Suihkulähde tukkeutuu koko ajan

aviosiippa

Eli tuli vaimon pyynnöstä hommattua pieni markettitason 130L allas ja suihkulähde pihaan. Pelkäsin että altaan likaantuminen/roskaantuminen työllistäisi paljon, mutta suurin ongelma onkin lähteen suuttimen tukkeutuminen pienen pienistä roskista. Tämän jälkeen tukkeutuneet suuttimen aukot aiheuttavat sen että muista aukoista alkaa suihkuta liikaa ja lopputuloksena esim. allas tyhjä parissa tunnissa. Tai vähintäänkin typerän ja epäsymmetrisen näköinen puolitukkoinen suihku.

Olen yrittänyt puhdistaa aina suutinta mutta ei sitä nyt kolmea tai viittä kertaa päivässä jaksa irroitella.

Mikä avuksi? Pumpussa on roskansuodatin mutta jostain syystä pieni roska menee siitä läpi.

2

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suihkulähde expert

      Seuraavalla kerralla, kun tyhjennät altaan ja peset sen (kannattaa tehde 1-2vkn välein) laita altaan pohjalle betonikivi, tai iso karkkirasia (johon pumppu mahtuu), ja putsaaa pumpun roskansuodatin ja suutin, sen jälkeen laita pumppu PUHTAAN betonikiven päälle, tai karkkirasian sisälle (karkkirasiassa ei saa olla kantta ja sen avonaisen puolen pitää olla ylöspäin, eli pumppu tulee sinne sisälle) niin, että pumppu ei ime altaanpohjalla olevia roskia sisäänsä, sen pitäisi auttaa!!! mulla on ollu karkkirasiassa, enkä oo pessy allasta (130l) kuukauteen!! oon vaan lisänny sinne vettä!!!

    • J.F.K

      "peset sen (kannattaa tehde 1-2vkn välein)..."
      "karkkirasian sisälle (karkkirasiassa ei saa olla kantta ja sen avonaisen puolen pitää olla ylöspäin, eli pumppu tulee sinne sisälle)..."

      Asiaan enempi perehtyneenä pakko miettiä onko tuo 1-2 viikon välein oleva pesu vitsi vai ei. Onhan sitä meidän lyhyessä kesässä muutakin tekemistä. Karkkirasiat kohta menee samaan sarjaan.

      Hanki pumppu, jossa on suodatin, toimii hyvin altaassa:
      http://www.vesilahde.fi/products-page/pumput-ja-jarjestelmat/powerclear-5000-suodatinpumppu/
      ja laita altaaseen edulliset allassubtraatit sekä zeoliitti.

      Altaanhodosta löytyy perusasiat:

      http://static.ecome.fi/upload/51/vesipuutarha2011.pdf

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9303
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      43
      2737
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2503
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2029
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1570
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1350
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe