pois perseestä.

        Ja kuka enää ostaa CVT-vaihteistoista autoa? Ovat hävinneet Toyotankin mallistosta vähin äänin ja korvautuneet hybridivoimalinjalla . DSG sen sijaan elää ja voi hyvin. On ylivoimaisesti ostetuin automaattivaihteisto.


    • pertsa k

      Muuten hyvä, muttei kestä vetää vaunua.

      • Pertsalle

        Minä onneton olon vetänyt multidrivellä vaunua kun en ole tiennyt ettei kestä. On kestänyt tähän saakka joten aion vetää edelleenkin.


    • Anonyymi

      Kyseinen vahteisto on kopio muinoin Audeissa käytetystä, tuskin kestävämpi Tojossa itse ajelin kyseisellä Audin vaihteistolla lähes 200000 km ei muuta murhetta kuin öljyn vaihdon hinta kun laatikkoon pitää vaihtaa, olikohan 60000km välein voi olla että oli pidempikin. Yksi vaihteiston piirre on perämoottori efekti eli auto kiihtyy, mutta moottorin kierrokset ei samaan tahtiin, Audissa oli mahdollisuus myös leikkiä 8 vaihteeseen pykälöity ko. laatikko sekä mahdollisuus vaihtaa käsin, ja joku S asento, ei nyky suoravaihteistot nyki ainakaan laatuautoissa, ja ovat taloudellisempia, eikä kovalla pakkasella ihmettele kuten variaattori, Tojosta en tiedä mutta Audissa ei peräkärryn, tai asuntov. veto ollut kielletty. Tojoissa kaikki kestää kuulemma, ainakin ajajien jutuissa. Onhan ajopeli Suomen suositui, ja myydyin.

      • Anonyymi

        No tojohönöjen puheissa kestää koritkin ja D4D pommikoneet ;-D

        Kuminauhaveto sopii pappamobiiliin erinomaisesti - sen avulla on helppo totutella ennakoivasti siirtymää mopoauton rattiin. Sama tekniikka, sama suorituskyky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tojohönöjen puheissa kestää koritkin ja D4D pommikoneet ;-D

        Kuminauhaveto sopii pappamobiiliin erinomaisesti - sen avulla on helppo totutella ennakoivasti siirtymää mopoauton rattiin. Sama tekniikka, sama suorituskyky.

        No mutta sinullahan on katkeran kateellista vuodatusta. Ihan kuin olisit K-auton poistolistalla? Melkein kymmenisen vuotta ajelin CVT-vaihteisella Toyotalla vailla mitään ongelmaa ja melkein yhtä kauan Volkkarilla jossa öljyn lisääminen ja tekniikan ongelmiin perehtyminen tulivat tutuiksi.


    • Anonyymi

      Eikös tämä Multidrive s ole sama kuin CVT?
      Ja CVT:ssä on ne omat ongelmansa: https://automaattivaihteisto24.fi/variaattorivaihteisto-cvt/
      https://moottori.fi/liikenne/jutut/tarkastaja-turkula-lastentauteja-ja-tahallisia-heikennyksia/

      "PLUSSAT – pidentää moottorin elinikää, loputon määrä ”vaihteita”, matalampi polttoaineen kulutus, tehokkaampi kuin tavallinen planeettavaihteisto, kevyempi paino, halvempi valmistaa, parempi käyttömukavuus (jos laatikko on kunnossa ja kulumaton).

      MIINUKSET – rajoitettu momentinkesto, lyhyempi elinikä, tiettyjä vikoja ei voi korjata, märkäkytkimillä varustetuilla laatikoilla paikaltaan starttaus ei ole niin sujuvaa."

      - Eli ovat kranttuja öljyjen ja ajoissa tapahtuvan vaihdon kans.
      - Eivät kestä suurta vääntöä(peräkärry, asuntovaunu, yms)

      Eli saadaanko tässä CVT:n tapauksessa nyt moottorille lisää elinikää vaihdelaatikon kustannuksella?

      • Anonyymi

        Vääntö tulee moottorista. En ole kuullut että asuntovaunusta tai peräkärrystä saisi jotain lisävääntöä. Dsg-laatikolla vaunun tai kärryn peruutus on suorastaan yhtä helvettiä. Multidrive s:llä se sijaan yhtä juhlaa sentin tarkkuudella pätkimättä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääntö tulee moottorista. En ole kuullut että asuntovaunusta tai peräkärrystä saisi jotain lisävääntöä. Dsg-laatikolla vaunun tai kärryn peruutus on suorastaan yhtä helvettiä. Multidrive s:llä se sijaan yhtä juhlaa sentin tarkkuudella pätkimättä!

        Ja tojon käyttämä Aisin automaattilaatikko on vielä kestävämpi. Vetelin vaunua
        sillä 14 vuotta ilman ongelmia ja lopussa oli mittarissa jo 465.000 km.


    • Anonyymi

      Toyotan robottivaihteisto on upea ja ylivoimainen autoilun innovaatio.
      Pääsin tämään ajamaan Toyota Auris multimodea 1.6 Dual VVT-i pannulla ja kyllä oli makea peli kiihtyi napaksti eikä nykinyt niin kuin jotkut automaattikikottimet, todellista Premiumia.

      • Anonyymi

        Yksi haukutuimmista voimalinjoista tuo Auriksen bensakonetta huudattava susivaihteisto.


    • Anonyymi

      Ei enää mitään merkitystä, kun on täyssähköautot keksitty. Teslassa on tasaisempaa kyytiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

      Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      179
      4757
    2. Jos olisit täällä

      Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      40
      2536
    3. Tämän hetken

      Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      156
      2192
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

      Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1719
    5. Vieläkö sä toivot

      Meidän välille jotain?
      Ikävä
      81
      1348
    6. Voi Rakas siellä

      Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1281
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

      Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      32
      1193
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

      Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      145
      1180
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

      Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      103
      945
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

      Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      117
      887
    Aihe