On mahdollista olla sekä kaunis että viisas

OnTieTotuusJaElämä

Kuten tästäkin videosta voi huomata.

http://www.youtube.com/watch?v=UkBmhM0R2A0

Ihmeellistä, että kauneuskilpailun osanottajat osaavat vastata viisaammin kuin meidän päättäjämme. Miksi ihmeessä ei lapsille kerrottaisi molempia teorioita?

17

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pekka-.

      Koulussa ei ole tarkoitus kertoa satuja tosiasioina.

      Miksi koulussa ei saman tien kerrottaisi kaikkia muitakin taruja ja uskomuksia, ja annettaisi lasten itse päättää mitä uskoa?
      Siksi että koulun on takroitus antaa tietoa ja valmiuksia pärjätä elämässä.

    • Ainutar

      Vermont kohdassa 13:00 ja California 1:50 pelastivat jonkin verran tilannetta, mutta sydän itkee kun tuollaista katsoo.

      No kai tuossa nuoret tytöt yrittävät vain olla missikisatyyliin loukkaamatta ketään, mutta kauheaa silti.

    • DeesHes

      Niinpä ja kuten kommenteissa todetaan on myös muita aiheita joissa kaikki mielipiteet pitäisi opettaa.

      "I believe the "flat earth theory" and the "world is a turtle shell theory" should be taught alongside the "round world theory" so that children can see all sides of the story. Then they can choose for them selves which philosphy suits them best.

      After all we cant let facts get in the way of personal feelings and beliefs. We must be culturally sensitive no matter what."

    • Totuus Jumalassa!

      Olen samaa mieltä heidän kanssa.
      Suomessakin pitäisi opettaa muita
      uskomusjärjestelmiä kuin EVILUUTIO!

      Näin lapset saisivat vapaasti valita
      uskoakko IHMISARVOA HALVENTAMAAN
      ATEISTI HARHAAN vaiko ELÄMÄN
      SUUREEN IHMEESEEN: LUOMISEEN!

      Nyt lapsemme joutuvat pahuudelle
      alttiiksi kun KOULUSSA VALEHDELAAN
      ELÄMÄN ALUSTA. ESTÄKÄÄ HEITÄ
      KASVAMASTA KYYNISIKSI IHMISHIRVIÖIKSI
      JA ANTAKAA HEILLE MAHDOLLISUUS
      TULLA ARMOON JUMALASSA!

      • Heh !

        >

        Tieteellisiä teorioita ja tieteellisiä faktoja ei pidetä (uskonnollisina) uskomuksina, joten evoluutio (ja evoluutioteoria) eivät siis ole uskomusjärjestelmä.

        Todellakin: evoluutio on tieteellisesti hyväksytty tieteellinen fakta. Väitätkö siis, että tiede on väärässä ?

        >

        Heillehän vaan kerrotaan, mitä luonnosta havaitaan. Havaitsemattomiin tonttu-ukkoihin/keijuihin/jumaliin/ufomiehiin/kummituksiin siellä ei kehoteta uskomaan (kuin ehkä tunnustuksellisella uskontotunnilla).


      • Huh hah hei.

      • Jumala on Suuri!
        Heh ! kirjoitti:

        >

        Tieteellisiä teorioita ja tieteellisiä faktoja ei pidetä (uskonnollisina) uskomuksina, joten evoluutio (ja evoluutioteoria) eivät siis ole uskomusjärjestelmä.

        Todellakin: evoluutio on tieteellisesti hyväksytty tieteellinen fakta. Väitätkö siis, että tiede on väärässä ?

        >

        Heillehän vaan kerrotaan, mitä luonnosta havaitaan. Havaitsemattomiin tonttu-ukkoihin/keijuihin/jumaliin/ufomiehiin/kummituksiin siellä ei kehoteta uskomaan (kuin ehkä tunnustuksellisella uskontotunnilla).

        "Tieteellisiä teorioita ja tieteellisiä faktoja ei pidetä (uskonnollisina) uskomuksina, joten evoluutio (ja evoluutioteoria) eivät siis ole uskomusjärjestelmä"
        Juuri noilla perusteilla se juuri ON
        UÅSKOMUSJÄRJESTELMÄ! Vai
        voitko näyttää minulle yhdenkin
        välimuodon esimerkiksi ankan
        ja majavan välillä? VAI MITEN
        SELITÄT VESINOKKAELÄIMET?

        "Todellakin: evoluutio on tieteellisesti hyväksytty tieteellinen fakta. Väitätkö siis, että tiede on väärässä ?"
        Selitäppäs se miten se HARHA on useasti
        tälläkin palstalla kumottu? Vai EIkö EVOKKI
        KYKENE NEILEMÄÄN TOPTUTTA?

        Evoluutio on uskomus siitä että tyhjästä
        alkoi muka kehtittämään ties mitä ökkömönkiäisiä
        ja sitten hups vaan olikin ihmine.

        Ei näin.

        KYLLÄ SEN LAPSIKIN YMMÄRTÄÄ ETTÄ
        TUOLLAISTA SOOSSIA EI VOI NÄHDÄ
        KUIN UNISSAAN TA IHUUMIESSA!

        "Heillehän vaan kerrotaan, mitä luonnosta havaitaan."
        AIVAN! Näin pitäisi tehdä mutta JÄÄ
        ATEISTIHARHOJEN VARJOON kyunm
        pelät'ään että SETA SUUTTUU jos
        TOUTUUTTA OPETAAN !

        Mutta hei... Minäpä menen nyt tuonne
        sateeseen ja sotken purkkiin hieman
        sokeria tuhkaa ynnä muita EVELUUTION
        AINEITA niin katsotaan jos siitä
        kehittyise bvaikka dinosseurus...

        TEIDÄN MUKAANHAN TÄLLAISTA
        PITÄISI TAPAHTUIA SILLÄ SATTUMA
        TAKAA TUOMMOISET MUUTOKSET:


      • Jotain rotia
        Jumala on Suuri! kirjoitti:

        "Tieteellisiä teorioita ja tieteellisiä faktoja ei pidetä (uskonnollisina) uskomuksina, joten evoluutio (ja evoluutioteoria) eivät siis ole uskomusjärjestelmä"
        Juuri noilla perusteilla se juuri ON
        UÅSKOMUSJÄRJESTELMÄ! Vai
        voitko näyttää minulle yhdenkin
        välimuodon esimerkiksi ankan
        ja majavan välillä? VAI MITEN
        SELITÄT VESINOKKAELÄIMET?

        "Todellakin: evoluutio on tieteellisesti hyväksytty tieteellinen fakta. Väitätkö siis, että tiede on väärässä ?"
        Selitäppäs se miten se HARHA on useasti
        tälläkin palstalla kumottu? Vai EIkö EVOKKI
        KYKENE NEILEMÄÄN TOPTUTTA?

        Evoluutio on uskomus siitä että tyhjästä
        alkoi muka kehtittämään ties mitä ökkömönkiäisiä
        ja sitten hups vaan olikin ihmine.

        Ei näin.

        KYLLÄ SEN LAPSIKIN YMMÄRTÄÄ ETTÄ
        TUOLLAISTA SOOSSIA EI VOI NÄHDÄ
        KUIN UNISSAAN TA IHUUMIESSA!

        "Heillehän vaan kerrotaan, mitä luonnosta havaitaan."
        AIVAN! Näin pitäisi tehdä mutta JÄÄ
        ATEISTIHARHOJEN VARJOON kyunm
        pelät'ään että SETA SUUTTUU jos
        TOUTUUTTA OPETAAN !

        Mutta hei... Minäpä menen nyt tuonne
        sateeseen ja sotken purkkiin hieman
        sokeria tuhkaa ynnä muita EVELUUTION
        AINEITA niin katsotaan jos siitä
        kehittyise bvaikka dinosseurus...

        TEIDÄN MUKAANHAN TÄLLAISTA
        PITÄISI TAPAHTUIA SILLÄ SATTUMA
        TAKAA TUOMMOISET MUUTOKSET:

        Oletko aina ollut tyhmä vai pitikö sinun harjoitella? Muuta et näytä paljon osaavan kuin väsätä olkiukkoja.


      • Jumala on Suuri! kirjoitti:

        "Tieteellisiä teorioita ja tieteellisiä faktoja ei pidetä (uskonnollisina) uskomuksina, joten evoluutio (ja evoluutioteoria) eivät siis ole uskomusjärjestelmä"
        Juuri noilla perusteilla se juuri ON
        UÅSKOMUSJÄRJESTELMÄ! Vai
        voitko näyttää minulle yhdenkin
        välimuodon esimerkiksi ankan
        ja majavan välillä? VAI MITEN
        SELITÄT VESINOKKAELÄIMET?

        "Todellakin: evoluutio on tieteellisesti hyväksytty tieteellinen fakta. Väitätkö siis, että tiede on väärässä ?"
        Selitäppäs se miten se HARHA on useasti
        tälläkin palstalla kumottu? Vai EIkö EVOKKI
        KYKENE NEILEMÄÄN TOPTUTTA?

        Evoluutio on uskomus siitä että tyhjästä
        alkoi muka kehtittämään ties mitä ökkömönkiäisiä
        ja sitten hups vaan olikin ihmine.

        Ei näin.

        KYLLÄ SEN LAPSIKIN YMMÄRTÄÄ ETTÄ
        TUOLLAISTA SOOSSIA EI VOI NÄHDÄ
        KUIN UNISSAAN TA IHUUMIESSA!

        "Heillehän vaan kerrotaan, mitä luonnosta havaitaan."
        AIVAN! Näin pitäisi tehdä mutta JÄÄ
        ATEISTIHARHOJEN VARJOON kyunm
        pelät'ään että SETA SUUTTUU jos
        TOUTUUTTA OPETAAN !

        Mutta hei... Minäpä menen nyt tuonne
        sateeseen ja sotken purkkiin hieman
        sokeria tuhkaa ynnä muita EVELUUTION
        AINEITA niin katsotaan jos siitä
        kehittyise bvaikka dinosseurus...

        TEIDÄN MUKAANHAN TÄLLAISTA
        PITÄISI TAPAHTUIA SILLÄ SATTUMA
        TAKAA TUOMMOISET MUUTOKSET:

        Teet samankaltaisen virheen kuin a/jb/viksumpi: se, että sinä et tiedä miten vesinokkaeläin on voinut syntyä, ei merkitse sitä ettei kukaan mukaan tietäisi miten se on syntynyt. (a/jb/etc, väittäessään ettei evoluutiota ole koskaan missään havainnut, ilmaisee vain sen ettei hän ole sitä itse havainnut. Edes navetassaan, jossa vasikat päreen valossa kaiketi syntyvät emänsä klooneina.)

        Mitä muuten on 'eviluutio' josta ylen taajaan puhut, vieläpä kernaasti versaalilla?


      • Jumala on Suuri
        naapurin.kissa kirjoitti:

        Teet samankaltaisen virheen kuin a/jb/viksumpi: se, että sinä et tiedä miten vesinokkaeläin on voinut syntyä, ei merkitse sitä ettei kukaan mukaan tietäisi miten se on syntynyt. (a/jb/etc, väittäessään ettei evoluutiota ole koskaan missään havainnut, ilmaisee vain sen ettei hän ole sitä itse havainnut. Edes navetassaan, jossa vasikat päreen valossa kaiketi syntyvät emänsä klooneina.)

        Mitä muuten on 'eviluutio' josta ylen taajaan puhut, vieläpä kernaasti versaalilla?

        "Mitä muuten on 'eviluutio' josta ylen taajaan puhut, vieläpä kernaasti versaalilla?"
        Hämärää... EVOKKI EI ITSEKKÄÄN TIEDÄ MISTÄ
        PUHUU??? Voi kuinka jännää kun ensin puolustaa
        uskomuksiaan ja sitten väittääkin ettei tiedä mistä
        puhuu... FIKSUA.


      • 34
        Jumala on Suuri kirjoitti:

        "Mitä muuten on 'eviluutio' josta ylen taajaan puhut, vieläpä kernaasti versaalilla?"
        Hämärää... EVOKKI EI ITSEKKÄÄN TIEDÄ MISTÄ
        PUHUU??? Voi kuinka jännää kun ensin puolustaa
        uskomuksiaan ja sitten väittääkin ettei tiedä mistä
        puhuu... FIKSUA.

        Sinä se useita kertoja olet maininnut sanan 'eviluutio'. Naapurin kissa kysyi sinulta mitä se tarkoittaa. Onko tämä sinulle jotenkin liian vaikeaa?


      • Jumala on Suuri!
        34 kirjoitti:

        Sinä se useita kertoja olet maininnut sanan 'eviluutio'. Naapurin kissa kysyi sinulta mitä se tarkoittaa. Onko tämä sinulle jotenkin liian vaikeaa?

        Edelleen väität ettet tiedä mitä on EVOLUUTIO vaikka noin KIIHKEÄSTI
        SIIHEN USKOT JA HARHOJASI PUOLUSTAT?


      • Jumala on Suuri! kirjoitti:

        Edelleen väität ettet tiedä mitä on EVOLUUTIO vaikka noin KIIHKEÄSTI
        SIIHEN USKOT JA HARHOJASI PUOLUSTAT?

        Minä tiedän mikä on evoluutio ja uskoakseni myös 34 tietää. Minä sen sijaan kysyin sinulta mikä on eviluutio / EVILUUTIO, jonka olet useita kertoja maininnut. Teillä kreationisteilla kun on tapana keksiä termejä joiden sisällön tiedätte vain itse (tjs tse).

        Jos jumala on luonut sinut omaksi kuvakseen, eipä ole kaksinen jumala ollut.

        Kertoisitko jonkin harhan jota puolustan? Olisi kiintoisaa kuulla taatusti ammattitaidoton arvio harhaisuudestani.


      • poikjuhg

    • Jotain rotia

      Aika pelottavaa mitä voidaan saada aikaan pitkään jatketulla systemaattisella aivopesulla. Jenkeissä todellakin suuri osa ihmisistä uskoo tosissaan kaiken maailman satuja koska sukupolvesta toiseen niitä täytenä totena kerrotaan.

    • KvasiKide

      Life has a meaning. Yes!

    • Kumpi on uskottavampi tieteellisenä auktoriteettina: amerikkalainen missikisojen osanottaja vai suomalainen luokanopettaja?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe