Alaikäinen vieroitukseen

Karluk

Onko mahdollista jonkin lain nojalla pakottaa alaikäinen nisti huumevieroitukseen vaikka vanhemmat kieltäytyisivät?

26

1051

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lukkarikari

      Voi olla, mutta pakkohoidon onnistumisprosentti on alle yhden.

    • eräs äideistä

      Kyllä voi, jos ei muuta niin ota yhteyttä soskuun, alaikäisen etu on että siihen puututaan nyt eikä sitten kun on jo kuollut.

      • juo,juo,juo...

        parempi antaa kuolla,jos ei itse halua parannusta ongelmaansa,jos sitä on jatkunut jo pitkään.tod.näk.juo itsetuhomielessä.eipä tartte yhteiskunnan elättää sitäkään...


      • v-.-urpo
        juo,juo,juo... kirjoitti:

        parempi antaa kuolla,jos ei itse halua parannusta ongelmaansa,jos sitä on jatkunut jo pitkään.tod.näk.juo itsetuhomielessä.eipä tartte yhteiskunnan elättää sitäkään...

        taidat olla aika vitun urpo kun ajattelet noin, veikkaan että sulla ei oo paljoo kokemuksia oman kodin ulkopuolella elämisestä saatanan kulli


      • juodaan viinaa
        v-.-urpo kirjoitti:

        taidat olla aika vitun urpo kun ajattelet noin, veikkaan että sulla ei oo paljoo kokemuksia oman kodin ulkopuolella elämisestä saatanan kulli

        sä taidat olla se jolla ei oo mitään ***** kokemusta oman kodin ulkopuolella elämisestä tyhmä urpo


      • kakkosurpo 2
        juodaan viinaa kirjoitti:

        sä taidat olla se jolla ei oo mitään ***** kokemusta oman kodin ulkopuolella elämisestä tyhmä urpo

        mistä voit olla varma. ota huikkaaa.


    • Eiymmarraihmisia

      Joo, kyllä sosiaalitantat menee heittää nuoren laitokseen kun vaan ilmotat niille.... Ainoo vaan että alaikäinen nuori on todennäköisesti täysi-ikäisyyteen asti laitoksessa vanhempien "kykenemättömyyden" vuoksi.

      Pilaa vaan elämä, toinen ja kolmaskin.

      Ei ne asiat sosiaalityöntekijän toisen kimppuun heittämisellä selviä.

      Tarkoitatko nistillä heroiiniriippuvaista?

      Jos kyse on vain pilvestä, anna asian hyvä ihminen olla.

      • eräs äideistä

        Huumeetko eivät sinun mielestä pilaa elämää ? Montako narkkia tunnet ? Minä olen valitettavasti joutunut näkemään näitä nuoria töissäni jotka eivät pysty edes kävelemään, alle 30 vuotiaina pyörätuoliin ja aivot pilalla. Et kai oikeasti kuvittele, että alaikäinen osaa omasta elämästään päättää tai kykenee ajattelemaan elämäänsä pidemmälle ?


      • adsg23g23
        eräs äideistä kirjoitti:

        Huumeetko eivät sinun mielestä pilaa elämää ? Montako narkkia tunnet ? Minä olen valitettavasti joutunut näkemään näitä nuoria töissäni jotka eivät pysty edes kävelemään, alle 30 vuotiaina pyörätuoliin ja aivot pilalla. Et kai oikeasti kuvittele, että alaikäinen osaa omasta elämästään päättää tai kykenee ajattelemaan elämäänsä pidemmälle ?

        Millä suojaat kenenkään aivot. Persoonaa ei ole suojattu lailla eikä tekniikoilla. Kenen tahansa mielen voi muuttaa sellaiseksi kuin joku haluaa. Alatko pitämään pääsi suojana Faradayn häkkiä, Taalo-kilpeä jne. Kuinka se huumeettomuus suojaa aivoverenvuodolta, sydänkohtaukselta jne. Olemme vain tämän valtion eläimiä (aroparkiaisia). Että semmosta.


      • eräs äideistä
        adsg23g23 kirjoitti:

        Millä suojaat kenenkään aivot. Persoonaa ei ole suojattu lailla eikä tekniikoilla. Kenen tahansa mielen voi muuttaa sellaiseksi kuin joku haluaa. Alatko pitämään pääsi suojana Faradayn häkkiä, Taalo-kilpeä jne. Kuinka se huumeettomuus suojaa aivoverenvuodolta, sydänkohtaukselta jne. Olemme vain tämän valtion eläimiä (aroparkiaisia). Että semmosta.

        Elämäntavat suojaavat sydänkohtauksilta ja aivoverenvuodoilta. Narkkarin ei pidä saada edes aivoverenvuotoa/-infarktia kun saa liikuntakykynsä tuhottua ja mitä nuorempana aloittaa sen nopeammin, usko huvikses. Lähde vapaaehtoistyöhön näiden "kuntoutijen" pariin katsomaan, niin muuttuu mielipiteesi.

        On eri asia menettää liikuntakykynsä 80-vuotiaana kuin 20-vuotiaana, ota sekin huomioon. Ja narkkarit joutuvat onnettomuuksiin huomattavasti helpommin, tekevät rikoksia huomattavasti helpommin, saavat hiv:n ja hepatiitin huomattavasti helpommin jne.


      • asdensasden
        adsg23g23 kirjoitti:

        Millä suojaat kenenkään aivot. Persoonaa ei ole suojattu lailla eikä tekniikoilla. Kenen tahansa mielen voi muuttaa sellaiseksi kuin joku haluaa. Alatko pitämään pääsi suojana Faradayn häkkiä, Taalo-kilpeä jne. Kuinka se huumeettomuus suojaa aivoverenvuodolta, sydänkohtaukselta jne. Olemme vain tämän valtion eläimiä (aroparkiaisia). Että semmosta.

        ole sinä keskenäs eläin, molo


      • .
        eräs äideistä kirjoitti:

        Huumeetko eivät sinun mielestä pilaa elämää ? Montako narkkia tunnet ? Minä olen valitettavasti joutunut näkemään näitä nuoria töissäni jotka eivät pysty edes kävelemään, alle 30 vuotiaina pyörätuoliin ja aivot pilalla. Et kai oikeasti kuvittele, että alaikäinen osaa omasta elämästään päättää tai kykenee ajattelemaan elämäänsä pidemmälle ?

        Ei humeet mitään pilaa


      • IHMETTELEVÄ 1357
        . kirjoitti:

        Ei humeet mitään pilaa

        USKOMATTOMAN TYPERÄÄ PORUKKAA TÄÄLLÄ KOMMENTTEJA ANTAMASSA! MITÄ NE EI PILAA?


      • Lisä urpo
        eräs äideistä kirjoitti:

        Elämäntavat suojaavat sydänkohtauksilta ja aivoverenvuodoilta. Narkkarin ei pidä saada edes aivoverenvuotoa/-infarktia kun saa liikuntakykynsä tuhottua ja mitä nuorempana aloittaa sen nopeammin, usko huvikses. Lähde vapaaehtoistyöhön näiden "kuntoutijen" pariin katsomaan, niin muuttuu mielipiteesi.

        On eri asia menettää liikuntakykynsä 80-vuotiaana kuin 20-vuotiaana, ota sekin huomioon. Ja narkkarit joutuvat onnettomuuksiin huomattavasti helpommin, tekevät rikoksia huomattavasti helpommin, saavat hiv:n ja hepatiitin huomattavasti helpommin jne.

        Aivan niin. Jo yksikin kannabispiikki voi tappaa ja yhden kaljan jälkeen tuhoutuu aivot :(


    • Lastensuojelu lain perusteella kyllä ja jos vanhemmat kieltäytyvät niin kyllä huomaa että ei välitetä vaan se ulkokuori on tärkein

    • Kauheeta............

      Lapset vietiin lasten kehitysviiveen takia (joka peritynyt isältä, samat vammat)

    • jk

      kyllä voi

    • ota vain vähän, yrit

      Voi kokeilla, pakottaminen "hyökkäävä" lähestymistapa.

    • adsg3gasg223

      Eikös se trendi ole mediaseksikkäästi sitä että, kaikki vaan laitoksiin, kaikki vaan lähestymiskieltoihin toisiaan kohtaan, jotta kaikki ovat yksin 'kanikopeissaan' eivätkä vaan huomaa mitä valtiossa tapahtuu. Toisin sanoen 'aroparkiaiset', jotka eivät muutenkaan lähesty toisiaan, eivät saa lähestyä toisaan. Ainoastaan ulkomaalaiset saavat ja lähestyvät ja vievät mennessään koulutettavaksi ulkomaille. Kandeisko tehhä jottai.

    • Pakkotoimet

      Lastensuojelu laki mahdollistaa huostaanoton ja sijoituksen vaikka vanhemmat vastustaisi.

      Ilmoitus lastensuojeluun ja perustelut sinne.

      Monet vanhemmat eivät halua katsoa totuutta silmiin ja puolustavat lapsen käyttäytymistä. Itse vanhempana puutuin lapseni huumeiden käyttöön ja pyysin lastensuojelusta apua kun mitkään muut keinot ei auttaneet.

      Teini sijoitettiin toiselle puolelle Suomea, katkaisuhoidon jälkeen. Se pysäytti lapseni. Rankkaa oli olla lapsestaan erossa ja yrittää pitää säännöllisesti yhteyttä. Tapaamiset vaihtelivat kun hän käyttäytyi ja purki pahaa oloaan milloin, mitenkin. Välillä ei halunnut edes tavata. Äiti oli syypää kaikkeen kun antoi hänet lastensuojelun asiakkaaksi.

      Nyt tuo teini on jo aikuinen. Opiskelee ja käy osa-aikatöissä. Hyvin hän nyt ymmärtää miksi häneen pakkotoimenpiteitä käytettiin. Päihderiippuvaiselle lapselle ei kotikonstit riitä. Lisäksi sosiaalinen (kaveri) piiri pitää katkaista, muuten ei niistä aineista ja piireistä irti pääse.

      Rankkojen vuosien jälkeen olen kiitollinen, että hän säilyi hengissä ja kuin ihmeen kaupalla tervehtyi normaaliin elämään.

      • Samoja kokenut.

        Nimimerkille "Pakkotoimet" Suuret kiitokset asiantuntevasta ja hyvästä kirjoituksestasi.


    • RankkaaMutTepsii

      En itsekään ole vanhemmilleni katkera vaikka stoppariin laittoivat. Alkoholiongelmien vuoksi kuukausi neljän seinän sisässä ja sen jälkeen nuorisokodin itsenäistymisasuntoon (siinä 15-16v)

      Oli karmea kokemus, mutta jäipähän alkoholilla lotrailu siihen. Sossutädit anto kaks vaihtoehtoa: kuukausi stopparissa tai pari viikko psykiatrisella, valitsin ensimmäisen ja vanhemmat tuki valintaa.

      Tällä hetkellä kaikki hyvin. :) olen 20-vuotias.

    • turhaakinturhempaa

      Itse jouduin ammattikoulun huumekoirille kiinni kannabiksesta ja opo johdatteli minut psykiatriseen ja eihän siinä kuin aikaa mennyt nistin merkintä koulussa

    • X narkkari:

      Niinpä---- senkun jatkat nistinä oloa, pääasia on että olet "onnellinen".

    • Sinde vm-82

      Miten niin itsetuho mielessä? Onhan se ihan kivaa, mutta ei anna kuvaa todellisuudesta, tulevaisuudesta ja turvallisuudesta. Joskus voi unohtua laittaa ikä päälle. Millaista itsetuhoisuutta on olemassa? Viiltelyä, anoreksiaa ja elämää, mutta huomioinhakuisuus ei sinällään kiinnosta vain tunne, liha ja veri.

      • Sinde vm-82

        Mä pelästyin ekaksi aivan hirveesti. Paljon enemmän, mitä sen runon kohdalla, jossa vain kokeiltiin katsella sitä diplomia.
        Mä peläistyin siis ekalla kerrallakin hirveästi, mutta en niin paljon, että olisin lamaantunut toimintakyvyttömäksi... Pitkäksi aikaa, jopa vuosiksi, itsetuhoisuuden syövereihin ja pauloihin.
        Autististista tai kuuroa huutelua pellästyin Linnanmäellä. Ihan samanlaisia liikeratojakin, kuin kuurolla. Entä autismin osalta`? No vapaus, freedom ja liberte. Tarkoittaa sellaista heidän turvavälineitään tarvitsevaa tilaa, kun he ovat vankeuteen sidottuina. Yleisesti tiedossa?
        Kovin pitkälle en saa mennä kehitysvammoissa ja niihin tutustumisessa, vain vähän jotakin. Siihen on ihan laskettuja sääntöjä, kuin suosituksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      245
      2289
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      164
      1487
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      54
      1335
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1075
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1059
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      960
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      213
      951
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      855
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      689
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      680
    Aihe