Minulla on Skoda Oktavia -06 mallia.
Viime kesänä siinä ilmastoint lakkasi pelaamasta.
Rintajoupille Turkuun huoltoon.
Pistettiin tökötit sisälle. Hintava oli homma.
Pelasi kaksi viikkoa, jonka jälkeen ilmastointi sökönä.
Uusi Rintajopille meno. Haaveilin takuukorjauksesta.
Mitä vielä.
Nyt olikin Tunnustelijan Anturi simahtanut. Kuulemma.
180 eken laskulla asia selvisi.
Muutama viikko, ja jälleen ilmastointi toimimaton.
Nyt luovutin siltä vuodelta.
Tiistaina sitten tutkitutta, missä mättää?
Rintajoupilla tutkittiin ja sitten hutkittiin.
Ilmastoinnin Jäähdytyskennoston Veden Eroittimen korkin alla oleva O-regas falskaa.
Korkki on Nylon-korkki - kierteellinen.
Korkin O-renkaan vaihto ei kuulemma onnistu.
Menee kuulemma jengat sekaisin.
KORJAUS - koko kennoston vaihto.
Pitää purkaa koko etumaski.
Kennon hinta 286 Euroa.
Työtä monta tuntia.
Ilmstoinnin täyttö päälle.
Homma noi 600 Euroa. Kaikki tämä n.10 Centin O-renkaan takia.
Onko jollaki jotakin järkevää ehdotusta moisen kiskonnan sijasta.
Jos ei homma muutoin onnistu, täytän kennoston ja ajan auton vaihtoon. Saa joku valmiin "pommin".
Ei koskaan enää Skodaa - Eikä Rintajouppa minulle.
Skodan ilmastoinnin huolto järjetöntä
62
10896
Vastaukset
- 13+10
Tiivisteliimaa kierteeseen ja sitten tämä: Jos ei homma muutoin onnistu, täytän kennoston ja ajan auton vaihtoon.
Itse aion palata ocun jälkeen takaisin aveen ;-- ##
Tiivisteliimaa kierteeseen ja sitten tämä: Jos ei homma muutoin onnistu, täytän kennoston ja ajan auton vaihtoon.
Itse aion palata ocun jälkeen takaisin aveen ;-
Mikset vaihda jo suoraan Mercedekseen. ? Jää kyseiset pikkuviat unholaan kertaheitolla.
Oletko muuten nähnyt näillä saiteilla Mersumiesten valittelevan laatuauton toimimattomuutta, - et ! Mersu on tehty jo tehtaalla valmiiksi. Toki Mersukin on huollettava, mutta sillä huollolla varmistat turvalliset ajokilometrit. Näin se vaan on. - mb59
## kirjoitti:
Tiivisteliimaa kierteeseen ja sitten tämä: Jos ei homma muutoin onnistu, täytän kennoston ja ajan auton vaihtoon.
Itse aion palata ocun jälkeen takaisin aveen ;-
Mikset vaihda jo suoraan Mercedekseen. ? Jää kyseiset pikkuviat unholaan kertaheitolla.
Oletko muuten nähnyt näillä saiteilla Mersumiesten valittelevan laatuauton toimimattomuutta, - et ! Mersu on tehty jo tehtaalla valmiiksi. Toki Mersukin on huollettava, mutta sillä huollolla varmistat turvalliset ajokilometrit. Näin se vaan on.Miksi ostaa Skoda tms. (auto) ? Kun samalla rahalla saa hyvän ja varmatoimisen Mersun..
Vai pelottaako se, että mitä naapuri sanoo kun sitä ajellaan Mersulla??
Lopuksi MAAILMA TARVITSEE ESIKUVIA.....MERCEDES BENZ - Mersussa_tulee
## kirjoitti:
Tiivisteliimaa kierteeseen ja sitten tämä: Jos ei homma muutoin onnistu, täytän kennoston ja ajan auton vaihtoon.
Itse aion palata ocun jälkeen takaisin aveen ;-
Mikset vaihda jo suoraan Mercedekseen. ? Jää kyseiset pikkuviat unholaan kertaheitolla.
Oletko muuten nähnyt näillä saiteilla Mersumiesten valittelevan laatuauton toimimattomuutta, - et ! Mersu on tehty jo tehtaalla valmiiksi. Toki Mersukin on huollettava, mutta sillä huollolla varmistat turvalliset ajokilometrit. Näin se vaan on.pikkuvikojen tilalle isoja vikoja, ja kalliita.
- osssss
Mitäs tollo elätät merkkiliikettä.Kysyppäs kuluttajavirastosta apua laskun kohtuullistamiseen.
- Samat kokemukset
Tuskinpa tuo on mikään merkkikohtainen ongelma. Itsekin jouduin asioimaan Vehossa toisenmerkkisen auton ilmastointiongelman kanssa. Selvisin sentään kolmella käynnillä.
Edellisen (kolmatta merkkiä olevan) auton ilmastointi päästi mehut parkkiruutuun. Pelkästään ilmastointilaitekorjauksia tekevä firma korjasi tunnissa ja kohtuukustannuksin, vaikka osaa vaihtui pienehkö muovikassillinen.- Ketjun aloittanut
Kysäisin asiaa myöskin ilmastointihuoltoja tekevältä firmalta.
Vastaus oli - " ei onnistu, ei ole yksikään onnistunut. Menee vaihtoon koko homma".
Joku tässä nyt mättää pahoin.
Olisikohan maahantuojalla asiaan jotakin sanottavaa.
Homma ei ole ainakaan kuluttajaystävällistä hommaa. Pahan rahastuksen maku.
- 11+19=?
Taas kun tekisi sitä huoltoa jo etukäteen niin ei tarvitsisi niin montaa käyntiä.
Yleisimmin ongelmat johtuvat siitä että se kylmäaina pääsee vähenemään -> enemmän kulumista tai osien murenemista ja sitä nopeammin loppukin kylmäaine pääsee pakoon. Tästä taas seuraa lisää osien rikkoutumisia.
Viisaampi voisi jo etukäteen varmistaa ettei se kylmäaine pääsisi sieltä loppumaan tai liiaksi vähenemään.- Mittatikku
Kiitos viisastelusta, opimme paljon. Kerropas vielä, mistä näemme kylmäaineen määrän.
- MielipideHoro
11 19 = ? Mikäs mielipidehoro sinä oikein olet ?
KAIKKI kylmäainetarkistukset tehdään normaalihuoltojen yhteydessä.
Yksikään lerppa*ulli ei niitä itse tee, et sinäkään eläkeläispappa. - Naurettava oot
Lopeta PELLE viisastelu. Vtu kukaan, EI KUKAAN mittaile kylmäaineen määriä.
Kyllä ne on huollon hommia. - Älä viisastele
Oletpa tosi viisas.
Me muut tyhmemmät, joilla on autossaan 30 000 km huoltoväli, käymme vain noin kerran vuodessa huollossa.
Aloittajakin oli jo vuoden sisällä kaksi kertaa merkkiliikkeessä hoitanut homman.
Taaskin tyhjä.
Kerro nyt viisaana henkilönä, mistä SINÄ tarkistat kylmäaineen tason. - 20+8=?
Älä viisastele kirjoitti:
Oletpa tosi viisas.
Me muut tyhmemmät, joilla on autossaan 30 000 km huoltoväli, käymme vain noin kerran vuodessa huollossa.
Aloittajakin oli jo vuoden sisällä kaksi kertaa merkkiliikkeessä hoitanut homman.
Taaskin tyhjä.
Kerro nyt viisaana henkilönä, mistä SINÄ tarkistat kylmäaineen tason.Kuinka yksinkertainen pitää olla että tuosta saa jotenkin väännettyä lauseen joka tarkoittaa että aineen määrä tarkistettaisiin noin kuin annat ymmärtää :)
Ilmastointilaitteen huollolla yleensä tarkoitetaan että se tyhjennetään ja uudelleen täytetään - pitääkö joka asia selittää ettei joku väärä leuka heti ymmärrä omiaan?
-06:n auto on jo nähnyt aika monta kilometriä ja vuotta, joten jos vasta nyt huoltaa ilmastointia niin 'myöhässä' on - vaurioita on jo varmasti tapahtunut.
Ja usein tuo voi vaatia useamman käynnin huollossa kunnes selviää mitkä kaikki osat ovat rikkoutuneet.
Ennakoimalla suuremmilta ongelmilta yleensä välttyy, mutta jos odottaa siihen että ongelmia tulee niin vaurioita voi olla jo syntynyt muissakin kuin osissa.
Eikö tuo ole ihan sama asia kaikissa asioissa, vai eikö auton muitakaan osia kannata huoltaa ennen kuin joku niistä hajoaa?
Ei tuo ole mitään viisastelua, vaan normaalia järjenkäyttöä.
Ja jos ei minun mielipiteeni kiinnosta niin ei kukaan niitä pakota lukemaan :) - Pohdintoja
Älä viisastele kirjoitti:
Oletpa tosi viisas.
Me muut tyhmemmät, joilla on autossaan 30 000 km huoltoväli, käymme vain noin kerran vuodessa huollossa.
Aloittajakin oli jo vuoden sisällä kaksi kertaa merkkiliikkeessä hoitanut homman.
Taaskin tyhjä.
Kerro nyt viisaana henkilönä, mistä SINÄ tarkistat kylmäaineen tason.Vastaan,vaikka en ole se joka kirjoitti tuo aiemman.
Kylmäaineen määrän voi joissakin automalleissa tarkistaa, erityisestä tarkastusikkunasta, kun laite päällä.
Lämpömittarilla mittaamalla miten kylmää ilmaa työntää ohjaamoon, ilmakanavista
saa myös tietoa. Jossain malleissa ilmastoinnin valo vilkkuu, kun kylmäainetta syytä
lisätä, eräänlainen tasoanturi ilmoittaa. - KUGOUV
Naurettava oot kirjoitti:
Lopeta PELLE viisastelu. Vtu kukaan, EI KUKAAN mittaile kylmäaineen määriä.
Kyllä ne on huollon hommia.Hopassa taas tuo melko yleinen ongelma.Joko kivi tai nasta taikka talvella jääkokkare on rikkonut lauhduttimen mikä vielä on suojaamaton Suomen olosuhteissa.480 ekee osa työt.
- ##
Mittatikku kirjoitti:
Kiitos viisastelusta, opimme paljon. Kerropas vielä, mistä näemme kylmäaineen määrän.
Et mistään oikeastaan- Huoltoyksikkö kiinni autoon, jolloin se mittaa (analysoi) aineen määrän samalla tehden vanhan aineen tyhjennyksen, kuivauksen, tiiviystarkastuksen, kylmäaineen täytön ja öljyn lisäyksen. Eli huoltoyksikkö hoitaa tämän kaiken kerralla ja homma maksoi Lahtelaisessa korjaamossa MB 220 CDI:n tehtynä 2011 tokokuussa 50€. Homma on tehtävä 3V:n välein ja silloin ilmastointi toimii moitteetta särkemättä ja vaurioittamatta ilmastointia. Desinfiointi tehtiin ilamstointiin parin viikon kuluttua ja se maksoi suodattimineen 80€. Desifiointi on tehtävä ettei homeitiöt ja hajuhaitat vaaranna matkustajien terveyttä. On jo sinällään mukavuustekijä kun järjestelmä on puhdas ja puhaltaa puhdasta "hajutonta" raitisilmaa. Kustannukset sinällään pieniä mutta takaa ilmastoinnin toimivuuden ja säästää korjauskustannuksia.
- ##
MielipideHoro kirjoitti:
11 19 = ? Mikäs mielipidehoro sinä oikein olet ?
KAIKKI kylmäainetarkistukset tehdään normaalihuoltojen yhteydessä.
Yksikään lerppa*ulli ei niitä itse tee, et sinäkään eläkeläispappa.Älähän MielipideHoro taas levitä propagandaa. Ilmastointijäjetelmän huolto ei kulu normaaliin määräaokaishuoltoon, vaan on tilattava erikseen. Syy löytyy edellä olevasta viestiketjusta.
Jätä vähä-älyinen kommentoimatta asioita josta et tiedä nitään. SULLA ON NÄKÖJÄÄN PÄTEMISEN TARVE ERITTÄIN SUURI. Kannattaa varmaan tarkistaa lääkärin kanssa sitä mielialalääkityksen annostelua hiukan suuremmaksi. - cfgx
## kirjoitti:
Älähän MielipideHoro taas levitä propagandaa. Ilmastointijäjetelmän huolto ei kulu normaaliin määräaokaishuoltoon, vaan on tilattava erikseen. Syy löytyy edellä olevasta viestiketjusta.
Jätä vähä-älyinen kommentoimatta asioita josta et tiedä nitään. SULLA ON NÄKÖJÄÄN PÄTEMISEN TARVE ERITTÄIN SUURI. Kannattaa varmaan tarkistaa lääkärin kanssa sitä mielialalääkityksen annostelua hiukan suuremmaksi.Kyllä näin se taitaa olla.Pitää pyytää lääkäriltä heroiiniresepti.Ja sitten on niin hyvä olla.
- 300 huoltoa tehnyt
Kylmäaineen määrä tarkastetaan niin että aine imetään pois ja punnitaan koneella. Aine on nestefasaasissa ainoastaan kovassa paineessa.
- Amis/lippis jäpä
Tuo on ainut tositarina . Ja jos aukoista tulee kylmää ilmää 3-6 asteista ,niin kunnossa on. Pissiä pitää myös hieman ajon jälkeen.
- AC bullshit
Tämä oli viimeinen niitti, miksi ei ole sitten sitä viimeistäkään kiinnostuksen jyvää asentaa autooni jälkikäteen ilmastointia. kun pelkkä se maksaa jo töineen 1000-1500e ja niitä rahoja ei saa ikinä takaisin myydessä edes puoliakaan.
Muutenkin hellepäiviä Suomessa ei riitä kesässä edes kuukauden päiviä ja niitäkään en aio istua autossa, niin todellinen tarve on todella vähäistä. Parhaimmillaan hyvä ja kiva, mutta kuten edellä täyttä paskaa ja mikään ei toimi ja maksaa kiltisti liikkeille, tässä tapauksessa Rinta-Jouppi kääräisi hyvät massit paskasta.
Sitten kun saa vielä tuollaisen pask%n, minkä suunnittelu ja osat aivan alle arvostelun, ollaan jatkuvassa osakierrehelvetissä eikä ikinä tule valmista ja auto menee kiertoon vahinkona muiden riesaksi. Paskasta ei tehdä tryffeleitä, vaikka yrittäjiä koko ajan on joka asiassa, oli kyse ruuasta, asumisesta, autoista, mistä vaan, aina joku yrittää lintsata ja kääriä vaan hillot.- hyvä pointti
Juuri tuota olen ihmetellyt, että jokin osa ajetaan niin paskaksi, että mikään ei toimi ja koko mekanismi kiinnityksineen menee uusiksi kuten silläkin naisella, joka vaan jatkoi ajamista vaikkei jarrupaloja ollut enää kuukausiin ja hirveä kirskunta jarruista. Oli muuten kohtalaisen hauskaa huollon kavereilla, nauroivat kahvillakin vedet silmissä tätä autoilijatampiota.
Sama itsellä, tuttava korjaaja väitti ihan pokkana, että Nissanissa ei ole edes mitään poisto- ja täyttöaukkoa laatikkoöljyille ja niitä ei muutenkaan vaihdeta, kun kuulemma on laskettu kestämään auton iän. Aivan paskaa puhui. Otin selvää asiasta joka suunnalta ja vaihtoväli on korkeintaan 100tkm. Mietitäänpä hetki ihan järjellä. Mitä luulet olevan yli 10v vanhat "öljyt" ominaisuuksiltaan kovassa rasituksessa laatikossa? Itsellä on muutenkin kolmasosa siitä kilometrilukemasta, mitä samaa vm. olevilla on ajettu, joten missä kunnossa olisi osat, jos vaihtaisi vasta kun hajoaa kaikki osat ja hela laatikko menee vaihtoon. Mutta kun oli pakko säästää kympin litkussa, ...nan nihilisti.
Naapuri poltti kytkimensä kahteen kertaan ja kolmas alkoi jo vedellä viimeisiään, niin huollosta sanottiin, että nyt on opeteltava ajamaan oikein tai näitä vaihdetaan kuukausittain jatkossakin, vaikka mitäpä se heitä haittaisi.
Tuollaisia edellä kuvattuja tapauksia oikeasti on, missä yksi osa saadaan korjattua, niin vierestä napsahtaa ja taas ensi viikolla seuraava paikka pettää jne. ja auto ei ole koskaan kunnossa. Varmaan monissa merkeissä, mutta tiedän tapauksia, jossa vannoi, ettei enää ikinä ranksalaisia paskoja kuten Citroen tai Peugeot, kivannäköisiä jotkut mallit, mutta siihen jää. Naapuriin tulee tuollainen patonki, hauska nähdä, paljonko käyttää pajalla muutamassa vuodessa katiskaansa. - hinurijätkä
Osta hyvä mies auto äläkä marmata
- Tarkistettu_joka_vuosi
Tarkistettu joka vuosi ei ongelmaa vm. 2000 Ocu Combi
- virheestä oppinut
Hakekaa Toyota niin ei tarvi jatkuvasti juosta korjaamolla! Itse erehdyin välissä ostamaan 07 passatin ,kun sen piti olla niin hieno auto. Oli jatkuvaa korjaamossa käyntiä milloin mistäkin syystä. Onneksi pääsin eroon ja nyt on 09 avensis niin homma toimii. Enään en osta ongelmia itselleni!
- 10+4=?
Juu kyllä ne Toyotankin ilmastoinnit vaan vaatii samalla tavalla huoltoa kuin muidenkin merkkien.
Vain tyhmä tojo-provoilija tässäkin kehtaa väittää ettei huoltoja tarvitsisi tehdä. Toyotaan kun näiden provo-pellejen mielestä ei tarvitse ilmeisesti tankata polttoainettakaan, öljyäkään ne eivät tarvitse, eikä varmaan käytössä kulukaan mitenkään, joten kuluvia osiakaan ei koskaan tarvitse vaihtaa,
Näinhän nämä provoilija jatkuvasti väittävät kirjoituksissaan aivan kuten sinäkin koitat antaa ymmärtää kirjoituksellasi.
Jännä vaan että kun oikeassa elämässä Toyotaa huoltaa niin joutuu siihen ihan oikeasti vaihtamaan osia, tankkaamaankin sen joutuu ja öljytkin vaihtamaan :)
Ja kyllä Toyotankin ilmastointi menee lopulta kunnolla rikki jos sitä ei viitsi huoltaa. Älä koita taas kirjoitella p*skaa kun kaikki tietävät ettei Toyota tee autoja joita ei tarvitsisi huoltaa. - freon'
10+4=? kirjoitti:
Juu kyllä ne Toyotankin ilmastoinnit vaan vaatii samalla tavalla huoltoa kuin muidenkin merkkien.
Vain tyhmä tojo-provoilija tässäkin kehtaa väittää ettei huoltoja tarvitsisi tehdä. Toyotaan kun näiden provo-pellejen mielestä ei tarvitse ilmeisesti tankata polttoainettakaan, öljyäkään ne eivät tarvitse, eikä varmaan käytössä kulukaan mitenkään, joten kuluvia osiakaan ei koskaan tarvitse vaihtaa,
Näinhän nämä provoilija jatkuvasti väittävät kirjoituksissaan aivan kuten sinäkin koitat antaa ymmärtää kirjoituksellasi.
Jännä vaan että kun oikeassa elämässä Toyotaa huoltaa niin joutuu siihen ihan oikeasti vaihtamaan osia, tankkaamaankin sen joutuu ja öljytkin vaihtamaan :)
Ja kyllä Toyotankin ilmastointi menee lopulta kunnolla rikki jos sitä ei viitsi huoltaa. Älä koita taas kirjoitella p*skaa kun kaikki tietävät ettei Toyota tee autoja joita ei tarvitsisi huoltaa.Jos kuitenkin meni tojolla 13 vuotta ennen aut.ilmastoinnin huoltoa. Edellinen omistaja oli ajanut 6 vuotta ja jättänyt kansioon paljon laskudokumenttejä huolloista, mutta niissä ei ollut mitään mainintaa ilmastointiin kajoamisesta.
Itse ajelin 7 vuotta ennen huoltoa. Miksi olisin huoltanut kun se toimi hyvin eli puhaltaa 5-7 sekunnin kuluttua käynnistyksestä kylmää ilmaa ja kovaa.
Työpaikan wageneista (10-12 kpl transporter, golf, ocu) yksikään ei kykene siihen, vaan niiden ilmastointi on kuin astmaisen lehmän henkäys.
No nyt se on huollettu 13 vuoden ajon jälkeen ja toimii edelleen loistavasti. Merkkiliikkeessä tehtynä oli hinta 90 €. - 8+6=?
freon' kirjoitti:
Jos kuitenkin meni tojolla 13 vuotta ennen aut.ilmastoinnin huoltoa. Edellinen omistaja oli ajanut 6 vuotta ja jättänyt kansioon paljon laskudokumenttejä huolloista, mutta niissä ei ollut mitään mainintaa ilmastointiin kajoamisesta.
Itse ajelin 7 vuotta ennen huoltoa. Miksi olisin huoltanut kun se toimi hyvin eli puhaltaa 5-7 sekunnin kuluttua käynnistyksestä kylmää ilmaa ja kovaa.
Työpaikan wageneista (10-12 kpl transporter, golf, ocu) yksikään ei kykene siihen, vaan niiden ilmastointi on kuin astmaisen lehmän henkäys.
No nyt se on huollettu 13 vuoden ajon jälkeen ja toimii edelleen loistavasti. Merkkiliikkeessä tehtynä oli hinta 90 €.Niin onnistuvat ajamaan ilman öljynvaihtojakin jopa satoja tuhansia useilla autoilla. Onko siinä järkeä onkin sitten toinen asia :)
"Työpaikan wageneista (10-12 kpl transporter, golf, ocu) yksikään ei kykene siihen, vaan niiden ilmastointi on kuin astmaisen lehmän henkäys."
Niin kun pitäisi huoltaakin niitä joskus. Hyvä kun todistit taas pointtini.
Mikä muuten on autosi malli ja varustelutaso kun aika harvinaisia olivat Toyotoissa nuo automaattiset ilmastoinnit viime vuosituhannella?
Tuossa kirjoittelin muuten tämän vuosituhannen autoista, mutta mitäpä tuota nyt huomioimaan :) - 5S-FE
8+6=? kirjoitti:
Niin onnistuvat ajamaan ilman öljynvaihtojakin jopa satoja tuhansia useilla autoilla. Onko siinä järkeä onkin sitten toinen asia :)
"Työpaikan wageneista (10-12 kpl transporter, golf, ocu) yksikään ei kykene siihen, vaan niiden ilmastointi on kuin astmaisen lehmän henkäys."
Niin kun pitäisi huoltaakin niitä joskus. Hyvä kun todistit taas pointtini.
Mikä muuten on autosi malli ja varustelutaso kun aika harvinaisia olivat Toyotoissa nuo automaattiset ilmastoinnit viime vuosituhannella?
Tuossa kirjoittelin muuten tämän vuosituhannen autoista, mutta mitäpä tuota nyt huomioimaan :)Auto on Camry -98 ja automaatti-ilmastointi pelittää edelleen loistavasti.
Niitä työpaikan vageneita ja etenkin niiden kylmäkoneita huollettiin 1-2 kertaa kesäkaudessa valtuutetussa korjaamossa, mutta kunnollista niistä ei koskaan tullut. Ei minulla ole mitään syytä liioitella asioita. Toyotassa vaan ilmastointi pelittää hyvin, mutta volkkareissa ei . Asialle ei näköjään voi mitään edes merkkihuolto, joten se tosiasia pitää vain hyväksyä.
Mutta onhan VW taas talvisin valtavan kylmä, etenkin transporter. Miksi valmistaja ei varusta pohjoismaihin autoja tehokkaalla lämppärillä, vaan lähettää tänne joitakin surkeita kehitysmaamalleja. Näistä mainituista toki ocu on kohtuulämmin.
- kun ei huolla...
... ajallaan saa siitä maksaa enemmän.....
kannattais lukee sieltä ohjekirjasta miten sitä ilmastointia käytetään ja huolletaan.
ei siitä koskaan enää tule toimivaa peliä koska ollut tyhjänä vuoden eli kaikki tiivisteet on kuivunut piloille... yhden kun korjaa niin seuraava alkaa vuotaa.
huolto 2 vuoden välein, kylmäaine haihtuu vähitellen vaikkei systeemissä varsinaista vuotoa olekaan.
ilmastointia pitää myös käyttää että se toimii..... siinä kylmäaineen seassa on myös öljyä joka voitelee paikat ja pitää myös tiivisteet kunnossa, sekä myös väriä joka näkyy uv-valossa, jonka avulla voidaan paikantaa vuodot. talvella auto lämpimään parkkihalliin että saa sen ilmastoinnin kompuran oikeesti pyörähtämään. väh. kerran kuussa ainakin 5min. siellä järjestelmässä on semmonen lämpöanturi ettei kompura lähde käyntiin jos ulkolämpötila alle 4. vaikka siinä napissa valo palaakin ei se vielä kerro toimivuudesta mitään.
ei se auton merkin vaihto auta siihen ettei osaa vehkeitä käyttää...
kyllä se sun tojotas hajoo ihan samalla tavalla....
tyhmyydestä saa maksaa.
ps. ei mun mielestä 90e imastoinnin huollosta 2 vuoden välein ole paljoa, varsinkaan kun tietää miten kallista on korjata huollon puutteesta johtuvia vikoja. - Onneksi.
Suomen kesä on niin lyhyt,etten tarvitse ilmastointilaitetta autossani. Olen pärjännyt ilman ilmastointia jo 25 vuotta ja uskoisin että pärjään ilman sitä vielä vuosikausia.
- Yualle
Ocu -ihmiset ei pärjää ilman ilmastointia. Kesäkuumalla alkaa sisutukset haista paskalta, on pakko viilentää.
- tietokoneen hankit
Miksi käytät tietokonetta, pärjäsithän ennen sitä ilman. Mites on, joko teillä on oikea jääkaappi vai säilytätkö talvella sahattuja jääkimpaleita komerossa.
- kokeeemustaon
Oma kokemus:
2,5 v vanha auto ja 5 v tehdastakuu.
Ilmastointi lakkasi toimimasta tänä kesänä. Tyttären auto, aj 54000km.
Soitin merkkihuoltoon, juu täytyy lisätä ainetta 99e mutta aika löytyy 3 viikon kul.
Menin yleispaikkaan joka kytki tunniksi laitteeseen auton ja homma selvä, toimii taas. 89e.
Onko muuten kokemuksia niistä ''markettimiesten'' laitteista?
Joku sanoi että niillä pitäisi olla luvat työhön siis joku panelaitteen tms lupa.
( Kuten ilmalämpöpumpp. asentajilla), onkohan?
Mutta summasummarum auton ilmastointia pitää huoltaa eikä se kuulu takuuseen.
Oma premium kohta 6 v vanha eikä ole tarvinnut laitetta huoltaa, toimii aina vain!
Vaimon peruskinneri, European 7 v vanha ja aina toimii vain.
Skodahan on hyvä auto meillä oli Octavia vuonna 1962 ja meinasin ostaa uuden viime kesänä, oli vain liian pitkä toimitusaika! - ei iha peruskinneri
1962 ei taidettu Skodan Octavia ihan vielä tehdä, tuskin edes ajateltiin sillä silmällä 2010-luvun autoilua ylipäätään, kun oltiin aika pihalla kaikesta ja Venäjän alaisena aiheutti aika hyvää kestoketutusta, niin ei siinä paljon jaksanut autoja miettiä muutenkaan.
Octavia on muuten ihan parhaimpia autoja hinta- ja kokoluokassaan. Ei luxusta, mut mihin tarvisikaan, kun toimii just kuten pitää.- Rocktavia
Octavian ensimmäinen malli valmistettiin vuonna 1959. Joo ei ollu turboa eikä ilmastointia...
- älä osta euroa
mun 13v vanhas jenkis pelaa vieläki ilmastointi eikä oo koskaan täytetty tai huollettu vieläkin puhaltaa jääkylmää ilmaa tarvittaessa:)
- ihan jees nekin
Octavialla onkin noin pitkä historia. Joo, siinä jenkit taitaa olla edelläkävijöitä, että siellä on ollut autoissa ainakin isommissa ja kalliimmissa ilmastointia, ajotietokonetta eli kai nimellä cruise sielläpäin ja vakionopeussäädin ovat olleet käytössä vuosikymmeniä.
Sen sijaan toivomisen varaa jättää peltien kestävyys, posketon kulutus suhteessa saavutettuun tehoon, varsinkin aikaisempina vuosikymmeninä täysin mielivaltainen kohtelu jenkkiautoja tuotaessa, milloin piti repiä takapenkki irti ja laittaa tilalle pystylauta selkänojaksi, että van saatiin luokiteltua paketiauton verotukseen jne. Myöskin käynnistykset ja ylipäätään talviajo-ominaisuudet eivät tosiaankaan päätä huimaa, kun pitäisi -25 repiä Chrysler tai Dodge tai mikä tahansa jenkki, kun niissä akut ja starttimoottorit ovat tarpeeseen nähden täysin alimittaisia ja luotettavuudessaan poliitikon tasoa ja toisekseen ei niitä ole ajateltukaan mihinkään Alaskaan tai Suomen Lappiin, ei edes Helsingin talveen -20 ja puoli metriä lunta ja loskapaskaa vuoronperään.
- JalleKalle
PSA:n (Peugeot/Citroen) ilmastointilaite päästä eli toimii myös Suomen oloissa. VW Groupin tuotteisiin en itse enää koske (yksi oli minulle jo liikaa ja samoin tuttavilleni, pajalla viihtyivät usein) koska liian kalliiksi tulee huollot koska autot eivät ole tehty korjattaviksi vaan aina on vaihdettava isoja osia, näin ei ole PSA:n tuotteissa ja siksi tulee käytännössä paaaaaljon halvemmaksi mutta eihän tätä kuskaan usko kun Huulilasit ja TM:ät huutaa hoosiannaa kun VW Groupin tuotteista on kyse olivat ne sitten paskoja tai läpimätiä. Suosittelen että jokainen hankkisi omakohtaisi kokemuksia eikä menisi valtavirran (älyttömyyden) mukana!
- 18+10=?
Eli siis PSA laitteesi on jo hajonnut useampaan otteeseen kun kerran sinulla on kokemusta sen osien korjaamisesta?
Sekö oli tuo kirjoituksesi pointti? Jäi nimittäin hieman epäselväksi mitä koitat sanoa, mutta jos tuo oli se mitä normaalilla ajatusmaailmalla varustettu ihminen tuosta ymmärtää, niin miksi ihmeessä valitat Volsun korjaamisen kalliutta ja samaan hengenvetoon myönnät että PSA tuotteita olet joutunut korjaamaan paljon.
Paljonhan tarvitset siitä kokemusta jotta voit vertailla hintoja noin kuin väität.
Huomaatko nyt väitteidesi tyhmyyden taas?
Ei siinä PSA tuotteita voisi harkitakin, mutta kun ei siellä ole yhtään sen kokoista autoa että viitsisi kovin pitkään takapenkillä istua. Polvet on suussa kaikissa 508/5008 malleissa ja hyötyautojen henkilömalleissa taas on hinta pomppaa varusteltuna ihan samoihin paremmin varusteltujen ja paremmilla ajo-ominaisuuksilla varustettujen merkkien/mallien kanssa, joten ei oikein iske nekään.
Enää ei siis puutu kuin auto joka sopisi meille :)- Avensis
Kun olette seikkailleet korjaamoilla näiden puolivalmisteiden kanssa niin päädytte Toyotaan.Nämä toimii ihan oikeasti.
- NäinMeillä
Avensis kirjoitti:
Kun olette seikkailleet korjaamoilla näiden puolivalmisteiden kanssa niin päädytte Toyotaan.Nämä toimii ihan oikeasti.
"Kun olette seikkailleet korjaamoilla näiden puolivalmisteiden kanssa niin päädytte Toyotaan.Nämä toimii ihan oikeasti."
No toimii siinä missä muutakin. Itsellä ollut yksi Corolla (2006, uutena ostettu) ja siinä kolmen vuoden aikana ehti olla yksi mystinen sähkövika ja yksi ilmastoinnin vika. Ei siis mitään mahdotonta mutta ihan samaa vikatasoa kuin muissakin autoissani. En siis ylistäisi Toyotaan mitenkään viattomaksi enkä toisaalta mene haukkumaan monia "vikapesiksi" leimattuja kun ne ovat itsellä kestäneet ihan samalla tavalla kuin Toyo, esim. yksi Peugeot.
- 350
Skoda Yeti 7 /v 2011/., ostettu uudena autona Laakkonen Oy Porvoo, alustavasti ilmastointi
ongelmia, kolme krtaa korjattu. Edeleen ei toimi. Erittäin huono ilmastointi systemi.
En suositele Skoda Yti atoa. Ei kannata huoltaa skootaa kalliilla. Arvo senkus tippuu kokoajan eikä ihmiset enään luota koko merkkiin. Mitäs jorma tähän?
- KQLMEKAKARAAJARAKKIorg
Niinhän se käyttöautoissa putoaa.
KQLMEKAKARAAJARAKKIorg kirjoitti:
Niinhän se käyttöautoissa putoaa.
Skoota ei käyttöä kestä eli käyttöauto se ei ole.
- ympäristöministeriö
Skodissa tuntuu kylmäaineita katoavan kokoajan johonkin, saa olla melkein joka vuosi täyttämässä. Aika ikävä juttu koska aineet ovat myrkyllisiä ja johonkin ne sieltä poistuvat kun eivät sisälläkään kysyy
- KQLMEKAKARAAJARAKKIorg
Kaikissa kylmäkoneissa kylmäaineet katoavat ajan myötä, myös škodasta.
Koneet tykkää et niitä käytetään, suomen ilmastossa talviaika teettää omat ongelmansa, škodan komressori ei mene päälle kun lämpötila on alle 5 - aina.toimii
Ei noissa vanhoissa itäplokin merkeiillä ole tarkoituskaan että kaikki toimisi kovinkaan kauaa. Riittää että saa pitkällä startilla käymään ja perustarpeet, kuten paikasta toiseen siirtyminen on mahdollista. Ei se ilmastointi yleensäkään ole edes tarkoitettu noihin vanhoihin ivy-autoihin. Ei trabantissa ja warressakaan ollut laisinkaan näitä länsimaisia kapitalismin hapatuksia. Tuolta vanhoista itäplokin maista tulevat jääkaapitkin ovat halvimpia lajissaan, mutta eivät nekään juuri kolmea vuotta kauempaa pysy kylmänä. Kyllä se vaan on niin että laatu se ratkaisee kylmätekniikassakin. Ei omissa autoissani ole ollut kymmenvuotiainakaan mitään ilmastointiongelmaa vaikka ei niihin mitään huoltoa ole tehty eikä kylmäaineita lisäilty, Tosin en onneksi ole Skodaa joutunut omistamaan. Olenko ollut onnekas ja osannut valita oikeita merkkejä?
Toyota on ollut yksi niistä jo viitisen vuotta ilman mitään ongelmaa ja ilman ilmastointihuoltoa. Kylmää puhaltaa kuin pohjoisnavalta konsanaan ja kuumaa jos niin haluaa, mutta sen tekniikka onkin Japanista kotoisin jota tosin Eurostoliitossa yritetään huonontaa.- DaciaSiltiParas
Hienoa, kun sun Tojota kumoaa tekniikan lait. 100% umpinainen systeemi?
Tojota= ei koskaan vikoja = ei koskaan vuotoja - Tutkitusti.näin
DaciaSiltiParas kirjoitti:
Hienoa, kun sun Tojota kumoaa tekniikan lait. 100% umpinainen systeemi?
Tojota= ei koskaan vikoja = ei koskaan vuotoja"Ei koskaa vikoja,ei koskaan vuotoja" juuri näin. Mielenrauhaa!
- VenäjäONpaska
Isse ilmastoin isseni issesseni.
- Järkevä.palstalainen
Mitä kuvastaa se, että trolli jatkuvasti kaivelee ylös näitä jo aikaa sitten laitettuja kirjoituksia?
Ei, kysymys ei ole siitä (kuten "kriitikko" itse väittää) että trolli millään tavalla auttaisi skodisteja vioista kertomalla.
Kysymys on ihan puhtaaasti siitä, että narsistinen trollausvietti ajaa tämän kyykmannin broidin veljen yhä uudestaan kirjoittelemaan provoviestejä, koska hän haluaa kerätä huomiota ja saada vastakaikua omille narsistisille tarpeilleen.
Sisältö näissä viesteissä on ihan täyttä höpön pöpöä, jolla ei ole mitään yhteyttä todellisuuteen eikä autojen tekniikkaan. Mutta trolli on oppinut sen, että mitä tyhmempi kirjoitus, sitä varmemmin siihen tulee vastakirjoituksia, ja mitä enemmän viestejä, sitä tanakammin se hivelee trollin narsistista luonnetta.
Säälin trolleja, joilla ei ole muuta elämää kuin hengata täällä. Toki voisimme auttaa näitä syrjäytyneitä neuvomalla heille miten otta yhteyttä mielenterveyspalveluihin sekä lääkäreihin ja psykologeihin. Hyvä lääkitys auttaa selviämään paremmin elämässä, vaikka eihän noista reppanoista koskaan mihinkään työelämään ole, vaikka lääkityskin saataisiin kohdalleen.- DaciaElleiTojota
Skoda-kriitikon on turha antaa mitään korjausneuvoja, koska ainoa korjausneuvo on paalaus. Sulatto kutsuu omiaan ja Dacia laitetaan tilaukseen.
- naispappi
Skoda-kriitikko ei neuvo, vaan vittuilee. Joskus se väittää neuvovansa jullia, mutta aina se menee lopuksi vittuilun puolelle. Kaiken tämän takana on tietysti kateus. Se on niin läpinäkyvää ja käsinkosketeltavaa tällä palstalla, että huh huh mitä kaikkea se saakaan aikaan noissa luojan hylkäämissä irvokkaissa ihmisrölleissä.
- itäeuroopan.savustus
naispappi kirjoitti:
Skoda-kriitikko ei neuvo, vaan vittuilee. Joskus se väittää neuvovansa jullia, mutta aina se menee lopuksi vittuilun puolelle. Kaiken tämän takana on tietysti kateus. Se on niin läpinäkyvää ja käsinkosketeltavaa tällä palstalla, että huh huh mitä kaikkea se saakaan aikaan noissa luojan hylkäämissä irvokkaissa ihmisrölleissä.
Saahan sitä skodisti toivoa että joku alkaisi peräti kadehtimaan Skodaa. En kyllä ymmärrä,miksi?? Ennemminkin noille itäeuroopan ihmeille on naureskeltu ja pilkattu ihan julkisesti. Kadehtiko kukaan Ladaa,Warrea tai Trabanttia? En muista että sellaista olisi tapahtunut. Skodahan on jäänne varsovanliiton ajoilta muistuttamassa meitä Stalinin, neuvostoliiton saavutuksista, jota Hitlerin perintö on hiema modifioinut.
- Anonyymi
Minulla skoda 2019 mallinen ja ilmastointi jo rikki , arvioitu korjaus n2000euroa.ajettu 90000 ja huollot suoritettu, oli nimittäin viimeinen skoda, auto kuntoon ja vaihtoon.
- Anonyymi
Saahan sitä kerota missä olet saanut noin hyvä huoltopalvelua.
Oliko Walt Streetin toimipiste?
- Anonyymi
Talon seinässä laadukas ilmastointilaite kestää noin 15 vuotta, sitten se on lopuun käytetty, huolsi tai ei.
Auton ilmastointikone on melkoisen paljon haastavammissa oloissa kuin tärisemättömän talon seinässä oleva laite. Ja sitten joku luulee, että auton ilmastointilaite olisi jopa pitkäikäisempi kuin normaalit ilmastointikoneet.
Loppuun kulunut tiiviste tai tärinästä vaurioituvat putkistot, tai maantiesuolan syövyttämä lämmönvaihdin...Ei siinä juuri auta onko auton merkki Skoda vai Mercedes. Toki jotain eroa voi olla, mutta yllättävän halpoja komponentteja käyttävät arvostetutkin automerkit, silloin kun laitteet eivät näy päällepäin. - Anonyymi
Mutta- tarvitaanko nyt sitä ilmastointia? Ei sitä esim meidän huussissa ole, kiitos! Tero
- Anonyymi
Skooda ochtaavia kotteron omistajan kannattaa pistää jäitä hattuun helteillä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 753607
- 622694
- 812647
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.582418Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?
Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1922363Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2622205- 451943
- 441769
Mä en jaksa suojella sua enää
Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t151501EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!
"Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p1491418