ALLERGIAA INSULIINISTA

Onko kokemuksia?

Onko muilla kokemusta, että voiko insuliini aiheuttaa iholla allergiareagtioita. Aloitin puoli vuotta sitten Apidran käytön ja pian alkoi ilmestymään ylävartalolle "ruskehtavia" läiskiä ja nyt niitä on selässäkin Ne on noin viiden sentin kolikon suuruisia. Kävin erikoislääkärillä ja Apidra vaihdettiin NovoRapidiin, mutta ihottuma ei häviä ja joka paikkaa kutisee, nenä vuotaa ja silmät rähmii ja kirvelee. Ikään ennen en ole ollut millekään aineelle allerginen. Nyt tämä jo vee-ituttaa

8

2824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • D2Mies-

Juu on kokemusta. Itselläni ollut Levermir käytössä ja pistokohdat olivat aluksi punaiset ja kutisevat. Tätä kesti noin 8kk ja sitten oireet katosivat.

• allerigiaoireet.vaivaa

Kannattaa tutkia tarkoin se lääkeyhteenveto mikä insujen mukana tulee. Siellä on kerrottu myös allergiaoireista. Havaituista ongelmista pitää kertoa apteekkiin ja hoitavalle lääkärille. Itse olen myös joskus soittanut insuliinin valmistajalle kuten Sanofi

• Katso_päiväystä

Ja taas viisi vuotta myöhässä tuleva ohje.

• d1.äitee
        Katso_päiväystä kirjoitti:

Ja taas viisi vuotta myöhässä tuleva ohje.

Ehkäpä jollekin muulle kuin aloittajalle kuitenkin apu löytyy. Insuliinit suht saoja kuin viisi vuotta sitten, uusia diabeetikkkoja tullut senkin jälkeen.

• Terttu.Tampereelta
    • Terttu.Tampereelta

Insuliiniampullissa on muutakin kuin vaikuttava aine eli insuliini. Tässäpä esimerkkinä Toujeon lääkeyhteenvedosta - Muut aineet ovat: sinkkikloridi, metakresoli, glyseroli, injektionesteisiin käytettävä vesi sekä natriumhydroksidi (ks. kohta 2 ”Toujeo sisältää natriumia”) ja kloorivetyhappo (pH:n säätämiseen).

Voihan noista joku aiheuttaa allergiaa, esim. sinkkikloridi

• d1.äitee

Humalog-insuliinissa vastaava tieto kertoo seuraavaa.
        "Muut aineet ovat metakresoli, glyseroli, dinatriumfosfaatti (jossa on 7 kidevettä), sinkkioksidi ja injektionesteisiin käytettävä vesi. Happamuuden säätöön käytetään tarvittaessa kloorivetyhappoa tai natriumhydroksidia."

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=448&d=3105500&i=LILLY_HUMALOG, HUMALOG 100 KWIKPEN, HUMALOG 200 KWIKPEN_HUMALOG injektioneste, liuos 100 U/ml insuliinisäiliö

• meriann

Minulla tulee turvotusta käsiin ja jalkoihin aina Humalog-insuliinin panon jälkeen. Minulle ei sovi mikään muu insuliini ja joudun panemaan sitä viisi kertaa vuorokaudessa. Se on kivuliasta.
      Helpottaa vähän vähitellen, mutta taas uusi annos.

Jaloissa on kutinaa, mutta kun on muitakin lääkkeitä, en tiedä, mistä se johtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      106
      4592
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3403
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      41
      1438
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1353
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1206
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1102
    8. 159
      1026
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      998
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen