24.6.-11 ON TAPPARANKADULLA KLO 24. YHDISTYKSEN VUOSIKOKOUS .
SITTEN ILTA SEURAT KLO 18: 00 SEUROJEN JÄLKEEN
ILMEISESTI NUORTENILTA .
ENSIMMÄISENÄ PYHÄNÄ HPE. RISTINKIRKOSSA KLO 10
ILTA SEURAT KLO 18 TOINEN PYHÄ , KLO 12,,,18
JUHANNUS JA LAHTI
39
387
Vastaukset
- tuuuuuure
perC:stä
- jalopeura..
Huutajaiset=hautajaiset.
- teuta
Oliko painovirhe ,,,klo 14:00 yhdistyksenvuosikokous
- teuta
Siellä saarnasi HG:(ööö). kovin oli ihmisvoitoista puhetta,,
mutta järjestys muuttuu väkisin kun ,LL. SUKULAINEN OLI
KUOLLUT LIIKENNE ONNETTOMUUDESSA JA LL: piti
matkustaa hautajaisiin , 26 pv .hän on taas remmissä
Niin LL. vuoro se olisi ollut , eilen aattona. - teuta
Tänään on ARMO UUS , Ja Herran armo on kaikki .
"Oi , katsohan lintua oksalla puun ! Se laulaaniin kauniisti aina.
Se Korkeimmankiitokseen aukaisee suun . Sen mieltä ei huo -
let ne paina , se laulaen Luojaansa kiittää :"- teuta
Taidan kirjoittaa toisenkin säkeen .
Ei kylvä, ei myös kokoa ,.Se vataisten päivien ruokaa.
Vaan aina sen mieli on riemuisena , ei huomisen huo -
lista huokaa , vaan silti ei puutetta kärsi.
- Jeesus on tie
Se on ihan selvä raja teuta
1. Ihminen uskoo itsensä armosta autuaaksi, uskon kautta Kristuksen tähden
ilman omia töitä.
2. Ihminen uskoo tulevansa autuaaksi ponnistelemalla niin paljon "parannuksessa" kun pystyy, ja kun ei kokonaan vcanhurskaaksi pysty omien tekojensa avulla tulemaan, niin lopun ottaa armosta lahjaksi Jeesukselt.
Kohdan 1. nimi on Saara
Kohdan 2. nimi on Haagar
Piru on ovelasti sotkenut asiat niin, että omanvanhurskauden harjoitus on naamioitu esikoislestadiolaisuudessa pyhitykseksi. Puun erottaa kuitenkin hedelmistä hyvin. Kristuksen hedelmistä (USKON KAUTTA) elämänsä saava on lähimmäisiään rakastava iloinen ja vapaa. Hän ei pelkää ihmisten mielipiteitä, ei kanna sairasta häpeää, ei riipu kiinni ihmisten ristiriitaisissa mielipiteissä, vaan Kristuksen sanassa. Kristuksessa riippuva ylistää päivittän Jumalaa sydämestään, hän iloitsee uskosta ja Jumalan armosta aamusta iltaan.
Omanvanhurdskauden hedelmät ovat meille monille hyvin ttuttuja, entisestä tai nykyisestä elämästä.
Ne ovat: Ihmispelko, sairas häpeä, sairas syyllisyys, ihmisissä riippuminen, omanarvontunto nollissa, yritykset pakottaa lasiaan uskoviksi, itsehalveksunta, helvetin pelko, riittämättömyys, epäily Jumalan armosta ja anteeksiantamuksesta, toisten syntien vahtaaminen ja tuomitseminen, kristittyjen jaottelu kahteen leiriin, vihattujen uskonsisarien ja veljien karttaminen, maailman seurasta pidättäytyminen (kieltäydytään menbemästä kasduille ja kujille evankelioimaan Kristuksesta ja linnoittaudutaan rukoushuoneisioin). Tässä mainittuna muutamia oman vahurskauden hedelmiä.
Sanoin kuvaamattoman ihanaa on se, kun saa luopua tällaisista ja yhdistyä uskossa Jeesukseen Kristukseen. Saa jättää taakseen ihmisoppien ja oman vahurskauden raskaat taakat. Saa iloita ja kiittää JUmalaa hänen armostaan ja anteeksiantamuksestaan. Sitä ei tiedä kukaan muu kuin se joka on käynyt itse tämän prosessin lävitse. Hallelujaa kiitos Jeesus. Jeesuksen kautta tulee myös rakastava ja rukouksia kuuleva Jumala tutuksi. Saa heittää uskossa päivän kuormat Jeesukselle, ja kertoa hänelle vaikea asiat ja pyytää johdatusta päivän haasteisiin. Ja todeta taas illalla kuinka Jeesus niin ihanalla ja ihmeellisellä tavalla johdatti elämääni ja auttoi eteen tulleissa tilanteissa. Kiitos Jeesus! - teuta
Pärsteri puhuu ja teksti on Matt. 11:1-19
ei huno .huttei niin hyväkään. .- teuta
Aamu päivällä oli ristinkirlossa HPE.
Tästä pästerikin piti pitkät puheet. , muttei sanonut että Ehtoollisella
saa synnut anteeksi , niin kuin se on . - teuta
JOHANNEKSEN LÄHETTI ,lähettiläänsä Jeesuksen tykö , ja se puhe jonka Jeesus sitten puhui. Tarkentaa ,ks. . Luuk. 7:18- 28.. Hyökätään taivasten valtakuntaa vataan Matt: 11:12, lue Luuk. 16:16. .
11:13, profwwtat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti : LUTHER:
Näiden sanojen merkitys on tämä : ihminen ei kykene noudattamaan sitä, mitä lakivaatii ja profeetat lupaavat , ellei tule Johanneksen , joka osoittaa Jumalan Karitsaa ...jos tahdotte nähdä ja omistaa , mitä laki vaatii ja profeetat lupaavat , katsokaa , tässä on Jumalan karitsa . " - teuta
teuta kirjoitti:
JOHANNEKSEN LÄHETTI ,lähettiläänsä Jeesuksen tykö , ja se puhe jonka Jeesus sitten puhui. Tarkentaa ,ks. . Luuk. 7:18- 28.. Hyökätään taivasten valtakuntaa vataan Matt: 11:12, lue Luuk. 16:16. .
11:13, profwwtat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti : LUTHER:
Näiden sanojen merkitys on tämä : ihminen ei kykene noudattamaan sitä, mitä lakivaatii ja profeetat lupaavat , ellei tule Johanneksen , joka osoittaa Jumalan Karitsaa ...jos tahdotte nähdä ja omistaa , mitä laki vaatii ja profeetat lupaavat , katsokaa , tässä on Jumalan karitsa . "jatkan :
Tuo oli , WA. 39,i, 366. . .LUTHERIN : JATKOA. " Niin kauan lain tulee kauhistaa teitä ja hämmentää omiatuntojanne , kunnes tulee Johannes , joka osoittaa maailman synnit pois ottavaa Karisaa . . . Sillä heti , kun minulla on uskon
kautta Kristus , minulla on se, mitä laki minulta ... vaatii ., WA,39, I, 455.
11;14. "Hän on elia , joka oli tuleva " , ks. Malak. 4:5-6.; Matt. 17:10-13.
5. Katso , minä lähetän teille prfeetta Elian , ennen kuin tulee Herran päivä , se suuri päivä ja peljättävä . : viite Matt.11:14
6. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen , ja lasten sydämet heidänisiensä puoleen , etten minä tulisi ja löisi maata , vihkisi sitä tuhon omaksi .
11:14. Ja jos tahdotte ottaa vastaan : Hän on Elia , joka oli tuleva .
15. Jolla on korvat se kuulkoon .
16. Mutta mihin minä vertaan tämän sukupolven ? SE on lasten kaltainen , jotka istuvat toreilla ja huutavat toisilleen ,, tähän hänellä oli verrata nuorison käytöstä , ostetaan uusia vaatteita jotka on jo likaisia , ettei niillä vain tultaisiHerra huoneeseen , tai housut takamus roikkuu kaukana haaroista ne
on hirvitys Herralle .
17. sanoen : Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet ; me veisisimme itkuvirsiä , ja te ette valittaneet ...
18. Sillä Johannes tuli , hän ei syö eikä juo . Ja he sanovat "Hänessä on
riivaaja ",
19. Ihmisen poika tuli , Hän syö ja juo , ja he sanoo: "katsokaa syömäriä ja viinin juojaa publikaanien ja syntisten ystävää ", ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa . - kuuntelija etelästä
teuta kirjoitti:
Aamu päivällä oli ristinkirlossa HPE.
Tästä pästerikin piti pitkät puheet. , muttei sanonut että Ehtoollisella
saa synnut anteeksi , niin kuin se on .GP:n puheen alku, kun hän taas puhui omiin käsiin otetusta ehtoollisesta lähenee donatolaista opetusta pyhien ehtoollisesta. Hän haluaa erottautua muista ja ilmeisesti tuntee saastuvansa, jos menee silloin ehtoolliselle, kun siellä on ei lestadiolaiseen herätykseen kuuluvia mukana.
"Pienikin hapatus pilaa koko taikinan", Ei ole enää helppoa kuunnella muutakaan puhetta, kun tuollaisia kohtia tulee.
Mutta taas tuntui, että lain työt laitettiin uskon edelle.
Lappalaisilla tuntuu olevan merkillinen taito sotkea usko ja lain työt siten, että se kuulostaa hyvältä korvaan.
Tuo lauantai-illan puhe lahdessa ei ollut sellaista uskoa synnyttävää puhette, vaan ennemminkin juuri sitä henkeä sammuttavaa, ja hiukan sellaista mistä lestadius sanoo, että heittää toisia kattilaan jaistuu itse kannen päällä.
- Jeesus on tie
Näin se on, ei Jeesukseen uskovan Jumalan lapsen elämä jumalattomille kelpaa. Eikä ole tarkoituskaan. On selvää ettei jumalaton kiitä kun hänelle kerrotaan lopusta joka häntä kohtaa jos ei kääntymystä ja parannusta tule.
Suurin osa ihmisistä pahenee parannussaarnaan. Vain ne ihmiset joiden sydämen maan Jumala on valmistanut vastaanottamaan evankeliumin sanoman, he kuuntelevat myös sen totuuden JUmalan sanasta että he ovat pois poikenneita ja tyynni kelvottomiksi tulleita. Tätä tilaa kutsutaan herätykseksi tai heräykseksi. Ihminen tulee tietoiseksi synneistään ja lähtee etsimään armoa Jumalalta.
Matt. 7:7 Anokaa, niin teille annetaan;
etsikää, niin te löydätte;
kolkuttakaa, niin teille avataan.
Matt. 7:8 Sillä
jokainen anova saa,
ja etsivä löytää,
ja kolkuttavalle avataan.
Matt. 7:9 Vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää,
Matt. 7:10 taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen?
Matt. 7:11 Jos siis te, ...
... **** jotka olette pahoja, ****...
... osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja,...
***) ... kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat! - savon ukko
Todella Jeesuksen tiellä kompuroiva, lue kokonaan:
Matt.7:1-10 Varsinkin tuo viimeinen 10.
Pysähdy ajattelemaan itseäsi, missä seisot!- teuta
Meillä , oli tänään peiväsera hieno ja osaava . Luuk. 15 koko luku
kokonaan ja se oli kaikki kolme vertausta peräkkäin ; saarnaaja
lasse laarsson , puhui ne peräkkäin . kuinkasmuuten . Ja ne oli
hienot selitykset , kiitos vain isälle . Jatkan myöhemmin . - Jeesus on tie
Käytät paljon aikaa sen spekuloimiseen missä minä seison. Vastaus on kalliolla joka ei koskaan petä, hän on Jeesus Kristus Jumalan poika Vapahtaja.
Kerrohan meille miiä häiuriköimisesi ja kristityjen vikojen kyttääminen on sinulle antanut?
Olet epäuskossa elävä jumalaton ihminen, joka pilkkaat Jumalaa ja hämnen omiaan. Parannus on tekemättä eikä katumuksesta ole jälkeäkään toistaiseksi.
Tiedätkö sinä sitäkään että jos tuolla tiellä jatkat sinun tiesi on vaivaan vievä? Sinun asiasi ovat siis niin huonosti kun ne ikinä voivat olla, vanhuus painaa päälle ja kuolema voi tulla jo huomenna.
Sinä onneton ihmisparka käytät armonaikasi pelleilemiseen ja Jumalan perillisten sormella osoitteluun.
Olet todella tyhmä ja mäntti mies, ihmetellä täytyy. Kuin murrosikäinen, päivästä toiseen häiriköimässä kristittyjen sivulla ja herjaamassa pyhiä asioita.
Mitä taas minuun tulöee:
Minun asiani on täydellisesti kunnossa. Jeesuus asuu minun sydämessäni syntini on pyyhitty pois Jeesuksen pyhällä sovintoverellä olen Jumalan lapsi ja taivaan perillinen.
Yhden jumalattoman ihmisen huolenpito minusta on siis täysin turhaa ja kiusanteoksi tarkoitettu. Ei toki haittaa olen Jumalan vahvoissa käsissä matkalla taivaaseen.
Sinun helvettisi kuumenee joka vedolla kun minuun sohaiset, olen Jumalan silmäterä. Hallelujaa kaikki kiitos sdiitä Herralleni Jeesukselle. - Fariseusko
Jeesus on tie kirjoitti:
Käytät paljon aikaa sen spekuloimiseen missä minä seison. Vastaus on kalliolla joka ei koskaan petä, hän on Jeesus Kristus Jumalan poika Vapahtaja.
Kerrohan meille miiä häiuriköimisesi ja kristityjen vikojen kyttääminen on sinulle antanut?
Olet epäuskossa elävä jumalaton ihminen, joka pilkkaat Jumalaa ja hämnen omiaan. Parannus on tekemättä eikä katumuksesta ole jälkeäkään toistaiseksi.
Tiedätkö sinä sitäkään että jos tuolla tiellä jatkat sinun tiesi on vaivaan vievä? Sinun asiasi ovat siis niin huonosti kun ne ikinä voivat olla, vanhuus painaa päälle ja kuolema voi tulla jo huomenna.
Sinä onneton ihmisparka käytät armonaikasi pelleilemiseen ja Jumalan perillisten sormella osoitteluun.
Olet todella tyhmä ja mäntti mies, ihmetellä täytyy. Kuin murrosikäinen, päivästä toiseen häiriköimässä kristittyjen sivulla ja herjaamassa pyhiä asioita.
Mitä taas minuun tulöee:
Minun asiani on täydellisesti kunnossa. Jeesuus asuu minun sydämessäni syntini on pyyhitty pois Jeesuksen pyhällä sovintoverellä olen Jumalan lapsi ja taivaan perillinen.
Yhden jumalattoman ihmisen huolenpito minusta on siis täysin turhaa ja kiusanteoksi tarkoitettu. Ei toki haittaa olen Jumalan vahvoissa käsissä matkalla taivaaseen.
Sinun helvettisi kuumenee joka vedolla kun minuun sohaiset, olen Jumalan silmäterä. Hallelujaa kaikki kiitos sdiitä Herralleni Jeesukselle.Jeesus on tie
26.6.2011 17:32
Mitä taas minuun tulöee:
Sinun helvettisi kuumenee joka vedolla kun minuun sohaiset, olen Jumalan silmäterä. Hallelujaa kaikki kiitos sdiitä Herralleni Jeesukselle.
Aamen!!
- teuta
Lasse oli käynyt jellivaarassa hautajaisissa , ja hän teki matkaa .
päivän kumpaankin suuntaan , ja hautajaset väli päivänä,
Hän myös sanoi meille , että täällä netissä on monia jotka luulevat
olevansa lukeneet kaiken raamatrusta .
Ensin tulee , Sana Jeesuksesta , hän ottaa vastaan syntiset tulivat hänen
tykönsä kuulemaan häntä ... mutta kirjanoppineet ja Fariseukset nurisivät ja sanoivat :"Tämä ottaa vastaan syntisiä ja syö heidän kanssaan .
Johon Jeesus sanoo: En minä minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita , vaan syntisiä parannukseen , kaikki minkä isä antaa minulle , tulee minun tyköni ; ja sitä ,joka minun tyköni tulee , minä en heitä ulos. .
ja puhuu vertauksen kadonneesta LAMPAASTA . ja Hukkaan joutuneesta RAHASTA. , sekä tuhlaaja pojasta ,
Kerron tuosta hukkaan joutuneesta RAHASTA , jonka vaimo oli kadottanut , siinä kaikki seurakunnat on vaimoja , ja kaikki jäsenert on kallisarvoisia rahoja , tässä seurakunnassa alettiin lakaista kun raha oli kateissa , ja kun lakaisu tapahtui oiken päin se löytyi , ja se vaimo kutsui
muitakin iloitsemaan itsensä kanssa , kun kadonnut oli löytynyt . Niin se
lakaisu tapahtui huoneen sivuilta kestaa kohti .
jatkan - voi aikoja ja tapoja
Mitä luulemiseen tulee, niin selvittikö L.Larsson mitä minkä verran hän itse tuntee Raamattua???
Esikoislestadiolaisuus on hyvin kapealla Raamatullisella pohjalla, niistäkin monet kohdat vain omaan korvasyyhyyn (väärän seurakuntaopin vuoksi) tulkittuja.- essu lahdesta
Larssonin saarna oli puhtainta, mitä olen tähän mennessä kuullut.
Kuitenkin hänenkin selityksensä tuhlaajapojasta oli meidän aikamme silmälasien läpi katsottuna selitetty. Ei siis käsitelty asiaa mitenkään siinä valossa, mitä Jeesus oli tarkoittanut, ja mitä pojan käytös tarkoitti kertomuksen esittämisen aikaan.
Vanhemman veljen tila jäi vähemmälle.. - Jeesus on tie
essu lahdesta kirjoitti:
Kuitenkin hänenkin selityksensä tuhlaajapojasta oli meidän aikamme silmälasien läpi katsottuna selitetty. Ei siis käsitelty asiaa mitenkään siinä valossa, mitä Jeesus oli tarkoittanut, ja mitä pojan käytös tarkoitti kertomuksen esittämisen aikaan.
Vanhemman veljen tila jäi vähemmälle..Lapin miehet lienevät unohtaneet sen, kenelle he ovat vastuussa siitä millä aineksilla he Jumalan kansaa ruokkivat. Ihmisopeilla ja ihmiskäskyillä, vai Jeesuksen ruumiilla ja verellä.
Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
Joh. 6:56 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.
Joh. 6:57 Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.
Joh. 6:58 Tämä on se leipä, joka tuli alas taivaasta. Ei ole, niinkuin oli teidän isienne: he söivät ja kuolivat; joka tätä leipää syö, se elää iankaikkisesti."
Täälläkin palstalla itse saatana rääkkyy joka päivä kymmenillä eri nikeillä, valehtelee oksentelee ja piereskelee haistaessaan Jeesuksen ruumiin ja veren hajua.
Näin se on kaikken niiden jotka matkaavat, itse sitä ymmärtämättä, kohti helvettiä. Ikuista vaivaa helvetissä. Nauravat, irvistelevät, herjaavat ja piereskelevät mennessään kohti ikuista vaivaa, - onnettomat.
Kyllä se on todella vaarallista puhetta jota joku lapinvanhimmista oli viljellyt, että Saatana olisi mennyt Sakramenttien kautta taivaaseen. Tämä ainpoastaan todistaa täydellisestä hengellisestä pimeydestä. Sakramentit ovat itse Kristus ja niissä on iankaikkisen elämän lupaus jonka JOKAINEN IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ JANOAVA SYNTINEN SAA USKOLLA OMAKSEEN OMISTAA, TÄMÄ ON JUMALAN SANA. Joh. 6:54 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
Joh. 6:55 Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
ITSELLEEN TEKEE TUOLLAINEN SAARNAMIES VAHINGON, ELLEI SAA SYNNISTÄÄN PARANNUKSEN ARMOA. - savon ukko
essu lahdesta kirjoitti:
Vanhemman veljen tila jäi vähemmälle..Oliko nykyinen tuhlaaja poika se joka raiskasi lapsiaan, ja tuli julki. Uskon veljet rukoilivat hänen syntinsä viattomaksi. Sitten hän saa palata ruotuun katuneena uskoveljiensä syliin hyvänä puhtaana Jeesuksen lapsena.
Vai oliko se , että lestadiolaisperheen suosikkipoika erehtyi ostamaan kaupasta mäyräkoiranlisen olutta. ja maistoi ne kaikki. Sen jälkeen tuli seuroihin ja oksensi puhujan raamatun päälle. Kaikki kuorossa huusi hallelujaa. niin oli nuorukaisen synnit taas saatu anteeksi. Ja tyhjien pullojen kilinän kanssa palasi
palasi ruotuun. Tulihan vähän paksut vertailut. - teuta
Ei selvittänyt , mutta kun tiedämme , kuinka kauan hän on Jeesusta seurannut
ja että oli siviliammatissa opettaja , siinä on sellainen mahdollisuus , että jos
ei mene hyvin voi aina laittaa uusiksi , sitten tiedämme ttä hän on kymmenen kertaa ainakin enenmmän selvilla kuin minä , ja 20 kertaa enemmän kuin sinä
niin mitä pä tuohon viela sanoisi , jos osaisi kaikki ulkoa se on siinä .
mutta toisen kautta pitää olla asiasta omakohtaista , ei voi millään selittää
että kaikissa menee kuin vettä vaan , vaikkei punaviiniä saanutkaan maistaa sillai. , siitä oli jo LLL:n tarkaana kun huomasi kuinka pahaa se saa aikaiseksi .
- teuta
Jo vain , niinhän se oli , mutta sen jo ymmärsi koska se oli pitkälle
opeteltua, siis tuhlaajapoja asia oli aika lähellä hyvää :Sitä vastoin
vanhemman veljen selitys , oli täysin vajaa , siitä mitä Suomessa
on totuttu , ja mitä on puhuttu , ja mitä kerrottu , Mutta minä kehusin
sitä kaikkien kolmen vertauksen yhteen vetona . - voi hyvä sylvi
Kylläpä täällä on kuunneltu tarkoilla korvilla,ja tuntuu virheitä löytyvän,nythän minä löysinkin todella hyvän keskustelupalstan kun täällä on vain tosi hyviä kristittyjä,ne huonot tuntuu olevan muualla ja vielä puhumassa.Teuta taitaa olla jos nyt ei paras niin ainakin kuuluu parhaimmistoon,kommenteista päätellen.
- Jeesus on tie
Paljastit välittömästi itsesi oman vanhurskauden perkeleen todistaja.
Kukaan Jeesuksen seuraaja ei etsi hyviä kristittyjä, eikä hyviä saarnaajia, kun sellaisia ei ole olemassakaan.
Sinunkin tulisi rukoilla Jumalaa Jeesuksen nimeen, että tulistit tuntemaan hyvän rakastavan Jumalan hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta.
Et sunkaan tarttis enää hudella ihmisjumalien nimeen ja perään! Jeesukselta saat kaiken lahjaksi USKON KAUTTA ILMAN TEKOJA. Koet kiitollisuuden jonka vertaista et ole tähän mennessä kokenut. Koet ilon rakkauden ja rauhan JUMALASSA. - Sylvin sisko
-Teuta taitaa olla jos nyt ei paras niin ainakin kuuluu parhaimmistoon,kommenteista päätellen. -
TeuTa Po-joelta on johtava saarnamies esikoislaestadiolaisessa herätysliikkeessä! Hyvä ja harras kristitty, ehkä ei paras saarnamies, mutta aktiivisin! - savon ukko
Jeesus on tie kirjoitti:
Paljastit välittömästi itsesi oman vanhurskauden perkeleen todistaja.
Kukaan Jeesuksen seuraaja ei etsi hyviä kristittyjä, eikä hyviä saarnaajia, kun sellaisia ei ole olemassakaan.
Sinunkin tulisi rukoilla Jumalaa Jeesuksen nimeen, että tulistit tuntemaan hyvän rakastavan Jumalan hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta.
Et sunkaan tarttis enää hudella ihmisjumalien nimeen ja perään! Jeesukselta saat kaiken lahjaksi USKON KAUTTA ILMAN TEKOJA. Koet kiitollisuuden jonka vertaista et ole tähän mennessä kokenut. Koet ilon rakkauden ja rauhan JUMALASSA.No sinä et ole ainakaan saanut rauhaa Jeesukseltasi, kun huutelet omaa hyvyytäsi ja Jeesustelet joka mutkaan omia saatanallisia sekopäisyyksiäsi
toisten luettavaksi. Olet vielä saatanan vallassa. Et ole kiitollisuutta vielä saanut Jeesukseltasi. - teuta
No ei ole ollut lainkaan sellainen tarkoitus , jokainen saa tehdä
johtopäätökesnsä itse , ,, en minä ole tehnyt ketään palstalla
työttömäksi , enkä ole keään arvostellut suohon , niinkuin Nm. voi hyvä sylvi
oli tekemässä , Olkaa nyt rauhallisia , ottakaa omat vikanne pois .
nähdään mitä jää jäljelle , - Jeesus auttakoon
savon ukko kirjoitti:
No sinä et ole ainakaan saanut rauhaa Jeesukseltasi, kun huutelet omaa hyvyytäsi ja Jeesustelet joka mutkaan omia saatanallisia sekopäisyyksiäsi
toisten luettavaksi. Olet vielä saatanan vallassa. Et ole kiitollisuutta vielä saanut Jeesukseltasi.Miksi valehtelet edelleen minusta täysin perättömiä!!!
Luutko sinä saatanan lähettiläs valheillasi pelatavasi itsesi varmasta helvetistä?
Kaikki mitä minulla on, se on lahjaa Jumalalta hänen poikansa Jeesuksen Kristuksen kautta. Hallelujaa kiitos Jeesus.
Rakkaudesta sinua kohtaan olen ainakin kaksi vuotta kehoittanut sinua kääntymään Jeesuksen puoleen, ettei sinun tarvitsisi mennä helvettiin.
Saisit samalaisen ihanan Jumalan rauhan sydämeesi jonka minäkin olen saanut, armosta ilman omia ansioitani. Hallalujaa kiitos Jeesus. Kallis on Jeesuksen veren hinta.
No miten tämän saatanaan uskova ystäväni reagoi rakkauden viesteihini?
Vastaus. Ylpeyden perkeleen voimassa kihisten ja suu vaahdossa uhoten hän valehtelee minusta ummet ja lammet. Kiroaa ja liehtaroi ympärilläni saadakseen houkuteltua minutkin kanssaan saatanan haltuun.
Jos ei kysymys olisi näin vakavasta asiasta, niin nauraisin todella leveästi tämän veijarin nokkelaa silmänkääntökykyä. Oman helvetin tiensä hän kieltää etevästi pois, haukkumalla sitä joka lähestyy häntä kehoitulksella ottaa pelastus vastaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Et sä mua huijaa veijari, vaan itseäsi. Jos kuolema saavuttaa sinut tuossa tilassa, niin sinun tiesi on vaivaan vievä.
Olet pilkannut julkisesti Jeesuksen sovintoverta ja se on maailman raskain synti heti Pyhän Hengen pilkan jälkeen. Pyhää Henkeä et voi pilkata, koska olet uudestisyntymätön pakana ja elät vahvassa epäuskossa.
Jos mahdollista olisi että vielä saisit Jumalalta armon pysähtyä laskemaan kulutusta. Sinä omasta mielestäsi "riittävän hyvä". Härskisti itsepetoksessa elävä ihmisparka.
- paas kattoen ny
Paskapuhetta!
Eikö Sylvin sisko tiedä että valehteleminen on syntiä?- Sylvin sisko
-Paskapuhetta!
Eikö Sylvin sisko tiedä että valehteleminen on syntiä? -
Tiedän, että valehteleminen on eettisesti ei hyväksyttävää, synnistä en tiedä? Paskanpuhuminen lienee sinun käsitteesi mukaan valehtelua? Paskaa voi jauhaa monella, esittämälläsi tavalla, lienee esik.laest.liikkeen tiukkapipojen vakiotermi? Esität, että sanoessani ao. nimimerkkiä hartaaksi kristityksi ja liikkeen johtavaksi saarnamiehksi, puhun paskaa? Saarnamiehestä en tosin varma ole, mutta nimim. kirjoituksia seuratessani olen tullut siihen tulokseen. että nimimerkki kaikkine tietämyksineen kuuluu liikkeen johtohenkilöihin? Tai, mitäpä asia minulle kuulu?
- teuta
Viimeinen ilta Lahdessa , Puhuja on OM.
ja teksti on Jesaja 40 :1-11 , sen Tiedetään olleen Pelastuksen sanoma
Israelilaisille , Jumalan suuruus ja kaikkivalta sen alku on "Lohduttakaa,
lohduttakaa , minun kansaani , sanoo teidän Jumalanne.
Tästä kirjasta alkaa Jesajan kirjan toinen osa . Jossa jossa on profetioja osaksi jo 39:6-7. ennustetun Baabelin Pakkosiirtolasuudesta sen lppu vaiheesta ja
päättymisestä , osaksi tuleva tulevasta Messiaasta , uuden liiton ajasta , ja myös sen jälkeen teutuvista asioista . näistä molemmista asiarymhistä on monia ,
profetioja Jesjan kirjan ensimmäisessäkin osassa ..
Jerusalemin ja juudan asukkaat olivat kärsineet syntiensä rankaistuksen : SYNTIVELAN VARSINAINEN JA TODELLINEN MAKSAMINEN /SOVITUS ON
TAPAHTUNUT KRISTUKSEN KÄRSIMYKSEN JA RISTINUHRIN KAUTTA .
Siitä on VT:ssä selvä kuvaus tämän kirjan Ydin luvussa 53.- teuta
Jatkoa . Koska se tapahtui koko ihmiskunnan puolesta Aadamista ja Eevasta alkaen , JUMALA LUKI SEN MYÖS iSRAELIN PAKKOSIIRTOLAISUUDEN EDELLISEN SYNTIVELAN SOVITUKSEKSI . Herran ohjaamana Jesaja kir -
joitti tämän anteeksiantamuksen lohdutuksen niitä Israelilaisia varten jotka , tULIVAT PALAMAAN BAABELIN PAKKOSIITOLAISUUDESTA , N. 160 VUOTTA MYÖHEMMIN .
JUMALA oli varaavapalaaville pakkosiirtolaisille turvallisen PALUUMATKAN BAABELISTA JUUDAAN , MATKA ON KUIN hELSINGISTÄ - UTSJOLLE .
n. 1400 km. matkalla ei laaksoja tasattu /korotettu , eikä vuoria alennettu , luonnollisessa merkityksessä , VAAN TÄMÄ KUVANNOLLISESTI tarkoitti
JUMALAN apua kaikkien vaikeuksian läpi , se oli "tyyppi " siitä tien valmis -
tamisesta Kristukselle ihmisten sydämiin , jota Johannes Kastaja lähetettiin suorittamaan .
Hengellisiä sovellutuksia : LAAKSOT KOROTETAAN , Syvälle syntiin vajonneita on autettava , nousemaan parannukseen ja uskoon kautta
elämään kristuksessa "vuoret ja kukkulat alennettakoon, "Ylpeät omahyva- iset on lain sanalla ja katumukseen "KOLEIKOT TULKÖÖN TASANGOKSI JA KALLIO LOUHUT TASAISEKSI MAAKSI ". : tylyt , kovat , riitaiset ja väkicvltaiset nöyrtykööt parannukseen tullakseen armon uudistavina rauhalliseksi ja Rakastavaksi . - teutates
teuta kirjoitti:
Jatkoa . Koska se tapahtui koko ihmiskunnan puolesta Aadamista ja Eevasta alkaen , JUMALA LUKI SEN MYÖS iSRAELIN PAKKOSIIRTOLAISUUDEN EDELLISEN SYNTIVELAN SOVITUKSEKSI . Herran ohjaamana Jesaja kir -
joitti tämän anteeksiantamuksen lohdutuksen niitä Israelilaisia varten jotka , tULIVAT PALAMAAN BAABELIN PAKKOSIITOLAISUUDESTA , N. 160 VUOTTA MYÖHEMMIN .
JUMALA oli varaavapalaaville pakkosiirtolaisille turvallisen PALUUMATKAN BAABELISTA JUUDAAN , MATKA ON KUIN hELSINGISTÄ - UTSJOLLE .
n. 1400 km. matkalla ei laaksoja tasattu /korotettu , eikä vuoria alennettu , luonnollisessa merkityksessä , VAAN TÄMÄ KUVANNOLLISESTI tarkoitti
tamisesta Kristukselle ihmisten sydämiin , jota Johannes Kastaja lähetettiin suorittamaan .
Hengellisiä sovellutuksia : LAAKSOT KOROTETAAN , Syvälle syntiin vajonneita on autettava , nousemaan parannukseen ja uskoon kautta
elämään kristuksessa "vuoret ja kukkulat alennettakoon, "Ylpeät omahyva- iset on lain sanalla ja katumukseen "KOLEIKOT TULKÖÖN TASANGOKSI JA KALLIO LOUHUT TASAISEKSI MAAKSI ". : tylyt , kovat , riitaiset ja väkicvltaiset nöyrtykööt parannukseen tullakseen armon uudistavina rauhalliseksi ja Rakastavaksi .Iltalääke otettu? Mene nukkumaan teuta, ettäs jaksat aamusella klo 6.00 kirjoitella tänne lisää viisaita kommenttejasi!
- Teuta
teuta kirjoitti:
elämään kristuksessa "vuoret ja kukkulat alennettakoon, "Ylpeät omahyva- iset on lain sanalla ja katumukseen "KOLEIKOT TULKÖÖN TASANGOKSI JA KALLIO LOUHUT TASAISEKSI MAAKSI ". : tylyt , kovat , riitaiset ja väkicvltaiset nöyrtykööt parannukseen tullakseen armon uudistavina rauhalliseksi ja Rakastavaksi .Haluisin siitä Jes. 53: luvusta pikkasen keskustelua . Se on luku ,
Herran palvelijan kärsimys ja korotus , tässä on jakeiden numerointi
vähän ristissä ..jakeiden 13-15 on kirjoittettu siihen ,luvun 52 jakeet
ikään kuin loppuun , muka 52 loppuisi 12 jakeen jälkeen ja loput on
53 luvun alussa ja sitten on 53:1.
53 alun alkaessa on 52 13. Katso minun palvelijani menestyy , hän on nouseva,
kohoava ja sangen koekea oleva , 14. niinkuin monet kauhistuvat Häntä , - sillä niin runneltu , ei enää ihmisenkaltainen , oli hänen muotonsa hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo - .15. niin Hän on vihmova monet kansat , hHänet tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa .Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu , sen he saavat havaita.
Sitten on 63;1 alku ja se alkaa ...Kuka uskoo meidän saarnamme , kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaa,,2. Hän kasvoi Herran edessä kuin VESA niin
kuin juuri kuivasta maasta .jne.
Siitä miksi noin oli kirjoitettu on se, Että 52 Luvussa oli kertomus siitä kun
pakkosiirtolaisuudesta pääsivät lähtemään ja iloitsivat vapautuksesta .
heitä kehoitettiin lähtemään Baapelista , sen saastasta ja puhdistautumaan
Lainatakseni Paavalia Room .10:15. sanat on Jes. 52:7 PAAVALI Näkee tässä vapautuksessa ja sitä koskevan ilosanoman julistamisessa vertaus-
kuvan /tyypin EVANKELIUMISTA , jOKA JULISTAA PALJON ISONPAA VAPAUTUSTA / PELASTUSTA KRISTUKSESSA .
kehoitus lähteä pois Baapelista ja puhdistautumaan saastasta jae 11, on tyyppi siitä , että uudessa liitossa ihmisiä kehotetaan lähtemään SYNNISTÄ
ELÄVÄN MAILMAN KESKELTÄ , JA PUHDISTAUTUMAAN SEN SAASTASTA tullakseen sen "HERRAN ASEENKANTAJIKSI ". - Käyvät sisäl ja ulos
Teuta kirjoitti:
Haluisin siitä Jes. 53: luvusta pikkasen keskustelua . Se on luku ,
Herran palvelijan kärsimys ja korotus , tässä on jakeiden numerointi
vähän ristissä ..jakeiden 13-15 on kirjoittettu siihen ,luvun 52 jakeet
ikään kuin loppuun , muka 52 loppuisi 12 jakeen jälkeen ja loput on
53 luvun alussa ja sitten on 53:1.
53 alun alkaessa on 52 13. Katso minun palvelijani menestyy , hän on nouseva,
kohoava ja sangen koekea oleva , 14. niinkuin monet kauhistuvat Häntä , - sillä niin runneltu , ei enää ihmisenkaltainen , oli hänen muotonsa hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo - .15. niin Hän on vihmova monet kansat , hHänet tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa .Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu , sen he saavat havaita.
Sitten on 63;1 alku ja se alkaa ...Kuka uskoo meidän saarnamme , kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaa,,2. Hän kasvoi Herran edessä kuin VESA niin
kuin juuri kuivasta maasta .jne.
Siitä miksi noin oli kirjoitettu on se, Että 52 Luvussa oli kertomus siitä kun
pakkosiirtolaisuudesta pääsivät lähtemään ja iloitsivat vapautuksesta .
heitä kehoitettiin lähtemään Baapelista , sen saastasta ja puhdistautumaan
Lainatakseni Paavalia Room .10:15. sanat on Jes. 52:7 PAAVALI Näkee tässä vapautuksessa ja sitä koskevan ilosanoman julistamisessa vertaus-
kuvan /tyypin EVANKELIUMISTA , jOKA JULISTAA PALJON ISONPAA VAPAUTUSTA / PELASTUSTA KRISTUKSESSA .
kehoitus lähteä pois Baapelista ja puhdistautumaan saastasta jae 11, on tyyppi siitä , että uudessa liitossa ihmisiä kehotetaan lähtemään SYNNISTÄ
ELÄVÄN MAILMAN KESKELTÄ , JA PUHDISTAUTUMAAN SEN SAASTASTA tullakseen sen "HERRAN ASEENKANTAJIKSI ".Justiinsa päinvastoin.Olet näemmä onnellisesti onnitunut ulkoistamaan synnin itsesi ulkopuolelle "baabeliin", etkö tajua että synti on SINUSSA ITSESSÄSI.
Munkit ja nunnat he menevät syntiä pakoon luostareihin
Kristus ei kehoita meitä erottautumaan maailmasta suljettuihin omahyväisiin ghettoihin, vaan:
Mark. 16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
- teuta
"Meidän jumalamme sana pysyy iankaikkisesti ".
Ihmisen oma vanhururskaus on kuihtuva ruoho ja korsi , mutta herran sana
ei ole sellainen. Joka siis, vaikkapa vain salaisesti sydämessään , rakentaa autuuden toivonsa niihin hyviin töihin , joita hän tekee , tai siihen katkeraan katumukseen ja syvään synnintuntoon , joita hän on kokenut , tai niihin armonvaikutuksiin , joita hän on tuntenut, siihen mielenmuutokseen , jota hän harjoittaa , tai siihen uskoon , mikä hänellä on .
HÄN EI RAKENNA OIKEALLE PERUSTUKSELLE . Sillä niin hyvää ja oivallista kuin kaikki tämä onkin , koskapa se on Jumalan Hengen työtä , niin se ei ole kuitenkaan autuuteemme perustus , jolle yksin on rakennettava , ja joka pysyy iankaikkisesti , -- sillä tämä ei ole meissä itsessämme me; se onsanassa , ja yksin "meidän Jumalamme sana pysyy iankaikkisesti ". - savon ukko
JUMALAMME PYSYY IANKAIKKISESTI, MUTTA HÄNEN SANANSA MUUNNELLAAN AINA OMIEN SYNTIEN PEITTÄMISEKSI JA LÄHIMMÄISEN TUOMIOKSI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "944233Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293213No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351358
- 10949
- 136936
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11770