Mikä ihmisiä vaivaa?

Ihmettelijä 17v

Nyt on multa päässyt joku asia ohi korvien, tuo juttu noista amerikan tupakki-aski kuvista sai mut kirjoittamaan tämän.

Sanon nyt jo ihan alussa, että itse olen 17v, tupakkaa en ole oikeasti polttanut koskaan, pari kertaa olen kokeillut, enkä koskaan ole ajatellut alkaa polttamaan, mutta kysymys siis kuuluu; "MIKÄ HELVETTI IHMISIÄ OIKEIN VAIVAA!!?"

Millä oikeudella joku voi sanoa toiselle, miten tämän pitäisi elää, mitä tämä saa, tai ei saa tehdä? Millä oikeudella tupakoitsijoiden tapaa/harrastusta(sanokaa miksi haluatte) voidaan olla vaikeuttamassa, tai jopa kieltämässä.

On totta että tupakka on tappaa ja aiheuttaa syöpää, tupakassa on yli 3000:a eri kemikaalia jne. mutta ajatelkaa mitä muuta paskaa te tukitte elimistöihinne, esim. einesruokien ja muiden säilöntäaineilla kyllästetyn paskan muodossa. Tupakka tappaa, SO WHAT?, niin tappaa kaikki muukin, alkoholi tappaa, ELÄMÄ TAPPAA! En tiedä muista, mutta itse en ainakaan halua missään tapauksessa elää 100-vuotiaaksi, tai edes niin vanhaksi etten pystyisi itse pitämään enää huolta itsestäni. Sen verran vastustan tupakointia, että raskaana olevilta äideiltä sen kieltäisin(yhdessä alkoholin kanssa), mutta onko edes oikein yrittää tunkea sormiaan toisten elämiin.

Kuinka vanhoiksi ihmisten sitten pitäisi elää, 90? 100? 150? Tosiasiahan on että suuri määrä vanhuksia kuormittaa muuta väestöä(en halua kuulostaa epäinhimilliseltä, mutta niinhän se on). Mihin ihmisten sitten pitäisi kuolla(ja koska), sydänkohtausten määrä on vähentynyt todella paljon, ihmiset kuolevat nykyään erittäin harvoin tartuntoihin.

Minun puolestani jokainen eläköön elämänsä miten haluaa, kunhan ei yritä komennella muita sen takia, etteivät kaikki halua elää samalla tapaa kuin itse.

Isäni kuoli ollessani 5-vuotias, ei ikinä polttanut, eikä edes juonut, ajokortti koitui hänen kohtalokseen. Isoäitini taas on 92-vuotias, enkä pysty edes käymöön hänen luonaan vanhainkodissa enää(hänkään ei ikinä ole polttanut), muisti ei toimi, 24h/7 kuluu rattoisasti sängyssä maaten, hiljalleen makuuhaavojen tappaessa. ONKO SE SELLAISTA ELÄMÄÄ MITÄ KAIKILLE HALUATTE, ARVON TUPAKAN VASTUSTAJAT!

Ps. Isoisäni taas on 80-hyväkuntoinen(ainoa vaiva on toisen korvan kuurous) ja hän taas on kuulemma polttanut säännöllisesti piippua 15-vuotiaasta asti.

2

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • röökionparasjaviina

Samaa mieltä oon kyll!
      Mieluummi kuolen vaikka keuhkosyöpään ku johonki alzhaimer yms tauteihin.
      Kaikki saa minunkin puolesta elää miten haluaa.
      t tupakoitsija

• juuri näin!

Miksi kaikkien pitäisi edes kuolla johonkin saakuran aivokasvaimeen tai alzheimeriin?
        Terv. toinen tupakoitsija

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5130
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      116
      1618
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1449
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1349
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1173
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1060
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1037
    8. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      76
      999
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      807
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      793
    Aihe