Synnytys on lähestymässä... Pelottavaa!!! No eiköhän siitä selviä.
Aloin miettimään tuota jälkivuotoa ja siteitä. En ole oikeastaan koskaan käyttänyt siteitä kuukautissuojina ja nyt mietinkin, mitkä siteet olisi parhaita? Olen kyllä lukenut, että kannattaa ostaa mahdollisimman isoja siteitä. Tarkoittanee yösiteitä? Onko jollain suosituksia jostain tietystä? Tyhmä kysymys, myönnetään, mutta toivottavasti vastaukset ovatt fiksumpia :)
Siteet jälkivuotoon
10
5793
Vastaukset
- 7f8gyhon
Itse käytin tenan tuotteita. Mahtoivat olla virtsan karkailuun, mutta minulle alussa hyviä. Vuoto kyllä väheni äkkiä ja siirryin yösiteisiin. Yösitteitten kautta tavallisiin ja sitten pikkuhousun suojiin. Merkillä ja mallilla tokkopa on niin väliä ellei ole niin herkkäihoinen, että jotkut ärsyttää.
Eli ihan sen mukaan etenet, paljonko vuodat.
Ps. Hyvä vinkki; opeta miehesi ostamaan sinulle siteitä (jos ei osaa) -vauvaa imettäessäsi et aina pääse tarvittaessa kauppaan ja siinä hormonimyrskyssä voi tulla ihan turhaa sanaharkkaa jostakin hemmetin siteistä... siis ihan oikeasti!
Onnea synnytykseen ja tulevaan vauva-arkeen. Alku voi olla raskasta, mutta kyllä se palkitsee myöhemmin -Mikään asia ei voi olla niin rakas, kuin omat lapset. - .........
Minulle ainakin riitti ihan normaalit siteet sitten kun sairaalasta kotiin pääsi (1,5 vuorokauden kuluttua synnytyksestä). Eli ei sitä välttämättä niin kauheasti vuoda, että kannattaisi mitään valtavia siteitä hankkia. Ihan perusmallit, joissa imukyky on suuri ja siivelliset ilman muuta kannattaa olla. Mutta niissä imukykyisimmissä taitaa olla siivet aina joka tapauksessa.
Vauvan kanssa voi käydä kaupassakin ja vauva ei jokainen minuutti maitoa tarvitse, joten voi hänet jättää ihan hyvin tunniksi isälle kotiin, jos kauppaan tai jonnekin tulee asiaa. - isoja ja paljon
Mahdollisimman suuria, isoja yösiteitä - ja niitäkin välillä kaksi kerrallaan... Alkuun vuoto voi olla aika hurjaa, sairaalasta saa tod näk muutaman vaippamallisen siteen mukaansa, mutta sitten imukyvyllä on kysyntää.
Pikkuhiljaa vuoto hiipuu, saattaa alkaa uudestaan, mutta loppuun ennen pitkää. Osta siis useampi paketti heti kerralla! - Itse pärjäsin..
kotiin palattuani (3vrk synnytyksestä) ihan normaali siteillä. En myöskään ollut ennen synnytystä siteitä käyttänyt, joten ostin ihan vain jotain tavallisia siivekkeellisiä siteitä ja niillä pärjäsin. Lopussa riitti pikkuhousunsuojat.
- Tammimamma78
Itse ajattelin ennen esikoista, että niitä sairaalan isoja "vaippoja" en ainakaan käytä, vaan otan omat pikku-Libresset mukaan. No yllättäin mieli muuttui heti synnytyksen jälkeen, kun vuotoa oli valtavasti. Niitä sairaalan siteitäkin laitoin aina kaksi kerrallaan ja silti sai olla yhtenään vaihtamassa. Kotona koetin sitten pärjätä yösiteillä, joita vaihdoin tosi usein. Ekan lapsen jälkeen jälkivuotoni kesti 9 viikkoa ja oli koko ajan todella runsasta. Kakkosen jälkeen jälkivuoto kesti myös liki 9 viikkoa ja oli myös suurimmaksi osaksi hyvin runsasta. Välillä oli tosin päiviä, ettei muutamaan tuntiin vuotanut mitään, mutta sitten hulahti taas ihan kunnolla. Pikkuhousunsuojilla en olisi pärjännyt millään.
Nyt tämän kolmannen kohdalla toivon sormet ja varpaat ristissä, ettei jälkivuotoni olisi niin pitkä ja runsas kuin aiemmilla kerroilla, mutta luultavasti aivan samoin käy nytkin.
Joten ainakin alkuun kannattaa varata mahdollisimman isoja ja imukykyisiä siteitä ja katsoa sitten, rupeaako vuoto vähenemään, jolloin pärjää pienemmillä siteillä. - OnnellinenÄippä
Minä oon runsaissa kuukautisissani, ja myöskin aina jälkivuodon takia tykänny näistä Alwaysin yösuojista, missä on muistaakseni 3-5 tippaa siinä pussin kyljessä. ja violetti väriltään...jotain ultra plus merkkisiä ne on.
Oikeasti kaikista luotettavampia mitä mie oon ikinä kokeillu.
Libresset mua itteä hiostaa, ja ne tuntuu jotenki muovimaisille, muut taas jotenki "halppis" tavaralta ja mulla muut ei ainakaa pidä.
mut nuo on kyl parhaita!pituutta riittää niissä tosi hienosti!ei tarvi pelätä ylivuotoja eikä myöskään paikallaan pysymistä ku niissä on siivekkeet! :)kannattaa kokeilla näitä! - rautainen mimmi
Se on niin yksilöllistä, että kuinka runsaasti/ pitkään vuotoa on. Mulla oli reilumpaa vuotoa ainoastaan sairaalassa (2vrk). Kotona pärjäsin ihan tavallisilla siteillä ja viikon kuluttua synnytyksestä käytin enää pikkuhousunsuojia. Ja vuoto loppui kokonaan alle 2 viikkoa synnytyksetä. Eli ei kaikki vuoda litratolkulla. mulla olikin muuten hb jälkitarkastuksessa 149 :)
- mlmlmkl
Näin on. Olin myös varautunut esikoisen kohdalla hirmuiseen jälkivuotoon, mutta sairaalasta kotiutuessa pärjäsin jo tavallisilla siteillä. Jäi paksut yösiteet kokonaan käyttämättä kun olin niitä hamstrannut useamman paketin ison vuodon varalta.
Ja vuoto loppui noin 2vkoa synnytyksestä, ollen loppuaikana ihan pientä tihruttelua. Neuvolasta ennustettiin että voi alkaa uudestaankin, mutta ei alkanut.
Toiseen synnytykseen valmistautuessani on taas hankittu siteitä ja kaivettu ne yösiteetkin kaapeista esiin, mistäpä sen tietää vaikka tällä kertaa olisi runsaampaa.
Niin ja jos siteet eivät ole tuttuja: ehdottomasti siivekkeellisiä minäkin suosin & kotimaista Vuokkoset -merkkiä, jos joku merkki pitää mainita.
- tööttöttötötötötö
Jos yhtään tarvii laittaa tikkejä ja onhan alapää muutenkin vähän arka muutaman päivän synnytyksen jälkeen niin mahdollisimman paksut siteet on hyviä kun ovat pehmoisia. :) minä otin sairaalasta mukaan niitä mitä siellä ehkä jonku 10-15, ku olivat alkuun hyviä, lopussa pärjäsi sitten ihan normi siteillä.
- paksut ja pehmeät
Toi on tosi tärkeä pointti, että kannattaa varautua myös niillä paksuilla pehmoisilla siteillä.
Itse en olisi kotiuduttuani voinut kuvitellakaan laittavani housuihini niitä kovia ohuita siteitä. Niin kipeää teki muutenkin eeppari tikkien kanssa.
Ja hyytymäkokkareetkin olivat pahimmillaan kananmunan kokoisia ja välillä muuten vaan hulahti verta niin että melkein loiskahdus kuului. varsinkin istumasta noustessa.
Itse sain sairaalasta muutaman vaipan mukkani lähtiessäni ja ne olivat kyllä parhaimpia.(sairaalassa niitäkin joutui laittamaan aina kerralla kaksin kappalein) Sen jälkeen käytin noin viikon tena (virtsankarkailuun tarkoitettuja) suojia ja vasta sen jälkeen rupesi pärjäämään niillä paksummilla yö-siteillä. Siitä sitten pikkuhiljaa ohuempiin... kaiken kaikkiaan vuotoa kesti noin 5 viikkoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1084711Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293443No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452400- 491524
- 361423
- 381246
- 141162
- 1641050
- 271048
- 6954