Seksuaalisuus (tai sen puute)

ifuwer

Laitoin tämän sinkku-palstalle, mutta paremmin sopii tänne...

En tiedä, onko tämä palsta omiaan tälle keskustelulle, mutta yritetään.
Pyydän kunnioitusta aihettani kohtaan ja mielellään kaikki "hyvät vitsit" saa jättää ulkopuolelle tästä keskustelusta. Olen ihan oikea ihminen oikean ongelman kanssa.

Olen 21-vuotias nainen. Haaveilen normaaleista asioista; miehestä, lapsista, perheestä. Normaalista elämästä. Elämäni sujuu ihan hyvin, opiskelen ja käyn töissä, joskus jotkut asiat stressaavat, mutta yleensä arki sujuu melko hyvin.
En ole koskaan seurustellut, mutta muutamia kertoja kiinnostunut miehistä, suuteluasteelle päässyt. Minua on sanottu viehättäväksi ja kauniiksi, ja miesten puolelta on tullut jonkinlaisia kiinnostuksen osoituksia, en ole siis harmaa hiiri, vaikka ehkä niin voisi kuvitella...
En koe sinkkuuttani sinänsä mitenkään ongelmaksi, mielummin olen yksin kun kokeilen "kokeiluja", mutta silti odotan kyllä kivan miehen tapaamista innolla.
Koen itseni joskus melko yksinäiseksi, vaikka minulla onkin kavereita. Kumppania odotan myös sen takia, että haluan hänestä minulle hyvän ystävän, sielunkumppanin.

En ole siis myöskään koskaan ollut yhdynnässä kenenkään kanssa. Olen kuitenkin tyydyttänyt seksuaalisia halujani itsetyydytyksellä muutamia vuosia pahimman halun yllättäessä. Näitä haluja on tullut vaihdellen; pari kertaa viikossa tai kahden kuun välein.. Todella vaihtelevasti siis. Viimeisen kahden vuoden aikana olen kokenut valtavaa syyllisyyttä itsetyydytyksen ja orgasmin jälkeen.
En tiedä johtuuko tuo syyllisyys "vääristyneistä" fantasioistani, vai mistä. Minusta tuntuu, etten kelpaa kenelekään, ja usein ajattelenkin, että olisi kiva, jos olisin miehen käytettävänä ihan täysin.. Että hän saisi tehdä minulla mitä lystää. Olen jutellut jonkun verran eri miesten kanssa seksipalstoilla ko. aiheesta ja se on kiihoittanut minua.
Olen myös pienenä lapsena muutamia kertoja kuullut vanhempieni yhdyntä-äänet, minkä muistan edelleen ällöttävänä ja kiellettynä, toisaalta hieman (mutta vain hieman) kiihottavana asiana. En ole koskaan puhunut tästä vanhemmilleni tai muillekaan.

Kun ajattelen tulevaisuuttani, poikaystävän tapaamista, niin ajattelen poikaystävää enemmänkin ystävänä, kuin seksuaalisena kumppanina. Uskon, että seksi voi olla parisuhteessa läheisyyttä ja rakkautta lisäävä asia, mutta en kuitenkaan koe sitä itselleni kovinkaan tärkeäksi asiaksi, jos parisuhteessa olisin. Vai onkohan tuo vain tuntemus, koska en ole koskaan kenenkään kanssa seurustellut?
Jotenkin koen todella utopistisena edes ajatusta, että voisin jonkun ihmisen kanssa olla oikeasti edes niin rentona, hänen silmissään kaunis, että voisin nautinnollisesti nauttia seksistä.. Ja enhän yleensä tunnekaan halua välttämättä moneen viikkoon...

Tässä joitain ajatuksiani. Ongelmaksi siis koen sen, että yleensä en koe minkäänlaista seksuaalista halua moneen viikkoon, mutta niinä harvoina hetkinä kun koen, niin nuo halut menevät aivan "yli" ja toivoisin että joku mies tekisi minulle seksuaalisesti ihan mitä vain hän haluaa.
Lisäksi en osaa kuvitella, että tulevassa parisuhteessa seksi olisi kovin tärkeä osa minulle, mikä on sinänsä harmi, koska yleensä miehille seksi on tärkeä asia, ja olisihan se toisaalta ihanaa tykätä siitä.

Voikohan nämä ongelmani johtua jostain "traumoista" (esim vanhempien seksiäänten kuuleminen) vai olenkohan esim. a-seksuaali?
Vai onko tämä ihan normaalia, kehitykseen kuuluvaa, ihmiselle, joka "ei tiedä mistä on jäänyt paitsi"?

Kiitos.

1

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonkun Isukki

Ole rauhassa. Tuo on ihan normaalia 21-vuotiaan naisen ajatusmaailmaa. Nuorella naisella on paljon sisäistä epävarmuutta ja yksi epävarmuuden osapuolista on oma seksuaalisuus. Jokainen voi vain arvailla, miten tyttölapseen kohdistuu vaatimuksia jo heti ensimmäisistä ikävuosista lähtien. Pitää olla kiltti tyttö. Tätä kiltin tytön syndroomaa moni aikuistuva nainen elää. Koulussa opetetaan sukupuoliopetuksessa, että tytöillä yhä on se suurin vastuu, koska "pojat ovat poikia". Myös ainainen lutkan viitan uhka pyörii jokaisen naisen päällä, joten ei ole yhtään ihmeellistä, miksi jokainen nuori nainen on epävarma omasta identiteetistään. Yhteiskunta ja ympäristö vaatii toista ja oma kroppa toista. Myös pojille itsetyydytys on häpeän stigmaa tuova asia, joten epävarmuus on molemminpuolista.
      Se, että koet seksuaalisuutesi häveliäänä asian on tietenkin lähtenyt sieltä lapsuudesta asti, koska vanhemmat eivät juuri näistä asioista halua puhua ja se vain luo entistä suurempaa kielletyn hedelmän tuntua tähän asiaan. Seksuaalisuus on siis tabu, jota ei ole soveliasta revitellä kylillä. Voin kuitenkin taata, että viimeistään 40:nä ymmärrät oman arvosi ja alat elämään sen mukaisesti, jos siis saat purettua omat traumasi. Niitä voi tietenkin estää tai hidastaa mahdolliset huonot ihmissuhteet ja huono kokemus miehistä. Joten vanhempana ihmisenä suosittelen opettelemaan tunnistamaan oman itsesi ja toimimaan sen intuition mukaisesti. Erehdyksiä varmasti tulee vastaan ja niistä oppii. Se, että et vielä ajattele parisuhdetta niin vakavasti tarkoittaa sitä, että et ole vielä valmis sitoutumaan. Yleensä kuitenkin naisen hormonaalinen, eli ns. biologinen kello alkaa tikittämään ennemmin tai myöhemmin, joten usko vaan, kyllä se oikea mies sinulle löytyy. Se vain vie enemmän aikaa. Sen ajan nauti seksuaalisuudestasi ja nuoruudesta, kohtuudella tietenkin. Liika on liikaa, kaikessa. Tärkeintä on kuitenkin se, että olet sujut itsesi, et ympäristösi kanssa. Kaikki lähtee itsestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      4357
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1649
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      264
      1488
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1465
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      237
      1351
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1130
    7. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1080
    8. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1024
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      993
    Aihe