Noniin. Kysyisin ihan asiantuntijoilta että nyt kun kesän jälkeen ehkä auto hankinnassa. Niin kannattaako ostaa jotain 500€ maksavaa? Onko sellasissa tapauksissa sitten yleensä enemmän remonttia ja kaikki muita kuluja?
Peugeot 106:sta olen hankkimassa ja tuo: http://www.nettiauto.com/peugeot/106/4026110 näyttäisi tosi mukavalta. Onko huono valinta? Kannattaisiko ottaa halvempi kalliimpi vai onko juurikin tuo hyvä valinta?
Halpaa vaiko kallista
13
101
Vastaukset
- fjbkdfjnglskdfgsdf
Kalliilta tuntuu pikkuauto.... kun tuohon laittaa parisataa lisää niin saa 406:sen joka on uudempi ja joka on oikeasti auto tuohon verrattuna...
Okei jos pikkukinneri on hakusessa niin silmät auki, tuolla rahalla irtoaa 4 vuotta uudempia kun kohdalle sattuu. Ja kannattaa muistaa että citroen saxo on täsmälleen sama auto, ehkä hieman halvemmalla hinnalla.Toski iha kiva näköne,mut on kyllä jo aiiiika halpa. http://www.nettiauto.com/peugeot/106/4028741
Tiedätkö/tiedättekö muuten muita sivuja minkä kautta saa ostettua netissä autoja?
Tai tietty noi mennää sit paika päälle ostaa myyjän kotii but u know...
Aattelinki et jos toi on nii hyväs kunnos et sen myyjä viittii pyytää tollast hintaa. En oikee viitti lähtee ostaa ainakaa mitää 500€ autoo. Ja Tollane pökötti ja tota mallia se tulee olemaan koska oon niin tykästyny toho mallii. Ja joo katoin katoin niitä 406 malleiki eikä kyl nappaa sit yhtään alkuunkaan mulle.
Että kannattaisi varmaan katella vähän halvemmalla hinnalla tota samaa mallia?
Niin tai mistä sen tietää niikuin sanoin,että voi kärry olla niin hyväs kunnos et kandeeki maksaa se hinta mitä pyytää.. No joo..Onneks täs on viel aikaa ku menee viel aikaa et saan ees korti ku elokuus alotan se autokoulun si. (:- asdfgssdfsfadfef
"Ja Tollane pökötti ja tota mallia se tulee olemaan koska oon niin tykästyny toho mallii. Ja joo katoin katoin niitä 406 malleiki eikä kyl nappaa sit yhtään alkuunkaan mulle."
Kattomalla ei aina selviä kaikki autojen ominaisuudet... Toki, nuorellemiehelle se auton ulkonäkö on oleellinen asia, ja valintasi on siinäkin mielessä fiksu, että käyttökulut tuollaisella kirpulla on kohtuulliset.
Mutta sitten jos oikeasti aletaan autoilemaan, ladataan autoon tavaraa ja matkustajia, suuntana Lappi, ajomatkaa 1000km, vuodenaikana ehkä vielä talvi, pakkasta -20... Niin alkaa se 406:den paremmuus selviämään.
Noista pyyntihinnoista vielä.... Niin ei ne kerro auton kunnosta välttämättä mitään. Enemmänkin ehkä myyjän ahneudesta/toiveikkuudesta. Jos et autosta ymmärrä mitään niin oleellisia asioita noissa halpiksissa:
-koska katsastettu, mitä vähemmän aikaa katsastuksesta, sen parempi
-renkaiden kunto, rengassarja maksaa helposti 300-400 euroa
-tuulilasin kunto, vaihto maksaa 250-300 euroa
-nokkahihnan vaihto, jos ei itse osaa vaihtaa, vaihto maksaa 200-300 euroa
-ajokilometrit, ne näkyy ja tuntuu, mitä pienempi auto, sen isompi vaikutus
Ja jos oikeasti olet tykästynyt pösön 106 malliin niin se sitikan saxo on täsmölleen sama auto, pikkasen erilainen keula ja takavalot, mutta muuten aivan sama auto.
- N-man
"Niin tai mistä sen tietää niikuin sanoin,että voi kärry olla niin hyväs kunnos et kandeeki maksaa se hinta mitä pyytää"
Joillakin katsastusasemilla on ne. "autotohtori" palvelu joka kuntotestaa auton ja antaa siitä kuntoraportin. Jos ei itse ole kovin hyvin perillä autoista eikä lähipiiristäkään löydy ketään "automiestä" niin on varmaan rahan arvoinen sijoitus ennen kauppujen tekoa. Jos taas myyjä ei ei autoaan tuollaisen testiin anna viedä niin sekin kertoo jo jotain... Mutta onko sitikan saxossa ja pökötin 106 autoissa sitten suuriakin eroja? Siis onko jompi kumpi toista parempi?
- dfhgfhfghfhgfghfhgfg
Täsmälleen sama auto, keulan muotoilua ja takalamppuja lukuunottamatta. Ja tietysti autoon liitetyt merkit: citroen, peugeot, 106, saxo.
Laatueroja tuskin on kun on valmistettu samoista osista, samalla tuotantohihnalla. - sdfsfsdfsfsdfsdfsfsd
http://fi.wikipedia.org/wiki/Peugeot_106
http://www.autowiki.fi/index.php/Citroën_Saxo
Okei. Kiitosta näistä. (:
- JOOsepi
osta pyörä.. se liikkuu: pösö ei liikkuu enempi hinauksessa; halpa ostaa mutta stanan kallis pitää liikkeessä; se on sitä ranskis sontaa UNOHDA
Kallista pitää liikkeessä? Siis liikkeellä tiellä vai jonku liikkeen sisällä? HÄH? Ja pyörä mul kyl on mut ei sil mieluusti pitkii matkoi kulje.
- 407 kokeillut
Pösö ei ole koskaan hyvä valinta, etenkään tuossa hintaluokassa: osta pösö jos tarkoitus korjata ja jos tarkoitus ajaa niin joku japsi tuolla rahalla ne toimii, eihän toimivaa pösöä ole tehty: sellaista ei saa edes 50keurol
- jgjhjh
Tavallaan olet kyllä oikeassa, mutta... omakohtaiset kokemukset yli 25 vuoden autoilusta kertoo seuraavaa:
Kun ostat peugeotin, saat pikkuongelmia, joita ei kannata korjata/korjauttaa kaikkia, se auto toimii ilman niitä penkinlämmittimiäkin. Mutta, jos ostat nissanin/mazdan (muun japanilaisen) niin ikäluokassa 10 vuotta, se on PAKKO hitsauttaa että sen saa katsastettua.
Kuka sitten arvostaa mitä... itselleni peugeot on ollut uskomaton löytö käytetyissä. On halvempi, on mukavampi ajaa, ei haittaa jos joku kolauttaa ja mikä parasta, sen seuraavankin saa melkein ilmaiseksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2018844- 695805
- 245377
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni415271Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv385114Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h835020- 624533
- 434207
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on543515- 493185