Gallup forum -huijaus?

Wiperi

Sain kutsun vastaamaan kyselyyn ja palkaksi siitä saisi 30 euron s-ryhmän lahjakortin. Vastaaminen kuulemma kestää n. 2 tuntia. Aloitin vastaamisen ja siihen meni 3 tuntia, kuuntelin 650 musiikkinäytettä ja kerroin mieleipiteeni niistä.
Kun kysely loppui tuli ilmoitus ja huomasin etten sakaan lahjakorttia, koska ryhmäni kysely on täyttynyt siinä kohtaa, kun olen vastannut 85% kysymyksiin.
Ihmetyttää ettei ryhmän täyttymisestä kyselyn aikana kerrottu etukäteen mitään.
Onko tämä laillista ja onko mahdollisesti muillekin käynyt samoin?

15

12230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wiperi

      Peruutan aiemman viestini. Heillä oli joku virhe eikä viimeisellä sivulla mainittu lahjakorttia, jonka nyt siis kuitenkin saan.
      Huijauksesta ei siis ollutkaan kyse.

    • Tarmo54

      no jaa, itse olen vastaillut nelisen kymmentä kertaa kyselyihin, koskaan en voittanut mitään, enää en tuhlaa aikaani vastailuun enkä myöskään osta noita palveluita, en usko että kyse on luotettavasta tutkimuksesta, vastaajat dustavat niitä, joila on paljon luppoaikaa, ei potentiaalisia ostajia.

    • Not nice

      On kyllä aika kusetuksen maku noissa Gallup Forumin arvonnoissa! Olen vastannut itse puolen vuoden aikana näihin kyselyihin eikä yhteenkään niistä ole vielä heidän nettisivulleen ilmestynyt voittajaa!

      221100162
      220100405
      220102499
      220103191
      220102500
      220103174
      220103199
      220103265
      220103097
      220103212
      220103157
      220103364
      220103146
      220103343
      220103435
      220102557
      220103447
      220103300
      220103138

    • dummasses

      oisko aika lopettaa noihin kyselyihin vastaaminen. herätkää, ilmasta rahaa ei ole.

    • Anonyymi

      Itse asiassa minulle on tullut noin 400 €rahaa? Onko se kummallista?

    • Anonyymi

      Niin varmaan

      • Anonyymi

        Itse harrastan kyselyitä ja olen noin 10 paikassa mukana osa kusettaa eikä maksa lahjakortteja osa maksaa saan vuodessa monen sadaneuron eestä lahjakortteja
        niimpä pidän aina irja et ne otka e maksa lhjakortteja kun n pisteilä tai rahall tilanut nii lhtee poistoon


    • Anonyymi

      Itse olen vastannut säännöllisesti jo vuosia ja nappaillut lahjakortteja aina 1000 pistettä täyttyessä. Arvonnassa olen voittanut kerran 100€ lahjakortin.
      Kyselyiden tuloksista kerrotaan ajoittain mm uutisissa eli ei mielestäni ole huijausta.

    • Anonyymi

      On kai kyse Helsingin forumista?

    • Anonyymi

      Kuulin hyvältä ystävältä, että Gallup forum on suorittanut ns. puhdistuksen vuodenvaihteessa. Samalla kun sivut sai päivityksen, siivottiin pois tietty määrä käyttäjätilejä, jotka ovat vastanneet poliittisiin kysymyksiin (puolueen kannatus/äänestys) tietyllä tavalla. Etupäässä näistä niitä, joilla on eniten pisteitä tilillä. Näiden poistettujen tilien käyttäjien yhteydenottoihin ei vastata.

      • Anonyymi

        Sehän selittää miksei vastausta kuulu :D hyvästi pisteet


    • Anonyymi

      No tässä selvisi syy sille, miksei minulle enää tule kyselyitä kantarilta..

      • Anonyymi

        Sama, pari kertaa kun tullut puhelinhaastattelua niin ottanut puheeksi. Ensimmäinen lupasi kertoa pomolle ja palata asiaan. Ei kuulunut. Toinen antoi numeron tukeen ja tuessa luvattiin katsoa. Ei katsottu. Hämärää touhua, kai tässä on jotain taustalla.

        T: median mielestä väärin äänestävä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama, pari kertaa kun tullut puhelinhaastattelua niin ottanut puheeksi. Ensimmäinen lupasi kertoa pomolle ja palata asiaan. Ei kuulunut. Toinen antoi numeron tukeen ja tuessa luvattiin katsoa. Ei katsottu. Hämärää touhua, kai tässä on jotain taustalla.

        T: median mielestä väärin äänestävä

        Tuskin riippuu siitä miten äänestää. Minä vastaan aina että "en äänestäisi", "en tiedä" kun kysytään poliittista kantaa, mutta silti en pääse tilille. Joku päälle tuhat pistettä sinne jäi eli riittää yhteen lahjakorttiin.

        Nyt sentään on sivusto vähän ammattimaisemman näköinen kuin se yksi puhtaan valkoinen sivu, jossa pyydettiin vaihtamaan salasana: https://www.kantar.com/fi/tietoa-tutkimusvastaajille/kysy-internet-tutkimuksista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin riippuu siitä miten äänestää. Minä vastaan aina että "en äänestäisi", "en tiedä" kun kysytään poliittista kantaa, mutta silti en pääse tilille. Joku päälle tuhat pistettä sinne jäi eli riittää yhteen lahjakorttiin.

        Nyt sentään on sivusto vähän ammattimaisemman näköinen kuin se yksi puhtaan valkoinen sivu, jossa pyydettiin vaihtamaan salasana: https://www.kantar.com/fi/tietoa-tutkimusvastaajille/kysy-internet-tutkimuksista

        Päivitystä edelliseen viestiin. Elikkä siis nyt kuukausien sähköpostipommituksen jälkeen sain viestiä asiakaspalvelusta, että joidenkin aikaisempien jäsenten tilien päivityksessä on ollut ongelmia ja suositeltiin tekemään uusi tili, jonne sitten pisteet siirretään.

        Tein näin ja tilillä oli tosiaan alkuun 0 pistettä, mutta kun laitoin respaan viestiä, että avasin tilin, niin nyt siellä on ne pisteet mitä pitikin olla. Kyselyitä en ole vielä saanut, mutta eihän tässä ole kulunutkaan kuin vasta pari päivää. :)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe