Juu olen ernu, mulla on 150 manga-pokkaria ja paljon anime-leffoja, piirtelen mangaa, mulla on lyhyet emo-hiukset ja pukeudun goottimaisesti. Se on ihmisille ongelma, erityisesti pojille... Mulla oli juttua yhden pojan kanssa se oli sellasta säätöä, erottiin ainaki kaks kertaa ja sitki viel oltiin "ystäviä" mutta se oli flirttailua ja sen sellasta.. Se sai lopullisen stopin kun se yhtäkkiä rupes valittamaan että siltä alkaa tulla manga ulos korvista kun en muka puhu mistään muusta (lähes aina kun puhuin niin se rupes vittuilemaan niin en ollut sataan vuoteen maininnut siitä ollenkaan) Se valitti myös että facebookki on täys kaikkea mangaa kun oli yhden kyselyn sinne tehnyt (jonka hän hänen kaveri ystävällisesti täytti timo soineilla, es:ssillä ja lätkäjutuilla) Joka tapauksella pojat, eikö ernut oikeesti kelpaa teille? Pitääkö olla sellanen lissu joka ihquttaa jotain justin bieberiä vai?
Mutta kun olen ernu... Pojat älkää viitsikö..
38
649
Vastaukset
Kiinnostunut saa olla, mutta jos harrastus muuttuu fanaattiseksi pakkomielteeksi, niin se ei ole mikään ihme, että ihmiset suhtautuvat sinuun näin.
Jos sinussa on vain yksi puoli, niin varmaan ymmärrät, että olet yksipuolinen henkilö ja sinun kanssasi tulee toimeen vain samanlaiset fanaattiset hihhulit.
Joko muutat tuota harrastustasi vähän terveempään suuntaan tai sitten etsit itsellesi samanlaisen fanaattisen ernun seuralaiseksesi. Kyllä ne jätkät osaa olla yhtä sairaalloisen fanaattisia tosta mangasta ihan siinä missä tytötkin.Ei tytön tarvitse olla mikään justin bieberiä ihquttava lissu, jos miehen haluaa saada. Toi oli aika ääripäähän heitetty. Eihän sellaset lissut saa miestä, joka oikeesti on ihastunut ihmiseen itseensä.
Katso ympärilles meitä on moneen lähtöön. Vai ovatko mielestäsi kaikki seurustelevat ihmiset ympärilläsi moisia?
On gootti pareja on hippi pareja .... lista on loputon.
Uskon, että sinäkin sen kultai löydät. Mitä enemmän sitä etsit sen hankalampi sellainen on löytää. Kaikki aikanaan.
Yhdyn ehdottomasti tuohon ylempään kommenttiin.- harenoneko
Te ootte ihan väärin käsitäny... Mistä saitte päähän et se harrastus ois jotenki mennyt yli? Ai kun on 150 (nyt 151 xD) Kyllähän sitä kertyy kun on 3luokasta keräillyt.. Mulla on muutakin elämää kun vaan manga ja paljon muita harrastuksia. Ihmiset on hirmu ennakkoluulosia "tavalliset" jätkät yleensä juoksee karkuun ku ees mainitsee sanan manga.. Ja heteroa ernu-jätkää en ole tavannut.. En meinaa ettei sellaista olisi, en vaan ole tavannut..
"150 manga-pokkaria ja paljon anime-leffoja, piirtelen mangaa, mulla on lyhyet emo-hiukset ja pukeudun goottimaisesti."
Tässä on syy kaikkiin ongelmiisi.
Mangan keräily on OK harrastus siinä missä mikä tahansa muu, mutta kun yhdistät siihen yleensä mangan kanssa käsi kädessä kulkevan kuvottavan pukeutumistyylin, niin katastrofi on taattu.
Se miten pukeudut viestii suoraan muille ihmisille, että millainen ihminen SAATAT olla. Yleensä kun kadulla näkee näitä ernuja, niin 90% ihmisistä vetää johtopäätöksen, että hänen maailmansa pyörii animen ja mangan ympärillä.
Niin se vaan menee.- thtgh
Asiaa!
- Jaahas.....
Täällä Tomegle taas kirjoittelee omia henk.koht. mielipiteitään kaikkien suomen 10-30-vuotiaiden miesten yhteisinä mielipiteinä.
- hihuhahaaa
Kerrankin asiallista tekstiä Tomeglelta.
- Tomoki
No ernut kelpaa kenelle vaan pojalle / miehelle, joka on itse kiinnostunut mangasta tai animesta. Ite olen täys otaku. Hyllyssä noin 230 manga- pokkaria ja parisenkymmentä anime- dvd:tä, luen / olen lukenut melkein 130 manga- sarjaa, yhteensä olen lukenut jotain 8000 lukua mangaa. Pukeutuisin jotenkin mangamaisesti jos olisi rahaa ja jos löytyisi jostain sopivia vaatteita. Ja tietenkin emo- kampaus. Että miille ainaskin kelpais ernu. Ennemmin ernu kuin lissu. Ja jos hetero- ernu- jätkän haluat nähdä, niin talsi Desuconiin tai vastaavaan tai meitin kylälle. Tästä kylästä löytynee valtaosa tän kunnan otakuista ja ernuista, ja yhtään hinttiä en ole nähnyt.
- harenoneko
tomoki kirjoitti:
Wasah! Tuli mieleen että voisi rekisteröityäkin.
Kiitos vähemmän vihamielisestä vastauksesta! En osaa tuohon kyllä mitään sanoa .__. Onko se sitten niin että pienimmissä paikoissa on enemmän ernuja? Olen koko ikäni asunut hesan vieressä ja nyt ollaan kai jostain syystä muuttamassa kuopioon.. Chibiconissa kyllä oli enemmän poikia... Vinkkinä: kirpparilta kannattaa ettiä vaatteita ^ ^
harenoneko kirjoitti:
Kiitos vähemmän vihamielisestä vastauksesta! En osaa tuohon kyllä mitään sanoa .__. Onko se sitten niin että pienimmissä paikoissa on enemmän ernuja? Olen koko ikäni asunut hesan vieressä ja nyt ollaan kai jostain syystä muuttamassa kuopioon.. Chibiconissa kyllä oli enemmän poikia... Vinkkinä: kirpparilta kannattaa ettiä vaatteita ^ ^
No pikkupaikkakunnilta voi löytyä enemmän suhteessa nuorten lukumäärään, mutta määrällisesti kyllä kaupungeissa on enemmän. Taitavat tosin olla nätisti siroteltuna pitkin maita ja mantuja, aika harvoin samasta paikkaa. Mii oon asunut koko ikäni Lahden läheisyydessä ("tarkalleen" ottaen Asikkalassa). Meitin kirppariltahan löytääkin jotain; pöydät sun muut täynnä vauvojen ja lasten vaatteita, tai sitten ne ovat muuten vaan liian pieniä. Noin kerta kahteen kuuhun sieltä voi löytää jotain hienoa peränurkasta, mutta silloin on normaalisti lompakko kotona tai sitten se on tyhjä... Josko rippijuhlien jälkeen kävis kiertämässä kirpparin (rippikoulu ensi viikolla, juhlat siitä viikko eteenpäin). Tai sitten pitäisi ihan suosiolla mennä jonnekin kauemmas alan liikkeeseen (jos niitä on) tai jollekin isommalle kirpparille.
- harenoneko
tomoki kirjoitti:
No pikkupaikkakunnilta voi löytyä enemmän suhteessa nuorten lukumäärään, mutta määrällisesti kyllä kaupungeissa on enemmän. Taitavat tosin olla nätisti siroteltuna pitkin maita ja mantuja, aika harvoin samasta paikkaa. Mii oon asunut koko ikäni Lahden läheisyydessä ("tarkalleen" ottaen Asikkalassa). Meitin kirppariltahan löytääkin jotain; pöydät sun muut täynnä vauvojen ja lasten vaatteita, tai sitten ne ovat muuten vaan liian pieniä. Noin kerta kahteen kuuhun sieltä voi löytää jotain hienoa peränurkasta, mutta silloin on normaalisti lompakko kotona tai sitten se on tyhjä... Josko rippijuhlien jälkeen kävis kiertämässä kirpparin (rippikoulu ensi viikolla, juhlat siitä viikko eteenpäin). Tai sitten pitäisi ihan suosiolla mennä jonnekin kauemmas alan liikkeeseen (jos niitä on) tai jollekin isommalle kirpparille.
Espoossa on sellanen jättikokonen kierrätyskeskus jos on osasto jossa myydään vaatteita 20 sentil ja ilmais-osasto, sieltä suurin osa mun vaatteista.. Vaikka on mulla ihan kaupasta ostettujakin, ne on kalliita ja mulla menee suurin osa rahasta mangaan et kirpparit on pelastus.. Kuopiossa tuskin on yhtään mitään... - . -
harenoneko kirjoitti:
Espoossa on sellanen jättikokonen kierrätyskeskus jos on osasto jossa myydään vaatteita 20 sentil ja ilmais-osasto, sieltä suurin osa mun vaatteista.. Vaikka on mulla ihan kaupasta ostettujakin, ne on kalliita ja mulla menee suurin osa rahasta mangaan et kirpparit on pelastus.. Kuopiossa tuskin on yhtään mitään... - . -
Pitäs vissiin käydä siellä kierrätyskeskuksessakin kun mennään kamujen kanssa hakee pockyja Manga Cafésta jahka entiset loppuu ja on aikaa... Kyllä Kuopiossakin varmaan jostain löytyy kirppari tai kaksi (asia erikseen onko ne kelvollisia). Miistä muuten tuntuu että mii eksytin meitin aiheesta aika hyvin...
- harenoneko
tomoki kirjoitti:
Pitäs vissiin käydä siellä kierrätyskeskuksessakin kun mennään kamujen kanssa hakee pockyja Manga Cafésta jahka entiset loppuu ja on aikaa... Kyllä Kuopiossakin varmaan jostain löytyy kirppari tai kaksi (asia erikseen onko ne kelvollisia). Miistä muuten tuntuu että mii eksytin meitin aiheesta aika hyvin...
Kampin vieressä, tai siis kun kävelee siitä johonkin suuntaan vähän matkaa (olen hyvä neuvomaan..), on sellanen tokyokan niminen kauppa jos on kai halvemmat pockyt ja paljon muutaki.. Mut joo aiheen vierestä mentiin.. ^.^'
harenoneko kirjoitti:
Kampin vieressä, tai siis kun kävelee siitä johonkin suuntaan vähän matkaa (olen hyvä neuvomaan..), on sellanen tokyokan niminen kauppa jos on kai halvemmat pockyt ja paljon muutaki.. Mut joo aiheen vierestä mentiin.. ^.^'
Kiitosta tiedosta, pistän muistiin saman tien. Ehkä voisi vielä lisätä jotain tohon mun alkuperäiseen vastaukseen näin aiheeseen palaten; ei tarvi ihkuttaa ketään (ei niin kun oo yhtään myöhästä palata aiheeseen).
- harenoneko
tomoki kirjoitti:
Kiitosta tiedosta, pistän muistiin saman tien. Ehkä voisi vielä lisätä jotain tohon mun alkuperäiseen vastaukseen näin aiheeseen palaten; ei tarvi ihkuttaa ketään (ei niin kun oo yhtään myöhästä palata aiheeseen).
No ei tarvikkaa.. .__. Ärsyttää ihmisten ennakkoluulot j-kulttuurista ylipäänsä... Ois seki kauheeta jos kaikki lukis mangaa o.o
harenoneko kirjoitti:
No ei tarvikkaa.. .__. Ärsyttää ihmisten ennakkoluulot j-kulttuurista ylipäänsä... Ois seki kauheeta jos kaikki lukis mangaa o.o
Sitä mä en ymmärrä, että mistä tyypit repii ne ennakkoluulonsa... Joku mun kaveri haukku mangaa surkeeksi, niin kysyin että ootkos lukenutkin. Eipä ollut... Muutama hyypiö urputtaa mulle aina välillä siitä, että kuuntelen japsi musaa... Joo, olis kauheeta, kun ne ei voi verrata mangaa ns. hyviin sarjakuviin, niin kumminkin vertaisivat oikeasti hyviä mangoja sellaiseen ns. hyviin (sonta) sarjoihin. Ja toisia ihmisä ei voi edes kuvitella lukemaan mangaa. Ehkä parempi näin, että toiset eivät lue mangaa lainkaan (kunhan eivät urputtaisi mangaa lukeville). Kumman paljon sain tekstiä aikaan, vaikka miistä tuntuu että puolet on jotain muuta kuin älykästä. Taisin muuten sortua ennakkoluuloihin tuolla vähemmän järkevällä pätkällä...
- harenoneko
tomoki kirjoitti:
Sitä mä en ymmärrä, että mistä tyypit repii ne ennakkoluulonsa... Joku mun kaveri haukku mangaa surkeeksi, niin kysyin että ootkos lukenutkin. Eipä ollut... Muutama hyypiö urputtaa mulle aina välillä siitä, että kuuntelen japsi musaa... Joo, olis kauheeta, kun ne ei voi verrata mangaa ns. hyviin sarjakuviin, niin kumminkin vertaisivat oikeasti hyviä mangoja sellaiseen ns. hyviin (sonta) sarjoihin. Ja toisia ihmisä ei voi edes kuvitella lukemaan mangaa. Ehkä parempi näin, että toiset eivät lue mangaa lainkaan (kunhan eivät urputtaisi mangaa lukeville). Kumman paljon sain tekstiä aikaan, vaikka miistä tuntuu että puolet on jotain muuta kuin älykästä. Taisin muuten sortua ennakkoluuloihin tuolla vähemmän järkevällä pätkällä...
Hihii, sama kans ku kysyy et ootko lukenu tai kattonu "ei mun tarvi kattoo ku tiiän muutenko et ne on kaikki samallaisia iso silmäsiä älypäitä" samallaisia?? Muutaman pojan tunnen jotka haukkuu mangaa mut lukee jotain esim yuria tai hentaita. Ihanku se muka ei ois mangaa.. Mulla ei tuu tekstiä juur ollenkaan..
harenoneko kirjoitti:
Hihii, sama kans ku kysyy et ootko lukenu tai kattonu "ei mun tarvi kattoo ku tiiän muutenko et ne on kaikki samallaisia iso silmäsiä älypäitä" samallaisia?? Muutaman pojan tunnen jotka haukkuu mangaa mut lukee jotain esim yuria tai hentaita. Ihanku se muka ei ois mangaa.. Mulla ei tuu tekstiä juur ollenkaan..
Meitin suunnalla ei ole näitä yurin tai hentain lukijoita ainakaan äkkiseltään (jos on, niin pitävät nähtävästi kuononsa hyvin ummessa). Mä en jaksa kysellä niiltä että ovatko lukeneet tai kattoneet mitään, ko vastaus on kumminki että aku ankka on paras tai ei vois vähempää kiinnostaa joku tylsä manga tai jotain vastaavaa. Äsken muuten selailin googlea hakusanoilla manga yhdistys, ja näytti löytyvän jonkin näköistä listaa Suomen epävirallisista manga- yhdistyksistä. Kuopiollakin näyttäisi olevan omansa, mutta näytti vähän unohdetulta yhdistykseltä (en tosin selannut googlea yhdistyksen nimellä). Tosin samalla sivulla oli myös Lahden Otakuliitto Bakanoista mainintaa, tieto kyseisellä sivulla oli vanhentunutta mutta Bakanoiden omilla sivuilla oli päivitettyä (samaten niiden facebook- sivulla).
Hankkikaa huone. Tai mese.
- harenoneko
Pakko sun on tätä keskustelua lukee jos ei kiinnosta?
Hurdur.. Toi Kuopion KAMY o ihan kuollu... .__.- harenoneko
Aika outoo muuten, Hesan suunnalla yli puolet otakuista lukee yaoita ja yuria (minä kyllä kuulun vähemmistöön) ja ilmottaa sen aika isolla äänellä.. Samoin ne harvat epä-otakut jotka lukee yuria tai hentaita.. >_
harenoneko kirjoitti:
Aika outoo muuten, Hesan suunnalla yli puolet otakuista lukee yaoita ja yuria (minä kyllä kuulun vähemmistöön) ja ilmottaa sen aika isolla äänellä.. Samoin ne harvat epä-otakut jotka lukee yuria tai hentaita.. >_
Meidän kulmilla dissataan melko avoimesti otakuja, joten suurin osa pitää kuononsa ummessa tai sitten puhuvat otaku- jutuista avoimesti, mutta vain muiden otakujen kanssa. Täällä päin otakut eivät yleensä jaksa nähdä vaivaa muille urputtamisesta, ja ns. piilo-otakut ovat dissaajia ulkoisesti, mutta kotonaan voivat olla täysiä otakuja, mutta eivät pidä muihin otakuihin yhteyttä.
Itse asiassa musta tuntuu että Tomegle on osittain oikealla asialla, koska me mennään nätisti aiheen viertä...
- harenoneko
No ei sitä ees kiinnosta tää aihe, tuskin se välittää mennäänkö me aiheen vierestä vai ei.. Kyllä täälläkin dissataan ja paljon. Suurin osa pitääkin suunsa kiinni ja välttyy hankaluuksilta. Mä nyt oon sitä tyyppiä joka on heti lonkerot pystyssä puollustamassa (otakuilla on lonkerot, luin jostain x3)
Mulla riippuu takasin tappelu aiheesta, mistä hyypiöt urputtavat. Eivät tosin ole saaneet mua vielä kurkkuihinsa kiinni otakuiden dissauksesta (muista asioista kyllä). Ei sillä että olis mitään väliä, tietävät kumminkin että olen otaku. Selailin äsken vielä sitä KAMYn sivua, ja foorumia ja huomasin että sen sivut vain ovat epäaktiiviset. Järjestävät yhäkin tapaamisia, ja pitävät yhden paneelinkin Animeconissa, ovat Nekoconin järjestelyissä mukana. Että ei se vielä kuollut ole. Jos olet Nekoconiin tai Animeconiin menossa, niin pystyisit varmaankin kyselemään tarkempia tietoja henkilöiltä paikan päällä.
- harenoneko
Nu juu, anikissa oli jotain juttua animeconista ja huomasin että animecon 2012 (luulin ettei sitä edes tule..) järjestetään kuopiossa, ja KAMY tietty mukana siinnä.. Ja onhan Kuopiossa Urumi, et ei siellä ihan kuollutta ole kun se on aika pitkään pysynyt pystyssä.. Hesasta on suljettu kaikki: Blippo, Purikura, Ippai.. Ainoo mikä on pysyny pystyssä on Manga-cafe.. Ja Tokyokan, sitä ei kyl lasketa koska se on japanilainen ruokakauppa (no myydään siel muutaki..). Ja taas aiheesta kukkaruukkuun >.
On Kuopiossa joku muukin japsi- paikka, mutta en muista nimeä... Taisin nähdä sen jossain Nekoconin kartassa tai vastaavassa. Jossain vaiheessa kesälomaa meitin otaku- porukan on tarkotus iskeä Bakanoiden kokoukseen ja Tokyokaniin (ja siinä sivussa Manga-cafeen)... Ja tietenkin Animeconiin! Jos jostain keksitään joku muukin paikka johon iskeä, niin muuten tasan isketäänkin. Ja parin vuoden sisään olis tarkotus iskeä suoraan Japaniinkin, jahka saahaan rahnat sun muut kasaan (conit ovat iso hidaste). Ja todellakin, aiheesta kukkaruukkuun (tai siis Japaniin yleensäkin [ja mitenkähän toi kukkaruukku liittyy Japaniin?])...
- harenoneko
tomoki kirjoitti:
On Kuopiossa joku muukin japsi- paikka, mutta en muista nimeä... Taisin nähdä sen jossain Nekoconin kartassa tai vastaavassa. Jossain vaiheessa kesälomaa meitin otaku- porukan on tarkotus iskeä Bakanoiden kokoukseen ja Tokyokaniin (ja siinä sivussa Manga-cafeen)... Ja tietenkin Animeconiin! Jos jostain keksitään joku muukin paikka johon iskeä, niin muuten tasan isketäänkin. Ja parin vuoden sisään olis tarkotus iskeä suoraan Japaniinkin, jahka saahaan rahnat sun muut kasaan (conit ovat iso hidaste). Ja todellakin, aiheesta kukkaruukkuun (tai siis Japaniin yleensäkin [ja mitenkähän toi kukkaruukku liittyy Japaniin?])...
En tiiä, se vaan tuli jostain.. Pitäs kai sanoa riisikuppiin tai jotakin.. >.< Tosin tuskin se ketään haittaa vaikka eksyttäisiinki aiheesta, kun ei täällä muita ole.. Hmm... Voisko se joku olla fantasiapelit? Se kyl lopetettiin kuopiosta joku aika sitten? Animeconiin ei oo majotusta nii kai sitte vaa yhelle päivälle.. Tosin ens vuonna on majotus ihan omasta takaa, saan kai sitten ite majottaa 9 otakukaveria ja luultavasti niittenki kavereita.. Onneks ostetaan iso talo kun noita majotus paikkoja lupaillaan turhan herkästi..
harenoneko kirjoitti:
En tiiä, se vaan tuli jostain.. Pitäs kai sanoa riisikuppiin tai jotakin.. >.< Tosin tuskin se ketään haittaa vaikka eksyttäisiinki aiheesta, kun ei täällä muita ole.. Hmm... Voisko se joku olla fantasiapelit? Se kyl lopetettiin kuopiosta joku aika sitten? Animeconiin ei oo majotusta nii kai sitte vaa yhelle päivälle.. Tosin ens vuonna on majotus ihan omasta takaa, saan kai sitten ite majottaa 9 otakukaveria ja luultavasti niittenki kavereita.. Onneks ostetaan iso talo kun noita majotus paikkoja lupaillaan turhan herkästi..
Ehkä. xP Äkkiseltään en löytänyt muuta informaatiota, enkä liioin sitä karttaakaan enää... En tiedä mennäänkö sinne päiväks vai kaheks, vois periaatteessa nukkua kamun autossa... Pitää kahtoa mihin meitin porukka leiriytyy ens vuonna coneissa. Kesä-Desussa varmaankin ollaan yötä paikan päällä, mutta muista ei sitten olekaan tietoa...
- VOI LUOJA!!!
Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa??!??
Ymmärrän sarjakuvien lukemista, itekki olen tilannut polven korkuisesta Aku Ankkaa ja Tex Willeriä, mutta siis oikeesti??!
Miten kukaan voi fanittaa pieninokkaisia, isosilmäisiä hahmoja, jotka eivät edes näytä ihmisiltä... siis miten sellaisen voi vetää elämäntyylikseen??Miten ihmiset voi fanittaa jotain ankkaa, joka pukeutuu kuin merimies ja vielä puhuu kaiken lisäksi?
Ihmisiä on aika moneen junaan.- Sivullinenko
Perehdy ensin, ennenkuin alat yleistämään. Ei minunkaan mielestä isonokkainen ja isosilmäinen ankka-hahmo näytä ihmiseltä.
- harenoneko
Ai miten sellaisen voi vetää elämän tyyliksi? Kokeile, se on ihan helppoa. Aika jännä ku kaikki aina vertaa akkariin, kun eihän manga ole yksi sarja xD Samaa mieltä (kerranki) tomeglen kanssa...
- asdasfa2
Mulle ainakin kelpaa tommoset tytöt, oikeestaan parempi ku ne vois tutustuttaa minut kaikkiin mangoihin ja animeihin :D Luin/katoin joskus pienenä one piecee ja dbz ja näitä perus mut tällä hetkellä luen vaan 1 mangaa ja en seuraa mitään animee. Animeleffat on tosin jepa. Harmi kun teidänlaisia ei oo täällä missä minä asun (paitsi joitain -98 tyttöjä, oon ite -94) Olis myös mukavaa hommata joku poikakaveri(no homo) jonka kanssa vois puhua mangasta ja animesta
- ewafsda4q1
oho en lukenu tota pojat älkää viitsikö, noh ei voi mitään ku kerkesin jo :D
- lucy.
(Itse lkuperäisessä aloittajan viestissä mainitusta pojasta:)
Ehkä vika oli pojassa; käytti mangaa tekosyynä erota.
Tai ehkä puhuitkin pääasiassa animesta ja mangasta hänelle,
jolloin hän yksinkertaisesti sai tarpekseen.
Kannattaa ehkä miettiä "osasitko puhua" mistään muusta hänelle.
tv: myöskin yksi otaku - ihmine-97
mä luen vaan yhtä sarjaa. meitantei conania. ja sit ihan japania.
-97 oon.
olishan se ihan kiva ruveta vähän enemmänki harrastaa jotain japaniin liittyvää.... - One Piece
Minäkään en tajua ihmisiä jotka haukkuvat mangaa ja animea vaikka eivät sitä koskaan olisikaan lukeneet. Mangahan on paljon monipuolisempaa ja jännempää kuin länsimaiset sarjakuvat löytyy kauhua, komediaa, realistista, fantasiaa, trillereitä, salapoliisitarinoita, romantiikkaa ihan mitä vaan laidasta laitaan. Niin lapsille, nuorille kuin aikuisillekkin. Eräs ystäväni ei pidä mangasta ja valittaakin usein jos minä ja muut ystävämme puhumme mangasta, animesta tai muista japani jutuista. Mutta häntä ymmärrän sillä hän on ex-otaku luki paljon ja katsoi animea mutta jotenkin se innostus lopahti. Minä olen jostain viidenneltä asti mangaa lukenut ja luen edelleen ja luultavasti en koskaan aio lopettaa. Sitten on tietysti näitä animehulluja esim. eräs tuttuni piirtää omaa mangasarjaa ja on jo päättänyt että siitä tulee anime vaikka hän on vasta 15 muutenkin aika seko. Tälläisistä yritän ehkä pysytellä erossa... Minäkin haluaisin jonkun poikakaverin jonka kanssa voisi edes vähän jutella animesta ja mangasta eikä hän vain heti alkaisi valittamaan ja yleistämään kaikkea mangaa pikkutyttöjen/poikien söpöstelysarjoíksi joissa ei ole mitään juonta ja kaikilla on isot silmät ja epärealistiset mittasuhteet. Olen -96 =) Kiitos jos jaksoit luke tämän kaiken XDD Manga ja anime =
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1462912Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3672047- 401777
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii371742Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321421Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931221- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul328965Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110948Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782