Mietin tässä että tulenko pärjäämään, sillä mulla on kemiasta surkein mahdollinen pohja: 1 ainoa lukion pakollinen kurssi käyty 3v sitten ja siitäkään en muista mitään. Arvosana taisi olla 5 tai 6. Sinänsä kemian opiskeluun löytyy intoa ja motivaatiota, ja onhan se tärkeä sivuaine geologian opiskeluun, mutta hieman huolestunut olen pärjäämisestä. Osaako joku kokeneempi sanoa, onko se yliopiston "peruskemia" vaikeaa? Millaista on kemian sivuaineopiskelu?
Kemia geologian sivuaineena
2
250
Vastaukset
- asdasdffffff
Yliopiston peruskemia ON vaikeaa. Tolla pohjalla siinä ei pärjää.
Esim. Turun yliopiston kemian perusteiden kurssin läpipääsyprosentti on usein 50 % luokkaa, hyväksytyistäkin suurin osa on ykkösiä eli huonointa arvosanaa. Monet kemian pääaineopiskelijatkaan eivät läpäise ko. kurssia ekalla yrittämällä.
Eli suosittelen opiskelemaan lukion kemian kurssit vapaa-ajalla tai ilta-lukiossa ja sitten seuraavana vuonna yliopistoon lukemaa sivuainekemiaa.
Ja kemiahan on tosi hyödyllinen geologian opiskelijalle, muttei välttämätön. Jos tuntuu ylivoimaiselta, niin unohda kemia. Vuosikurssiltani ehkä vain vähän yli puolella on kemia sivuaineena :) - Ei hätää
Kemian peruskurssit eivät ole vaikeita. Tosin opiskella tietysti täytyy niinkuin muissakin aineissa, mutta asiat varmasti oppii jos niin haluaa. Peruskursseilla tulee tutuksi perujutut orgaanisesta, epäorgaanisesta, fysikaalisesta ja analyyttisestä kemiasta, mutta mitään ei opiskella niin syvällisesti, etteikö niitä olisi mahdollista oppia!
Ja suurin osa kurssin arvosanoista on yleensä alle kolmosia johtuen siitä, että mukana on aina niitää opiskelijoita, jotka tulevat tenttiin kokeilemaan, pääsisikö läpi. Monelle opintopisteet ovat arvosanaa tärkeämpiä. Eli kokeilemaan vain :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi1527470Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä1305149Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y412641- 2612238
Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu812198Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont592054Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota
Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v5622008Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.541043Laittaisin whatsuppissa viestin
Jos olisin täysin varma että se on toivottua vielä kun aikaa on mennyt ja että toivot sitä edelleen.64994Sinulle, rauhaasi
Tiedän. Ettet minua rakasta niinkuin toivoin sinun rakastavan. Minä tiedän sen siitä mitä minulle kerroit silloin. Ei vä69941