Soutuveneillä ei soudeta!

huolestunut soutaja

Olen seurannut samalla järvellä kulkevia soutuveneitä ja järkytyksekseni huomannut että valtaosaa ajetaan perämoottorilla. Minä itse soudan aina kuin on mahdolista ja perämoottori on veneessäni vain esimerkiksi hankalien tuuliolojen varalta. Miksi hankitaan soutuvene jos sitten ajetaankin perämoottorilla, perämoottoriveneet on perämoottoreita varten. Onko nykyajan soutuveneen omistajat niin laiskoja ettei airoihin haluta tarttua, mielestäni tämä kehitys on huolestuttavaa, pitäisikö perämoottorit kieltää soutuveneistä. Onko muissa vesistöissä huomattu tätä huolestuttavaa kehityssuuntaa.

3

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastauksia kysymyksi

      Soutuveneet on halpoja ja niihin saa halpoja moottoreita.. Ovat laiskoja. Ei pitäisi kieltää. On huomattu.

    • A.Ero

      Mulla on soutuveneessä 20 heppanen motori. Suap tota soutaakkin jos ahistaa, tai bensa loppuu.
      Voi siitä huolestuakkin jos haluaa.

    • PuSe

      Miksi hankitaan em. yhdistelmä? Se on ihan kätevä tapa liikkua vesillä. Paljon mukavampi ja käytännöllisempi kuin esim. uiminen. Tavaratkin kulkee helpommin ja kuivina.

      Soutuveneen perän muoto mahdollistaa sen että voi käyttää muutaman heposen moottoreita. Jos hankkii samankokoisen veneen tasaperämallina, se ei kulje mihinkään 4 hp moottorila vaan vaatii tuplatehon että päästään samoihin nopeuksiin mitä soudari 4 heppaisella. Siis ekologisempi vaihtoehto.

      Soutuvene on myös mukavampi soutaa jos mylly tilttaa tai bensa loppuu. Tasaperäisen soutamisessa ei ole kyse matkanteosta.

      Soutuveneen kokoiset veneet vedetään yleensä maihin silloin kun niillä ei ajella. Perinteinen suippoperäinen vene on varustettu tapin reiällä ja tapilla.
      Tappi pois ja sadevedet valuu kuin kourua pitkin pois veneestä.

      Tasureissa on mitä ihmeellisempiä ratkaisuja sadeveden pois johtamiseksi. Monissa menee vesi takahotlariin. Niihin kun on tehty sellainen monasti kun leveä perä mahdollistaa sellaisen tekemisen.
      Sitten siellä mätänee kaikki varusteet.

      Pirun hyvin suunniteltuja veneitä nuo soutuveneet. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe