Mitä tehdä jos karhu tai susi tulee ratsastaessa vastaan?

Ensifeerum

Monet miettivät mitä tehdä jos karhu tai susi tulisi vastaan mutta jos tuo sattuisi tulemaan ratsastaessa niin mitä tekisit? Uteliaisuuttani haluan kuulla mielipiteitä ja jos jollakin on olemassa kunnon vaihtoehtojakin niin olisi mukava pistää korvan taakse. Onko hevonen karhua nopeampi? Kannataako lähteä kiitolaukalla karkuun?

10

1593

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi olla että

      .. hevonen lähtee ihan itse karkuun ja siinä kyydissä voi olla sitten aika vaikea pysyä... Ja eikö hevonen aisti petoeläimen ihan hyvän matkan päästä muutenkin? Vaikea tilanne.

      • Tuopmelo

        Joo. Hevosella on iso nokka se kyllä haistaa.


    • Ensifeerum

      Se voi olla että lähtee ja aistiikin mutta jos tuo yllättäisi sinut ja eikös nuilla petoeläimillä herää juurikin se saalistusvietti mikä lienee jos lähtee karkuun.. ja varsinkin jos kyse on hevosesta. Kyllä sitä varmaan karkuun lähtisi jos tietää että petoeläin ei voi saada kiinni

    • laukkaratsu

      Ei karhu hevosta saa kiinni ja saa olla aika nälkäinen, sekä epätoivoinen karhu, että hevosen päälle uskaltautuu hyökätä, hevosten tiedetään tappaneenkin karhuja. Susi ei hevosen päälle uskalla ainakaan yksin käydä ja toisekseen ei pysy kyllä hevosen perässä, onhan niiden jaloissa sentään vähän pituuseroa;)

      Mutta ongelmahan onkin se että hevonen kyllä vauhkoontuu haistaessaan petoeläimen ja ratsastajalle on tiedossa melkein kyytiä, jossa jarrut ovat epäkunnossa.

      • late343433

        ai hevonen tappanu karhun? ootko tyhmä? jos karhut kaataa 800kilosia hirviäki ni mikä haaste hevonen on?


      • hmm...
        late343433 kirjoitti:

        ai hevonen tappanu karhun? ootko tyhmä? jos karhut kaataa 800kilosia hirviäki ni mikä haaste hevonen on?

        No voihan se hevone lyödä/talloa karhua jaloillaan? Jos se osuu huonoon kohtaan nii kai se voi kuolla...


    • Ensifeerum

      Kiitos vastauksesta! Siinä tosin voi olla vaikea pysyä selässä jos hevonen lähtee

    • sudetsyösuruja18

      PISTETÄÄN KOVAA KOVAA VASTAAN!
      hevonenhan on vahva eläin ei siinä mitään ,mutta kapinen susi on harmiton , kunhan vaan sattuu olemaan esim .mattoveitsi vasara yms mukana .. suden kuonot voi pakastaa ja saahan siitä vaikka hansikkaat kun on pakkasta -55 siperian jäätiköllä... suden saa alas tyhjin käsinkin kädet tassuihin tai niskaan ja käännä 360 astetta. tekniikan oppii ja sitä voi harjoitella vaikkkapa kiertämällä narua pylvään ympärille.karhun taas voi hirttää jos sattuu olemaan paksua narua eli pakene vuorille tai puuhun , heitä lassomaisesti naru kaulaan ja sido toinen pää puuhun kiinni.. (vuoren reunalla on puu ?)..

    • humps.
    • Älä hiiviskele

      Ei ne sua tule vastaan jos ajoissa kuulevat sinusta ja hevosestasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 97
      1824
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1815
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1804
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1563
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1340
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1300
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1276
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1271
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe