Ruma ihminen ja hääkateus

lapsuusmuisto90

Tulipahan taas katsottua telkusta jotain monista hääohjelmista ja vähän tuherrettua itkuakin. En kuitenkaan itkenyt niitä kuuluisia onnen kyyneleitä, niin kuin varmaan yleensä on tapana. Hävettää myöntää, mutta yleensä häiden näkeminen tuo itselle mieleen sen, etten koskaan itse tule saamaan noita ah-niin-ihania onnen ja ilon täyteisiä juhlia. En tule koskaan olemaan se kaunis ja hento eteerinen morsian, joka herättää jokaisen vieraan silmissä ihastusta. En kuitenkaan tahtoisi mitään tyypillisiä häitä, sillä enhän edes kuulu kirkkoon enkä muutenkaan välitä kaikesta tavallisesta, mikä on yleensä muiden ihmisten mieleen. Itse tahtoisin suhteellisen pienet ja intiimit häät luonnossa, esimerkiksi jokin kaunis puutarha olisi unelmapaikka. Haluaisin myös selvitä itse häistä pienellä rahamäärällä, enemmän rahaa voisin sitten käyttää häämatkaan tai vaikkapa talon hankintaan.

Suurin syy siihen, miksen ikinä tule saamaan unelmieni häitä on se, etten ole laiha ja kaunis. Tulisin näyttämään morsiuspuvussa lähinnä naurettavalta ja rumalta läskimakkaralta. Ei kukaan halua katsella rumaa morsianta, kaikista vähiten varmaan minä itse. Kaipa odotukseni ovat vain niin korkealla kaiken häätuputuksen kohdalla, koko ajan törmää televisiossa ja muussa mediassa kauniisiin ja itsevarmoihin morsiamiin. Naurettavintahan tässä on se, etteivät häät edes ole vielä ajankohtainen asia. Olen opiskelija ja asun yhdessä kihlattuni kanssa surkeassa vuokrakämpässä. Järjellä ajateltuna häät eivät ole kuvioissa vielä moneen vuoteen, jos koskaan. Muuten häät voisi myös jättää väliin, mutta taloudellisesti se on loppupeleissä järkevää.

Olen myös hieman katkera siitä, ettei meillä edes ollut minkäänlaisia kihlajaisjuhlia. Onnitteluja tuli vain muutamalta ihmiseltä, koska minulla ei ole kuin yksi ystävä ja muita ei vain ole kiinnostanut. Toisaalta en ole hehkuttanut asiaa, mutta kyllähän sitä vähän pettyy jos kukaan ei onnittele. Tästä syystä koko kihlaus tuntuu mitättömältä, en edes aina muista että olen kihloissa. Avomieheni taas oli asiasta hyvinkin innoissaan, mutta hän sai enemmän huomiota ystäviltään ja sukulaisiltaan. Oma innottomuuteni on sittemmin laimentanut hänen innostustaan, mikä on suuri sääli. Eikö tälläisen asian pitäisi olla yksi iloisimmista asioista elämässä? Se, että olet löytänyt kumppanin, jonka kanssa haluat vakiintua ja elää?

Sehän tässä pelottaakin, että jos joskus menemme naimisiin, niin muistaako kukaan sitäkään. Tai ylipäätänsä saanko minä haluamaani huomiota? Kyllähän morsian on kuitenkin yleensä se, joka on huomion keskipisteenä häissä. Tuntuisi varmasti vähän ikävältä, jos häissä sitten huomaisi että aviomiestä onniteltaisiin ja huomioitaisiin paljon enemmän. Itse voisi sitten kääriytyä vaikka juuttisäkkiin ja mennä pimeään nurkkaan istumaan. Huoh, olen kyllä ilmeisesti niin itserakas ihminen, että kaipa se on sitten ihan oikeutettua. Haluaisin vain joskus, että minä olisin se, joka muistetaan.

No, pääpointti tässä avautumisessani kai oli se, että toisaalta haluaisin kovasti mennä joskus naimisiin ja näyttää upealta, mutta minua pelottaa se etten sitten ole odotuksien kaltainen ja jään vaille huomiota. Toisaalta voihan sitä niinkin miettiä, että tärkeämpäähän on vain olla yhdessä kumppanin kanssa, joten miksi edes järjestää mitään juhlia. Mutta sitten taas ajattelen, että voisin suuresti katkeroitua, jos häät jäävät pitämättä.

Olen siis kateellinen niille, jotka onnistuvat elämässään ja ovat kauniita ja voivat saada samanlaiset häät kuin medioissa näkyy. Minua myös harmittaa, että olen tietämättäni muuttunut tälläiseksi, joka on ihan paiseessa joidenkin häiden takia. Ei minua häät kiinnostaneet vielä pari vuotta sitten. Huoh.

Olisiko jollain antaa vinkkejä tilanteeseeni? Pitäisikö minun vain unohtaa hääjutut ja keskittyä olennaiseen, muistaa köyhä ulkonäkö ja vähäiset ystävät? Onko yleistä miettiä tälläisiä asioita? Kiitos.

4

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ööööööhöhöh

      Ihan kuin pää pointti naimisiin menossa oisi se että toivot vain muiden hyväksyntää ja ihailua ja arvonantoa itsellesi. Eikö kyseessä ole kahden ihmisen välinen liitto ja se että te kaksi hyväksytte toisenne sellaisina kuin olette? So what mitä muut susta ajattelee!

    • lapsuusmuisto90

      Niin no, oma äitini jaksaa aina muistuttaa, että en ole kaunis enkä fiksu, kuten vaikkapa pikkuserkkuni, joka on minua monta vuotta nuorempi. Eipä kai siis mikään ihme, että koko ajatusmaailmani on ihan kieroutunut nykyisin. Jos koko ajan saa kuulla ettei kelpaa, niin kai se on uskottava ettei kelpaa. :(

    • miramarja

      Voi itku sinua tyttö parka , jos ei ole laiha kuten kaikki aliravitut miehen näköiset naise. Ole tyytyväinen omaan itseesi ja ylpeä itsestäsi sillä se olet sinä jota rakastetaan eikä millainen kroppa on. Minulla on serkku joka on lihava ja hän oli mielestäni kaunis silloin kun hänet vihittiin, kaunis sillä hän oli iloinen ja onnellinen. Luota itseesi, ja viis veisaa kiloista, luulen että itseä välität niistä eniten. Onnea matkaan

    • naikkonen90.

      Öööööö sä oot kumminkin kihloissa?
      Ymmärtäisin pointin, jos olisit ruma&läski sinkku, mut jos kerta kihloihin asti oot päässyt niin what's the problem :D

      Sun ukkos rakastaa sua sellaisenaan, joten ei sun tartte ees näyttää miltään miss suomelta. Ja ennen häitähän tehdään kauhee meikki ja joku upee kampaus, kai siinä rumempikin tapaus näyttää hyvältä. Ja ainahan voi laihduttaa. Ja voihan siinä vähän vihjaista morisuneidoille, et "pistäkää joku tylsä mekko ja vähän meikkiä" -että morsian näyttäis parhaimmalta :D

      Ja naimisiinhan mennään yleensä vähän vanhempana kuin parikymppisenä.... silloin on varmasti myös enemmän rahaa ja itseluottamusta. Ei "teininä" tartte heti naimisiin mennä, varsinkin jos se ei tunnu vielä oikealta ratkaisulta. Morsiammen pitää tuntea ittensä kauniiksi, ja naimisiin pitää mennä oikeista syistä, ei mitään "haluan olla päivän kauniina prinsessana" Tuksu -tyyliä :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe