Onneksi on talokyttiä

kerrostaloasukas

On mukava asua talossa jossa on talokyttiä. Ne istuvat pihapenkeillä kesäisin ja talvella kurkkivat ovista ja ikkunoista. On tosi turvallista asua kun tietää että joku kuulee ja näkee mitä talossa tapahtuu. Heille pitäisi maksaa jonkinlainen korvaus.

30

541

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyttääjäkymppi

Onko sulla jotain salattavaa kenties?? pilkotko ehkä ruumiita asunnossasi,oletko ehkä sarjamurhaaja?? Kerro osoitteesi??

• KerrassaanIhanaa

Naapurit on saata nasta.

• kytänkannattaja

Naapurit, varsinkin talon asioista huolehtivat ovat kerrassaan jees.........

• Jampee

Voi voi kun ne kytät edes joskus huolehtis vaan talon asioista mutta 99% ne huolehtii toisten ihmisten asioista,vieraista ja tekemisistä. Saisivat kaikki muuttaa Lappiin siä ei ole naapureita.

• Eronnut nainen

Joo mä kans lakkasin deittailemasta jo aikoja sitten kyttäävien ämmien takia.

• haist' home

------mutta 99% ne huolehtii toisten ihmisten asioista,vieraista ja tekemisistä.------

Mistä sinä sen tiedät mistä ne juttelee? Käytkö päivittäin istumassa heidän kanssaan samoilla penkeillä ja kuuntelemassa mistä ne puhuu keskenään?

Mistä luolista tuollaisia tolloja ryömii, painu Lappiin niin siellä sinua ei kukaan kyttää. Ei tarvitse kärsiä vainoharhoistasi toistenkaan. Suotta toivot olevasi niin kiinnostava ihminen, että kukaan viitsisi sinusta alkaa juttua vääntään.

• haista home !

----- Ne istuvat pihapenkeillä kesäisin ------

Sinäkö haluat määrätä, että teitin taloyhtiössä ei pihapenkeillä saa istua. Tee toki hallitukselle esitys että penkit poistettaisiin. Ei ne senjälkeen enää istu pihalla. Mutta hae samantien myös kielto istua parvekkeillakin, nehän voi nähdä sinut sieltäkin.

• Jartsee

Hei homeen haistaja. Eikö ne taloyhtiön asiat aika yleisesti hoideta just siä hallituksessa eikä suinkaan pihan penkillä.En ole kuunnellu niitten juttuja mutta olen parilta tutulta kuullut jotka siä käyneet että "näittekö yks päivä kun se yks tuli kotiin ja sillä oli kaljaa mukana voi herra jumala mitä ihmisiä". Ekö toi ole jo vähän naapureiden kyttäämistä? mitä helvettiä se kellekkään kuuluu mitä vien kotiini? Kyllä se on etupäässä naapureiden kyttäämistä. Haukutaan naapureita ja huoltomiehiä kun ei ne mitään tee. Ite ollaan niin taivaan ahkeria kun tosiaan istutaan vaan penkillä ja kytätään kello kourassa koska kukakin kulkee ja moneltako huoltomies tänään käy. Aika tylsää elämää mielestäni.

• haist' home

----- mutta olen parilta tutulta kuullut------

Taitaa ne tuttusi olla varsinaisia p...skanpuhujia ja toisten asioista huolehtijoita. Ja vissiin ne istuu siellä samasa penkkiköörissä kun pystyy sanatarkasti kertoon mitä penkillä puhutaan. Sinulla on arvokkaita kyttääjäystäviä ja tietolähteitä, pidä niistä kiinni niin tiedät mitä taloyhtiössäsi puhutaan ja mitä kukakin tekee.

• Jartsee

Mua ei kuule home olio yhtään mitä naapurit ja muut ihmiset tekee kun vaan antaa mun olla rauhassa. Ja sitä paitsi ne joilta kuulin ovat käyneet siä pari kertaa uteliaisuuttaan kuuntelemassa mitä siä kaiket päivät juorutaan. Et muuten vastannut että siä penkilläkö teiän taloyhtiön asiat hoidetaan vai hallituksessa? Ei me tuttujen kans todella puhuta muista ihmisistä vaan nauretaan penkki porukalle että on tylsää elämää kun elämässä ei ole kun pihan penkki ja uteliaisuus muista ihmisistä.Oletko kenties itse penkillä istuja ja juoruaja? Taidat todella tarkkaan tietää naapuries elämän ja aikataulut.

• haist' home

----Et muuten vastannut että siä penkilläkö teiän taloyhtiön asiat hoidetaan vai hallituksessa?-------

Osakkeitten eli taloyhtiön omistajat saavat keskustella taloyhtiön asioista keskenään ihan milloin ja miten paljon haluavat. Sinun lupaasi tai kenenkään muunkaan lupaa siihen ei tarvita varsinkin kun sossuhan sinunkin asumisesi kuitenkin maksaa. Joten asiahan ei mitenkään edes kuulu sinulle. Huolehdi vain mäyräkoiristasi, ole niin ystävällinen.

------- Ei me tuttujen kans todella puhuta muista ihmisistä vaan nauretaan penkki porukalle --------

Tuo teksti juuri todistaakin, että sinusta on syytäkin puhua ja on aihettakin. Ihminen on jotenkin epänormaali kun kokee aiheelliseksi pilkata vanhoja ihmisiä, jotka eivät jaksa enää laukata kaljalla vaan istuksivat aikansa kuluksi pihan penkillä keskenään jutellen. Pitäisikö heidän istua aamusta iltaan osakkeessaan etteivät vain vahingossakaan sattuisi näkemään sinun ja kaveriesi mäyräkoirien raahaamista.. Mene kuule jo sinne Lappiin tai painu omakotitaloon niin ei ole kukaan lähelläsi istumalla penkillä.

• Jartsee
        haist' home kirjoitti:

----Et muuten vastannut että siä penkilläkö teiän taloyhtiön asiat hoidetaan vai hallituksessa?-------

Osakkeitten eli taloyhtiön omistajat saavat keskustella taloyhtiön asioista keskenään ihan milloin ja miten paljon haluavat. Sinun lupaasi tai kenenkään muunkaan lupaa siihen ei tarvita varsinkin kun sossuhan sinunkin asumisesi kuitenkin maksaa. Joten asiahan ei mitenkään edes kuulu sinulle. Huolehdi vain mäyräkoiristasi, ole niin ystävällinen.

------- Ei me tuttujen kans todella puhuta muista ihmisistä vaan nauretaan penkki porukalle --------

Tuo teksti juuri todistaakin, että sinusta on syytäkin puhua ja on aihettakin. Ihminen on jotenkin epänormaali kun kokee aiheelliseksi pilkata vanhoja ihmisiä, jotka eivät jaksa enää laukata kaljalla vaan istuksivat aikansa kuluksi pihan penkillä keskenään jutellen. Pitäisikö heidän istua aamusta iltaan osakkeessaan etteivät vain vahingossakaan sattuisi näkemään sinun ja kaveriesi mäyräkoirien raahaamista.. Mene kuule jo sinne Lappiin tai painu omakotitaloon niin ei ole kukaan lähelläsi istumalla penkillä.

Voi sua reppana. En ole elämässäni kertaakaan sossussa käyny enkä sieltä senttiäkään saanut. Maksoin kyllä ihan itse osakkeeni ja maksan asumiseni. En ole vuokralainen kuten sinä taidat olla. Mulle on ihan sama kuka mun mäyräkoiria kyttää ostan niitä silti. Sulla ei taida olla äidin lupaa kaljaan kun siitä noin kovasti vaivaa näät. Oley siis pakkoraitis,sossun elättävä talokyttä. Olit edes kerran oikeassa kun kirjotit että muuta omakotitaloon. Muutankin lokakuussa kun mun talo valmistuu siks. Tosin se valmistuu Lielahteen eikä lappiin. Siä ei tarvi kenenkään kytätä mitä kotonani teen,koska ja saan kantaa niin paljon kaljaa kun haluan. Saan tosin nytkin muakun ei oikein kyttien mielipitee kiinnosta. Hyvää jatkoo vaan penkeille ja siä jutuille.

• haist' home
        Jartsee kirjoitti:

Voi sua reppana. En ole elämässäni kertaakaan sossussa käyny enkä sieltä senttiäkään saanut. Maksoin kyllä ihan itse osakkeeni ja maksan asumiseni. En ole vuokralainen kuten sinä taidat olla. Mulle on ihan sama kuka mun mäyräkoiria kyttää ostan niitä silti. Sulla ei taida olla äidin lupaa kaljaan kun siitä noin kovasti vaivaa näät. Oley siis pakkoraitis,sossun elättävä talokyttä. Olit edes kerran oikeassa kun kirjotit että muuta omakotitaloon. Muutankin lokakuussa kun mun talo valmistuu siks. Tosin se valmistuu Lielahteen eikä lappiin. Siä ei tarvi kenenkään kytätä mitä kotonani teen,koska ja saan kantaa niin paljon kaljaa kun haluan. Saan tosin nytkin muakun ei oikein kyttien mielipitee kiinnosta. Hyvää jatkoo vaan penkeille ja siä jutuille.

Luulen, että koko taloyhtiösi kiittää kun muutatte.Näin ei kenenkään enää tarvi kärsiä huonoa omaatuntoa jos sattuu joskus penkille istahtaan.

Taloyhtiöissä kun sattuu oleen lupa olla kesällä ulkona ja istua jopa penkeilläkin eikä siihen tarvii kysyä erikseen jokaisen asukkaan lupaa.

• sosiaalisesti
        Jartsee kirjoitti:

Taloyhtiöissä istuu valitettavan usein muitakin pihalla, kuin vanhoja ihmisiä. Useat ovat työkyvyissään olevia, sekä muuten vielä vireitä, nimittäin pahuuteen. Ainakin, mitä kyyläämiseen tulee.

Tietokoneyhteiskunta vierottaa realiteeteista, ja tekee yhteiskunnasta laiskan.

Kun aivot sanovat irti ihmisellä, alkaa vian etsintä toisesta. Monesti käy niin, että kuvitellun huonon asukin elämä menee taiteiluksi valitusten armottomassa meressä. Loppuaika antaa näille joukkohysteraan vaipuneille tilaa nettisuoltamisiin linkkeineen.

• Nainen 44v

Aivan näin se asia menee. Aivan turhaa toisten asioiden vatvomista siä penkeillä. Se on semmoista kun ei ole omaa elämää niin tarvii sitten vatvoa muiden osattomien kans toisten asioita. Itekkin kyllästynyt piha kyttiin ja juoruihin. En voi mitään mutta oksettaa nähdä noi penkki poliisit päivittäin samassa paikassa kyyläämässä. Hoitoon joutaisivat että normaalit ihmisert sais elää rauhassa.

• haist' home

Olet jotenkin kipee akka kun sinulle ei ole muuta elämää kuin vahdata taloyhtiösi penkkejä, että eihän siellä vain kukaan satu istumaan. Keksi jokin harrastus niin pääset eroon tuosta penkkien kyttäämisestä. Inhottavaa kun on taloyhtiössä tuollaisia akkoja, joilla ei ole muuta tekemistä kuin kytätä penkkejä ja juoruta niillä istujista aamusta iltaan.

Meneekö sinulla koko aika aamusta iltaan ikkunassa ja parvekkeella kun kyttäät niitä penkkejä, hei?

• veisulainen

Kyllä näin on, Veisussa on ainakin näitä mummeleita, kuljit aamulla tai illalla vahtivuorot on varmaan jaettu. Tympii totisesti, tervehtimstä ja utelua mistä tulet...en ole kuulevinani, kävelen ohi. Lopettivat kyselyt, kovin seurataan kauppakasseja ym.
        Jokaisella pitäisi olla lupa tulla kotiinsa ilman pihakyttääjiä, näin sen koen.

• En kyttä

Eikö teillä tosiaan ole muuta elämää kun penkit ja tietokone??????

• tuotakin näkee

Taloyhtiöissä on niin suuria herroja ja rouvia, että kun he itse kulkee ohi niin pihan tulee olla kunnioituksesta tyhjä, penkeilläkään ei saa istua ketään. Ne pitää tyhjentää heidän ohikulkunsa ajaksi.

• Ei teitä kytätä

Hyvä kun otetaan esiin joskus asiat näinkin päin eikä aina vain haukuta ja pilkata vanhoja ihmisiä, jotka eivät jaksa kävellä talosta kauas vaan joutuvat istumaan pihan penkeillä.

Kipeitä ihmisiä, jotka sellaisesta sairastuvat ja alkavat hyökätä näitä vanhuksia vastaan. Itse olen asunut kerrostaloissa jo n. 40 v enkä ole mitään kyttäämistä koskaan kokenut. Ehkä koko kyttäämisjuttu on vain eräitten yksilöitten vainoharhaisuutta. Kokevat miten joku tuntematon koko ajan heitä kyttää ja varjostaa ja seurailee tekemisiä.

• Mulkoilun uhri
        Ei teitä kytätä kirjoitti:

Hyvä kun otetaan esiin joskus asiat näinkin päin eikä aina vain haukuta ja pilkata vanhoja ihmisiä, jotka eivät jaksa kävellä talosta kauas vaan joutuvat istumaan pihan penkeillä.

Kipeitä ihmisiä, jotka sellaisesta sairastuvat ja alkavat hyökätä näitä vanhuksia vastaan. Itse olen asunut kerrostaloissa jo n. 40 v enkä ole mitään kyttäämistä koskaan kokenut. Ehkä koko kyttäämisjuttu on vain eräitten yksilöitten vainoharhaisuutta. Kokevat miten joku tuntematon koko ajan heitä kyttää ja varjostaa ja seurailee tekemisiä.

,,,,,,kyttäämisjuttu on vain eräitten yksilöitten vainoharhaisuutta. Kokevat miten joku tuntematon koko ajan heitä kyttää ja varjostaa ja seurailee tekemisiä,,,,,
        Sellaisiakin on taloyhtiöissä eli kerrostalossa pakko sietää. Ei se riitä syyksi ottaa asunto yhhtiön haltuun. Mutta saaat paljon pahaa mieltä aikaan mulkoillessaan vihaisesti penkillä istujia.

• Valintoja,valintoja

Jos ei kestä sitä että naapurit katselee, kuunteleekin ja on muutenkin koko ajan läsnä, niin on valinnut väärän asumismuodon.

• hoidata ittes

.....Ne istuvat pihapenkeillä kesäisin ja talvella kurkkivat ovista ja ikkunoista. .....

Jos sinusta tuolta tuntuu niin mene lääkäriin.

• ginger24523423423423

Minulla on toinen taloyhtiö menossa, osakkaana molemmilla kerroilla...

Sellaistahan se on taloyhtiöissä, että siellä on aina joitakin joita kovasti kiinnostaa naapureiden asiat.

Ei se kovin vaarallista ole, mutta voi joskus olla ärsyttävää. Esim. joskus joku saman yhtiön asukas kommentoi minulle asuntomme verhojen käytöstä, että kun on verhot kiinni makuuhuoneessa niin että miten me siihen aikaan ollaan nukkumassa? :E Ei sitä nukkumista verhojen asennosta tiedä! :) En sanonut siihen takaisin mitään, ajattelin vain että olipas typerä kommentti ja mitäs se sille kuuluu miten meillä on verhot mihinkäkin vuorokaudenaikaan.

• 15+15

Juu hehän voisivat olla isännöitsijöiden kätyreitä! :D
      Kaiken huippu omassa taloyhtiössäni oli, kun vein roskat, niin eräs utelias meni katsomaan mitä heitin roskikseen! Kun katsoin häntä ällistyneellä ilmeellä, sain takaisin ylimielisen "hä-hää ilmeen".
      Ja jos vie pahvijätettä, se saattaa myös herättää uteliaisuutta. :)
      Onneksi asun korkean kerrostalon toiseksi ylimmässä kerroksessa, niin saa olla rauhassa. Kukaan ei tiiraile sisään. :)

• Sosiaalisesti

Taloyhtiöissä, varsinkin slummikortteleissa, siis vuorkraslummeissa asuu helvetinmoisia kyttäpaskoja. He tietävät naapureiden asiat, mutteivat valitettavasti omiaan. He näyttävät yleensä elähtäneiltä veryttelyasuissaan, virttyneissä trikoissaan, taikka muuten aivan pihalla olevilta. Sitä, pihalla oloa, he harrastavat myös kirjaimellisestikin: Istuvat perseet levällään pihoissa, vaahtoavat omia paskojaan päivät tai yötkaudet ja kyttäävät; niin maan perkeleesti. Aina kotoisasti nokka jos ei lasissa, pää parvekeella ja tuttu naama näyttää itseään kotiuduttuasi mihin kellon aikaan tahansa. Aina samat. Soittavat jopa tutuilleen terveisiä, että koska naapuri rantautuu sekä kenen kera, tai missä kunnossa.

He eivät kasvata penikoitaan, jotka ruikkivat kujilla ja taloissa sylkiään ja eritteitään, sekä särkevät ja potkivat omaisuutta sotkien paikkoja, ja vuokrat nousevat. Nämä, taloyhteisön naapuriaktivistit ovat aina kieli ruskeana isännöitsijän edessä lipoen, ja heitä kuuntelee pelvossa monet: siis tyhmät asukkaat plus valitettavasti muutamat isännöitsijät siinä pelossa, että saavat nämä hullut niskaansa. Muut vetäytyvät, hankkivat omistusasunnot ja ne, jotka eivät voi sitä tehdä, mutta ovat fiksuja, ovat näiden kyttääjien armoilla koska kyttääjillä on soma valheverkosto. Kaljapullo on sama kuin jatkuva dokaus, ja jos et tule kotiin kello 20. reikä reikä, kun juoruköörin veto loppuu, alkaa panetus. Se tarkoittaa henkilöherjausta kaikilla tasoilla.

Pahimpia ovat itseensä vittuuntuneet naimiselossa olevat, mutta ukot tiellä ja turuilla olevat viitapirut. Hyi heitäkin. Sama koskee koirankusettajia, jotka lepuuttavat rikkinäisiä hermojaan kytäten kuka tulee, mistä tai kenen kanssa. Tai ovat muuten aivan kirpuissaan. Juoruten toisten kusettajien kera.

Ulkomaalaiset ovat aina näiden taloemäntien armoilla, samoin yksinhuoltajaäidit koska joka ainoa akka pelkää ukkonsa vilkaisevat yh- äitiä, jolla on energiaa muuhunkin kuin ukkonsa rapsuttamiseen. Mustasukksaisuus ei ole hyve. Samoin mustalaisiksi hakutut saavat kyytiä, ja taloyhtiön kokouksissa haisee home. Se tulee korvien välistä, mitä näillä on täytteenään.

Saa niin levätä siinä armossa, että kyllä huolta pidetään mutta kun nää raukat eivät tunnista sairauttaan.

Minua vituttaa, kun elämäntilanteeni on nyt se, ettei ole varaa startata omaan kämppään. Mutta ei auta. Täytyy asettua yläpuolelle, ja yrittää ymmärtää, että reppanat, jotka tuovat itseään koko ajan tykö, haluavat osan minusta. Sitä sielun kauneutta ja sivistystä, joka heiltä puuttuu. Säälitään nyt me fiksut kyynelin oikeasti noita, vaikka välillä jonkun pattinaaman näkeminen saa hilseetkin ruvelle.

• phihii ;-DDD

Sieltä sinäkin parvekkeelta kyttäät kyttääjiä?
      Syyllistyt aivan samaan asiaan ja yrität vielä kehitellä sarkasmia asiasta. Ironiaa ei ainakaan avauksestasi puutu,-)))

• kytäksi

Miten pääsisin talokytäksi, haluan olla osana talon viihtyvyyttä.
      Haluan eliminoida ensi työkseni ne jotka ruokkivat lintuja parvekkeeltaan ja näin olle sonnattavat kaikki parvekkeet pulun ym paskaan.
      Mikään sanominen ei auta näille kovakalloille.

• neuvonniekka

-----Miten pääsisin talokytäksi, haluan olla osana talon viihtyvyyttä-----

Mene vain pihalle taloyhtiön penkille istuun niin kohta alkaa kyttääjät sinua vihaisina mulkoileen. Sitten voit kysyä heiltä mistä saa liittymisanomuslomakkeita.

• ju

Etelelä-Suomem Kerrostalokyttääjät r.y. on dokumentoinut, kerännyt ja järjestellyt kerrostalossa häiriöksi asti äityneitä tapauksia.
      esim.
      http://www.kyttaajat.net/luettelo/t2005.php?id=18495

(Lopuksi joku valeli häiriötä aiheuttaneen lampun besiinillä. Tampereen Palolaitos kävi sitten sammuttamassa lampun viimeiseen uneen).

KANNATTAISIKO SIVUSTO VIRITELLÄ TAAS AKTIIVISEMPAAN KÄYTTÖÖN.

- aiheita tuntuisi riittävän -

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      218
      5048
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      119
      4111
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      58
      3603
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3599
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3440
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      38
      3035
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      2579
    8. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2336
    9. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      37
      2138
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      23
      1972
    Aihe