Moro,
Mulla on ollut ongelmana seuraava:
Miten saan objektin osoittamaan visuaalisesti hiiren kursoria screenillä, jos kappaleen normaali pyörimiskeskipistepiste ei ole samassa linjassa kappaleen visuaalisen keskipisteen kanssa?
Ei please valmiita vastauksia vielä näin ekalla kerralla.. Mielummin suuntaviivoja, jotta oppisin ymmärtämään asiaa mahdollisiman paljon itse. Mutta jos muuta ei ole kuin hyvä linkki, älä suotta epäröi lähettää sitä minulle.
Jos mun olisi pitänyt saada vain yksi (staattinen) kuva näyttämään siltä, että se pyörisi jollain tietyllä kertoimella oman keskipisteensä ympäri, olisi ongelma jo hoidettu...
Nyt pitäisi saada kaiken tuon lisäksi pallo (tai siis sen keskipiste positiivisella x -akselilla) osoiittamaan hiirtä. Miten mun kannattaisi edetä tämän ongelman ratkaisussa?
[code]
// ilman tätä kiertonopeutta kappale ei toki pyörisi, joten se on tässä esimerkkinä.
var angleSpeed:Number = 5;
// sitten lasketaan kiertonopeus radiaaneina
var radianSpeed:Number = angleSpeed * Math.PI / 180;
// sitten nopeuden vaikutus siniin ja kosiniin
var cos:Number = Math.cos(radianSpeed);
var sin:Number = Math.sin(radianSpeed);
// tallennetaan haluttu keskipiste kappaleen x ja y akseleille.
var wantedCenterX:Number = ball_mc.x ball_mc.width / 2;
var wantedCenterY:Number = ball_mc.y ball_mc.height / 2;
// aloitetaan animaatio, eli lyödään tietyssä ajassa renderöitäviä kuvia screenille.
stage.addEventListener(Event.ENTER_FRAME, anim);
function anim(event:Event):void {
// lasketaan uusi etäisyys pallolle keksitystä origostamme
var dx:Number = ball_mc.x - wantedCenterX;
var dy:Number = ball_mc.y - wantedCenterY;
// lasketaan pallolle uusi paikka uuden kulman funktiona
var xpos:Number = cos_angle * dx - sin_angle * dy;
var ypos:Number = cos_angle * dy sin_angle * dx;
// lasketaaan pallole uusi paikka etäisyyden funktiona
ball_mc.x = wantedCenterX xpos;
ball_mc.y = wantedCenterY ypos;
// kierretään palloa, jotta näyttäisi siltä, että massakeskipiste olisi pallon keskellä
ball_mc.rotation = angleSpeed
}
Peliohjelmointi. Painopisteen dynaaminen muutos ja rotaatio?
lähtökuopissa
0
77
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901249
Asiallinen lähestyminen
Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk1511046En tiedä..
Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse63797Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."
Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll14750Vedalainen metafysiikka
Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli290706- 60694
Ai jaa sinä oletkin ahnas
Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.107688Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?
Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?39661- 60638
En oikeastaan usko että sinä tai kukaan
Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt42634