ALLERGIAA INSULIINISTA

Onko kokemuksia?

Onko muilla kokemusta, että voiko insuliini aiheuttaa iholla allergiareagtioita. Aloitin puoli vuotta sitten Apidran käytön ja pian alkoi ilmestymään ylävartalolle "ruskehtavia" läiskiä ja nyt niitä on selässäkin Ne on noin viiden sentin kolikon suuruisia. Kävin erikoislääkärillä ja Apidra vaihdettiin NovoRapidiin, mutta ihottuma ei häviä ja joka paikkaa kutisee, nenä vuotaa ja silmät rähmii ja kirvelee. Ikään ennen en ole ollut millekään aineelle allerginen. Nyt tämä jo vee-ituttaa

8

2902

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D2Mies-

      Juu on kokemusta. Itselläni ollut Levermir käytössä ja pistokohdat olivat aluksi punaiset ja kutisevat. Tätä kesti noin 8kk ja sitten oireet katosivat.

    • allerigiaoireet.vaivaa

      Kannattaa tutkia tarkoin se lääkeyhteenveto mikä insujen mukana tulee. Siellä on kerrottu myös allergiaoireista. Havaituista ongelmista pitää kertoa apteekkiin ja hoitavalle lääkärille. Itse olen myös joskus soittanut insuliinin valmistajalle kuten Sanofi

      • Katso_päiväystä

        Ja taas viisi vuotta myöhässä tuleva ohje.


      • d1.äitee
        Katso_päiväystä kirjoitti:

        Ja taas viisi vuotta myöhässä tuleva ohje.

        Ehkäpä jollekin muulle kuin aloittajalle kuitenkin apu löytyy. Insuliinit suht saoja kuin viisi vuotta sitten, uusia diabeetikkkoja tullut senkin jälkeen.


    • Terttu.Tampereelta
    • Terttu.Tampereelta

      Insuliiniampullissa on muutakin kuin vaikuttava aine eli insuliini. Tässäpä esimerkkinä Toujeon lääkeyhteenvedosta - Muut aineet ovat: sinkkikloridi, metakresoli, glyseroli, injektionesteisiin käytettävä vesi sekä natriumhydroksidi (ks. kohta 2 ”Toujeo sisältää natriumia”) ja kloorivetyhappo (pH:n säätämiseen).

      Voihan noista joku aiheuttaa allergiaa, esim. sinkkikloridi

      • d1.äitee

        Humalog-insuliinissa vastaava tieto kertoo seuraavaa.
        "Muut aineet ovat metakresoli, glyseroli, dinatriumfosfaatti (jossa on 7 kidevettä), sinkkioksidi ja injektionesteisiin käytettävä vesi. Happamuuden säätöön käytetään tarvittaessa kloorivetyhappoa tai natriumhydroksidia."

        http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=448&d=3105500&i=LILLY_HUMALOG, HUMALOG 100 KWIKPEN, HUMALOG 200 KWIKPEN_HUMALOG injektioneste, liuos 100 U/ml insuliinisäiliö


    • meriann

      Minulla tulee turvotusta käsiin ja jalkoihin aina Humalog-insuliinin panon jälkeen. Minulle ei sovi mikään muu insuliini ja joudun panemaan sitä viisi kertaa vuorokaudessa. Se on kivuliasta.
      Helpottaa vähän vähitellen, mutta taas uusi annos.

      Jaloissa on kutinaa, mutta kun on muitakin lääkkeitä, en tiedä, mistä se johtuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe