Kiitos tosi paljon noista Motel6 vastauksista!!
Äsken käytiin maksamassa lentoliput 3000 e menopaluu Hki-LAX ja SFO-HKI Heathrown kautta 5 hlö 3 2. Kyllä kirpas. Lähtö on 4.7. paluu 1.8.04. Mieheni oli sitä mieltä (netin kautta maksamista epäilevänä) että ei kannattaisi varata ja maksaa autonvuokrausta etukäteen vaan luotetaan siihen että paikan päältä kentältä voisi vuokrata koko heinäkuuksi auton. ONKO SE MAHDOLLISTA, saako niin pitkäksi aikaa ennalta varaamatta? Alimmalla hinnalla tarjosi meille tilavaa autoa DOLLAR niminen ketju. Koko ajaksi 580 e verot ym.
Kannattaako auto vuokrata etukäteen USA
11
2283
Vastaukset
- Hank
Itse olen toiminnut niin että olen etukäteen varannut auton netin kautta ja maksanut vasta paikan päällä. Kannattaa katsoa että tulee tarvittavat vakuutukset kirjattu sopimukseen ennenkuin lähtee ajamaan. LAXissa vuokrauspaikat sijaitsevat kentän laidalla. Niihin pääsee ilmaisella 'shuttle busseilla' joka kiertää terminaalin edestä.
- sfo
Oliko siina 580 Euron tarjouksessa vakuutukset mukana ja kaikki verot eli total price.
On liian halpa ollakseen totta ei kuukaudeksi tuohon hintaan saa kuin ilman vakuutuksia silla vakuutukset nostaa autonvuokrauksen hintaa puolella kun on oltava ulkolaisella 3-vakuutusta Liable,CDW,EP.Ovat -jenkkikasko-.
Lentokentalta kun vuokraa on se aina kalliimpaa kun katsotaan etta ihminen on auton tarpeessa niin hintakin sen mukainen.
Saahan Suomestakin auton vuokrauksen Avis tai Alamo tarjoaa etukateismaksua vastaan vuokrausta
puh,numerot on Hesan luettelossa Hertz ja Budget ei anna autonvuokrausta USAaan Suomesta.
Alamon ongelma on kun niiden prepayment voucher kattaa kylla kaikki vakuutukset mutta jenkeissa joutuu maksaamaan 40 taalaa extraa bensamaksua kun heidan optioon ei kuulu etta saa itse tankata auton kun palauttaa sen vaan on etukateen maksettava tankillinen bensaa 40 taalaa, ei kuulemma kuulunut prepaid voucher optio C siksi maksettava tankillinen etukateen se harmitti minua alamon vuokrauksessa ja Avikselta puuttuu vakuutuksia jotka joutuu paikanpaalla ostamaan.
Oma matkavakuutus kun on niin ei tarvii ottaa jenkivuokraajalta henkilovakuutusta myyvat mielellaan vakuutuksia kun saavat bonuksia ja sotkevat kylla turistin ajattelun silla taalaa otetaan mista saadaan ..
Joten funtsi itse otatko Suomesta prepaid voucher vai vuokraatko vasta LAX kentalta silla se saattaa vasta maksaa kun tulee sitten kaikenlaisia myyntivakuutuksia.- Mik
En ole koskaan kuullut, että Amerikasta annetussa tarjouksessa olisi vakuutukset mukana. Näin siksi, että Amerikassa autovakuutus on henkilökohtainen, ei ajoneuvokohtainen. Eli kun "kotiautolla" on vakuutus, niin se on voimassa myös vuokra-autossa. Noin karkeasti ottaen perusvakuutukset puolitoista-kaksinkertaistaa vuokrahinnan. LDW (autoa varten) ja olikohan se LIS (henkilövahinkoja varten) on ainakin suomalaiselle turvalliset.
Vuokra-autossa ei siis ole minkäänlaista vakuutusta! Vakuutus on tietenkin aina itse päätettävä. Sitä ei kysellä ennen kuin vahinko sattuu. Jos haluaa ottaa riskin eikä ota vakuutuksia, huomattavasti halvemmalla pääsee. Mutta jos käy jotain, niin kaikki lankeaa masksettavaksi.
Tietääkseni mikään suomalainen matkavakuutus ei kata vuokra-autoa. Pikkupränttiosuus löytyy kaikista. - juippi
Mik kirjoitti:
En ole koskaan kuullut, että Amerikasta annetussa tarjouksessa olisi vakuutukset mukana. Näin siksi, että Amerikassa autovakuutus on henkilökohtainen, ei ajoneuvokohtainen. Eli kun "kotiautolla" on vakuutus, niin se on voimassa myös vuokra-autossa. Noin karkeasti ottaen perusvakuutukset puolitoista-kaksinkertaistaa vuokrahinnan. LDW (autoa varten) ja olikohan se LIS (henkilövahinkoja varten) on ainakin suomalaiselle turvalliset.
Vuokra-autossa ei siis ole minkäänlaista vakuutusta! Vakuutus on tietenkin aina itse päätettävä. Sitä ei kysellä ennen kuin vahinko sattuu. Jos haluaa ottaa riskin eikä ota vakuutuksia, huomattavasti halvemmalla pääsee. Mutta jos käy jotain, niin kaikki lankeaa masksettavaksi.
Tietääkseni mikään suomalainen matkavakuutus ei kata vuokra-autoa. Pikkupränttiosuus löytyy kaikista.USA:ssa tekee hyvää ottaa ainakin
-CDW tai LDW autoa varten (aina kallis, 8-22$/päivä)
-ALI kolmatta osapuolta varten (saattaa sisältyä jossainmäärin perushintaankin)
-PAI omia ja matkustajien vahinkoja varten.
Jos rytisee niin suomipoikaa/tyttöä viedään oli syyllinen tai ei. Samalla logiikalla, varmuuden vuoksi, auton vuokrannut firmakin kieltää auton vuokrauksen vuodeksi pariksi. - jack
SUURkiitos sfo kattavista kommenteista, auttoi sivullistakin. Tuo L.A.:n kuvaus jopa pisti hymyilemään.. "puolet slummia jossa makaa kaduilla kaikennäköistä sakkia, puolet liikekiinteistöä.." tms. karua mutta näinhän se vähän on..
Autonvuokrausasioista sanoisin kuitenkin että itse olen ottanut alamolla prepaid voucherissa option "Alamo Gold" jolloin 1 tankki prepaid fuelia on valmiina autossa ja palautat sitten tyhjänä ilman mitään kuluja.
- näin
olen ymmärtänyt minäkin että halvemmaksi tulee vuokrata etukäteen..
- sirkma
Joo, tuossa hinnassa ei siis ollut veroja vielä laskettuna mutta valuutan laitoin väärin, hinta oli siis dollareina. Tuntuu aika kovalta hinnalta jos veroista tulisi vielä toinen mokoma hintaa lisää. DOLLAR-ketjun sivuilla haun tulokseksi tuli tuo 580 dollaria 150 dollaria vakuutus sekä maksu siitä että auto palautetaan SFO:n kentälle. En tiedä voiko tuohon luottaa vai odottaako vuokraamossa yllätys erilaisista lisämaksuista ym.?
1 kysymys olisi vielä: Mikä olisi paras kohta lähteä tutustumaan Grand Canyoniin, tuntuu että se on niin laaja alue. Tarkoitus olisi olla 1 yö alueella ja kävellä kohtuullisesti jaksamisen mukaan?- sfo
Dollar.com on ihan hyvä ja edullinen firma olen kerran Floridassa vuokrannut niiltä auton kun se oli halvin kaikista muista mutta se toimii jenkki liiketoiminta periaatteella että liiottelee mainonnassa halpuutta ja etuja.
Niiden saitilla on help osa lähetä faxi ja pyydä tarjous vuokraus ajankohdaksi ja total price sisältäen cdw ja ep , pakollinen liable sisältyykin
kaikkiin vuokrauksiin. Jenkkivuokraushinnat on siksi ilmoitettu ilman vakuutuksia kun USAssa voi jenkki siirtää oman auton vakuutuksen vuokrattuun autoon ja luottokortti firmoilla on omat vakuutukset asiakkailleen jne.
Kysy myös free mileage eli vapaat mailit ettei ole että 200 mailia päivä ja sitten kallis mailimaksu.
E-meilillä jos lähettää kyselyitä vastauksena on yleensä käy web sivuillamme siksi fax.
Jos vastaa niin hinnasta confirmation eli vahvistus ja vahvistusprintti mukana vuokraamoon
sillä ainoastaan kirjalliset sopimukset on jenkeissä päteviä ja ilman printtiä saattaa hintakin muuttua sitten paikanpäällä.
Jos ei vastaa soita Suomalaisiin Avis tai Alamo
ja kysyy prepaid voucher johon sisältyy kaikki vakuutukset ja omassa matkavakuutuksessa on henkilövahinko vakuutus joten siitä ei tarvii maksaa autovuokraus firmalle vaikka henkilövakuutusta tarjoavatkin uhkaamalla kalliita sairausmaksuja jos onnettomuus sattuu niinkuin yksi jenkkiauto vuokraamon edustaja sanoi kun en ottanut henkilövakuutusta niin toivotti vaan että toivottavasti teitä ei haudata USAan.
Alamo autovuokraus meni vähän huonoksi kun yhdistyivät National rent car kanssa niin poistivat välistä hyvän Compact class luokan jäi Economy class jotka autot on Nissan micra kokoa jolla ei ole mitään virkaa ja jäi kallis Midsize class jossa Pontiacit ja Buickit ja keksivät uusia maksuja kuten pakollinen tankin täyttömaksu 39 taalaa eli pakko maksaa vuokraamon täyttämästä tankista etukäteen sikahinta paikanpäällä eikä sovi se että täyttää tankin itse kun palauttaa auton kun se käytäntö ei sisälly enää Alamo rent prepaid voucherin optioon.
Vastaksi kyllä saa Suomesta ostetulle Alamo prepaid voucherille täydet vakuutukset ja vapaat mailit
Aviksella laaja verkosto USAssa ja Compact Class luokka joka on Chrysler Neon tai sitä vastaava koko mutta osavaltiokohtaisia rajoituksia ja mailimaksuja ynnä muuta ekstraa ne selviää kun soittaa Suomen Avikselle kun kysyy niiden prepaid voucheria.
Voucheriin merkintä vakuutuksista ja free mileages ja asiakas tankkaa auton itse palauttaessa muutoin ottavat sikahinnan jos vuokraamo itse tankkaa tai ottavat sikahinnan pakko myymällä tankillisen bensaa kun hakee auton
ja vetoavat että merkintä -asiakas täyttää tankin itse - puuttuu voucherista.
Vuokraamon autoa otettaessa muistettava katsoa auton naarmut ja puskurit ja reklamoitava, paha selitellä enää kun autoa palauttaa.
Grand Canyoniin ei tarvii ajaa voi jäädä Las Vegasiin sieltä on yleisölennätyksiä helikopterilla tai pikkukoneella Grand Canyonin ylle. Las Vegasissa on edulliset hotellit jos ajaa kaupungin läpi keskustan reunoille saa jopa 20-30 taalaa yö motellien kylteissä on mainoksia siihen hintaan.Loma aika kyllä nostaa hintoja
jos Canyoniin ajaa niin majoitushinnat
http://www.nps.gov/grca/grandcanyon/south-rim/lodging.htm
Yleensä jenkeissä jos etsii edullisia motelleja tai hotelleja kannattaa etsiä McDonaldsin tai Burger King mainostelineeltä tämän näköistä lehteä on suositeltava yöpymisopas.
http://travelerdiscountguide.com/
Tai Super8 ketjun motellit.Vaikkei ne aina niin edullisia jokapaikassa ole mutta taattuja.
http://www.super8.com/
-Jenkeissä ei ole motelleissa tapana aamiainen on continental breakfast- kahvia ja leivos.
L.A.ssa ei ole mitään muuta kuin puolet kaupunkia on slummia missä kaiken näköiset tyypit makaa kaduilla ja toinen puoli liikekortteleita ja arkipäivät menee autolla liikenneruuhkissa ainoastaan lauantaisin ja sunnuntaisin pystyy jotenkin ruuhkitta autoilee L.A.ssa.
Näkemiset on L.A.n Long beach, Newport tai Beverly Hills ja Anaheim jossa Disneyland.
Lukemalla kirjaston matkaoppaat ja ostamalla kartan oppii tietää jo etukäteen jotain.
USA on kallis matkailumaa jossa taalaa tehdään mistä vaan ja taala ohittaa USassa inhimillisyyden sillä Dollari on jenkkien jumala.
Jenkkien vapaa markkinatalous kannattaa pitää mielessä jos harmittaa jenkkien jokapaikan taala ahneus. - Sami
sfo kirjoitti:
Dollar.com on ihan hyvä ja edullinen firma olen kerran Floridassa vuokrannut niiltä auton kun se oli halvin kaikista muista mutta se toimii jenkki liiketoiminta periaatteella että liiottelee mainonnassa halpuutta ja etuja.
Niiden saitilla on help osa lähetä faxi ja pyydä tarjous vuokraus ajankohdaksi ja total price sisältäen cdw ja ep , pakollinen liable sisältyykin
kaikkiin vuokrauksiin. Jenkkivuokraushinnat on siksi ilmoitettu ilman vakuutuksia kun USAssa voi jenkki siirtää oman auton vakuutuksen vuokrattuun autoon ja luottokortti firmoilla on omat vakuutukset asiakkailleen jne.
Kysy myös free mileage eli vapaat mailit ettei ole että 200 mailia päivä ja sitten kallis mailimaksu.
E-meilillä jos lähettää kyselyitä vastauksena on yleensä käy web sivuillamme siksi fax.
Jos vastaa niin hinnasta confirmation eli vahvistus ja vahvistusprintti mukana vuokraamoon
sillä ainoastaan kirjalliset sopimukset on jenkeissä päteviä ja ilman printtiä saattaa hintakin muuttua sitten paikanpäällä.
Jos ei vastaa soita Suomalaisiin Avis tai Alamo
ja kysyy prepaid voucher johon sisältyy kaikki vakuutukset ja omassa matkavakuutuksessa on henkilövahinko vakuutus joten siitä ei tarvii maksaa autovuokraus firmalle vaikka henkilövakuutusta tarjoavatkin uhkaamalla kalliita sairausmaksuja jos onnettomuus sattuu niinkuin yksi jenkkiauto vuokraamon edustaja sanoi kun en ottanut henkilövakuutusta niin toivotti vaan että toivottavasti teitä ei haudata USAan.
Alamo autovuokraus meni vähän huonoksi kun yhdistyivät National rent car kanssa niin poistivat välistä hyvän Compact class luokan jäi Economy class jotka autot on Nissan micra kokoa jolla ei ole mitään virkaa ja jäi kallis Midsize class jossa Pontiacit ja Buickit ja keksivät uusia maksuja kuten pakollinen tankin täyttömaksu 39 taalaa eli pakko maksaa vuokraamon täyttämästä tankista etukäteen sikahinta paikanpäällä eikä sovi se että täyttää tankin itse kun palauttaa auton kun se käytäntö ei sisälly enää Alamo rent prepaid voucherin optioon.
Vastaksi kyllä saa Suomesta ostetulle Alamo prepaid voucherille täydet vakuutukset ja vapaat mailit
Aviksella laaja verkosto USAssa ja Compact Class luokka joka on Chrysler Neon tai sitä vastaava koko mutta osavaltiokohtaisia rajoituksia ja mailimaksuja ynnä muuta ekstraa ne selviää kun soittaa Suomen Avikselle kun kysyy niiden prepaid voucheria.
Voucheriin merkintä vakuutuksista ja free mileages ja asiakas tankkaa auton itse palauttaessa muutoin ottavat sikahinnan jos vuokraamo itse tankkaa tai ottavat sikahinnan pakko myymällä tankillisen bensaa kun hakee auton
ja vetoavat että merkintä -asiakas täyttää tankin itse - puuttuu voucherista.
Vuokraamon autoa otettaessa muistettava katsoa auton naarmut ja puskurit ja reklamoitava, paha selitellä enää kun autoa palauttaa.
Grand Canyoniin ei tarvii ajaa voi jäädä Las Vegasiin sieltä on yleisölennätyksiä helikopterilla tai pikkukoneella Grand Canyonin ylle. Las Vegasissa on edulliset hotellit jos ajaa kaupungin läpi keskustan reunoille saa jopa 20-30 taalaa yö motellien kylteissä on mainoksia siihen hintaan.Loma aika kyllä nostaa hintoja
jos Canyoniin ajaa niin majoitushinnat
http://www.nps.gov/grca/grandcanyon/south-rim/lodging.htm
Yleensä jenkeissä jos etsii edullisia motelleja tai hotelleja kannattaa etsiä McDonaldsin tai Burger King mainostelineeltä tämän näköistä lehteä on suositeltava yöpymisopas.
http://travelerdiscountguide.com/
Tai Super8 ketjun motellit.Vaikkei ne aina niin edullisia jokapaikassa ole mutta taattuja.
http://www.super8.com/
-Jenkeissä ei ole motelleissa tapana aamiainen on continental breakfast- kahvia ja leivos.
L.A.ssa ei ole mitään muuta kuin puolet kaupunkia on slummia missä kaiken näköiset tyypit makaa kaduilla ja toinen puoli liikekortteleita ja arkipäivät menee autolla liikenneruuhkissa ainoastaan lauantaisin ja sunnuntaisin pystyy jotenkin ruuhkitta autoilee L.A.ssa.
Näkemiset on L.A.n Long beach, Newport tai Beverly Hills ja Anaheim jossa Disneyland.
Lukemalla kirjaston matkaoppaat ja ostamalla kartan oppii tietää jo etukäteen jotain.
USA on kallis matkailumaa jossa taalaa tehdään mistä vaan ja taala ohittaa USassa inhimillisyyden sillä Dollari on jenkkien jumala.
Jenkkien vapaa markkinatalous kannattaa pitää mielessä jos harmittaa jenkkien jokapaikan taala ahneus.Muistaakseni ainakin ennen kotimaisen matkavakuutuksen ehdoissa sanottiin pienellä präntillä painetussa osassa, että vakuutus ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat ajoneuvon käyttämisestä. En nyt sitten tiedä, onko tilanne vieläkin sama.
- canyon
no joo helikopterilla lentely saattaa kyllä tulla aika kalliiksi koko porukalle. Suosittelen ajamaan vegasista hoover dam:in kautta sinne grand canyon kansallispuistoon sillä läheskään joka paikassa ei omin nokkinensa pääse kanjoniin tutustumaan. Molempien paikkojen nettiositetteet löytyy varmaan yksinkertoaisella google haulla..
Aikaa meillä meni seuraavasti: 1 päivä ajamiseen kanjonille seuraava päivä vietettiin kokonaan siellä ja illalla ajettiin sitten eteenpäin. - Aurora
Oletteko jo käyneet täällä?
http://www.nps.gov/
Sieltä löytyy kaikki USA:n kansallispuistot, myös Grand Canyon. Puiston omilla sivuilla on myös vinkkejä ajamisesta, reiteistä ja poluista yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191284
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232