Meillä on lykättävä ruohonleikkuri, eli kelaleikkuri, jolla selviäisimme muutoin hienosti nurmikon leikkuusta, ellei ruoho mokoma ehtisi aina venähtää niin pitkäksi, että leikkurin kanssa menee hermot (ja selkä ja kädet).
Viikate ei pärjää pitkäksi venähtäneelle nurmikolle, kun nurmi on niin pehmeää ja taipuisaa, että terä ei koskaan ole tarpeeksi terävä aiheuttaakseen ruohossa muuta kuin taipuilua.
Osaatteko sanoa, olisiko siimaleikkuri kätevä väline silloin kun huomaa ruohonleikkuun unohtuneen liian pitkäksi aikaa? Sähkökäyttöistä pohdin.
Siimaleikkuri vai mikä?
4
1138
Vastaukset 4
- akku ja akka
Meillä on akkukäyttöinen terällä oleva trimmeri.
Ostimme sitä ennen sähkökäyttöisen mutta se johto oli niin hankala, ettemme sitä käyttäneet.
Akku kestää työskennellä noin puoli tuntia yhdellä latauksella ja lataus kestää noin 3 tuntia.
Itse olen tuohon kevyeen akkukättöiseen todella tyytyväinen. - Pihapaavali
Polttomoottorilla varustettu ruohonleikkuri, tai trimmeri, tietysti polttomoottorilla sekin. Jos pinta-alaa on edes muutama aari, on ruohonleikkuri tarpeellinen, trimmerillä ei tule mitenkään silmiähivelevä lopputulos, tasaisille nurmikoille.
Yleensä tavallinen tallaaja tarvitsee silti nuo molemmat laitteet, onhan pihassa paljon paikkoja, johon leikkurilla ei pääse/ voi mennä, epätasaisuuden, ja kivien johdosta.- Ikuisuuskysymyksiä:.
.
trimmeri pitäisi olla kevyt, hiljainen mutta tehokas - ristiriitaisia vaatimuksia joiden suhteen pitää tehdä kompromissi
trimmeriin pitää olla saatavissa varaosia, erityisesti leikkuupäät ja sektorisuojat kulutustavaraa, eksoottisiin ei edes saa mitään kulutusosia jälkikäteen eli ovatten kertakäyttöisiä
trimmerin siima pitää olla vähintään 2.4 mm paksua että sillä tekee jotakin
käytetty husovarna tai stiga voi olla parempi sijoitus kuin kertakäyttöeränä myytävät
.
- Ruohonleikk korksäät
.
Ruohonleikkurissa on yleensä korkeussäätö pyörissä sitä varten että tarvittaessa voi aloittaa korkeammalta jos päässyt kasvamaan pitkäksi ja säätää sitten alemmaksi
Kyllä toimintakunnossa oleva ruohonleikkuri leikkaa yllättävänkin hyvin jos terä on kunnossa eikä pyöri tyhjää (lukituspidäkkeet ei ole katkenneet)
.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1111383
- 45921
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r133704- 70676
- 67626
- 53607
- 55565
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.106516Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20500Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32478- 34477
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e99474- 5468
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?117466- 52462
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 49447
- 52413
- 42410