Istun vanhassa kämpässäni "juhannusta" viettämässä. Uusi kämppä on katseltu valmiiksi toisesta kaupungista. Muutto olisi pian. Olen järjellä käynyt tilanteen läpi satoja kertoja ja olisi kaiketi muutettava. Uudet asiat odottavat uudessa kaupungissa.
Mutta, mutta...tänne kaupungiin jää eräs nainen. Hän seurustelee, muttei kait vakavasti ja kyseessä on jonkinasteinen kaukosuhde.
Olisin tahtonut tutustua naiseen paremmin, mutta nyt tunnen häntä vain pintapuolisesti sekä tiedän hänestä asioita hieman mutkan kautta niinsanotusti.
Aloitteeni hänen suuntaansa olivat huonosti ajoitettuja ja tässä manailen että mokasin koko homman. Jostakin syystä en saa tätä naista mielestäni sitten millään ja pelkään että hän jää kummittelemaan mieleeni loppuelämäksi.
Pahinta asiassa lienee se että olen saanut vihiä ja jonkinlaisia viitteitä siitä että hän voisi tai olisi ollut kiinnostunut minusta ainakin jossakin vaiheessa. Että meidän välillä on jotain muutakin kuin vain tuttavuutta.
Asiaa on tällä hetkellä mahdoton vain selviää koska hänellä on tuo poikaystävä ja minä olen vapaa mutta ehkä muuttamassa.
Vatsa myllertää ajatuksesta ja oli kirjoitettava asia jonnekin kun ahdistaa. Olen aina ollut tunteideni herra, mutta kukaan ei ole saanut minua niin sekaisin kuin tuo nainen.
Mitäköhän teen jos muuton jälkeen alan seota toisessa kaupungissa kaukana hänestä ja ajatuksesta etten näe enää häntä?
Jos joku olisi sanonut minulle vuosia sitten että olen joskus tässä tilanteessa että joku nainen on saanut sekaisin ajatukset sekä ahdistuksen aikaiseksi niin olisin nauranut.
Hymy on hyytynyt ja nyt ei naurata enää.
Muutan pois?
24
321
Vastaukset
- Ahistaa
Tarkennan etten tahdo yrittää iskeä ketään varattua. Ajattelen sitä lähinnä että jos heidän suhteensa ei kestä tai ole turhan vakava ja voisi päättyä jossakin vaiheessa.
Mutta jos olen muuttanut pois niin sitten sekin mahdollisuus on mennyttä. - Ahistaa
Piti kirjoittaa tämä tuonne järki-ja tunteet palstalle. Kai tämä sopii tännekin.
- joku;
Mistä tiedät että nainen seurustelee, onko se aivan varmaa? Ettet vaan olisi saanut jostakin väärää kuvaa asioista?
- Ahistaa
Aiemmin kuulin asiasta häneltä itseltään. Tästä on jo aikaa kylläkin.
On myös joitain muita juttuja jota kautta olen saanut tietää asioita, mutta tämän hetkistä tilannetta en tiedä.
Eiköhän hän osaisi tehdä aloitetta itsekin jos olisi vapaa tai antaisi ainakin selviä merkkejä jos olisi sekä vapaa että kiinnostunut niin paljon että haluaisi minun tekevän aloitteen.
Voin vain kuvitella että jos muutan niin sitten saisin syksyllä kuulla jotenkin että hän onkin vapaa. Olisi pitänyt saada jätettyä tämä kaikki jotenkin taakse, mutta aika mahdottomalta se tuntuu. - ongelma eikä mikään
Ahistaa kirjoitti:
On myös joitain muita juttuja jota kautta olen saanut tietää asioita, mutta tämän hetkistä tilannetta en tiedä.
Eiköhän hän osaisi tehdä aloitetta itsekin jos olisi vapaa tai antaisi ainakin selviä merkkejä jos olisi sekä vapaa että kiinnostunut niin paljon että haluaisi minun tekevän aloitteen.
Voin vain kuvitella että jos muutan niin sitten saisin syksyllä kuulla jotenkin että hän onkin vapaa. Olisi pitänyt saada jätettyä tämä kaikki jotenkin taakse, mutta aika mahdottomalta se tuntuu.Nykyajan viestintämenetelmät ja kulkuyhteydet huomioon ottaen ongelmasi on lapsellisen olematon. Toinen vaihtoehto, älä muuta.
- Ahistaa
ongelma eikä mikään kirjoitti:
Nykyajan viestintämenetelmät ja kulkuyhteydet huomioon ottaen ongelmasi on lapsellisen olematon. Toinen vaihtoehto, älä muuta.
Ok. Se on lapsellisen olematon ongelma. Sori kun kirjoitin tänne.
- Hei älä mee
Ahistaa kirjoitti:
Voin vain kuvitella että jos muutan niin sitten saisin syksyllä kuulla jotenkin että hän onkin vapaa. Olisi pitänyt saada jätettyä tämä kaikki jotenkin taakse, mutta aika mahdottomalta se tuntuu.Ethän lähde pois, minnekään, ilman, että selvität asian kyseisen ihmisen kanssa. Tosirakkaus kestää kaiken eikä mikään matka ole este, mutta se, ettei se toinen tiedä ajatuksistasi, voi ja saattaa olla iso muuri kaikelle. Emme ole ajatustenlukijoita, vaikka joskus ainakin itsestäni siltä tuntuu.
Mielessäkummittelijat eivät anna rauhaa eikä heitä voi jättää taakseen tuosta vaan. Mitä enemmän ajattelet inhoavasi tykkäyksen kohdettasi, sitä varmempaa lienee, että seuraavan kerran kohdatessanne ymmärrät, ettei inhosta tai vihasta tule mitään. Kai näitäkin kokemuksia tarvitaan, matkalla kohti syvempää itsetuntemusta ja rakkautta.
Me saadaan yleensä niin vähän palautetta ja varsinkin positiivista sellaista, että rohkaistuisit tämän kerran ja ottaisit jollain tavalla yhteyttä. Kertoisit muuttoaikeistasi ja omista fiiliksistäsi. Kukaan ei voi loukkaantua moisesta.
Jos sulla on joku "välikäsi" tai kontakti, joka tietää molempien asioista, pyydä apua. Ei semmoinen ole urkkimista. Kyllä rakkauden eteen kannattaa nähdä vaivaa.
Täällä toinen, jolta on hymy hyytynyt. Ei kiva. - Ahistaa
Hei älä mee kirjoitti:
Ethän lähde pois, minnekään, ilman, että selvität asian kyseisen ihmisen kanssa. Tosirakkaus kestää kaiken eikä mikään matka ole este, mutta se, ettei se toinen tiedä ajatuksistasi, voi ja saattaa olla iso muuri kaikelle. Emme ole ajatustenlukijoita, vaikka joskus ainakin itsestäni siltä tuntuu.
Mielessäkummittelijat eivät anna rauhaa eikä heitä voi jättää taakseen tuosta vaan. Mitä enemmän ajattelet inhoavasi tykkäyksen kohdettasi, sitä varmempaa lienee, että seuraavan kerran kohdatessanne ymmärrät, ettei inhosta tai vihasta tule mitään. Kai näitäkin kokemuksia tarvitaan, matkalla kohti syvempää itsetuntemusta ja rakkautta.
Me saadaan yleensä niin vähän palautetta ja varsinkin positiivista sellaista, että rohkaistuisit tämän kerran ja ottaisit jollain tavalla yhteyttä. Kertoisit muuttoaikeistasi ja omista fiiliksistäsi. Kukaan ei voi loukkaantua moisesta.
Jos sulla on joku "välikäsi" tai kontakti, joka tietää molempien asioista, pyydä apua. Ei semmoinen ole urkkimista. Kyllä rakkauden eteen kannattaa nähdä vaivaa.
Täällä toinen, jolta on hymy hyytynyt. Ei kiva.En tiedä tietääkö ajatuksistani, mutta jos olen aloitetta tehnyt niin ajattelisin että se olisi hänelle kuitenkin selvää?
Olen joskus aiemmin selvinnyt kummittelijoista yms. mutta koskaan aiemmin en ole tuntenut näin vahvasti ja jo näin etukäteen tuntuu vaikealta ajatus etten näe häntä enää. Pelkästään sen vuoksi muutto tuntuu vaikealta että edes mahdollisuus nähdä häntä häviää.
Toisaalta jos hänen tuo suhteensa on todellisuduessa vakaa ja hyvä, jota en tiedä niin sittenhän on parempi siirtyä eteenpäin.
Toivon hänelle kaikkea hyvää siis enkä osaa inhota häntä. Yritin kyllä kyvää vihan siemeniä mieleeni tuossa aiemmin ihan sitä varten että saisin hänet pois mielestä sekä esittää välinpitämätöntä. Se toimi vain jonkun aikaa.
Mitä tekee sitten kun on perillä siellä syvemmässä itsetunnossa ja rakkaudessa jos ei ole sitä toista joka sen liekin sytyttää?
Minulla ei ole tällä hetkellä enää mitään kontaktia jota kautta voisin naisen asioita selvittää ilman että teen sen itse suoraan. On hankalaa koska jos hän on varattu niin annan itsestäni täyden idiootin kuvan sekä taisin pelata ne korttini jo aiemmin.
Mielestäni se pallo olisi hänen kenttäpuolellaan nyt, mutta ehkei hän tunne tarpeeksi vahvasti minua kohtaan tai naisena ei vain tahdo tehdä aloitetta.
En jaksaisi nöyristellä tykkäyksen kohteeni edessä enää. En tiedä miten asiaa enää esittäisi. Olisi ollut kätevää kun olisi voinut sanoa muuttavansa jotenkin sattumalta niin ehkä sitten olisin voinut päätellä mitä hän on mieltä asiasta.
Kun sain kuulla että hän seurustelee niin ajattelin että asia on jo selvä, mutta en ole varma enää mistään.
On tunne että minulla menee tästä selviämiseen pitkään, useita vuosia ehkä. Mutta kun ei ole sanoja mitä sanoa hänelle. - älähän mene
Ahistaa kirjoitti:
En tiedä tietääkö ajatuksistani, mutta jos olen aloitetta tehnyt niin ajattelisin että se olisi hänelle kuitenkin selvää?
Olen joskus aiemmin selvinnyt kummittelijoista yms. mutta koskaan aiemmin en ole tuntenut näin vahvasti ja jo näin etukäteen tuntuu vaikealta ajatus etten näe häntä enää. Pelkästään sen vuoksi muutto tuntuu vaikealta että edes mahdollisuus nähdä häntä häviää.
Toisaalta jos hänen tuo suhteensa on todellisuduessa vakaa ja hyvä, jota en tiedä niin sittenhän on parempi siirtyä eteenpäin.
Toivon hänelle kaikkea hyvää siis enkä osaa inhota häntä. Yritin kyllä kyvää vihan siemeniä mieleeni tuossa aiemmin ihan sitä varten että saisin hänet pois mielestä sekä esittää välinpitämätöntä. Se toimi vain jonkun aikaa.
Mitä tekee sitten kun on perillä siellä syvemmässä itsetunnossa ja rakkaudessa jos ei ole sitä toista joka sen liekin sytyttää?
Minulla ei ole tällä hetkellä enää mitään kontaktia jota kautta voisin naisen asioita selvittää ilman että teen sen itse suoraan. On hankalaa koska jos hän on varattu niin annan itsestäni täyden idiootin kuvan sekä taisin pelata ne korttini jo aiemmin.
Mielestäni se pallo olisi hänen kenttäpuolellaan nyt, mutta ehkei hän tunne tarpeeksi vahvasti minua kohtaan tai naisena ei vain tahdo tehdä aloitetta.
En jaksaisi nöyristellä tykkäyksen kohteeni edessä enää. En tiedä miten asiaa enää esittäisi. Olisi ollut kätevää kun olisi voinut sanoa muuttavansa jotenkin sattumalta niin ehkä sitten olisin voinut päätellä mitä hän on mieltä asiasta.
Kun sain kuulla että hän seurustelee niin ajattelin että asia on jo selvä, mutta en ole varma enää mistään.
On tunne että minulla menee tästä selviämiseen pitkään, useita vuosia ehkä. Mutta kun ei ole sanoja mitä sanoa hänelle.Tuossapa on miettimistä.
Parisuhdeliekin sytyttämiseen tarvitaan aina kaksi. Sitä liekkimerta ei jokainen vastaantulija noinvain sytytä, kyllä siinä tarvitaan enemmän kuin pelkkää kemiaa ja vetovoimaa. Joku ihmeellinen tekijä x, jota en itse ole vielä keksinyt.
Jos muutto ei ole varma tai välttämätön, onko tilanteelle olemassa muita ratkaisuja? Oletko aivan varma siitä, että kohteesi on ymmärtänyt viestisi oikein, oletko saanut häneltä vastatunnetta ja onko tapahtunut jotain sellaista, joka olisi saattanut kaataa kaiken? Milloin olet viimeksi häntä tavannut?
Tietääkö tykkäyksesi kohde pelin tilanteen ja sen, että olisi hänen vuoronsa syöttää?
Mitä haluaisit hänelle sanoa, jos juuri nyt hänet tapaisit? Mieti. Kerro. - Ahistaa
älähän mene kirjoitti:
Tuossapa on miettimistä.
Parisuhdeliekin sytyttämiseen tarvitaan aina kaksi. Sitä liekkimerta ei jokainen vastaantulija noinvain sytytä, kyllä siinä tarvitaan enemmän kuin pelkkää kemiaa ja vetovoimaa. Joku ihmeellinen tekijä x, jota en itse ole vielä keksinyt.
Jos muutto ei ole varma tai välttämätön, onko tilanteelle olemassa muita ratkaisuja? Oletko aivan varma siitä, että kohteesi on ymmärtänyt viestisi oikein, oletko saanut häneltä vastatunnetta ja onko tapahtunut jotain sellaista, joka olisi saattanut kaataa kaiken? Milloin olet viimeksi häntä tavannut?
Tietääkö tykkäyksesi kohde pelin tilanteen ja sen, että olisi hänen vuoronsa syöttää?
Mitä haluaisit hänelle sanoa, jos juuri nyt hänet tapaisit? Mieti. Kerro.Eipä paljon aikaa ole miettiä enää. Muutto olisi tulossa. Toki sen voi vielä peruakin. Tänne jääminen ja toisaalta kipristely täällä vain hänen vuokseen ei tunnu järkevältä.
Minä en osaa sanoa tuosta liekkimerestä mutta häneen olisi ollut kiva tutustua enemmän ja lähemmin. Kattoa mitä syntyy. Varsinkin kun tunnen että meidän välillä on joku yhteys Y ja joku voima Z. X-tekijästä en osaa sanoa.
Ei ole tapahtunut mitään mullistavaa suuntaan tai toiseen. Vain hajanaisia signaaleeja mitä voisi olla. En osaa minäkään tulkita häntä enkä ole ajatustenlukija.
Ajattelin tosiaan että asia olisi jo loppuunkäsitelty, mutta kun muutto on lähentynyt niin ajatukset menee ylös alas. Kun muuttaisi pois ja hautaisi hänet vain muistoihin nini ehkä helpottaisi.
Jos tapaisin hänet ja tietäisin että hän ei olisi varattu sekä hän olisi kiinnostunut ainakaan tapaamaan niin varmaankin kertoisin että välitän hänestä jostakin syystä. Jos hän tuntisi samoin niin voisimme kattoa mitä tapahtuu.
Hän ei tiedä että olen muuttamassa kaiketi ja kyllä kai hänen täytyisi tajuta että minun tilanteessani jos hän on aiemmin ollut varattu on hyvin vaikea tehdä enää aloitetta. Hän vaikuttaa myös sen verran reippaalta ja varmalta naiselta että kuvittelisi hänellä olevan rohkeutta tehdä aloite itsekin.
Sen takia olen olettanut ettei häntä kiinnosta. Sen lisäksi olen ajatellut että kun hän seurustelee niin asia on sillä hyvä.
Kun vain saisi nämä omat tunteensa kuriin sekä epäilykset siitä ettei jotain voisi tapahtua myöhemmin niin pääsisi vapaasti muuttamaan.
Tulee olemaan kaikkein vaikeinta mistä olen koskaan päästänyt irti. - ennenkuin menet
Ahistaa kirjoitti:
Eipä paljon aikaa ole miettiä enää. Muutto olisi tulossa. Toki sen voi vielä peruakin. Tänne jääminen ja toisaalta kipristely täällä vain hänen vuokseen ei tunnu järkevältä.
Minä en osaa sanoa tuosta liekkimerestä mutta häneen olisi ollut kiva tutustua enemmän ja lähemmin. Kattoa mitä syntyy. Varsinkin kun tunnen että meidän välillä on joku yhteys Y ja joku voima Z. X-tekijästä en osaa sanoa.
Ei ole tapahtunut mitään mullistavaa suuntaan tai toiseen. Vain hajanaisia signaaleeja mitä voisi olla. En osaa minäkään tulkita häntä enkä ole ajatustenlukija.
Ajattelin tosiaan että asia olisi jo loppuunkäsitelty, mutta kun muutto on lähentynyt niin ajatukset menee ylös alas. Kun muuttaisi pois ja hautaisi hänet vain muistoihin nini ehkä helpottaisi.
Jos tapaisin hänet ja tietäisin että hän ei olisi varattu sekä hän olisi kiinnostunut ainakaan tapaamaan niin varmaankin kertoisin että välitän hänestä jostakin syystä. Jos hän tuntisi samoin niin voisimme kattoa mitä tapahtuu.
Hän ei tiedä että olen muuttamassa kaiketi ja kyllä kai hänen täytyisi tajuta että minun tilanteessani jos hän on aiemmin ollut varattu on hyvin vaikea tehdä enää aloitetta. Hän vaikuttaa myös sen verran reippaalta ja varmalta naiselta että kuvittelisi hänellä olevan rohkeutta tehdä aloite itsekin.
Sen takia olen olettanut ettei häntä kiinnosta. Sen lisäksi olen ajatellut että kun hän seurustelee niin asia on sillä hyvä.
Kun vain saisi nämä omat tunteensa kuriin sekä epäilykset siitä ettei jotain voisi tapahtua myöhemmin niin pääsisi vapaasti muuttamaan.
Tulee olemaan kaikkein vaikeinta mistä olen koskaan päästänyt irti.lupaa, että laitat jonkinlaisen viestin sille ihmiselle. Toi on kaikista kauheinta, mitä tapahtua voisi; lähdet, toinen jää, sulla on noin paha olo. Villi veikkaukseni on, että tuosta toipuminen saattaa kestää aika kauan. Ajattelisit nyt itseäsi ja unohtaisit kaikki typerät nöyrtymisentunteet.
Herää kysymys, miksi sun on muutettava? Töiden vuoksi? Vai haluatko paeta tilannetta?
Vielä yksi pohdinta: miksi ihmeessä (rakastuneet) miehet pelkäävät naista eivätkä uskalla tehdä mitään? Miksi? Mieluummin riudutaan ja jotain tärkeää kuolee sisällä. Kuinka sen pienen kuoleman jälkeen pystyy aloittamaan yhtään mitään kenenkään kanssa koskaan? Kun vertaa kuitenkin kaikkia tulevia siihen ihmiseen, jota kohtaan tunteenpalo ei ota sammuakseen?
Kunnes ehkä, toivottavasti, tulee joku, jonka kanssa voi jakaa kaiken. Sitä on vaan niin vaikean haikea kuvitella.
http://www.youtube.com/watch?v=wQaOi0P2Rxc - Ahistaa
ennenkuin menet kirjoitti:
lupaa, että laitat jonkinlaisen viestin sille ihmiselle. Toi on kaikista kauheinta, mitä tapahtua voisi; lähdet, toinen jää, sulla on noin paha olo. Villi veikkaukseni on, että tuosta toipuminen saattaa kestää aika kauan. Ajattelisit nyt itseäsi ja unohtaisit kaikki typerät nöyrtymisentunteet.
Herää kysymys, miksi sun on muutettava? Töiden vuoksi? Vai haluatko paeta tilannetta?
Vielä yksi pohdinta: miksi ihmeessä (rakastuneet) miehet pelkäävät naista eivätkä uskalla tehdä mitään? Miksi? Mieluummin riudutaan ja jotain tärkeää kuolee sisällä. Kuinka sen pienen kuoleman jälkeen pystyy aloittamaan yhtään mitään kenenkään kanssa koskaan? Kun vertaa kuitenkin kaikkia tulevia siihen ihmiseen, jota kohtaan tunteenpalo ei ota sammuakseen?
Kunnes ehkä, toivottavasti, tulee joku, jonka kanssa voi jakaa kaiken. Sitä on vaan niin vaikean haikea kuvitella.
http://www.youtube.com/watch?v=wQaOi0P2RxcKyse ei ole paosta tilanteesta sinällään, mutta toki se kävi mielessä että onnistuisi samalla kun muiden asioiden puolesta voisin muuttaa.
Voisitko sinä kertoa miksi naiset eivät ylipäätään uskalla tehdä mitään miesten kanssa jos heillä on tunteita? Hän oli kaiketi eräässä vaiheessa vapaa ennen tätä seurustelua ja tuolloin hän ei ollut halukas yrittämään itse vaikka yritin olla yhteydessä häneen. Asia jäi epäselväksi ja ehkä olisin voinut olla minäkin selvempi. Ehkei häntä kiinnosta?
Ota huomioon että koin jo pienen kuoleman kun hän kertoi seurustelevansa hyvän aikaa sitten. Se on ollut tietynlaista riutumista ja ajattelin että muutto toisi samalla riuhtaisun irti tilanteesta. Mutta epäröin koska huomaan että minulla on tunteita edelleen ja toisaalta nainen on toisinaan vaikuttanut siltä että välillämme on jotain.
Et ehkä tajua miten nöyryyttävää on tyrkyttää itseään sekä tuntea jo häpeää siitä jos nainen olisi varattu?
Tiedän että selviän tästä yli kyllä ajan kanssa, mutta kuten sinäkin sanoit se vie varmaankin pitkään. Tuo vertailu on nimenomaan se jota pelkään ettei kukaan ylitä tuota kokemusta.
En myöskään kylläkään tahdo roikkua menneisyydessä ja jos tuo nainen ei ole oikeasti lopulta kiinnostunut, ei tunne samalla tavoin tai on sitoutunut tuohon toiseen niin mielestäni on aika muuttaa ja jättää hyvästit vaikka kuinka pahalta tuntuisi.
Mutta ahdistaa jos olen jättänyt jotain huomioimatta ja hänellä olisi sittenkin tunteita minua kohtaan. - keittiöpsyk vastaa
Ahistaa kirjoitti:
Kyse ei ole paosta tilanteesta sinällään, mutta toki se kävi mielessä että onnistuisi samalla kun muiden asioiden puolesta voisin muuttaa.
Voisitko sinä kertoa miksi naiset eivät ylipäätään uskalla tehdä mitään miesten kanssa jos heillä on tunteita? Hän oli kaiketi eräässä vaiheessa vapaa ennen tätä seurustelua ja tuolloin hän ei ollut halukas yrittämään itse vaikka yritin olla yhteydessä häneen. Asia jäi epäselväksi ja ehkä olisin voinut olla minäkin selvempi. Ehkei häntä kiinnosta?
Ota huomioon että koin jo pienen kuoleman kun hän kertoi seurustelevansa hyvän aikaa sitten. Se on ollut tietynlaista riutumista ja ajattelin että muutto toisi samalla riuhtaisun irti tilanteesta. Mutta epäröin koska huomaan että minulla on tunteita edelleen ja toisaalta nainen on toisinaan vaikuttanut siltä että välillämme on jotain.
Et ehkä tajua miten nöyryyttävää on tyrkyttää itseään sekä tuntea jo häpeää siitä jos nainen olisi varattu?
Tiedän että selviän tästä yli kyllä ajan kanssa, mutta kuten sinäkin sanoit se vie varmaankin pitkään. Tuo vertailu on nimenomaan se jota pelkään ettei kukaan ylitä tuota kokemusta.
En myöskään kylläkään tahdo roikkua menneisyydessä ja jos tuo nainen ei ole oikeasti lopulta kiinnostunut, ei tunne samalla tavoin tai on sitoutunut tuohon toiseen niin mielestäni on aika muuttaa ja jättää hyvästit vaikka kuinka pahalta tuntuisi.
Mutta ahdistaa jos olen jättänyt jotain huomioimatta ja hänellä olisi sittenkin tunteita minua kohtaan.Peritotuus lienee, että naiset kaipaavat tulla saalistetuiksi. Mies on metsästäjä, nainen saalis. Jos jo alussa kaikki menisi toisin päin, siitä voisi kuvitella, että mies haluaa äidin itselleen. Jonkun, joka hoitaa ja huoltaa ja päättää kaiken. Minä ainakaan en semmoista halua kokea. Joku toinen saattaisi vastata toisin. Me ollaan yksilöitä, niin naiset kuin miehetkin :)
Noita pieniä kuolemia tulee kai jokaiselle, mutta harvemmin sellaisen eteen olen itse joutunut. Itsensä tyrkyttäminen... no, sekin on valitettavasti tuttua. En kuitenkaan menisi sanomaan ihan noin jyrkästi, sillä mulla on myös miespuolisia tosi hyviä ystäviä, joiden kanssa pidän aktiivisesti yhteyttä. Ja näissä suhteissa ei ole minkäänlaista tyrkyttämistä, vaan vastavuoroista toista arvostavaa ja kaikkea hyvää toiselle toivovaa kemiaa. Kai moni rakkaus voisi alkaa kaveri-ystäväpohjaltakin. Joidenkin ihmisten kanssa joskus harvoin huomaa ihan liian nopeasti, että jotain menee selkärankaa pitkin, jotain kylmää ja puistattavaa ja siinä sitten ollaan. Pahassa pulassa. Pahimmassa tapauksessa kädet sidottuina. PAM.
Kuule, asiat ei selviä kuin kysymällä ja juttelemalla. Laita osoitteenmuutosviesti ja katso, mikä on reaktio. Jokainen fiksu ihminen vastaa varmasti. Oletteko fb-kavereita? Vaikka ette olisikaan, ainahan sitä voi laittaa viestin sitäkin kautta. Meilejä tai tekstareita ei tarvita.
Mieti nyt. - Ahistaa
keittiöpsyk vastaa kirjoitti:
Peritotuus lienee, että naiset kaipaavat tulla saalistetuiksi. Mies on metsästäjä, nainen saalis. Jos jo alussa kaikki menisi toisin päin, siitä voisi kuvitella, että mies haluaa äidin itselleen. Jonkun, joka hoitaa ja huoltaa ja päättää kaiken. Minä ainakaan en semmoista halua kokea. Joku toinen saattaisi vastata toisin. Me ollaan yksilöitä, niin naiset kuin miehetkin :)
Noita pieniä kuolemia tulee kai jokaiselle, mutta harvemmin sellaisen eteen olen itse joutunut. Itsensä tyrkyttäminen... no, sekin on valitettavasti tuttua. En kuitenkaan menisi sanomaan ihan noin jyrkästi, sillä mulla on myös miespuolisia tosi hyviä ystäviä, joiden kanssa pidän aktiivisesti yhteyttä. Ja näissä suhteissa ei ole minkäänlaista tyrkyttämistä, vaan vastavuoroista toista arvostavaa ja kaikkea hyvää toiselle toivovaa kemiaa. Kai moni rakkaus voisi alkaa kaveri-ystäväpohjaltakin. Joidenkin ihmisten kanssa joskus harvoin huomaa ihan liian nopeasti, että jotain menee selkärankaa pitkin, jotain kylmää ja puistattavaa ja siinä sitten ollaan. Pahassa pulassa. Pahimmassa tapauksessa kädet sidottuina. PAM.
Kuule, asiat ei selviä kuin kysymällä ja juttelemalla. Laita osoitteenmuutosviesti ja katso, mikä on reaktio. Jokainen fiksu ihminen vastaa varmasti. Oletteko fb-kavereita? Vaikka ette olisikaan, ainahan sitä voi laittaa viestin sitäkin kautta. Meilejä tai tekstareita ei tarvita.
Mieti nyt.Vaihtoehtona sille että mies haluaa alkaa isäksi naiselle/tytölle?
Jonkun joku hoitaa, huoltaa ja päättää kaiken?
Käsitätkö miten alentava tuo osa viestistäsi on. Perustelet omaa passiivuuttasi ja sitä että haluat olla saalis sekä sitä että miehen tulee olla se metsästäjä sillä että et halua alkaa kenenkään äidiksi?
Kukas ne lapset sitten hoitaa jos naisesta ei ole äidiksi vaan miehen tulee tehdä kaikki?
Tällainen ajatus hiipi mieleeni kun luki tuota sinun varsin asenteellista tekstiä.
Vaikka kuinka olet nainen ja naaras niin aivan mahdottomasti ei kannata mieheltä ja uroolta odottaa että hän juoksee sinun perässäsi ihan huvikseen jos et osaa tullan yhtään vastaan. Sellaisesta ei voi syntyä tasapainoista ja vastavuoroista suhdetta.
Tarkoitan tyrkyttämisellä sitä mitä sinä juuri pidit "saalistamisena". Yritänkö ottaa toista toiselta mieheltä pois? Yritänkö aloitetta jos toista ei edes välttämättä kiinnosta niin paljoa?
Kyseessä on tuttava jonka kanssa en ole fb-kaveri ja jos otan häneen yhteyttä tavalla tai toisella niin todennäköisesti hän tajuaisi mistä on kyse.
Minusta on alkanut tuntua aika vahvasti että jätän asian tähän. En tahdo tuntea itteni epätoivoiseksi naisen metsästäjäksi ja toisen joksikin karkuun juoksevaksi saaliiksi.
Eiköhän hän olisi antanut vinkkiä ja tehnyt jotain asialle myös jos häntä kiinnostaisi.
Vaikka ahdistaa niin muutan, unohdan ja ehkä olen joskus taas valmis välittämään jostakin toisesta. Ehkä. - Ahistaa
Ahistaa kirjoitti:
Vaihtoehtona sille että mies haluaa alkaa isäksi naiselle/tytölle?
Jonkun joku hoitaa, huoltaa ja päättää kaiken?
Käsitätkö miten alentava tuo osa viestistäsi on. Perustelet omaa passiivuuttasi ja sitä että haluat olla saalis sekä sitä että miehen tulee olla se metsästäjä sillä että et halua alkaa kenenkään äidiksi?
Kukas ne lapset sitten hoitaa jos naisesta ei ole äidiksi vaan miehen tulee tehdä kaikki?
Tällainen ajatus hiipi mieleeni kun luki tuota sinun varsin asenteellista tekstiä.
Vaikka kuinka olet nainen ja naaras niin aivan mahdottomasti ei kannata mieheltä ja uroolta odottaa että hän juoksee sinun perässäsi ihan huvikseen jos et osaa tullan yhtään vastaan. Sellaisesta ei voi syntyä tasapainoista ja vastavuoroista suhdetta.
Tarkoitan tyrkyttämisellä sitä mitä sinä juuri pidit "saalistamisena". Yritänkö ottaa toista toiselta mieheltä pois? Yritänkö aloitetta jos toista ei edes välttämättä kiinnosta niin paljoa?
Kyseessä on tuttava jonka kanssa en ole fb-kaveri ja jos otan häneen yhteyttä tavalla tai toisella niin todennäköisesti hän tajuaisi mistä on kyse.
Minusta on alkanut tuntua aika vahvasti että jätän asian tähän. En tahdo tuntea itteni epätoivoiseksi naisen metsästäjäksi ja toisen joksikin karkuun juoksevaksi saaliiksi.
Eiköhän hän olisi antanut vinkkiä ja tehnyt jotain asialle myös jos häntä kiinnostaisi.
Vaikka ahdistaa niin muutan, unohdan ja ehkä olen joskus taas valmis välittämään jostakin toisesta. Ehkä.Ehkä pyydän häntä fb-kaveriksi tai jätän viestin muutostani sen jälkeen kun olen muuttanut.
Varmaan parempi niin päin.
Ehkä olen vienyt asian niin pitkälle kuin sen suinkin voi jo nyt. Varmaankin mieli kamppailee vain sitä vastaan kun olen muuttamassa. Hänen ajatuksistaan ja tunteistaan minulle ei ole hajuakaan. Jospa hän tajuaa ne sitten aikanaan kun olen jo poissa. - kerro mulle
Ahistaa kirjoitti:
Ehkä pyydän häntä fb-kaveriksi tai jätän viestin muutostani sen jälkeen kun olen muuttanut.
Varmaan parempi niin päin.
Ehkä olen vienyt asian niin pitkälle kuin sen suinkin voi jo nyt. Varmaankin mieli kamppailee vain sitä vastaan kun olen muuttamassa. Hänen ajatuksistaan ja tunteistaan minulle ei ole hajuakaan. Jospa hän tajuaa ne sitten aikanaan kun olen jo poissa.mikä olisi se oikea tapa lähestyä, nainen miestä? Kerro millä tavalla en tuntisi itseäni idiootiksi ja miehenkipeäksi pyrkyriksi?
Kyllä, haluan hoivata, mutta en päättää kaikesta Jos toista ei tunne kunnolla, omat fiilikset jäävät asteelle "mitä jos tuo toinen ei anna mitään takaisin, olenko kuvitellut kaiken". Kai se on oma epävarmuus, joka estää ottamasta askeleita. Tuo "millainen äiti jne" on aika loukkaava toteamus ihmisestä, jota et tunne. Minä en halua aikuista lasta, sitä tällä miehen aloitteella halusin kertoa. En minäkään sinun mahdollista isyyttäsi lähtenyt ruotimaan. Enhän tunne sinua. Arvailla voi yhtymäkohtia, mutta varmaksi en menisi sanomaan.
Sä suutuit! - Ahistaa
kerro mulle kirjoitti:
mikä olisi se oikea tapa lähestyä, nainen miestä? Kerro millä tavalla en tuntisi itseäni idiootiksi ja miehenkipeäksi pyrkyriksi?
Kyllä, haluan hoivata, mutta en päättää kaikesta Jos toista ei tunne kunnolla, omat fiilikset jäävät asteelle "mitä jos tuo toinen ei anna mitään takaisin, olenko kuvitellut kaiken". Kai se on oma epävarmuus, joka estää ottamasta askeleita. Tuo "millainen äiti jne" on aika loukkaava toteamus ihmisestä, jota et tunne. Minä en halua aikuista lasta, sitä tällä miehen aloitteella halusin kertoa. En minäkään sinun mahdollista isyyttäsi lähtenyt ruotimaan. Enhän tunne sinua. Arvailla voi yhtymäkohtia, mutta varmaksi en menisi sanomaan.
Sä suutuit!Millainen äiti jne. on aivan yhtä loukkaava kuin tuo sinun "en halua aikuista lasta".
Toisin sanottuna miehen on aivan pakko tehdä aloite olipa tilanne mikä hyvänsä ettei vain sinun silmissäsi olisi "aikuinen lapsi".
En ole aikuinen lapsi, mutta odotan myös naiselta jotain.
-Kerro millä tavalla en tuntisi itseäni idiootiksi ja miehenkipeäksi pyrkyriksi?-
Aivan, sama tilannehan se on minullakin joka on jo aloitteen aikanaan tehnyt sekä joskus lähestynyt naista tuossa asiassa. Tilanne on minun kannaltani kaksinverroin hankalampi koska kyseessä ei ole eka aloite ja toisaalta hän on sanonut seurustelevansa.
-mikä olisi se oikea tapa lähestyä, nainen miestä? -
Ihan samalla tavoin kuin mies lähestyy naista.
Et lähtenyt ruotimaan isyyttäni, nimesit minut vain aikuiseksi lapseksi.
Sehän on ihan ok, kun olen vain mies. Nainenhan saa tehdä mitä hyvänsä ja olla niin passiivinen kuin haluaa eikä häntä saa siitä tai mistään muustakaan arvostella.
Miestä tietysti saa koska 1. hän on mies 2. hän hengittää. Vaikka 2. kohta ei täyttyisi niin jos ykköskohta täyttyy niin häntä voi syyttää silti, onhan hän mies. - Nettiriitelyä :)
Ahistaa kirjoitti:
Millainen äiti jne. on aivan yhtä loukkaava kuin tuo sinun "en halua aikuista lasta".
Toisin sanottuna miehen on aivan pakko tehdä aloite olipa tilanne mikä hyvänsä ettei vain sinun silmissäsi olisi "aikuinen lapsi".
-Kerro millä tavalla en tuntisi itseäni idiootiksi ja miehenkipeäksi pyrkyriksi?-
Aivan, sama tilannehan se on minullakin joka on jo aloitteen aikanaan tehnyt sekä joskus lähestynyt naista tuossa asiassa. Tilanne on minun kannaltani kaksinverroin hankalampi koska kyseessä ei ole eka aloite ja toisaalta hän on sanonut seurustelevansa.
Sehän on ihan ok, kun olen vain mies. Nainenhan saa tehdä mitä hyvänsä ja olla niin passiivinen kuin haluaa eikä häntä saa siitä tai mistään muustakaan arvostella.
Miestä tietysti saa koska 1. hän on mies 2. hän hengittää. Vaikka 2. kohta ei täyttyisi niin jos ykköskohta täyttyy niin häntä voi syyttää silti, onhan hän mies.Voi sun kanssas.
Nyt puhutaan toisen arvostamisesta ja syyttämisestä siihen malliin, että kohta meistä kumpikaan ei saa illalla unta.
Sanoin, etten halua aikuista lasta,mutta en tarkoittanut sillä sinua. En todellakaan. Olet varmasti ihan toista maata. Sinä sen sijaan arvostelit minun mahdollista äitiyttä, mikä taas on naiselle pahin mahdollinen loukkaus.
Jotenkin tuntuu siltä, että sulla on hankalia aikaisempia kokemuksia vastaavista tilanteista. En tiedä, miksi minusta tuntuu tältä. Minähän olen vain nainen. Passiivinen idiootti, josta ei ole äidiksi. Anteeksi, en halunnut loukata tai satuttaa.
Kerro mulle, millä tavalla mies lähestyy naista? Haluaisin kuulla ja oppia. - Muista tämä
Ahistaa kirjoitti:
Millainen äiti jne. on aivan yhtä loukkaava kuin tuo sinun "en halua aikuista lasta".
Miestä tietysti saa koska 1. hän on mies 2. hän hengittää. Vaikka 2. kohta ei täyttyisi niin jos ykköskohta täyttyy niin häntä voi syyttää silti, onhan hän mies.sinä nyt kiukkuinen riitakumppanini:
mitä todennäköisemmin me ei tunneta. Älä siirrä minuun sellaisia tunteita, joita koet sitä toista ihmistä kohtaan. Älä jätä ketään täällä netissä. Jos se jätettävä olisin minä, älä jätä minuakaan tällä tavalla.
Mä toivoisin, että jos jotain ikävää on, asiat voitaisiin puhumalla järjestää siihen malliin, ettei mielen sopukoihin jäisi ikäviä mörköjä. Kesä on puolivälissä, vasta, onneksi, tässä on kivoja kesäiltoja vielä vaikka kuinka edessä. Eikö niistä voisi nauttia, yrittää ainakin? Se ei ole helppoa, minullekaan.
Tietääkseni minä en seurustele kenenkään kanssa. Kuviot on ihan toisenlaiset. Joten ethän omi kirjoituksiani. Pyysinkin jo anteeksi, jos loukkasin.
Olen peräjälkeen joutunut puolustelemaan omaa naiseuttani sinne ja tänne. En ole sukupuoleni edustajien ideaali, mutta haluaisin olla. Siinä työssä tarvitaan toista sukupuolta. Miestä. - joku perkele
Muista tämä kirjoitti:
sinä nyt kiukkuinen riitakumppanini:
mitä todennäköisemmin me ei tunneta. Älä siirrä minuun sellaisia tunteita, joita koet sitä toista ihmistä kohtaan. Älä jätä ketään täällä netissä. Jos se jätettävä olisin minä, älä jätä minuakaan tällä tavalla.
Mä toivoisin, että jos jotain ikävää on, asiat voitaisiin puhumalla järjestää siihen malliin, ettei mielen sopukoihin jäisi ikäviä mörköjä. Kesä on puolivälissä, vasta, onneksi, tässä on kivoja kesäiltoja vielä vaikka kuinka edessä. Eikö niistä voisi nauttia, yrittää ainakin? Se ei ole helppoa, minullekaan.
Tietääkseni minä en seurustele kenenkään kanssa. Kuviot on ihan toisenlaiset. Joten ethän omi kirjoituksiani. Pyysinkin jo anteeksi, jos loukkasin.
Olen peräjälkeen joutunut puolustelemaan omaa naiseuttani sinne ja tänne. En ole sukupuoleni edustajien ideaali, mutta haluaisin olla. Siinä työssä tarvitaan toista sukupuolta. Miestä.Voi helvata että oot sinäkin viisas!
Woi saadana!
- ................
ei se muutto ole este siltikään,jos on oikeaa rakkautta,hän voi muuttaa sun luokse sitten:) ota ihmeessä selvää kun noin kaivelee,ei asiaa voi vain haudata....
- äitienpäivälahja
Niinpä. Jos kaikki olisi aina niin yksinkertaista. Voihan se olla niinkin että se nainen haluaisi kanssa tutustua sinuun mutta kun sillä on se oma suhde kaikkine elämän tuomine kiemuroineen niin vaikeeta sillä varmaan on.
Esim. mun tilanne on sellainen, että mieheni yrittää kaikkensa todistaakseen että hän rakastaa minua. Hän on järkevä aikuinen, vastuunsa tunteva ihminen, pitkämielinen ja kärsivällinen lasten kasvatuksessa ja nöyrä omien menneisyydessä tapahtuneiden erheidensä edessä.
Niinpä niin. Mitä voi tehdä kun ei sitä rakkautta voi suorittaa. Mikäs tässä toisaalta ollessa kun millään mitä teen tai jätän tekemättä ei ole mitään merkitystä. Ei siis todellakaan millään. Saan tehdä ihan mitä tahansa niin rakkautta ja ymmärrystä piisaa. Hän saa minut tuntemaan itseni kiittämättömäksi ja omaa parastaan ymmärtämättömäksi oikuttelevaksi pikkulapseksi, joka tarvitsee häntä että tästä elämästä selviää :(.
Toisaalta sitten kukapa tätä elämää täydellisesti elää ja yhdessä tässä ollaan matkattu. Anteeksi annolla ym. selviää niin monesta. Ei todellakaan helpota asiaa se että kohtaa jonkun ihmisen joka saattaisi olla se että asioille löytyisi joku merkitys, sille sellaiselle tekemiselle ja ihan kaikelle.
Aloittajalle siis että ei ne kaikki tilanteet oo aina niin yksinkertaisia.- 2-kertaisia asioita
hyvä vastaus!
Jossain tietyssä elämänvaiheessa rakkaus todellakin muuttuu suorittamiseksi. Meillä molemmilla taitaa olla siitä omakohtainen kokemus. - kallis lahja!
2-kertaisia asioita kirjoitti:
hyvä vastaus!
Jossain tietyssä elämänvaiheessa rakkaus todellakin muuttuu suorittamiseksi. Meillä molemmilla taitaa olla siitä omakohtainen kokemus.Niin no mulla ainakin kokemus on toisinpäin. Mä olen vain ollut, reagoinut tapahtuneisiin, yrittänyt saada selvyyttä ja syitä ja sitten masentunut. Silläkään ei ollut merkitystä. Se oli heikkoutta se, mutta mitä merkitystä on tunteilla?
No, itsekeskeistä löpinää, jolla ei ole mitään merkitystä. Kun avaa silmät niin näkee vain mitattavissa olevia faktoja, jotka kaikki todistavat että hän on täydellinen kaiken jälkeenkin ja haluaa jostakin kumman syystä olla kanssani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p636141Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813766Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242801- 232310
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol422221Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61689Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy85130281-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201246- 301226