Parikymmentä vuotta minä jaksoin rimpuilla luterilaisen uskon parissa. Tulin uskoon teinipoikana, ja siitä eteenpäin opiskelin itseni Suomen evankelis-luterilaisen papin virkaan. En kuitenkaan koskaan lähtenyt papin virkaan, vaikka sain siihen pätevyyden.
Sain siis täydet valmiudet toimi pappina, mutta minun OMATUNTONI ei antanut periksi lähteä papiksi.
Ai että minkäkö takia? No, katsokaas, minä lähdin opiskelemaan uskovaisena. Opiskelun aikana minulle kuitenkinkin tehtiin selväksi, että kristinusko on valhetta ja se on epätieteellistä. Raamattu on satukirja. Tehtiin selväksi, että jos sinä aiot kirkon virkaan, niin sitten sinä joudut virassasi VALEHTELEMAAN kirkkokansalle.
Minä valitsin sen jälkeen mieluummin tehdastyöläisen ammatin kuin papin ammatin, koska pappina minä olisin joutunut VALEHTELEMAAN kirkkokansalle.
Ihmisellä ei ole sielua.
56
324
Vastaukset
Niin, kyllä sinä olisit joutunut kirjoittamaan ihan oman teologian, raamatun opetuksesta poiketen niinkuin Arkkipiispa ja Irja Askola.. Nyt sinusta ei ole haittaa KRISTILLISELLE seurakunnalle niinkuin Askolasta ja Arkkipiispasta.. Sinä olet vapaa, ja toivon että myöhemmin löydät totuuden elämän tarkoituksesta.. Minä löysin Jumalan Mikroskoopin ihmeellisistä näkymistä ja tähtikaukoputken kautta katsellessa universumin miljardeja galekseja ÄÄRETTÖMÄSSÄ AVRUUDESSA!! Jos ei Jumala ole niitä luonut niin kuka sitten? Mikroskoopin kautta olen löytänyt niin monimutkaisen elämän että vain hullu sanoo sen syntyneen sattumalta!
- Satumalta hullu
"Jos ei Jumala ole niitä luonut niin kuka sitten?"
Miksi juuri (kristillinen) Jumala? Miksei Vishnu? Wotan? Saatana? Ufot? Shub Niggurath? Kai sinä haluat Jumalasta samanlaisia todisteita kuin noista miljardeista galakseista? Eikö pelkkään uskoon tyytyminen ole epätyydyttävää?
"Mikroskoopin kautta olen löytänyt niin monimutkaisen elämän että vain hullu sanoo sen syntyneen sattumalta!"
Miten Jumala syntyi? Sattumalta? - Aristoteles Luther
Satumalta hullu kirjoitti:
"Jos ei Jumala ole niitä luonut niin kuka sitten?"
Miksi juuri (kristillinen) Jumala? Miksei Vishnu? Wotan? Saatana? Ufot? Shub Niggurath? Kai sinä haluat Jumalasta samanlaisia todisteita kuin noista miljardeista galakseista? Eikö pelkkään uskoon tyytyminen ole epätyydyttävää?
"Mikroskoopin kautta olen löytänyt niin monimutkaisen elämän että vain hullu sanoo sen syntyneen sattumalta!"
Miten Jumala syntyi? Sattumalta?"Miten Jumala syntyi? Sattumalta?"
Älä nyt kysele tyhmiä. Jos Jumala olisi syntynyt jostakin, sen sijasta että Hän on ikuinen ja luomaton kaiken alkusyy, kaiken luoja, ensimmäinen liikuttaja, Jumala ei olisi Jumala ensinkään, vaan pelkkä ajallinen ja paikallinen ilmiö. Jumalahan on ajan ja paikan tuolla puolen, ja Hän on luonut ajan ja paikan - maailman. Ilman Jumalaa ei olisi mitään. Jumala on ainoa välttämätön oleva, muut oleva on olemassa ainoastaan Hänen tahdostaan. Sinäkin olet olemassaolosi velkaa Jumalalle. Aristoteles Luther kirjoitti:
"Miten Jumala syntyi? Sattumalta?"
Älä nyt kysele tyhmiä. Jos Jumala olisi syntynyt jostakin, sen sijasta että Hän on ikuinen ja luomaton kaiken alkusyy, kaiken luoja, ensimmäinen liikuttaja, Jumala ei olisi Jumala ensinkään, vaan pelkkä ajallinen ja paikallinen ilmiö. Jumalahan on ajan ja paikan tuolla puolen, ja Hän on luonut ajan ja paikan - maailman. Ilman Jumalaa ei olisi mitään. Jumala on ainoa välttämätön oleva, muut oleva on olemassa ainoastaan Hänen tahdostaan. Sinäkin olet olemassaolosi velkaa Jumalalle.Jumalan alkuperää ei kukaan voi tutkia.. Raamatussa kerrotaan, kun ihminen kysyi Jumalalta että kuka sinä olet niin Jumala vastasi: Minä olen se joka olen! JHVH.. (Iso raamatun tiotokirja kirja sivu 1832) Siis Jumala ei selittele kuka Hän on.. Hän on vain Maailmankaikkeuden luoja, olivat biologit, tähtitieteilijät ja fyysikot mitä mieltä tahansa..
- Realiteetit pöytään
jalmari47 kirjoitti:
Jumalan alkuperää ei kukaan voi tutkia.. Raamatussa kerrotaan, kun ihminen kysyi Jumalalta että kuka sinä olet niin Jumala vastasi: Minä olen se joka olen! JHVH.. (Iso raamatun tiotokirja kirja sivu 1832) Siis Jumala ei selittele kuka Hän on.. Hän on vain Maailmankaikkeuden luoja, olivat biologit, tähtitieteilijät ja fyysikot mitä mieltä tahansa..
Pyrkimys kuitata Jumalan kehityskaari sillä että hän nyt vain "on" aina ja ikuisesti, on pelkkää älyllistä laiskuutta. Se on pelkoa analysoida Jumalan olemassaolon todennäköisyyttä, koska joku saattaisi vielä erehtyä miettimään ettei häntä ehkä olekaan.
Biologeilla, tähtitieteiljöillä ja fyysikoilla on valtava määrä tieteellistä tutkimusaineistoa, tietoa ja teorioita siitä miten maailma todennäköisesti on saanut alkunsa ja kehittynyt. Teillä ei ole kuin muinaiskansojen kokoama mytologinen opus ja kauhea halu uskoa, että pikkuiset elämämme jatkuisivat ikuisesti jossakin utopistisessa autuudessa. - Tarkennan:
Realiteetit pöytään kirjoitti:
Pyrkimys kuitata Jumalan kehityskaari sillä että hän nyt vain "on" aina ja ikuisesti, on pelkkää älyllistä laiskuutta. Se on pelkoa analysoida Jumalan olemassaolon todennäköisyyttä, koska joku saattaisi vielä erehtyä miettimään ettei häntä ehkä olekaan.
Biologeilla, tähtitieteiljöillä ja fyysikoilla on valtava määrä tieteellistä tutkimusaineistoa, tietoa ja teorioita siitä miten maailma todennäköisesti on saanut alkunsa ja kehittynyt. Teillä ei ole kuin muinaiskansojen kokoama mytologinen opus ja kauhea halu uskoa, että pikkuiset elämämme jatkuisivat ikuisesti jossakin utopistisessa autuudessa....että tiedän elämänne jatkuisi ikuisesti jossakin utopistisessa autuudessa samaan aikaan kun minun kaltaiseni gusipäät parkuisivat tuskaansa h€lvetin syövereissä.
Tarkennan: kirjoitti:
...että tiedän elämänne jatkuisi ikuisesti jossakin utopistisessa autuudessa samaan aikaan kun minun kaltaiseni gusipäät parkuisivat tuskaansa h€lvetin syövereissä.
Jokainen ihminen on "omantuntonsa" vanki.. Vaikka ei olisi kuullut Kristinuskosta ja Jeesuksesta tavuakaan!
Jokainen ihminen TIETÄÄ milloin hän on tehnyt väärin lähimmäistään kohtaan, varastaen, tappaen ja niin edelleen.. Jumala suuressa viisaudessaan antoi meille VAPAAN TAHDON tehdä niitä tekoja jotka ovat meille mieluisia..
Loppupeleissä vain OMATUNTOMME tuomitsee meidät olemmeko ansainneet Paratiisin vai kirouksen..- Omatunnoton
jalmari47 kirjoitti:
Jokainen ihminen on "omantuntonsa" vanki.. Vaikka ei olisi kuullut Kristinuskosta ja Jeesuksesta tavuakaan!
Jokainen ihminen TIETÄÄ milloin hän on tehnyt väärin lähimmäistään kohtaan, varastaen, tappaen ja niin edelleen.. Jumala suuressa viisaudessaan antoi meille VAPAAN TAHDON tehdä niitä tekoja jotka ovat meille mieluisia..
Loppupeleissä vain OMATUNTOMME tuomitsee meidät olemmeko ansainneet Paratiisin vai kirouksen..Ensin se tuomitsija oli Jumala, nyt yhtäkkiä "omatunto"... Koita nyt päättää.
Valtavan tieteellisen tietomäärän suhteen sinulla ei ollut mitään mielipidettä? Omatunnoton kirjoitti:
Ensin se tuomitsija oli Jumala, nyt yhtäkkiä "omatunto"... Koita nyt päättää.
Valtavan tieteellisen tietomäärän suhteen sinulla ei ollut mitään mielipidettä?Jos sinä tai minä emme ole koskaan kuulleet Jeesuksen vapauttavasta evankeliumista niin silloin olemme Omantuntomme Vanekja.. Sinä tiedät tasan tarkkaan milloin teit väärin lähimmäistäsi kohtaan, myös minä..
Loppupeleissä vain omatuntomme syyttää meitä..
Jeesus armahda meitä!!- matoo koukkuun
jalmari47 kirjoitti:
Jos sinä tai minä emme ole koskaan kuulleet Jeesuksen vapauttavasta evankeliumista niin silloin olemme Omantuntomme Vanekja.. Sinä tiedät tasan tarkkaan milloin teit väärin lähimmäistäsi kohtaan, myös minä..
Jeesus armahda meitä!!Jalmari47 Päivää vaan! Olet Sinä erikoinen mies, kirjoitat kuin saarnamies. Hetken päästä olet jo livahtanut sexi-palstoille, jossa uit kuin kala vedessä.
Kumpaa oikein pidät omanasi. Välillä piipahdat muualla toteamassa, että täällä ei osata kirjoittaa eikä tiedetä mitään.
Jatka vaan ja elä ilojesi ja onnellisuutesi kanssa rehellisesti siellä missä lienetkin. - ykä piippolasta
jalmari47 kirjoitti:
Jos sinä tai minä emme ole koskaan kuulleet Jeesuksen vapauttavasta evankeliumista niin silloin olemme Omantuntomme Vanekja.. Sinä tiedät tasan tarkkaan milloin teit väärin lähimmäistäsi kohtaan, myös minä..
Jeesus armahda meitä!!Voi hyvä sylvi sinua jallu. taidat loppujen lopuksi olla ateisti.
Jalmari ei oikein tiedä mikä loppujen lopuksi on.
jalmari etsii ja soisi löytävänsä. Kymenlaakso on laaja alue, sinne voi eksyä minne
tahansa. matoo koukkuun kirjoitti:
Jalmari47 Päivää vaan! Olet Sinä erikoinen mies, kirjoitat kuin saarnamies. Hetken päästä olet jo livahtanut sexi-palstoille, jossa uit kuin kala vedessä.
Kumpaa oikein pidät omanasi. Välillä piipahdat muualla toteamassa, että täällä ei osata kirjoittaa eikä tiedetä mitään.
Jatka vaan ja elä ilojesi ja onnellisuutesi kanssa rehellisesti siellä missä lienetkin.Kiitos kommentistasi "matoo koukkuun"
Kiva että olet huomannut minut.. Kirjoittelen siellä sun täällä.. Olen niin sanottu yhteiskunnan omatunto.. Jos havaitsen keskustelupalstoilla seksuaalisesti sairaita piirteitä, tai yhteiskunnallisesti vahingollisia teorioita niinkuin Vihreitten energiapolitiikka, niin aina tykitän vastaan!!
Kaiken lisäksi olen aito Raamattuun uskova, seurakunnista riippumaton perheellinen, kolmen upean pojan, isänsä tavoin Suomalaista yhteiskuntaa rakentavavien poikien isä.. Pojat suorittivat asevelvollisuutensa moitteettomasti.. Vain meillä Isänmaallisilla Suomalaisilla on toivo ja tulevaisuus..
- 316
Todistapa kantasi.
- kysyy avoimesti
Lutheri opetti ettei luterilaisilla naisilla ole sielua. Ja sieluttomasta ei soi syntyä sielullista joten luterilaiset ovat sieluttomia. Lutheri ei ilmeisesti kaljoissaankaan ymmärtänyt että han on sieluton mutta me ymmärrämme että hänen oppi on sielutonta oppia mm. omien uskovaisten, pikku lasten noitaroviolla tappamiset todistaa sen.
Väitätkö, että Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä Heitä pilkaten omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneet rikolliset olisivat sielullisia????
- Yks vaan
"Sain siis täydet valmiudet toimia pappina, mutta minun OMATUNTONI ei antanut periksi lähteä papiksi." - "Tehtiin selväksi, että jos sinä aiot kirkon virkaan, niin sitten sinä joudut virassasi VALEHTELEMAAN kirkkokansalle." - "Minä valitsin sen jälkeen mieluummin tehdastyöläisen ammatin kuin papin ammatin, koska pappina minä olisin joutunut VALEHTELEMAAN kirkkokansalle."
Oletko lukenut Vihreän rouvan sivuilta Jorma Hietamäestä? Hänestä kerrotaan mm. näin:" Kun pappi Pohjanmaalta kertoi uskovansa ennemmin hermosoluihin ja luonnontieteeseen kuin Jumalaan, kirkonisät älähtivät. Paljonhan voi kirkko suvaita, mutta pitäisikö kirkon suvaita ateistipappia? Ei suvainnut, ja niin meni Jorma Hietamäeltä pappiskirja. " - Jorma Hietamäki on toiminut sen jälkeen uskonnon ja psykologian opettajana.
Tässä linkki: http://www.vihrearouva.net/usko/hietamaki.html
Tuskinpa sinulle olisi annettu mitään erivapauksia toimia pappina, kun ei Jorma Hietamäellekään annettu. Oli oma valintasi, jos et halunnut toimia uskonnon ja/tai psykologian opettajana, vaan ryhdyit mieluuummin tehdastyöläiseksi.- asian ydin
Pystytkö ollenkaan käsittämään, että mainitsemasi pappi Pohjanmaalta on oikeassa siinä, ettei Jumalaa ole. Hänen perustelunsa ovat täyttä asiaa. Kannattaa lukea.
Ne jotka ajattelevat Jumalan olevan olemassa, erehtyvät uskomaan olemattomaan.
Kiinnostaako yhtään?
Pystytkö käsittelemään tätä asiaa vai ohitatko sen mieluummin? - Yks vaan
asian ydin kirjoitti:
Pystytkö ollenkaan käsittämään, että mainitsemasi pappi Pohjanmaalta on oikeassa siinä, ettei Jumalaa ole. Hänen perustelunsa ovat täyttä asiaa. Kannattaa lukea.
Ne jotka ajattelevat Jumalan olevan olemassa, erehtyvät uskomaan olemattomaan.
Kiinnostaako yhtään?
Pystytkö käsittelemään tätä asiaa vai ohitatko sen mieluummin?"Ne jotka ajattelevat Jumalan olevan olemassa, erehtyvät uskomaan olemattomaan. Kiinnostaako yhtään? Pystytkö käsittelemään tätä asiaa vai ohitatko sen mieluummin?"
Tietenkin pystyn käsittelemään ja olen käsitellyt koko ikäni. On niitä, jotka uskovat, että Jumala on olemassa ja niitä, jotka eivät usko Jumalan olemassaoloon. Olin murrosikäisenä ilmeisesti uskomattomien mielestä viisaimmillani, kun yritin olla jonkin aikaa uskomatta Jumalaan. Kun se kuitenkin tuntui väärältä ratkaisulta minulle, niin annoin itselleni luvan taas uskoa. Kotikasvatukseni ei ollut mitenkään uskomista tuputtava. Vanhempani lauloivat kirkkokuorossa, mutta kirkkoon ei ollut pakko lähteä eikä ollut pakko seurata jumalanplvelusta radiosta tai televisiosta. Minua ei ole yhtään ihmetyttänyt, että ne sisarukseni, joita ei kirkko eivätkä jumalanpalvelukset olleet nuorenakaan kiinnostaneet, ovat aikuisina eronneet kirkosta.
Tieteen Kuvalehdessä ( numero 1/2006 s. 72 - 73 ) on ollut artkkeli "Geeni altistaa uskonnolle". Se alkaa näin:" Yhdysvaltalainen geenitutkija Dean Hamer uskoo löytäneensä perintötekijän, joka ohjaa ihmisen herkkyyttä uskonnollisuudelle. Hänen mukaansa geenistä on ollut etua lajinkehitykselle ja se on antanut ihmiselle kyvyn ( oma lisäykseni: mutta ei taitoa ) rauhanomaiseen yhteiseloon." Myös sellaiset tutkijat kuin Persinger ja Koenig ovat tulleeet Hamerin kanssa samaan tulokseen, että geeni altistaisi uskonnolle. Entäpä jos onkin noin, että olisi geeni, joka altistaisi uskonnollisuudelle ja että niiltä, jotka eivät usko, puuttuisi tuo geeni ja mahdollisesti myös uskonnollinen kasvatus?
Ateistien lukumäärä on vain vähentynyt.
V. 2008 ateisteja oli 147,7 milj. ( 2,2 prosenttia ) ( ks. Maailman uskonnot 2008 )
V. 2009 ateisteja oli 151 miljoonaa ( 2, 3 prosenttia ) ( ks. Maailman uskonnot 2009 )
V. 2010 ateisteja oli 138, 5 milj. ( 1,9 prosenttia ) ( ks. Maailman uskonnot 2010 )
V. 2011 ateisteja oli 137,5 miljoonaa ( 1,9 prosenttia ) ( ks. Maailman uskonnot 2011 )
Samoin on uskonnottomien määrä vähentynyt:
Uskonnottomat v. 2008: 767,4 milj. eli 11,4 prosenttia ( ks. Maailman uskonnot 2008 )
Uskonnottomat v. 2009: 773,9 milj. eli 11,5 prosenttia ( ks. Maailman uskonnot 2009 )
Uskonnootomat v. 2010: 639,8 milj. eli 9,2 prosenttia ( ks. Maailman uskonnot 2010 ) - omituista tosiaan
Yks vaan kirjoitti:
"Ne jotka ajattelevat Jumalan olevan olemassa, erehtyvät uskomaan olemattomaan. Kiinnostaako yhtään? Pystytkö käsittelemään tätä asiaa vai ohitatko sen mieluummin?"
Tietenkin pystyn käsittelemään ja olen käsitellyt koko ikäni. On niitä, jotka uskovat, että Jumala on olemassa ja niitä, jotka eivät usko Jumalan olemassaoloon. Olin murrosikäisenä ilmeisesti uskomattomien mielestä viisaimmillani, kun yritin olla jonkin aikaa uskomatta Jumalaan. Kun se kuitenkin tuntui väärältä ratkaisulta minulle, niin annoin itselleni luvan taas uskoa. Kotikasvatukseni ei ollut mitenkään uskomista tuputtava. Vanhempani lauloivat kirkkokuorossa, mutta kirkkoon ei ollut pakko lähteä eikä ollut pakko seurata jumalanplvelusta radiosta tai televisiosta. Minua ei ole yhtään ihmetyttänyt, että ne sisarukseni, joita ei kirkko eivätkä jumalanpalvelukset olleet nuorenakaan kiinnostaneet, ovat aikuisina eronneet kirkosta.
Tieteen Kuvalehdessä ( numero 1/2006 s. 72 - 73 ) on ollut artkkeli "Geeni altistaa uskonnolle". Se alkaa näin:" Yhdysvaltalainen geenitutkija Dean Hamer uskoo löytäneensä perintötekijän, joka ohjaa ihmisen herkkyyttä uskonnollisuudelle. Hänen mukaansa geenistä on ollut etua lajinkehitykselle ja se on antanut ihmiselle kyvyn ( oma lisäykseni: mutta ei taitoa ) rauhanomaiseen yhteiseloon." Myös sellaiset tutkijat kuin Persinger ja Koenig ovat tulleeet Hamerin kanssa samaan tulokseen, että geeni altistaisi uskonnolle. Entäpä jos onkin noin, että olisi geeni, joka altistaisi uskonnollisuudelle ja että niiltä, jotka eivät usko, puuttuisi tuo geeni ja mahdollisesti myös uskonnollinen kasvatus?
Ateistien lukumäärä on vain vähentynyt.
V. 2008 ateisteja oli 147,7 milj. ( 2,2 prosenttia ) ( ks. Maailman uskonnot 2008 )
V. 2009 ateisteja oli 151 miljoonaa ( 2, 3 prosenttia ) ( ks. Maailman uskonnot 2009 )
V. 2010 ateisteja oli 138, 5 milj. ( 1,9 prosenttia ) ( ks. Maailman uskonnot 2010 )
V. 2011 ateisteja oli 137,5 miljoonaa ( 1,9 prosenttia ) ( ks. Maailman uskonnot 2011 )
Samoin on uskonnottomien määrä vähentynyt:
Uskonnottomat v. 2008: 767,4 milj. eli 11,4 prosenttia ( ks. Maailman uskonnot 2008 )
Uskonnottomat v. 2009: 773,9 milj. eli 11,5 prosenttia ( ks. Maailman uskonnot 2009 )
Uskonnootomat v. 2010: 639,8 milj. eli 9,2 prosenttia ( ks. Maailman uskonnot 2010 )Vai oli epäusko väärä ratkaisu sinulle.
Jos Jumala olisi olemassa, niin käsitys, että hän on olemassa, olisi oikea ja totuudenmukainen.
Pappi käsitti, ettei Jumalaa ole ja lakkasi uskomasta.
Mikä sinua estää käsittämästä samaa minkä pappi käsitti?
Luitko hänen perustelunsa?
Tuntuuko liian ikävältä myöntää, ettei Jumalaa ole?
Millä lailla Jumalan olemassaolo olisi parempi kuin hänen olemattomuutensa?
Geeni ei ole selitys. Moni luopuu uskosta, ja geenit ja saatu kasvatus pysyvät samoina. - Yks vaan
omituista tosiaan kirjoitti:
Vai oli epäusko väärä ratkaisu sinulle.
Jos Jumala olisi olemassa, niin käsitys, että hän on olemassa, olisi oikea ja totuudenmukainen.
Geeni ei ole selitys. Moni luopuu uskosta, ja geenit ja saatu kasvatus pysyvät samoina."Vai oli epäusko väärä ratkaisu sinulle."
En puhunut epäuskosta vaan uskomattomuudesta. Mutta kuten jo sanoin, en halua keskustella henkilökohtaisista asioistani ainakaan tällä kertaa tämän enempää tällaislla yleisillä palstoilla, jonne voi tulla kuka hyvänsä kirjoittamaan ihan mitä hyvänsä.
"Pappi käsitti, ettei Jumalaa ole ja lakkasi uskomasta."
Jorma Hietamäki menetti uskonsa ja samalla mahdollisuutensa toimia pappina. Minä en ole, ainakaan vielä, menettänyt uskoani.
"Tuntuuko sinusta ikävältä myöstää, että Jumalaa ei ole?"
Jos uskoisin, että Jumalaa ei ole, niin myöntäisin sen. Toistaiseksi ainakin uskon, että Jumala on. Mutta jätetään minun henkilökohtaisten asioitteni reposteleminen tällä kertaa tähän.
"Geeni ei ole selitys. Moni luopuu uskosta, ja geenit ja saatu kasvatus pysyvät samoina."
Jos eivät mielestäsi geenit, kasvatus ja ympäristö vaikuta siihen, miksi joku uskoo ja joku toinen ei usko, niin millaiset perustelut sinä sitten hyväksyt? - yks toinen
Yks vaan kirjoitti:
"Vai oli epäusko väärä ratkaisu sinulle."
En puhunut epäuskosta vaan uskomattomuudesta. Mutta kuten jo sanoin, en halua keskustella henkilökohtaisista asioistani ainakaan tällä kertaa tämän enempää tällaislla yleisillä palstoilla, jonne voi tulla kuka hyvänsä kirjoittamaan ihan mitä hyvänsä.
"Pappi käsitti, ettei Jumalaa ole ja lakkasi uskomasta."
Jorma Hietamäki menetti uskonsa ja samalla mahdollisuutensa toimia pappina. Minä en ole, ainakaan vielä, menettänyt uskoani.
"Tuntuuko sinusta ikävältä myöstää, että Jumalaa ei ole?"
Jos uskoisin, että Jumalaa ei ole, niin myöntäisin sen. Toistaiseksi ainakin uskon, että Jumala on. Mutta jätetään minun henkilökohtaisten asioitteni reposteleminen tällä kertaa tähän.
"Geeni ei ole selitys. Moni luopuu uskosta, ja geenit ja saatu kasvatus pysyvät samoina."
Jos eivät mielestäsi geenit, kasvatus ja ympäristö vaikuta siihen, miksi joku uskoo ja joku toinen ei usko, niin millaiset perustelut sinä sitten hyväksyt?Mistä syystä Hietamäki sinun mielestäsi menetti uskonsa?
- Yks vaan
yks toinen kirjoitti:
Mistä syystä Hietamäki sinun mielestäsi menetti uskonsa?
Annoin linkin niille Vihreän rouvan sivuille, joilla kerrotaan Hietamäestä. Enempää en hänestä tiedä kuin sen, mitä kerrotaan noilla Vihreän rouvan sivuilla enkä rupea spekuloimaan. Katso sieltä.
- tuutilullaa
omituista tosiaan kirjoitti:
Vai oli epäusko väärä ratkaisu sinulle.
Geeni ei ole selitys. Moni luopuu uskosta, ja geenit ja saatu kasvatus pysyvät samoina.Harhoissa eläminen on oikea ratkaisu niille, jotka eivät kestä totuutta itsestään.
- g-h.,jkl
Totta! En tiedä jos pilailet tai et mutta papinvirka on valehtelijan virka jo pelkästään pappislupauksen valossa! Jumala tai Jeesus ei ole papin virkaa asettanut niinkuin valehdellaan. Jeesus jopa kielsi uskomasta sellaisiin tyyppeihin...
Tässä "valehtelijan vala:"
Pappislupaus
Papiksi vihittävät antavat vihkimistoimituksen yhteydessä pappislupauksen, jonka sanamuoto on seuraavanlainen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi#Pappislupaus
"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon noudattaa kirkon lakia ja järjestystä sekä palvella alttiisti seurakuntaa ja sanankuulijoita. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon." - judstaer
Mutta mitä pappi muka joutuu työssään valehteloemaan? En ymmärrä.
- ty-uio.,poj
-Jumala tai Jeesus ei ole papeille virkaa asettanut
-Jumala ei ole raamatun mukaan avioliittoa asettanut niinkuin pappit valehtelee
-perisyntiä ei ole niinkuin papit valehtelee
-lapsikaste ei ole Jumalan tai Jeesuksen tahto
-kummeja ei ole Jumala tai Jeesusus määrännyt kyttäämään lapsia
jne
jne...
-nk. pyhä ehtoollinen on Jeesusta pilkkaava rituaali jossa Jeesuksesta tehdään ulostetta papin johdolla:
Tätä totuutta ei katumus katekismus kerro ehtoollisesta!!!
Jeesuksen kertoma vertaus:
27 Ja hän otti maljan, ja kiitti, antoi heille ja sanoi: Juokaa tästä kaikki,
28 sillä tämä on minun perimä; sen Uuden Testamentin malja, jonka tähden monien syyttömien verta vuodatetaan synneistä jotka ei heille kuulu.
29 Mutta minä sanon teille: En suinkaan minä teidän verta juo tästä viinipuun hedelmästä, sitä juodaan verenä siihen saakka, kunnes minä jälleen juon teidän kanssanne viinin viininä, Uuden Liiton mukaisesti, minun maallisen ja sielullisen Isäni valtakunnassa.
TÄSSÄ TIETO ETTÄ KYSEESSÄ ON VERTAUS:
Markus 4:11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
Markus 4:12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?
TÄSTÄ SELVIÄÄ ETTÄ NK. pyhä ehtoollinen ON JEESUKSEN PILKKAAMISTA JOSSA HÄNESTÄ TEHDÄÄN ULOSTETTA:
16 Mutta Jeesus sanoi: "Vieläkö tekin olette ymmärtämättömiä?
17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
ON VARMAAN VAIKEA TUNNUSTAA, ETTÄ EHTOOLLINEN ON JEESUKSEN PILKKAAMISTA MUTTA ETTE TE OLE SYYLLISIÄ VAAN HARHAUTETTUJA!!!
Olen usein saanut "turpiin" nk. pyhän ehtoollisen "pilkkaamisesta" kuten monet teistä ovat asian ilmaisseet mutta laitan taas kerran esille Jeesuksen Oman Sanan todisteet kantani tueksi. En pilkkaa ehtoolistanne vaan sitä, että tuon Jeesusta pilkkaavan rituaalinne suoritatte Hänen Nimessä Häntä pilkaten!
Lukekaa joskus raamattua ottakaa vastaan Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tiedot Laki mukaan lukien niin tiedätte ketä palvelette!
Uskonvapaus Laki sallii, että saatte palvella herraanne niin palvelkaa sitä Luder/Lutheria epäjumalanne sen herran omalla nimellä JA JÄTTÄKÄÄ JUMALAN JA JEESUKSEN SEKÄ PYHÄN HENGEN NIMISSÄ TEKEMÄNNE RITUAALIT, OPETUKSET JNE POIS NIIN ETTE PILKKAA SIELULLISESTI JUMALAN JA JEESUKSEN OMAAVIEN MIELTÄ.
28 sillä tämä on minun perimä; sen Uuden Testamentin malja, jonka tähden monien syyttömien verta vuodatetaan synneistä jotka ei heille kuulu.
29 Mutta minä sanon teille: En suinkaan minä teidän verta juo tästä viinipuun hedelmästä, sitä juodaan verenä siihen saakka, kunnes minä jälleen juon teidän kanssanne viinin viininä, Uuden Liiton mukaisesti, minun maallisen ja sielullisen Isäni valtakunnassa.
mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?
TÄSTÄ SELVIÄÄ ETTÄ NK. pyhä ehtoollinen ON JEESUKSEN PILKKAAMISTA JOSSA HÄNESTÄ TEHDÄÄN ULOSTETTA:
17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu? - Pikku lapsi
ty-uio.,poj kirjoitti:
-Jumala tai Jeesus ei ole papeille virkaa asettanut
-Jumala ei ole raamatun mukaan avioliittoa asettanut niinkuin pappit valehtelee
-perisyntiä ei ole niinkuin papit valehtelee
-lapsikaste ei ole Jumalan tai Jeesuksen tahto
-kummeja ei ole Jumala tai Jeesusus määrännyt kyttäämään lapsia
jne
jne...
-nk. pyhä ehtoollinen on Jeesusta pilkkaava rituaali jossa Jeesuksesta tehdään ulostetta papin johdolla:
Tätä totuutta ei katumus katekismus kerro ehtoollisesta!!!
Markus 4:11 Niin hän sanoi heille: "Teille on annettu Jumalan valtakunnan salaisuus, mutta noille ulkopuolella oleville kaikki tulee vertauksissa,
Markus 4:12 että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi".
Mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?
17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?
ON VARMAAN VAIKEA TUNNUSTAA, ETTÄ EHTOOLLINEN ON JEESUKSEN PILKKAAMISTA MUTTA ETTE TE OLE SYYLLISIÄ VAAN HARHAUTETTUJA!!!
Olen usein saanut "turpiin" nk. pyhän ehtoollisen "pilkkaamisesta" kuten monet teistä ovat asian ilmaisseet mutta laitan taas kerran esille Jeesuksen Oman Sanan todisteet kantani tueksi. En pilkkaa ehtoolistanne vaan sitä, että tuon Jeesusta pilkkaavan rituaalinne suoritatte Hänen Nimessä Häntä pilkaten!
Lukekaa joskus raamattua ottakaa vastaan Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tiedot Laki mukaan lukien niin tiedätte ketä palvelette!
Uskonvapaus Laki sallii, että saatte palvella herraanne niin palvelkaa sitä Luder/Lutheria epäjumalanne sen herran omalla nimellä JA JÄTTÄKÄÄ JUMALAN JA JEESUKSEN SEKÄ PYHÄN HENGEN NIMISSÄ TEKEMÄNNE RITUAALIT, OPETUKSET JNE POIS NIIN ETTE PILKKAA SIELULLISESTI JUMALAN JA JEESUKSEN OMAAVIEN MIELTÄ.
mar 4:13 Ja hän sanoi heille: "Ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset?
17 Ettekö käsitä, että kaikki, mikä käy suusta sisään, menee vatsaan ja ulostuu?Kirjoituksessasi on kyllä pointti - kaikki syömämme ruoka ja juoma muuttuu lopulta ulosteeksi. Hällä väliä, onko makkaraa, karkkia vai Jeesuksen ruumista.
- fg.,h,j
Pikku lapsi kirjoitti:
Kirjoituksessasi on kyllä pointti - kaikki syömämme ruoka ja juoma muuttuu lopulta ulosteeksi. Hällä väliä, onko makkaraa, karkkia vai Jeesuksen ruumista.
Olet Jeesuksen pilkkaaja!
- Nykyluterilainen
Kukahan opiskeluaikana väitti, että "kristinusko on valhetta ja se on epätieteellistä. Raamattu on satukirja"?
Kuka muka teki selväksi, että "sinä joudut virassasi VALEHTELEMAAN kirkkokansalle"?
Ainakaan tiedekunnan opetukselta se ei kuulosta. - ei-luterilaisuudelle
Luulenpa, että ehkä sinua Jumala siunasi, kun et lähtenyt papin ammattiin. Kyllä oma usko pitää olla vahva papilla/pastorilla. Hän on paljon enemmän vastuullisempi kuin tavan kristitty. Hänhän opettaa muita!
Miksi parempi ettet mennyt?
Luterilainen kirkko ei paljon enää seuraa Raamatun Sanaa, vaan mielistelee kansaa, ja meneekä se sitten jo valheen puolelle?
Usko Jumalaan, älä perusta uskoasi ihmisiin.
Raamattu on tosi Jumalan sana. Mutta teot ilman uskoa ei ole mitään. - ex-luterilaiselle
Sinulla oli heikko itsetunto ja minäkäsitys, kun uskoit ilman kritiikkiä, mitä teologisessa opetettiin.
Menin itsekin uskovaisena teologiaa luemaan ja selvisin uskovaisena sieltä poiskin, mutta minullapa olikin tiedossa, että siellä on opetettu epäuskoisten ja ateistien liberaaliteologiaa jo toistasataa vuotta, enkä ottanut todesta paljonkaan niitten opetuksia.
Kokeilin papin tehtäviä ja kokeilin uskonnonopettajan tehtäviä, mutta en viihtynyt niissä ja kokeilin muitakin ammatteja, mutta parhaiten viihdyn etsijänä. ("Matt. 6:33 Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan") ((siinä edellä on luetteloa kaikesta siitä, mitä Jumala etsijöille antaa)). Ja kaiken sen Jumalan lupaaman saamisesta usko on vain vahvistunut kaiken aikaa.
Tulin uskoon vähän teiniä vanhempana ja uskonelämää on riittänyt jo päälle neljäkymmentä vuotta.
Ihana Fantasti - ttkk
"Jumala puhalsi ihmiseen hengen ja niin Ihmisestä tuli elävä sielu!!! " "Kaikki sielut ovat Jumalan!" Raamattu
- Puhallettu apina
Kyllä tempun teki.
- Ei pappi
Olen samaa mieltä Hietamäen kanssa.
- valepappi H
Eihän Hietamäki ole mikään pappi, ei uskovainen ainkaan.Hyväpalkkainen kirjailija. No jonkun sortin körtti hän voi olla. Filosofisia ja humanistisia ajatuksia, mutta sillä ei pääsee taivaaseen.
- Ei hengetön
Ihmisellä on ruumis sielu ja henki.
- totuuuuus
Se, että luterilaisilla ei ole sielua ei tarkoita että ihmisillä ei muka olis sielua!!! Kaikki eivät ole kirkollisveroja maksamalla murhia tilaava rikollisuuden tukijoita!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."
http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/Voi mietä "Suomalaisia kehitys operaatio Raukkoja!! Meidän pitää ottaa etäisyyttä Suomen valtion antamien maissikilojen jakamista Nälkäisille valtioille, mutta antaa mahdollisuus jakaa niitä oikeudenmukaisesti nälkäisille ihmisille..
Kehitysmaitten Noitatohtoreille ei saa antaa tuumaakaan periksi, vaan Kristinuskoa pitää viedä eteenpäin..- gh-.,juk,io
jalmari47 kirjoitti:
Voi mietä "Suomalaisia kehitys operaatio Raukkoja!! Meidän pitää ottaa etäisyyttä Suomen valtion antamien maissikilojen jakamista Nälkäisille valtioille, mutta antaa mahdollisuus jakaa niitä oikeudenmukaisesti nälkäisille ihmisille..
Kehitysmaitten Noitatohtoreille ei saa antaa tuumaakaan periksi, vaan Kristinuskoa pitää viedä eteenpäin..Ne "kehitysmaan" noitatohtorit ovat mm. suomalaisessa kristinuskon rikollisuudessa. Luder/Lutherin opin mukaan suomalaisia on tapettu joten kristinuskon eteenpäin vieminen on rikollisuuden ylläpitämistä!
Jos maksat kirkollisveroa ja tuet lähetystyötä NIIN TILAAT MURHIA rikolliselta kristinuskolta ja sen opin herra epäjumalan käskyä uskot:
Lutheri asetti itse itsensä epäjumalaksi ja puhdisti pois Jumalan ja Jeesuksen Lain ja opetukset!!!
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
HUOMAA, tuossa herra Luther tekee itse itsestään herra (epä)jumalan.
"Minä olen Herra," = herra Luther jota pitää jumaloida
"sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
"Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!
herra epäjumalanne käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
- tyrmistynyt kuulija
Oletteko te sieluttomia apinan jälkeläisiä kuten yliopistoissa opetetaan ?
- Yksi apina
Kyllä vain, ja sinäkin olet.
Vaikka "me ihmiset" käyttäydymme Paljon Sairaammin kuin apinat, jolla ei ole vastuuta elämästään, niin me JOKAINEN IHMINEN olemme vastuussa tekemisistämme Kaikkivaltiaalle Jumalalle!!
- järkipää
jalmari47 kirjoitti:
Vaikka "me ihmiset" käyttäydymme Paljon Sairaammin kuin apinat, jolla ei ole vastuuta elämästään, niin me JOKAINEN IHMINEN olemme vastuussa tekemisistämme Kaikkivaltiaalle Jumalalle!!
Jalmari47. Siinä olet tehnyt ihan viisaasti, ettet ole liittynyt näihin uskonnollisiin lahkoihin. Niitä on paljon ja omasta mielestään jokainen on se oikea ja paras.
Muut ovat kaikki väärässä.
Ne tyrkyttää omaa keksimäänsä elämän viisautta. Esitteitä, lehtiä tulee, ovelle koputetaan, ompa joskus laitettu jalkaa oven väliin.
Saarnamiehet ovat olevinaan jotain melkein luojaa suurempia.
Itsestä pidetään paljon meteliä. - En osta mitään
järkipää kirjoitti:
Jalmari47. Siinä olet tehnyt ihan viisaasti, ettet ole liittynyt näihin uskonnollisiin lahkoihin. Niitä on paljon ja omasta mielestään jokainen on se oikea ja paras.
Muut ovat kaikki väärässä.
Ne tyrkyttää omaa keksimäänsä elämän viisautta. Esitteitä, lehtiä tulee, ovelle koputetaan, ompa joskus laitettu jalkaa oven väliin.
Saarnamiehet ovat olevinaan jotain melkein luojaa suurempia.
Itsestä pidetään paljon meteliä.Tuollainen pakkomyynti on kyllä todella ikävää. Itseäni kaikenlainen väkisinmyynti kaikissa muodoissaan ärsyttää, oli tarjolla sitten Ikuista Elämää, Aku Ankka -lehteä tai läskinsulatuspilleriä.
Jos minä olisin kaikkivaltias, en olisi kovin tyytyväinen jos peeärrääni hoidettaisiin jakelemalla halvalla monistettuja lehtisiä kadunkulmissa ja soittelemalla ovikelloja liian aikaisin sunnuntaiaamuisin. - -----------------
Yksi apina kirjoitti:
Kyllä vain, ja sinäkin olet.
Sieluton ei tiedä kuka on sielullinen!!!
Osoitit puutteesi!
- Ihminen, mies
Mitä todennäköisemmin tämän otsikon aloittaneella kirjoittajalla ei ole sielua, koska hän on apinan jälkeläinen ja apina on eläin ja eläimellä ei ole sielua.
- Ilkeä setä
Tässä ikävässä reaalitodellisuudessa sekä sinä että minä olemme
A) Apinan jälkeläisiä
B) Eläimiä
C) Sieluttomia
vaikka kuinka mielesi tekisi harhakuvitella, että olet jotain taivaallista alkuperää. - Yks vaan
Ilkeä setä kirjoitti:
Tässä ikävässä reaalitodellisuudessa sekä sinä että minä olemme
A) Apinan jälkeläisiä
B) Eläimiä
C) Sieluttomia
vaikka kuinka mielesi tekisi harhakuvitella, että olet jotain taivaallista alkuperää."A) Apinan jälkeläisiä
B) Eläimiä
C) Sieluttomia"
Onkohan juuri noin?
Sanaa eläin käytetään eläikunnan lajeista, jotka yleensä kykenevät oma-aloitteisesti liikkumaan, tarvitsevat ulkoista ravintoa ja sulattavat sen sisäsesti.
Sanan sielu synonyymejä ovat minuus, henki, mieli, psyyke. Eikö ihmisellä ole mielestäsi minuutta? - Ilkeä setä
Yks vaan kirjoitti:
"A) Apinan jälkeläisiä
B) Eläimiä
C) Sieluttomia"
Onkohan juuri noin?
Sanaa eläin käytetään eläikunnan lajeista, jotka yleensä kykenevät oma-aloitteisesti liikkumaan, tarvitsevat ulkoista ravintoa ja sulattavat sen sisäsesti.
Sanan sielu synonyymejä ovat minuus, henki, mieli, psyyke. Eikö ihmisellä ole mielestäsi minuutta?"Henki, mieli ja psyyke" ovat aivoissa tapahtuvia monimutkaisia prosesseja. Aivot ovat todella kehittynyt elin, mutta kuitenkin biologiaa. Eikö se riitä, että meillä on tuollainen todella kehittynyt elin joka mahdollistaa meille minuuden sen lukemattomissa muodoissaan? Täytyykö vielä vetää mukaan joku yliluonnollinen aspekti?
Ai niin - täytyy, koska ikuinen elämä... - reaalitodellisuus
Yks vaan kirjoitti:
"A) Apinan jälkeläisiä
B) Eläimiä
C) Sieluttomia"
Onkohan juuri noin?
Sanan sielu synonyymejä ovat minuus, henki, mieli, psyyke. Eikö ihmisellä ole mielestäsi minuutta?Ihminen on eläinkuntaan kuuluva laji, joka kykenee oma-aloitteisesti liikkumaan, tarvitsee ulkoista ravintoa ja sulattaa sen sisäisesti.
Minuus, henki, mieli, psyyke, kaikki sielun synonyymit loppuvat kuolemassa.
Jäikö jotakin epäselväksi? - v-,.kl,.ll
Yks vaan kirjoitti:
"A) Apinan jälkeläisiä
B) Eläimiä
C) Sieluttomia"
Onkohan juuri noin?
Sanan sielu synonyymejä ovat minuus, henki, mieli, psyyke. Eikö ihmisellä ole mielestäsi minuutta?Tässä perus tietoa lyhyesti, tutki lisää muualta!
Raamatussa on kaksi luomiskertomusta.
Ne ovat väärässä järjestyksessä.
Se toinen luomiskertomus on tapahtunut ensiksi ja siinä Jumala loi SIELUTTOMAN "ihmisen" ja KATUI TYÖTÄÄN!
Ensimmäinen luomiskertomus kertoo SIELULLISEN ihmisen luomisesta ja sen kaltaisiin ihmisiin Jumala oli tyytyväinen.
Jumalan Mooseksella antaman Lain, jonka Jeesus vahvisti; rikkojat ovat sieluttomia. He puhuvat kirjoittavat jne sielusta ja sielullisuudesta mutta eivät tiedä eivätkä ymmärrä mitä se todellisuudessa on ja siksi he USKOVAT/LUULEVAT tietävänsä vaikka eivät edes ymmärrä Jumalan ja Jeesuksen älä tapa käsky merkitystä.
En puutu siihen mikä on eläimellisyyttä ja mikä on ihmisyyttä olen antanut taas kerran perustelun ja tiedon sielullisuuden ja sieluttomuuden syntymisen perusteista. Mietin usein, miksi Jumala sieluttoman puutteellisuudet huomattuaan jätti heidät heidän omaksi ja kaikkien kiusaksi maailmaan. Rikollinen kristinusko on olemassa olonsa aikana tappanut ja tapattanut satoja miljoonia ihmisiä, pieniä lapsiakin (mm. noitarovioilla) ja väittää palvelevansa Jumalaa ja Jeesusta! Mielestä kristityt ovat Jumalan ja Jeesuksen Nimissä, Heitä ja Pyhää Henkeä pilkkaava ateisti rikollisuus jonka pää tavoitteena on tappaa ja tapattaa ja tuottaa tuskaa ihmiskunnalle sellaisilla raakuuksilla jota ei sielullinen jaksa ymmärtää terveellä järjellä! Rikoksien tekijät täytyy olla sieluttomia petoja kaiikessa raakuudessaan!
JK.
Se että kaikilla on elämänkirja ja sielullisuus ja sieluttomuus on selvyys. Sieluttomuutta todistaa mm. Jumalan ja Jeesuksen Lain vastaiset rikokset ja Sielullisuutta on se ettei sellaisiis rikoksiin omasta tahdosta antaudu ellei pakoteta. Jeesus sovitti syntiin pakotettujen synnin, siis Hän ei sovittanut kaikkia syntejä ja Lakin on voimassa Hänen vahvistmana.
Tieteellinen todiste elämänkirjan ja sielullisuuden ja sieluttomuuden olemassa olosta on se, että kun ihminen kuolee niin hänen paino putoaa ilma että kehosta poistuu materiaalia.... - b.h-u8.
v-,.kl,.ll kirjoitti:
Tässä perus tietoa lyhyesti, tutki lisää muualta!
Raamatussa on kaksi luomiskertomusta.
Ne ovat väärässä järjestyksessä.
Se toinen luomiskertomus on tapahtunut ensiksi ja siinä Jumala loi SIELUTTOMAN "ihmisen" ja KATUI TYÖTÄÄN!
Ensimmäinen luomiskertomus kertoo SIELULLISEN ihmisen luomisesta ja sen kaltaisiin ihmisiin Jumala oli tyytyväinen.
Jumalan Mooseksella antaman Lain, jonka Jeesus vahvisti; rikkojat ovat sieluttomia. He puhuvat kirjoittavat jne sielusta ja sielullisuudesta mutta eivät tiedä eivätkä ymmärrä mitä se todellisuudessa on ja siksi he USKOVAT/LUULEVAT tietävänsä vaikka eivät edes ymmärrä Jumalan ja Jeesuksen älä tapa käsky merkitystä.
En puutu siihen mikä on eläimellisyyttä ja mikä on ihmisyyttä olen antanut taas kerran perustelun ja tiedon sielullisuuden ja sieluttomuuden syntymisen perusteista. Mietin usein, miksi Jumala sieluttoman puutteellisuudet huomattuaan jätti heidät heidän omaksi ja kaikkien kiusaksi maailmaan. Rikollinen kristinusko on olemassa olonsa aikana tappanut ja tapattanut satoja miljoonia ihmisiä, pieniä lapsiakin (mm. noitarovioilla) ja väittää palvelevansa Jumalaa ja Jeesusta! Mielestä kristityt ovat Jumalan ja Jeesuksen Nimissä, Heitä ja Pyhää Henkeä pilkkaava ateisti rikollisuus jonka pää tavoitteena on tappaa ja tapattaa ja tuottaa tuskaa ihmiskunnalle sellaisilla raakuuksilla jota ei sielullinen jaksa ymmärtää terveellä järjellä! Rikoksien tekijät täytyy olla sieluttomia petoja kaiikessa raakuudessaan!
JK.
Se että kaikilla on elämänkirja ja sielullisuus ja sieluttomuus on selvyys. Sieluttomuutta todistaa mm. Jumalan ja Jeesuksen Lain vastaiset rikokset ja Sielullisuutta on se ettei sellaisiis rikoksiin omasta tahdosta antaudu ellei pakoteta. Jeesus sovitti syntiin pakotettujen synnin, siis Hän ei sovittanut kaikkia syntejä ja Lakin on voimassa Hänen vahvistmana.
Tieteellinen todiste elämänkirjan ja sielullisuuden ja sieluttomuuden olemassa olosta on se, että kun ihminen kuolee niin hänen paino putoaa ilma että kehosta poistuu materiaalia....Raamatusta:
Psalmit:
69:29 Pyyhittäköön heidät pois elämän kirjasta, älköönkä heitä kirjoitettako vanhurskasten lukuun.
Filippiläiskirje:
4:3 Myös sinua, sinä minun oikea Synsygukseni, minä pyydän: ole näille vaimoille avullinen, sillä he ovat taistelleet minun kanssani evankeliumin hyväksi, yhdessä sekä Klemensin että muiden työtoverieni kanssa, joiden nimet ovat elämän kirjassa.
Ilmestyskirja:
3:5 Joka voittaa, se näin puetaan valkeihin vaatteisiin, enkä minä pyyhi pois hänen nimeänsä elämän kirjasta, ja minä olen tunnustava hänen nimensä Isäni edessä ja hänen enkeliensä edessä.
17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.
20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
20:15 Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.
EX
Eikö ollut olla rehkeutta,pitää esillä sanaa joka on raamatussa,saarnata synti synniksi, ja evankeljumi synnistä vapautuneelle.
Puuttukohan uudestisyntymisen ylhäätä hengestä,tiedä varmaan että joka ei synnuy uudesti ylhäältä hän ei pääse jumalan valakuntaan.
Vielä voit tehdä parannuken niin kauvan kun on elon päiviä suotu.- ty.ui,o
Ihmisellä on sielu, sen tiedää mm. lääkäritkin!
MUTTA
Uskovaisilla on mieleen manipuloitu rikollisuuden sieluttomuus. Sitä osoittaa mm. se, että rikkovat Jumalan ja Jeesuksen Lakia tappamalla omia uskovaisia, pikku lapsiakin noitarovioilla kun herra käskee! Ja se herra on meillä suomalaisillakin tiedossa, herra Luther.
Mihin rikollisen katekismuksen oppeja lukeneeseen rikolliseen luterilaisuuden lahkoon Breivik mahtoi kuulua? Breivik kuului vapaamuurareiden järjestöön josta hänen on nyt erotettu vapaamuurareiden kilven kiillottamiseksi!!!
http://www.sro.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=1061:entinen-mestarimuurari&catid=104:elaemaeaen-artikkeli&Itemid=550
Kirkonmiehillä ja vapaamuurareilla on lusikat samassa sopassa ja uskovaiset rahoittaa toimintaa kun mm. pappeja jne kokoontuu hiukan erillaisiin rituaaleihin kuin pullapossu kerholaiset kirkon menojen jälkeen!
Tässä todiste siitä kuinka herra Lutheri tekee itse itsestään herra epäjumalan ja kieltää palvelemasta Jumalaa ja Jeesusta, tätä tietoa ei ole raamatussa niinkuin ei 10-käskyäkään. MUTTA raamatussa on Jumalan Mooseksella antama Laki jonka Jeesus vahvisti!
herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
HUOMAA, tuossa herra Luther teki itse itsestään herra (epä)jumalan.
"Minä olen Herra," = herra Luther jota pitää jumaloida
"sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
"Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!
herra epäjumalanne käsky:
Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."
esimerkki käskyn seurauksista:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."
HUOM!!!
Noin ollen kirkollisveroja maksava lähetystyötä tukeva uskovainen TILAA MURHIA rikolliselta kristinuskolta sen Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä toimivilta rikollisilta epäjumalan palvojilta!!!!- Pikku lapsi
Olisikohan kauheaa rasistista kolonialismia kertoa Länsi-Kenialaisille ja Nigerialaisille, ettei noitia ole oikeasti olemassa?
- Turbomooses
"Ihmisellä on sielu, sen tiedää mm. lääkäritkin!"
Whatever, dude...- -------------
durbowoozes, son totta että tietävät...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo1131818En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä331188SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul2201172Miksi Sieppi nolaa Salmisen ?
Onko kyseessä ihan tietoinen kosto ? Tälläkö juonella kirjaa nyt myydään ? https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/e72961118Voin kertoa sinulle
Että olen todella rakastanut sinuun. Tämä on jotain mitä en ole koskaan ennen kokenut. Olen uskonut että tunnet samoin.36885Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."
Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v6831- 43822
Mitä sinä nainen haluat elämältä
Minä haluan sinut mutta koska se on mahdoton haaveeni niin en voi muutakuin hiljaa ja kaukaa rakastaa epätoivoisesti sää33794It's a fairytale
"It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st9772+10% palkankorotukset työntekijöille! hyvä ammattiliitot!
Niinhän sitä sanotaan että metsä vastaa niin kuin sille huudetaan. Ja oikeistohallitus ja työnantajat huutelivat sellais235746