Venlafaxin Orion

lihottaako??

Lihottaako Venlafaxin Orion masennuslääke? Minun pitäisi aloittaa mutta pelottaa jos alan lihomaan (e-pillerit juuri lopettaneena alan päästä taas samaan kuntoon kuin mitä olin ennen e-pillereitä) juuri kun olen alkanut näyttää taas ihmiseltä.

Kertokaa omia kokemuksia!

79

16123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • venlatyyppi

      mä söin venlafaxinia 1,5 vuotta, ja ei lihottanut. ehkä saattoi tulla hieman pientä turvotusta, mutta sekin saattoi johtua muista lääkkeistä, mitä söin.

      • lk.kl

        Ei lihota, Venlafaxin vähentää ruokahalua.


      • Anonyymi
        lk.kl kirjoitti:

        Ei lihota, Venlafaxin vähentää ruokahalua.

        Höpöhöpö


      • Anonyymi
        lk.kl kirjoitti:

        Ei lihota, Venlafaxin vähentää ruokahalua.

        Mua on aökanut turvottamaan. Ilmeisesti nestettä kertyy, joten en aio jatkaa lääkkeen käyttöä.


    • VenlaXXXX

      Oon syönyt Venlafaxin Orion kaks vuotta ja painoo on tullu mulle 17 kiloo. Ruokahaluu on lisääntyny ja siks se paino on mulla noussu. Liikuntaa oon yrittäny harrastaa mut ei oo auttanu.

      • En usko!

        Älä valehtele! Ei varmasti johdu toi 17kg Venlasta!


      • NiinMasentunut
        En usko! kirjoitti:

        Älä valehtele! Ei varmasti johdu toi 17kg Venlasta!

        Kyllä todella lihottaa tuo Venlafaxin!
        Aloitin pienimmällä annoksella ja nostettiin sitten vähän yli sataan annos. Heti alkoi lihominen. Hitaasti mutta varmasti on paino noussut jo 7 kg.
        Koiran kanssa teen pitkiä lenkkejä kaksi kertaa päivässä. Mitään ei auta. Syön myös normaalisti, en liikaa. Taitaa olla jotenkin henkilöstä kiinni kuka lihoo ja kuka ei. Minä ainakin lihon.
        Taidan lopettaa lääkkeen oton pikkuhiljaa vähentäen. Yritän päästä kokeilemaan sitä magneettihoitoa. Sitäpaitsi Venlafaxin ei enää ole auttanut minun masennukseeni. Sitä annosta pitäisi nostaa taas isommaksi. Se auttaa jonkin aikaa, ja luultavasti lihomisen vauhti vaan lisääntyy.
        Olen painanut 57-60kg 35 vuotiaaksi asti. Siitä on paino pikkuhiljaa noussut 30 vuoden aikana..ei lääkkeen takia vaan muuten. Nyt on painoni 94,3kg. Ei ole varaa lihoa enää yhtään tuon lääkkeen vaikutuksesta. Olen nyt 70v, ja aina vaan masentuneempi yksinäisyyden takia.


      • Ei_oo_pakko
        NiinMasentunut kirjoitti:

        Kyllä todella lihottaa tuo Venlafaxin!
        Aloitin pienimmällä annoksella ja nostettiin sitten vähän yli sataan annos. Heti alkoi lihominen. Hitaasti mutta varmasti on paino noussut jo 7 kg.
        Koiran kanssa teen pitkiä lenkkejä kaksi kertaa päivässä. Mitään ei auta. Syön myös normaalisti, en liikaa. Taitaa olla jotenkin henkilöstä kiinni kuka lihoo ja kuka ei. Minä ainakin lihon.
        Taidan lopettaa lääkkeen oton pikkuhiljaa vähentäen. Yritän päästä kokeilemaan sitä magneettihoitoa. Sitäpaitsi Venlafaxin ei enää ole auttanut minun masennukseeni. Sitä annosta pitäisi nostaa taas isommaksi. Se auttaa jonkin aikaa, ja luultavasti lihomisen vauhti vaan lisääntyy.
        Olen painanut 57-60kg 35 vuotiaaksi asti. Siitä on paino pikkuhiljaa noussut 30 vuoden aikana..ei lääkkeen takia vaan muuten. Nyt on painoni 94,3kg. Ei ole varaa lihoa enää yhtään tuon lääkkeen vaikutuksesta. Olen nyt 70v, ja aina vaan masentuneempi yksinäisyyden takia.

        "Olen nyt 70v, ja aina vaan masentuneempi yksinäisyyden takia."

        Et 70:een ikävuoteen mennessä ole sen vertaa viisastunut, että tajuaisit miten älyvapaata on yrittää päästä yksinäisyydestään aivoja stimuloimalla... kemikaalein, magneetein, mitä vaan. Kannattaisiko, edes harkita, lähteä sosialisoimaan. Kaveri tai ystävä saattaisi auttaa yksinäisyyteen huumeita tai magneetteja paremmin.

        Sanonpa vain. Saa käyttää, ei oo pakko


      • Anonyymi
        En usko! kirjoitti:

        Älä valehtele! Ei varmasti johdu toi 17kg Venlasta!

        Mulle tuli 15 kg joten usko pois!


    • Näin täällä

      Venlafaksiini on ns. aktivoiva lääke. Sen ei pitäisi (huom: pitäisi) nostaa ruokahalua, vaan tietyillä annoksilla tunnettu haittavaikutus on pikemminkin ruokahalun heikkeneminen. Tästä huolimatta on ihmisiä, joiden paino on kohonnut ko. juurin aikana.

      Mirtazapiini sen sijaan paisuttaa lähes jokaista. Kaikki alkaa maistumaan hyvältä :)

      • Mirtz.

        Minulle määrättiin tuota Mirtazapiinia, mutta kieltäydyin aloittamasta sen syömisen kun luin siitä - miksi ihmeessä edes söisin nukkumista auttavaa masennuslääkettä, kun nukuin n. 10 tuntia yössä ihan kohtuullisen hyvin, mutta aamuisin en meinaa päästä sängystä ylös kun olo on niin helvetin huono?


      • Mitä jos..
        Mirtz. kirjoitti:

        Minulle määrättiin tuota Mirtazapiinia, mutta kieltäydyin aloittamasta sen syömisen kun luin siitä - miksi ihmeessä edes söisin nukkumista auttavaa masennuslääkettä, kun nukuin n. 10 tuntia yössä ihan kohtuullisen hyvin, mutta aamuisin en meinaa päästä sängystä ylös kun olo on niin helvetin huono?

        Mirtatsapiini paitsi väsyttää sen histamiinivaikutuksen (samanlainen kuin allergialääkkeillä) takia myös kohentaa unen laatua niin, että syvä uni lisääntyy. Niinpä uni on virkistävämpää.

        Jotkut masennuspotilaat nukkuvat valtavasti, ehkä siksi, että unen laatu/rakenne on huono. Ehkä vaikeudet päästä ylös aamulla johtuvat tästä eikä pelkästään motivaation tai kiinnostuksen puutteesta uuteen päivään.


    • ei kannata kokeilla

      Lihottaa, ja pistää sellasen sumun aivoihin, että oot kuplassa ja tukehdut. vierotusoireet on vittumaisia. söin vuoden. lihoin 16 kg..vaikka liikuin paljon, nesteet ikäänkuin jumittuivat kehooni. nyt ole lopettanut koko paskalääkkeen. veren paineet laski heti normaaliksi ja leposyke tipahti 110 stä 77:aan!!!
      Paino on nyt ruvennu tippumaan kilo/viikko. Olen vihainen koko lääkkelle, kun tajusin miten se on tuhonnut minua, ja estänyt tuntemasta normaalisti, ja vieroittanut minua todellisuudesta. PASKALÄÄKE!
      Ihan perseestä ne sähköimpulsivierotusoireetkin.

    • Läski nykyään

      Joo, lihotti minua.
      Käytin ensin Citalopramia, tuli 10 kg vuoden aikana, vaihdettiin Venlafaxiiniin, sama juttu, nyt alan lopettelee pikku hiljaa tuota Venlafaxiinia. Masennus nyt siitä, ku o niin paljon ylipainoa.

      • Jopas jopas

        No jopas on huonoja kokemuksia.
        Venlafaxin orionhan on Efexorin rinnakkaisvalmiste ja tunnetusti Efexorin "johdannaista" on käytetty Yhdysvalloissa laihdutuslääkkeenä.
        Minua kyseinen lääke ainakin laihdutti. Ruokahalu oli olematon ja unta ei tullut.


      • EI LIHOTA!
        Jopas jopas kirjoitti:

        No jopas on huonoja kokemuksia.
        Venlafaxin orionhan on Efexorin rinnakkaisvalmiste ja tunnetusti Efexorin "johdannaista" on käytetty Yhdysvalloissa laihdutuslääkkeenä.
        Minua kyseinen lääke ainakin laihdutti. Ruokahalu oli olematon ja unta ei tullut.

        Nimenomaan. Sama täällä. Jos vähääkään tietämystä lääkkeistä niin huomaa kyllä, että noi, jotka muka lihonut Venlafaxinista, puhuu täyttä paskaa! Se ei todellakaan lihota, päinvastoin joitain jopa laihduttaa.


      • Malttia malttia
        EI LIHOTA! kirjoitti:

        Nimenomaan. Sama täällä. Jos vähääkään tietämystä lääkkeistä niin huomaa kyllä, että noi, jotka muka lihonut Venlafaxinista, puhuu täyttä paskaa! Se ei todellakaan lihota, päinvastoin joitain jopa laihduttaa.

        Vaikutus voi olla molempia riippuen stimulaationtasosta. Korkeassa stimulatiivisessa tilassa ollessa ihminen usein syö vähemmän (ei tunne samalla tavalla ruokahalua, vertaa esim. nikotiini), kun taas sedatiivisemmassa tilassa ruokahalu voi nousta ja siten tulee syötyäkin enemmän. Venlafaksiinin vaikutuksesta metabolisiin tekijöihin ja sitä kautta lihoamiseen tai laihtumiseen en osaa sanoa.


    • silvia86

      Ei oo kyllä laihduttanu eikä lihottanu, kumpaakaan. On ne jenkit harvinaisen tyhmiä varsinki jos ne on oikeesti käyttäny Efexorii laihdutuslääkkeenä. :D

      Oon ite syöny venlafaksiinia jo vuosikaudet. Tällä hetkellä annos on 300mg ja pitkään siinä pidettyki. Meikäläiselle ei oo efeist mitää haittaa tullu, pikemminki suhteeton mielialan nousu ja "ylienergisyyden" tunne annoksia nostettaessa ja silloin, kun efen aloitin. Voitiin ehkä luokitella jo hypomaniaks ko. sivuoire, mut eipä se koskaan oo muutamaa päivää pitempään kestänykään ja omast mielest fiilis lähinnä oli jotain aivan upeaa.

      Efe on hyvä lääke masennukseen, niin omien kokemuksieni kuin ystävieni kertomankin perusteella. Useampi ystäväni siis ko. lääkettä syönyt. Yks heistä on ainoastaan sanonu jotai negatiivista, mut silläkää ei ollu kyse mistään lihomisista tai laihtumisista vaan painajaisista, joita hänellä tuli kuulemma sivuoireena, kun hänen annostaan oli nostettu 37,5mg:sta 75mg:aan.

      Ainoo sivuoire, joka efestä on jääny mulle pysyvämmäks, on oudot väreilyt pitkin kroppaa. Mutta ei niitäkään oo tullu muuta ku lähinnä kovaa liikuntaa harrastettuani tai suurten tunteiden yhteydessä.

      Sen voin sanoo tosin negatiivisena puolena Efest, et siitä tulee iha karseet vieroitusoireet, kun annosta lasketaan tai lääke lopetetaan. Tuolloin oon iteki kärsiny paniikkikohtauksist, itkuisuudest, painajaisist, ahdistuneisuudest ja masennuksest. Muttei ne oireet kovin kauaa sillonkaa kestä. Eikä tuolloinkaa oo ollu vaikutusta painoon.

    • KoomaXX

      Minulle määrättiin tänään juuri tuota Venlafaxia (75 mg) ja oon nyt lukenut tästä lääkkeestä pelkkää negatiivista kirjoitusta. sen haittavaikutuksista ja vieroitusoireista lyhyemmänkin käytön jälkeen.

      Olen kieltäytynyt masennuslääkkeistä aina ennen, mutta nyt lupasin kokeilla.
      En tiedä uskallanko aloittaakaan, kun tänäiltana pitäisi ottaa ensimmäinen.

      kärsin keskivaikeasta masennuksesta. ja niinsanotusta epätyypillisestä masennuksesta. eli nukun lähes vuorokaudet ympäri, olen ahdistunut ja energia on keväästä asti ollut pahasti punaisella.

      sanoin juuri lääkärille, että pelkään että lääkkeeseen jää koukkuun ja vieroitusoireita.

      nyt pitäisi kuukauden syödä yhtä illalla ja sitten jos tulee pahoja sivuvaikutuksia vähentää se puoleen.
      sitten kuukauden kuluttua nostaa annos niin että ottaa sekä aamulla että illalla.

      soitan kyllä lääkärille heti, jos tulee pahoja sivuoireita. ja lopetan lääkkeen käytön heti.
      hän sanoi että pientä pahoinvointia voi tulla ja kun lopettaa lääkkeen niin se tulee tietenkin lopettaa pikkuhiljaa vähentäen.

    • KoomaXX

      Eipä tuo lääkäri näköjään paljon tästä lääkkeestä edes tiedä.
      kun sanoi että jos yhdellä aloittaminen tuottaa pahoja pahoinvointikohtauksia, niin voi alentaa pariksi viikoksi puolikkaaseen.
      mutta tätä lääkettä ei saa (eikä voi) puolittaa eikä murskata.

      lisäksi tuoteselosteessa on että ole erityisen varovainen lääkkeen oton kanssa, jos on mm. korkea silmänpaine. ja tästä lääkäri oli tietoinen.

      voi pyhä mylväys.

      otin nyt kuitenkin ensimmäisen, saa nähdä otanko ikinä toista.

      • eiks...

        Kapselin voi avata ja ottaa puolet sisällöstä pureskeletta. Tai pyytää aloitukseksi puolet pienemmän annoksen. Kapseleita on 37,5 mg, 75 mg ja 150 mg.

        Luultavasti tulet saamaan sivuvaikutuksia, kun niitä noin paljon odotat ja etukäteen mielesi niillä täytät.


    • koomaXX

      ¨kolmeen jäi:

      tässä kokemukseni:
      ekan jälkeen puolen tunnin päästä huimaus, mikä ei ollut paha ollenkaan ja meni nopeasti ohi.
      seuraavat kaksi yötä kolmen tunnin unilla.
      Seuraavana aamuna pahempi huimaus, silmissä alkoi heittämään toden teolla.
      silmänpohjaa ja päätä alkoi särkemään.
      sitten toisen tabun jälkeen lähti makuaisti ja tunteet (ei tuntenut iloa ei surua - vaikea selittää).
      nyt kolmannen tabun jälkeen hirveä pahoinvointi koko päivän. hikiaaltoja, huimausta, vatsakipuilua, ripulia on jatkunut kolme päivää. ja sydän hakkaa hulluna. välillä paleltaa pirusti, ja välillä tulee hiki - siis vaikka on levossa.

      soitin lääkärille että tämä kokeilu loppuu nyt tähän ja se olikin samaa mieltä. sanoi että kukaan järkevä ihminen ei näiden jälkeen jatkaisikaan.
      mutta että on harvinaisen kovat haittavaikutukset.
      aloitin siis ihan ohjeen mukaan yhdellä päivässä. ajattelin vähentää puoleen (kuten siis lääkäri oli sanonut että voi jos tuntuu että yksikin on aluksi liikaa), mutta näitä kapseleita ei voi, eikä saa, puolittaa.

      Sain pyynnöstäni lähetteen terapiaan.


      ei kiitos tällaista.

      • Unhappy

        Mä aloitin eilen sillä pienemmällä annoskoolla, yksi päivässä. Tuli neljän tunnin kuluttua hirveät oireet, tuskanhiki pinnassa istuin oopperassa lähes pyörtymispisteessä. Piti lähteä näytöksestä kesken kaiken vessaan, naama oli hiestä märkä ja ihan valkoinen. Toista kapselia en enää ota.


    • HamaZon

      Mulla Venlafaxin kyllä vaikuttaa ruokahaluun, nimittäin välillä sitä ei oo ollenkaan ja välillä se on massiivinen. Voin olla päiviä hyvin vähällä ravinnolla ja joinain päivinä voin syödä muovipussillisen tavaraa. Ihan paska lääke jokatapauksessa. Ei auttanu, mutta seksihalut vei ja aiheutti järkyttäviä painajaisia. Onneks vaihdan Sepramiin ens kuussa.

    • apua(ko)?

      Seurustelukumppanini (mies) käytti tuota lääkettä, eikä hänellä ruokahalu kasvanut. koomaXXin kuvailemaa pahoinvointia oli kylläkin, mutta se helpottui kunnon aamupalalla alle viikossa. Seksihalut puolestaan kasvoivat... Lääke kuitenkin vaihtui, kun tehoa ei ollut tarpeeksi. Rinnalla on jokin illalla otettava lääke, jonka nimeä en nyt muista.

    • ismohko

      Mulla sama juttu kuin HamaZonilla eli ei oikein kunnon apua ja sekä halut, että ejakulaatio katosivat lähes kokonaan. Nyt viikko mennyt vanhalla kunnon Sepramilla - vaihdoin lennosta suoraan 40mgaan ja jo nyt tuntuu paremmalta.

    • ennenaurinkoinen

      Söin venlafaksiinia 75mg -> laittoi pään sekaisin ja tuntui kuin en olisi elänyt edes tässä maailmassa. Hikoilin järkyttävän paljon ja kävellessä päästä heitti niin ettei meinannut pystyssä pysyä. Ja yöt meni n.3 tunnin unilla.????

    • taas...

      Lihottaako ruoka? Tai juoma? Näitä ei kukaan kysy.

      Sanoisin, että venlafaksiinikapselin kalorimäärä on olematon, joten se lihominen johtuu ihan siitä, mitä pistää kurkustaan alas. Siihen taas voi vaikuttaa. (Tietenkään kaikilla ei ole itsekuria ja ovat kurkku suorana paasaamassa omia kokemuksiaan väittäen niitä yleispäteviksi. Mirtatsapiinia käyttäneet varsinkin, se kun pistää itsekurin todella koetukselle.)

      Venlafaksiini vie monilta näläntunteen, niin että ei ole suurta vaaraa lihomisesta ainakaan lääkkeen takia.

    • fhdhdgdhdh

      Jos yksikin päivä jää väliin, että et oo ottanut tota venlafaxin orionia (75mg) niin heti tulee ne sähköiskumaiset vieroitusoireet, kuin pää tulisi jäljessä.. (Ainakin minulla)

      Mutta ei ihme, kun noin vahva lääke (75mg)

      • .......

        Miten niin "vahva"? 75 mg Efexoria ei ole paljon. Itse käytin kolme kapselia/vrk. eli 225 mg.


      • max?
        ....... kirjoitti:

        Miten niin "vahva"? 75 mg Efexoria ei ole paljon. Itse käytin kolme kapselia/vrk. eli 225 mg.

        Mulla 300 mg.


    • 10+14

      Söin 3 kuukautta, tosin actavista en orionin valmistetta. 75mg-225mg. Vei lähinnä ruokahalua. Pelkäsin lääkkeen sivuvaikutuksia.
      En saanut mitään sähköiskuja päähän lopetellessani, lähinnä sellaisia lieviä kohinoita/humahduksia onneksi.

      Oloni muutos on mustaan ja valkoiseen verrattava.
      Vastustin lääkkeitä aikaisemmin, mutta tämä lääke ja totaalinen elämän "pysäytys" taisi pelastaa minut.
      Josus terveenä en ymmärtänyt miten joku voi olla masentunut. Nyt ymmärrän kenen vain voivan sairastua.

      • Minäkö

        Mulla on ollut käytössä yli 4v. tosin enemmänkin sosiaalisten tilanteiden pelkoihin kuin masennukseen. On auttanut hyvin, vähän sivuvaikutuksia eikä lihota.
        Nyt olen alkanut vähentämään lääkettä.


    • 3+4

      Itsellä vaikutus on päinvastainen - venlafaxin on vain vähentänyt ruokahalua. Mutta kaikilla on erilaisia kokemuksia, ei varmaan auta muu kuin kokeilla.

    • fbdsfbdfb

      Eipä ole lihottanut, olen syönyt jo kaksi vuotta Venlafaxiinia 75 mg.

    • F-3000

      Itse olen käyttänyt reilu vuoden venlafaxiinia, ja lihominen alkoi heti. Vähintäänkin ensimmäisen reilun puolen vuoden aikana, venlafaxinin ottamisen jälkeen (sen vaikutuksen alettua) alkoi nälkä, mitä ei pystynyt tyydyttämään, riippumatta mitä söi tai miten paljon söi. Nykyään enää on jäljellä aiempaa suurempi ruokahalu. Tästä huolimatta olen onnistunut kääntämään painonnousun laihtumisen puolelle. Edessä taas pitkä taisto tavoittaa "ihannepaino", minkä venlafaxin katkaisi, tai paremminkin tuhosi.

      Pienellä annostuksella (75 mg) lääke toimi erittäin hyvin, sen vaikutus oli paljon parempi kuin Seronilin tai Sepramin (jota kumpaakaan vatsani ei siedä).

      Suuremmalla annostuksella (150 mg) saan "lopetusoireita" jo seuraavana päivänä, jos unohdan ottaa venlafaxinin. Lääkärin kanssa eilen (perjantaina) sovittiin, että pudotan annostuksen takaisin 75 mg.

    • ei lihota

      Yksikään lääke ei lihota. Syöminen lihottaa. Liikunta auttaa karistamaan turhia kaloreita, ja masennuslääke toimiessaan aktivoi myös liikkumaan!

      Olen itse syönyt Venlafaxinia puolisen vuotta, eikä mitään havaintoja lihomisesta. Tosin aloitin myös punttien nostelun lääkkeen aloituksen jälkeen.

    • sfbgdfb

      Ei lihota, venla vähentää ruokahalua.

    • artsi7

      Citalopram ei sopinut mulle kovien sivuvaikutusten takia, mut Venlafax 75 mg sopii ja auttaa. Ei lihota ja sivuvaikutukset vähäiset. Tosin liikunta, ruokavalio, jooga, riittävä yöuni, empaattinen kanssakäyminen, turha kiire pois mukana hoito-ohjelmassa jne... Pelkkä lääke ei riitä.

    • dsadasdasdas

      Ei masennuslääkkeet lihota, ne lisää nälän tunnetta, vartioi syömistäsi niin paino pysyy samana.

    • raäaaäaä

      Hei, oma kokemukseni Venlafaxinista: aloitin käyttämään sitä reilu kolme vuotta sitten. Tässä viime ja tämän vuoden aikana olen halunnut vähentää / lopettaa, en muista enää miten suurta annosta käytin mutta olisiko ollut joko 225/150 mg. Sitä siis nostettiin vähitellen siihen tasoon. Niin nyt en muista miten kauan olen venkslannut ees taas pienemmän ja suuremman annoksen kanssa, pitkään käytin 75 mg ja olo oli tasainen. Toki näitä pidemmän ajan sivuvaikutuksia lääkkeellä oli, kuten entisestään vaikea unen saanti pahentui ja jouduin ottamaan lähes joka ilta vahvan melatoniinitabletin. Lisäksi se liiallinen tasaisuus, mikään ei hetkauttanut pahemmin (ainakaan positiivisessa mielessä) ikään kuin olisi jossain kuplassa oman pään sisällä eikä pääse siitä "vapaaksi". Luulen että just se masennukseen auttava vaikutus on tunteiden blokkaaminen. No sain kuitenkin opintoja etenemään hyvin tuon lääkkeen ansiosta, voisin kai sanoa niin. Nyt olen pari kuukautta vähentänyt 37,5 mg:aan ja voin sanoa että tämä on vielä pahempaa helvettiä kuin nuo sivuvaikutukset.. sähköiskuja päässä ei ole ollut, mitä usein tulee kun unohtaa ottaa lääkkeen vaan vielä paljon pahempaa. Olo on jatkuvasti niin alakuloinen että tuntuu kuin se säteilisi koko kroppaan, esim vaikka käden nostaminenkin tuntuu ylivoimaiselta. Verenpaineeni on romahtanut, mikä aiheuttaa hirvittävää uupumusta ja tuntuu ettei energiaa ole yhtään mihinkään. Sängystä nouseminen, pukeutuminen ja kotoa lähteminen on valtava ponnistus. Unensaanti ei ole helpottanut, vaan pyörin joskus useita tuntejakin sängyssä unta odotellessa. En osaa sanoa onko yöhikoilu vähentynyt, mutta unenlaatu ei ainakaan ole parempaa ja aamuisin ylös nouseminen on vaikeutunut. Ja tosiaan tästä mielialasta puhumattakaan, motivaatio kaikkeen tekemiseen on niin olematon että jo päivästä suoriutuminen on saavutus. Itken jatkuvasti, se on lisääntynyt varmaan tuon tunteita blokkaavan vaikutuksen vähennyttyä. Kuitenkin näin ei voi jatkua, ajattelin että kestäisin nämä vieroitusoireet ja pääsisin kyseisestä lääkkeestä eroon mutta ei valitettavasti tällä hetkellä millään onnistu. Minulla on vielä vuoden verran opintoja jäljellä ja teen lopputyötä, johon todella tarvitsisin energiaa, ja tässä vuoden aikana pitäisi lisäksi miettiä mihin suuntaan sitä lähtee jatkamaan jos ei halua päätyä kela&työkkärin&sossun väliä asioimaan. No viimeksi mainitun asiakas sitä on tällä hetkellä olosuhteiden pakosta mutta toivoisin että se olisi vain väliaikaista ja pääsisin joskus vielä omilleni. Tässä kunnossa ei ole myöskään mitään toivoa löytää hyvää miestä, se on suuri syy miksi olen masentunut, olen ollut aina yksin ja nyt 27 v. Joten suosittelen jos joskus haluatte lääkkeestä päästä eroon, ei kannata tätä ainakaan aloittaa jollei ole aivan pakko.

      • Venlan flaksi

        Venlafaksiini on markkinoiden yksi koukuttavimmista "masennuslääkkeistä" ja siitä irti pääseminen on laajasti tunnettu. Lääkärit eivät yleensä varoita tai edes tiedä kuinka tuskaa irrottautuminen venlasta voi olla, tai muistakaan "masennuslääkkeistä". Missään nimessä en suosittele kyseistä myrkkyä kenellekään. Niin kuin kaikki "masennuslääkkeet" myös venlafaksiini voi aiheuttaa pysyviä aivovaurioita ja kroonistaa masennuksen. Vieroitusoireet voivat kestää muutamista kuukausista useisiin vuosiin. Osa oireista ei lähde välttämättä koskaan ja silloin puhutaan pysyvistä aivovaurioista.


      • aivovaurio vauhdissa
        Venlan flaksi kirjoitti:

        Venlafaksiini on markkinoiden yksi koukuttavimmista "masennuslääkkeistä" ja siitä irti pääseminen on laajasti tunnettu. Lääkärit eivät yleensä varoita tai edes tiedä kuinka tuskaa irrottautuminen venlasta voi olla, tai muistakaan "masennuslääkkeistä". Missään nimessä en suosittele kyseistä myrkkyä kenellekään. Niin kuin kaikki "masennuslääkkeet" myös venlafaksiini voi aiheuttaa pysyviä aivovaurioita ja kroonistaa masennuksen. Vieroitusoireet voivat kestää muutamista kuukausista useisiin vuosiin. Osa oireista ei lähde välttämättä koskaan ja silloin puhutaan pysyvistä aivovaurioista.

        Jaahas, vanha tuttu aivovauriotrolli iski jälleen, tuttuine satuineen "aivovaurioista" ja kerrassaan KAAMEISTA vierotusoireista.


    • gerhgeth

      Et ole lääkäri !
      itselläni 75 mg toimii hyvin kun muistaa ottaa sen aamupalan yhteydessä. Se ei ole lisännyt ruokahalua yhtään, pikemminkin vähentänyt sitä.
      Sen avulla pysyn kiinni arjessa ja pystyn toimimaan.

    • artsi7

      mulle sopii myös venlafax 75 mg. se riittää kun oon alkanut taas urheileen ja katson mitä suuhun laitan, stressin laittanut minimiin. mut ollaan erilaisia toisille sopii joku muu tai ei sovi mikään lääke. uskon et riski mielialalääkkeissä on pienempi kuin esim. liika puhelimeen puhuminen tai ruokien lisäaineet. kesä tulossa pääsee aurinkoo ottaan, uimaan, ihmetteleen luontoo, grillaileen jne..mikäs sen mukavampaa.

      • 18+54

        "uskon et riski mielialalääkkeissä on pienempi kuin esim. liika puhelimeen puhuminen tai ruokien lisäaineet."

        Saat uskoa mitä tahdot, totuus voi tosin erota uskomuksistasi aika merkittävästi.


      • kraps on
        18+54 kirjoitti:

        "uskon et riski mielialalääkkeissä on pienempi kuin esim. liika puhelimeen puhuminen tai ruokien lisäaineet."

        Saat uskoa mitä tahdot, totuus voi tosin erota uskomuksistasi aika merkittävästi.

        Haluan oikeasti itsekkin tajuta tuon, mutta ei ole sairaana kykyä tutkia asiaa sen pidemmälle.


    • artsi7

      onhan masennuslääkkeiden riskejä tutkittu miljoonia potilasvuosia. jos niistä olis merkittävää haittaa myöhemmin, niin siitä puhuttais kovaan ääneen julkisuudessa!

      • Vitsit 2014

        "Jos [masennuslääkkeistä] olis merkittävää haittaa myöhemmin, niin siitä puhuttais kovaan ääneen julkisuudessa!"

        :D Hahaha


      • Niinpä. Netissä liikkuvat salaliittoteoriat ja kaupunkitarinat ("SSRI aiheuttaa koulusurmia") ovat ilmeisesti niin raflaavia, että ihan silkka maalaisjärki on nykyisin monelta kadoksissa.


    • äijämies

      Mulla tehosi aika hyvin keskivaikean masennukseen ja pelkoihin. Olin myös terapiaryhmässä ja olen lisännyt ja monipuolistanut liikuntaa. Sivuvaikutuksena on ollut seksuaalinen haluttomuus, ruokahalu on ollut entisensä, unettomuutta lääke on aiheuttanut. Paino on pysynyt ennallaan liikunnalla. Sovin lääkärin kanssa että voin lopettaa ja olen nyt vähentänyt syömällä tabletin joka toinen päivä. lääkkeen lopetusvaiheessa ei ole ollut sivuvaikutuksia, mulla annos ollut 75mg.

    • ...

      Ei lihota. Päinvastoin, saattaa jopa hillitä ruokahalua eli laihduttaa.

    • 413

      Vastasinko jo tähän? Koko elämän alipainoisena, 6kk lääkkeen aloituksen jälkeen ylipainoinen, ei toiminut muuten, EN SUOSITTELE. Ehkä heikoille, välinpitämättömille ja itsensä vihaajille, koska ne on täysin eri rakennetta kuin itse.

    • hahahah;:))
    • alpakka1

      Tota.

      Ottakaa asioista selvää ennenkuin besserwisseröitte ne julkisille foorumeille.
      SNRI-lääkkeiden - kuten venlafaksiinin - ero SSRI-lääkkeisiin on noradrenaliinin takaisinoton esto. Tämä saa aikaan juurikin sen, että ruokahalu pienenee, etenkin isommilla annoksilla.

      Itsellä ko. lääkeaineesta 10 vuoden kokemus, ja ei se lääke ainakaan lihota. Se, mitä syöt, taas voi lihottaa. Eli tässä asiassa on enemmän kysymys omasta itsekurista, eikä lääkettä pidä aina syyttää omista aikaansaannoksista.

      • Anonyymi

        Se on norepinefriini eikä noradrenaliini.


    • lollopeety

      Vieroitusoireet ovat todella kamalat.

    • LihottavaVenla

      Kyllä lihottaa. Kerää jostain syystä nestettä kehoon kunnolla. Ainakin minulla. Eikä johdu syömisestä eikä liikunnan puutteesta, jos niin joku haluaa väittää.

      Vieroitusoireet ovat kamalia! "Sähköiskuja päässä", jotka voi myös kuvailla oudoiksi humahduksiksi ja suhahduksiksi. Ovat todella häiritseviä. Kesti muutaman viikon.

      "Voi voi surkeutta, voi voi suurta pulaa
      toivon että läskini vois kohta pois jo sulaa!"

    • Artsi7687

      Venlafax ei lihottanut mua eikä kaveria. Lähes vuoden käyttö 75 mg ja 3 kuukauden aikana lopetus - käytännössä ei sivuoireita. Venla pitää lopettaa todella hitaasti.

      Jos jonkun on pakko kokeilla masennuslääkettä, venla on varmasti parhaasta päästä lääkkeistä.

      • Anonyymi

        Kun se ei lihottanut sinua eikä kaveriasi, niin lääkekokeilun tulokset ovat sovellettavissa suureen potilasjoukkoon. Koskee myös lääkkeen lopetusta.


    • saks66

      Ei lihota. Syöminen lihottaa. Kuka lääkäri on antanut melatoniinia venlafaxin kanssa??? Niitä EI saa syödä samaan aikaan!!!!

      • näsäviisash

        Ainakin neuroleptit on niin myrkyllisiä ja sekottaa kropan niin totaalisesti että ei tarvi edes syödä että lihoo. Alapa itse syömään neuroleptiä ja tuu sitten viisastelemaan. Koetas olla lihoamatta.


      • Anonyymi

        Kerro ihmeessä,miksi ei saa venlan kanssa ottaa melatoniinia??


    • jstrsj

      Onko olemassa mitään mielialalääkkeitä, joita saisi ilman reseptiä apteekista? Tai edes "mielialalääkkeitä", jotka muuten piristäisi? En nyt puhu mistään huumeista..

      • siinä.lääkettä

        syö maksalaatikkoa puolukkahillolla. saa b12 vitamiinia ja aivot kiittää.
        jätä sokeri ja vehnä pis ja syö paljon kasviksia.


      • pc849g

        Niin kutsutut mielialalääkkeet ovat huumausaineita. Mitä kuvittelet niiden olevan? Ja ei saa mitään ilman lääkärin lupaa (reseptiä), valitettavasti. Reseptivapaista piristeistä tulee ensiksi mieleen kofeiinitabletit ja nikotiinipurkat.


    • Artsi5467

      Kokeile mäkikuismaa. Joillakin se auttaa. Mut muista myös syödä itsetehtyä kunnon ruokaa ja liikkua. Perusterveet elämäntavat jo parantavat olotilaa.

    • jstrsj

      Puolukat kuulostaa kyllä hyvälle, voisi melkeen ostaa.. Mites tuo Mäkikuisma; lihottaako se? Kun olen lukenut, että masennuslääkkeet saattaa lihottaa.

      Teen itse ruokaa kyllä (terveellistä) ja liikun säännöllisesti. Sanotaanko, että tuo elämäntapamuutos on kyllä roimasti auttanut tähän huonoon olotilaan, mutta ei se täysin ole poistunut.

    • Artsi5436

      Mäkikuisma on luonnontuote jota mm. Saksassa paljon käytetään masennukseen. Ei lihota.

      • Anonyymi

        Kyllä mäkikuisma on luonnontuote mutta kannattaa olla tarkkana. Mäkikuisma ei sovi tiettyjen lääkkeiden kanssa, maksa voi mennä.


    • Yzzh

      Olen syönyt nyt viikon Venlaflaxia ja ruokahalu kadonnut kokonaan. Lähinnä alkaa vaan oksettaa jos syön ja energiatasot nousseet. Jo viikossa lähtenyt lähes kaksi kiloa ja vatsa kuopalla. Lääkkeessä samat vaikutukset kuin amfetamiinissa, mukaan lukien siis hikoilu ja unettomuus, ruokahaluttomuus, energisyys jne. Jos olet pahasti masentunut niin suosittelen jo näin viikon lääkettä syöneenä, hyvä niille jotka eivät sängystä pääse ylös ja tälläisellä laillisella huumeella haluavat saada itsensä energisiksi.

    • Artsi5768

      Noin kuukauden käyttö vasta näyttää suuntaa, miten lääke vaikuttaa.

      • dula31

        Siinä vaiheessa on jo saanut potentiaalisesti aivovaurion, joten kannattaa miettiä...


    • Artsi4537

      Käytin venlaa lähes vuoden, pahimman vaiheen yli. En ole vaurioita huomannu. Mut kokeilisin mäkikuismaa ensin... Ei masennuslääkkeet onnenpillereitä ole.

    • Anonyymi

      Olen syönyt nyt kaksi ja puoli viikkoa venlafaxinia. Huomaan, että ainakin turvotudta on sillä housut eivät mene kunnolla kiinni. En uskalla jatkaa lääkkeen käyttöä sillä turvottaa muutenkin
      Aamulla on silmät turvoksissa.

    • Anonyymi

      Mua lihottaa ja passivoi 150mg. Tiedän että pitäs olla just toisinpäin. Aiheuttaa myös paniikkioireita. 75mg ok ja vie selkäkipuja pois. On välillä kokeiltu 150mg puoli vuotta.Silti 5 vuoden aikana 20kg. Monesti yrittänyt vaihtaa/lopettaa mutta vieroitusoireet on todella kamalat. En ole pystynyt.

      • Anonyymi

        Titraa pikkuihiljaa alaspäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Titraa pikkuihiljaa alaspäin.

        Kysy riihimäen hullulta näyttelijältä ?

        On kova käyttäjä joka tietää ja on psykoosissa.



        t.psykoositerapeutti


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      130
      7611
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      72
      3633
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1313
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1077
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      997
    6. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      54
      975
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      813
    8. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      695
    9. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      36
      688
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      653
    Aihe