Työstä saa kieltäytyä

Työnantaja

Eikä työttömyysturva lakkaa siitä huolimatta.
Se on paljon helpompaa rahaa kun työllä ansaittu.
Olen yrittänyt saada tuntemaani hyvää entistä työkaveriani työhön firmaani, mutta ei onnistunut. Häneen oli laiskuus iskenyt, kun oli huomannut, että rahaa helpommalla työttömyyskorvauksena.
Työvoimatoimiston virkailijakin sanoi, ettei hänen ole tarvis jäädäkorvauslinjalta pois.

6

417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • impilä

      On se kumma että joillekkin jää tuo "loma" päälle vaikka olisi mitä mahdollisuuksia tarjolla. :/

    • orjatyöt lailla pois

      Maksakko oikeen palkkaa?Suurin osa töistä on 9e ja työmarkkinatuki paikkoja.Oletko tietoinen siitä firmat hyväksikäyttävät ilmaista työvoimaa.Tekisitkö itse ilman työtä?

    • On se kumma

      ... ja olisit luonnollisesti maksanut alalle tyypillisen palkan ko. työstä ehkä vähän paremminkin kun kerran on hyvä tuntemasi kaveri, etkä suinkaan karenssilla uhkailemaalla saada alta torihintojen töihin, vai mitä?

    • Ystäväsi työtön

      "A11 work and no play makes Jack a dull boy"

    • laki sanoo

      Perustuslaki


      Jokaisella on oikeus hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä.


      18 §
      Oikeus työhön ja elinkeinovapaus

      Jokaisella on oikeus lain mukaan hankkia toimeentulonsa valitsemallaan työllä, ammatilla tai elinkeinolla. Julkisen vallan on huolehdittava työvoiman suojelusta.

      Julkisen vallan on edistettävä työllisyyttä ja pyrittävä turvaamaan jokaiselle oikeus työhön. Oikeudesta työllistävään koulutukseen säädetään lailla.

      Ketään ei saa ilman lakiin perustuvaa syytä erottaa työstä.
      19 §
      Oikeus sosiaaliturvaan

      Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.

      Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella.

      Julkisen vallan on turvattava, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään, jokaiselle riittävät sosiaali- ja terveyspalvelut ja edistettävä väestön terveyttä. Julkisen vallan on myös tuettava perheen ja muiden lapsen huolenpidosta vastaavien mahdollisuuksia turvata lapsen hyvinvointi ja yksilöllinen kasvu.

      Julkisen vallan tehtävänä on edistää jokaisen oikeutta asuntoon ja tukea asumisen omatoimista järjestämistä.

    • hgy6r76r

      Mene muualle trolleja haaskaamaan kaaleppi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampi ahdistellut useita!?

      Jotenkin on aina jäänyt lipevän oloinen fiilis kun hänen esiintymisiä on katsellut. Nyt rikosepäily seksuaalisesta ahd
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      2386
    2. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      98
      2008
    3. Farmasia valintakoe 2024

      Miten meni farmasia valintakoe teillä? Minun mielstä se oli ihan oko en voi sano, että se oli tosi vaikea.
      Pääsykokeet
      62
      1414
    4. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      73
      1238
    5. On muuten meidän kylän poikia.

      Surullinen uutinen. Toivotaan, että uhri saa tarvitsemansa avun. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/b497ba33-7a82-415d
      Tornio ja Haaparanta
      11
      1047
    6. Ajattelen minä sua vieläkin mies

      Ja välillä tulee kyyneleet silmiin kun tajuan että näin tämä sitten menikin. Ikävä on, koska olet rakkauteni. En ole nyt
      Ikävä
      48
      969
    7. En tiedä huomasitko edes minua

      mutta minä huomasin sinut ja näytitpä taas hyvältä!
      Ikävä
      41
      969
    8. Kaksisataa kilometriä on pitkät niin..

      Vai onko se sinusta niin, mies?
      Ikävä
      109
      886
    9. Vielä yksi juttu

      Kaipaan sinua enemmän kuin omaa sieluani. Olet rakas minulle.
      Ikävä
      79
      822
    10. Gallup: Pitäisikö Linnea Vihosen voittaa Farmi Suomi -kisa?

      Gallup: Pitäisikö Linnea Vihosen voittaa Farmi Suomi -kisa? Anna vastauksesi perustelujen kera! A) Kyllä, Linnean pitäi
      Tv-sarjat
      22
      789
    Aihe