helpoin tapa käydät koulut loppuun ?

immersion

Eli siis, olen saamassa lapsen joulukuun aikoihin ja täten mulla tulee jäämään kasiluokka kesken. Pystynkö mitenkään samalla hoitamaan koulua ja lasta ? Haluaisin kumminkin saada koulut käytyä loppuun ajallaan, vaikka lapsen kanssa se tulee olemaan toki vaikeampaa ja pakosti ei edes mahdollista. Onko siis jotain muita vaihtoehtoja kuin käydä päivisin koulua ? esimerkiksi kotiopetus, olisiko se hyvä ratkaisu ?

20

451

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hffg

Jos pitäisit välivuoden, jonka jälkeen lapsi menee hoitoon ja sinä kävisit koulua normaalisti. raskasta se varmasti on, kun lapsen hoidon lomassa on keskityttävä myös läksyihin, ja vapaa-aika kavereiden kanssa on kortilla. ajallaan tuskin valmistut, mutta siitä on pakko tinkiä.
      Tsemppiä! Kyllä sä vielä ammatinkin itsellesi saat. se vaatii vain vähän organisointia ja sinnikkyyttä.

• Tosi kenkku mä

Joo. Mä ootan kans ja mulla jää nelosluokka kesken siksi. Äiti oli vähän vihanen mutta kyllä se sit ymmärsi. Mä uskon kyllä pystyväni elättämään lapsen hyvin ja mun mies on jo vitosluokalla.

Voi Suomea...

• Minäpäs!

I know it sister ;) aattele mulla jää ny tokaluokka kesken ja mun poikakamulla ekaluokka!! nöööyyy!!

• mamimyöskin

moikka!
      siskollani oli aikoinaan sama tilanne, ja suoritti iltakoulussa. Toivottovasti sullekkin löytyy sopiva ratkaisu. opon kanssa jutteleen vaan.

• 1+16

sen siitä saa kun ei käytä ehkäisyä ja jakelee itseään heti ensimmäiselle vastaantulijalle..

• immersion

No itseasiassa söin pillereitä, mutta petti ja abortti ei oikein käy omiin periaatteisiini.. Ja en oikeastaan kaivannut näitä "siis joo mullakin jää tokaluokka kesken nyyh" yms juttuja, vaan ihan oikeasti muiden mielipiteitä, että välivuosi vai mites tässä tekisi.

• ;;;

Joskus se koulu on käytävä ja sen jälkeen vielä paljon muutakin opiskelua.
        Helppoa ei ole sinulle eikä varsinkaan niille jotka joutuvat kantamaan suurimman vastuun tästä kuviosta.

Kuka elättää teitä? vanhempasi?? kuka hoitaisi lasta jos menet heti takaisin kouluun?
        Jos on mahdollista menet samointein takaisin kouluun ja hoidat sen alta pois. Jos hoitajaa ei ole pidät välivuoden ja palaat sitten kouluun ja lapsi päivähoitoon.

• Ikävä ihminen

Seiskaluokkalainen vetelee jo pillereitä? Hyvin on kasvatus onnistunut, kun pikkutytöt jo hankkiutuvat raskaaksi.

• ..........

Jos vain oma itsekuri kestää, niin paras ratkaisu on etäopiskelu. Se on rankkaa, koska olet itse vastuussa oppimisestasi ja menet vain tenttimään koululle. Jos se kuitenkin onnistuu sinulta, niin kaikkein helpoimmalla pääset koulun suhteen ja ajankäytöllisesti on järkevintä, kun ehdit hoitaa lapsesi itse. Opon juttusille vain.

• KASILUOKKA JÄÄ KESKEN?!

Siis voi saatana teidän kanssa kakarat!

Siis mikä saatana saa teidät kuvittelemaan, että te voitte alkaa "äideiksi" tuossa iässä? Siis se, että lapsi saa lapsen on täysin sairasta, koska LAPSEN EI KUULU SAADA LAPSIA!

Pistää heti miettimään, että millaista koulua käyt, koska opettajien kuuluisi ottaa yhteys vanhempiisi ja puhua heille järkeä, koska se ei ole normaalia, että lapsi odottaa lasta eikä ole edes peruskoulua suorittanut. Teissä on jotain pahasti vialla, koska te luulette, että olette tarpeeksi vanhoja harrastaaksenne seksiä, koska "kaikki muutkin tekee niin". Se on vittu paskin tekosyy mitä on koskaan keksitty. Jos muut on idiootteja, niin miksi sinunkin pitäisi olla?

Sinä olet nyt löynyt tulevaisuutesi lukkoon jo todella varhaisessa iässä. Sinä et koskaan saa kunnon koulutusta, työtä ja et pysty kunnolla elättämään sitä äpärää, joka mahassasi asustaa, koska sinulla ei ole kunnon koulutusta tai työtä. Sinä et myöskään pitkään aikaan löydä itsellesi poikaystävää, koska kukaan täysjärkinen nuori ei halua yhteen sellaisen kanssa jolla on lapsi, koska lapsi ei kuulu heidän suunnitelmiinsa vielä siinä iässä. SInä tulet viettämään nuoruusvuotesi yksin lapsesi kanssa, koska kaverisi jättävät sinut, koska sinulla ei koskaan ole aikaa olla heidän kanssaan, koska sinun pitää hoitaa lastasi.

Sinusta tulee valtion rahoilla elävä alkoholisti, joka hakkaa lastaan ja syyttää sitä elämäsi pilaamisesta vaikka sinä itse sen pilasit, kun päätit hypätä sänkyyn jo tarhassa.

Sinusta tulee siis yksinäinen, katkera ja surullinen tuon lapsen myötä. Niin se vain menee teidän lasten kanssa, jotka hankitte lapsia.

• hpnuyrbp6r

Vaikka sinusta on selvästi tullutkin yksinäinen, katkera ja surullinen, niin ei se tarkoita, etteivätkö muut voisi pärjätä paljon paremmin. Ei opiskelu ole mahdotonta lapsenkaan kanssa ja tänä uusperheiden aikakautena ei sinkkuvanhemmankaan pariutuminen ole mikään mahdottomuus.

Varmaan ne vanhemmat ovat itsekin huomanneet tyttärensä raskautumisen, ei siihen tarvita opettajia puuttumaan. Eivätkä ne vanhemmat juuri mitään asialle enää voi, joten sikäli on ihan turha puhua heille järkeä tässä vaiheessa.

• äksyy
        hpnuyrbp6r kirjoitti:

Vaikka sinusta on selvästi tullutkin yksinäinen, katkera ja surullinen, niin ei se tarkoita, etteivätkö muut voisi pärjätä paljon paremmin. Ei opiskelu ole mahdotonta lapsenkaan kanssa ja tänä uusperheiden aikakautena ei sinkkuvanhemmankaan pariutuminen ole mikään mahdottomuus.

Varmaan ne vanhemmat ovat itsekin huomanneet tyttärensä raskautumisen, ei siihen tarvita opettajia puuttumaan. Eivätkä ne vanhemmat juuri mitään asialle enää voi, joten sikäli on ihan turha puhua heille järkeä tässä vaiheessa.

"Ei opiskelu ole mahdotonta lapsenkaan kanssa"

Ei ole, mutta huomattavasti vaikeampaa. Ja lain mukaan oppivelvollisuus on pakko suorittaa. Kunhan on pakollisen oppivelvollisuuden suorittanut, niin sen jälkeen ei ole enää pakko opiskella mitään, jos ei halua, mutta pelkällä peruskoululla ei nykypäivänä pääse käytännöllisesti katsoen mihinkään töihin.

• hpnuyrbp6r kirjoitti:

Siis mikä helvetti saa sinut kuvittelemaan, että sellainen henkilö, jolla on PERUSKOULU vielä kesken, on millään tasolla kykenevä hoitamaan ihan oikeaa ihmislasta? Se ei ole mikään koiranpentu tai baby born -nukke, vaan ihan oikea ihminen, joka vaatii 24/7 huomiota.

Opiskelu todellakin on tässä tilanteessa mahdotonta, koska jos katsotaan miten lapset opiskelee peruskoulussa nykyään, niin kyllä alkaa syystäkin itkettää.
        Nyt saatat vetää sen "Aloittaja voi olla vaikka kuinka hyvä koulussa!" -kortin, mutta minäpä vedän sellaisen kortin, että jos hän olisi hyvä oppilas koulussa, niin hänellä varmaan olisi ollut enemmän järkeä pienessä pääkopassaan, että olisi tajunnut hänen olevan liian nuori seksileikkeihin.

Voin kuvitella, että aloittaja on juuri niitä pikku pissiksiä, jotka viettävät kouluaikansa meikaten ja flirttaillen hiekkalaatikon kovimmille pojille.

Vanhemmat taas ovat varmaan alkoholisteja tai muuten vain huonoja vanhempia, koska ainoa oikea ratkaisu tähän on joko abortti tai adoptio. Lapsella siihen ei ole mitään sanottavaa, koska hän on liian nuori tekemään sellaisia päätöksiä, että pitääkö vaiko ei sitä lasta. Hänet pitäisi kaiken järjen mukaan hakata siniseksi seurauksena kaikesta tästä.

Mutta kuitenkin, aloittaja on niin syvällä paskassa, että ei edes kuminen kokovartalopuku sitä enää pelasta.

• -------92
        Tomegle kirjoitti:

Siis mikä helvetti saa sinut kuvittelemaan, että sellainen henkilö, jolla on PERUSKOULU vielä kesken, on millään tasolla kykenevä hoitamaan ihan oikeaa ihmislasta? Se ei ole mikään koiranpentu tai baby born -nukke, vaan ihan oikea ihminen, joka vaatii 24/7 huomiota.

Opiskelu todellakin on tässä tilanteessa mahdotonta, koska jos katsotaan miten lapset opiskelee peruskoulussa nykyään, niin kyllä alkaa syystäkin itkettää.
        Nyt saatat vetää sen "Aloittaja voi olla vaikka kuinka hyvä koulussa!" -kortin, mutta minäpä vedän sellaisen kortin, että jos hän olisi hyvä oppilas koulussa, niin hänellä varmaan olisi ollut enemmän järkeä pienessä pääkopassaan, että olisi tajunnut hänen olevan liian nuori seksileikkeihin.

Voin kuvitella, että aloittaja on juuri niitä pikku pissiksiä, jotka viettävät kouluaikansa meikaten ja flirttaillen hiekkalaatikon kovimmille pojille.

Vanhemmat taas ovat varmaan alkoholisteja tai muuten vain huonoja vanhempia, koska ainoa oikea ratkaisu tähän on joko abortti tai adoptio. Lapsella siihen ei ole mitään sanottavaa, koska hän on liian nuori tekemään sellaisia päätöksiä, että pitääkö vaiko ei sitä lasta. Hänet pitäisi kaiken järjen mukaan hakata siniseksi seurauksena kaikesta tästä.

Mutta kuitenkin, aloittaja on niin syvällä paskassa, että ei edes kuminen kokovartalopuku sitä enää pelasta.

"mutta minäpä vedän sellaisen kortin, että jos hän olisi hyvä oppilas koulussa, niin hänellä varmaan olisi ollut enemmän järkeä pienessä pääkopassaan, että olisi tajunnut hänen olevan liian nuori seksileikkeihin."

Minä aloitin seksielämäni jo ylä-asteikäisenä, valmistuin kuitenkin päälle 9 keskiarvolla.. Ei tainnut ihan mennä putkeen tuo korttisi.

• -------92 kirjoitti:

"mutta minäpä vedän sellaisen kortin, että jos hän olisi hyvä oppilas koulussa, niin hänellä varmaan olisi ollut enemmän järkeä pienessä pääkopassaan, että olisi tajunnut hänen olevan liian nuori seksileikkeihin."

Minä aloitin seksielämäni jo ylä-asteikäisenä, valmistuin kuitenkin päälle 9 keskiarvolla.. Ei tainnut ihan mennä putkeen tuo korttisi.

Onko se joku ylpeyden aihe, että hyppää sänkyyn mahdollisimman nuoressa iässä?

Sinulla taisi kumminkin olla sen verta älliä päässä, että muistit ehkäisyn, joten propsit siitä. Tai sitten olit sen verta vanhemman miehen kanssa, että hän osasi nämä jutut.

• ...

Toivon, että viestisi sai aloittajan oikein uhmakkaaksi ja se uhma kestää vuosia.

Ihan vain uhallasi, aloittaja, näytäpä kaiken maailman kannustajille, että miten siinä käykään... Sanotaan jokin alemmantason ammattikorkea koulutus ja olet varmasti jo ylempänä kuin sinulle vastannut. Kun ne paperit on taskussa, ihan vain piruuttaan, muistele silloin lämmöllä kyseistä nimimerkkiä.

Tomelge puhuu ikävä kyllä tilastollisesta todennäköisyydestä, mutta tilasto joka osoittaa peruskoulun "hitaammassa" aikataulussa suorittavien olevan melko varmasti yhteiskunnasta myös myöhemmin syrjäytynyt resssukka on vain kasvoton massa ihmisiä. Et aloittaja kuitenkaan ole massaa, vaan yksilö. Älä lannsitu sinuun suuntatuvista "odotuksista".

• hhhg

Opoilta varmasti saa parhaat neuvot tässä tilanteessa. Heillä on varmasti hyviä neuvoja siitä miten asiat kannattaa hoitaa. Ei sinun tarvitse yksin pähkäillä, rohkeasti vain kyselemään neuvoja eri ihmisiltä (mieluiten ammattilaisilta).

• aloittaja--

Nyt pitkästä aikaa muistin tulla tännekkin katsomaan mitä ihmiset on mulle vastaillut.
      Ja joo, mä luultavasti suoritan nyt peruskoulun etäopiskeluina ja kokeet käyn sitten tekemässä koululla. Peruskoulun jälkeen katon onko syytä pitää välivuosi ja hoitaa lasta vielä kotona, vai voisko tarhaan tai perhepäivähoitoon ehkä laittaa. Mieluummin kyllä ehkä vielä sen välivuoden pitäisin.
      Toi Tomeglen viesti kyllä laitto mut sen verran uhmakkaalle tuulelle, että aijon opiskella ammattiin johon olen aina halunnut, jos se nyt vaan on mahdollista. Lääkäriksi kun haluaisin.

Ja ei tomegle, vanhempani eivät ole alkoholisteja. Omasta mielestäni vanhempani ovat kasvattaneet minut hyvin, kumminkin suht hyväkäytöksinen olen ja en juo tai polta. Enkä myöskään ole se pissis, joksi sinä minua kuvailit (: Normaali teini, jota nyt ei vaan kiinnosta ne perseen paljastavat legginssit & kireät herutustopit, saatika meikkaaminen tai hiustenlaittokaan niin erityisesti.
      Ja en mä sänkyleikkeihin ruvennut 'koska kaikkin muutkin panee' syystä. Sitä syytä voi jokainen miettiä tahollaan.

Kotona mun vanhempien kanssa & poikaystävän vanhempien kanssa, että kummankin perheet avustaa rahallisesti jonkun verran kuussa, millä saadaan ruokaa & muuta LAPSELLE välttämätöntä. Oman ja poikaystäväni kaikki kulut tingitään sinne nollaan, lapsi menee etusijalle kaikessa.
      Vanhempani omistavat kerrostaloasunnon kotipaikkakunnaltamme, jota nyt vuokrataan. Tämä asunto, tulee olemaan mun, lapseni ja poikaystäväni ensimmäinen yhteinen kämppä.
      Ja siis tosiaan, on sovittu tästä että rahaa saadaan porukoilta ja että se maksetaan heti osissa takaisin, kun omia tuloja rupeaa tulemaan.

Uskon kyllä, että monikin epäilee sitä miten me tullaan pärjäämään ja kuinka nopeasti lapsi joutuu huostaanotettavaksi jnejnejne. Mä oon kuitenkin päättänyt näyttää kaikille, et asiat voi olla hyvinkin, vaikka sitä sitten oliskin nuori äiti. Ja joo, jos poikaystäväni kyllästyy & haluaa ruveta juoksentelemaan bileissa sun muuta, mun puolesta voi vapaasti painua vittuun. Ei sellaisesta isäksi olisikaan, vai ? (:

mm , miettikää siellä sitten mitä mieltä olette (;

• Ikävä ihminen

En tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Toivon syvästi, että avaus olisi provo.

Olet kasiluokkalaisena TÄYSIN lapsi, olitpa fyysisesti kykenevä raskaaksi tulemaan tai et. Tuntuu uskomattomalta, että olet tuon ikäisenä onnistunut raskaaksi hankkiutumaan, mutta mahdollistahan kaikki on.

Sinulla ei ole mitään hajuakaan siitä, mitä elämä lapsen kanssa tulee olemaan. Sinulla ei ole mitään aavistusta siitä, mitä tulee olemaan se, kun konkreettisesti huolehdit jälkikasvustasi. Et ole ikinä elänyt parisuhteessa ja toisen kanssa yhdessä. Toitotat totta kai suureen ääneen sitä, miten kaikki varmasti hoituu ja onnistuu. Aika näyttää.

Takaisinmaksut vanhemmillesi voit unohtaa. Se on vain kaunis satu, jonka toteutumiseen kukaan ei usko, eivät vanhemmatkaan. Jotakin kasvatuksessa pieleen meni, kun tuohon tilanteesen on ajauduttu. Vastuu jää siis vanhemmille, jotka nyt teille asunnon ilmeisesti lähinnä lahjoittavat.

Vastuu koko puuhastelusta jää tuttuun tapaan sosiaali- ja terveyssektoreille maassamme.

Jotakin rotia toivoisi tuohon lapselliseen uhoonkin. Ensin kannattaa se lapsi maailmaan saattaa ja katsella muutama vuosi. Sitä ennen MISTÄÄN ei tiedä mitään.

• mamiliiniiii

hei ajattelinpa sitten kommentoida tähän ku olit itse paikalla taas käynyt:)
      1.Onnea tulevan rakkauspakkauksen kanssa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      246
      4041
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      127
      2333
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      2006
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      950
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      128
      949
    7. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      857
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      780
    Aihe