Osaako uskovainen käyttää järkeä?

Ihmettelen vaan

Kertokaa minulle, ilman kopioituja lauseita Raamatusta.
Miksi kaksi aikuista ihmistä eivät saa harrastaa seksiä ennen avioliittoa?
Ketä se haittaa? Kuka siinä kärsii? Kenelle se kuuluu?

Nyt en siis tarkoita mitään irtosuhteita tai pettämistä, vaan seksiä kahden aikuisen ihmisen välillä, jotka rakastavat toisiaan, mutta eivät ole naimisissa keskenään.

11

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • i <3 u more and more

Kiltti nikki Ihmettelen vaan
      ÄLÄ samaista uskovaista ja lestadiolaista!

VL:tkään eivät kestä ilman ESIAVIOLLISTA seksiä!!-ketjun aloitusviestissä on tämän uskovaisen naisen vastaus:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955297

• Ihmettelen vaan

Tiedän että VL:tkään eivät pysty elämään ilman esiaviollista seksi, mutta se ei ole se pointti.
        Pointtini on se, miksi on väärin harrastaa seksiä ennen avioliittoa?

• i <3 u more and more
        Ihmettelen vaan kirjoitti:

Tiedän että VL:tkään eivät pysty elämään ilman esiaviollista seksi, mutta se ei ole se pointti.
        Pointtini on se, miksi on väärin harrastaa seksiä ennen avioliittoa?

Itselläni ei ole pienintä aavistustakaan, miksi esiaviollinen seksi olisi väärin. Itse jätin lestamiehen, joka pihtasi seksiä.

Esiaviollista seksiä pitävät vääränä vain jotkut kireäpipojen lahkot!

Ev.lut.kirkko hyväksyy esiaviollisen seksin!
        "Nähdäkseni on hyvä, että seurustelusuhteessa LUOTTAMUS, TURVALLISUUS ja HENKINEN YHTEYS KASVAVAT KÄSI KÄDESSÄ FYYSISEN LÄHEISYYDEN KANSSA."

Mikä on kirkon kanta esiaviollisesta seksistä?
        Kieltääkö se sen kokonaan vai onko se hyväksyttävää joissain tapauksissa?
        http://www.tampereenseurakunnat.fi/verkkopastori/vastaukset/1/0/mika_on_kirkon_kanta_esiaviollisesta_seksista
        Nettipappi vastaa:
        "Meidän aikanamme ehkäisystä on mahdollista huolehtia hyvin. Seurustelusuhteet ovat pidentyneet, harvat avioituvat kovin nuorena ja nopeasti. Näin ollen kysymys esiaviollisesta seksistä on toisenlainen. Piispojen tuoreessa perhe-, parisuhde- ja seksuaalikysymyksiä pohtivassa Rakkauden lahja -kirjassa puhutaan esimerkiksi avoliitosta vastuullisena elämäntapana.
        Nähdäkseni on hyvä, että seurustelusuhteessa luottamus, turvallisuus ja henkinen yhteys kasvavat käsi kädessä fyysisen läheisyyden kanssa. On tärkeätä kunnioittaa kummankin osapuolen rajoja ja edetä suhteessa varovaisemman osapuolen ehdoilla."

Kun et eritellyt uskovia, niin katolisetkin käynee?

Katolista apologetiikkaa
        Lue lisää linkistä, jos kiinnostaa
        http://hyviauutisia.net/seksuaalimoraali/esiaviollinen-seksi/
        ”Esiaviollinen seksi on pohjimmiltaan valheellista, sillä muiden eleiden tavoin seksi välittää luonnostaan toiselle ruumiillisen viestin. Yhdynnässä ruumis ikään kuin sanoo: ”Annan itseni sinulle, olen kokonaan sinun, olemme yhtä, olen valmis saamaan kanssasi lapsen.” Tämä on totta avioliitossa, mutta lopullisen elinikäisen sitoumuksen puuttuessa seksiakti on valhe, sillä siinä toisiinsa yhdistyvät osapuolet eivät todella tarkoita antaa itseään toiselle kokonaan ja lopullisesti sitovalla tavalla.
        Päinvastoin heidän ”rakkaudenosoituksensa” tarkoittavat käytännössä vain jotain seuraavanlaista: ”Minusta on mukavaa käyttää sinua tyydytysvälineenä, mutta en lupaa mitään siitä, ettenkö jättäisi sinua, kun saan tarpeekseni.” Heidän ruumiinsa puhuvat yhtä kieltä (yhdistymisen ja yhteiseen vanhemmuuteen sitoutumisen kieltä), heidän todelliset tarkoitusperänsä toista."

- jaa, niinkö... Me kyllä tehtiin lapsi esiaviollisessa rakkaudessa avoliitossa. Ei sellaisen miehen kanssa kannata avioon astua, jonka kanssa ei uskalla lasta hankkia jo ennen avioliittoa, ajattelen mä ja i

• Koska Jumala on säätänyt avioliiton, miehelle ja naiselle. Sitä aikaisempi seksi on huorin tekemistä.

• Pidä huoli omista as

Avaajalle: Kuka sinun sekstailusi on estänyt? Mitä toisten sekstailut sinulle kuuluu?

• Ihmettelen vaan

Tiedän Jumalan mielipiteen tästä. Halusin kuulla uskovaisen järjen mielipiteen. Onko se siis myös sinun mielestä huorin tekemistä?

Jos Raamatussa ei lukisi että se on huorin tekemistä, olisiko se silti sinun mielestäsi sitä?

Jos Ramatussa ei lukisi mitään esiaviollisesta seksistä, mikä olisi silloin mielipiteesi siitä?

• Ihmettelen vaan
        Pidä huoli omista as kirjoitti:

Avaajalle: Kuka sinun sekstailusi on estänyt? Mitä toisten sekstailut sinulle kuuluu?

Minun sekstailua ei estä kukaan.
        Olemme harrastaneet esiaviollista seksiä avovaimoni kanssa jo 14 vuotta.

• Mulla on lisäksi
        Ihmettelen vaan kirjoitti:

Minun sekstailua ei estä kukaan.
        Olemme harrastaneet esiaviollista seksiä avovaimoni kanssa jo 14 vuotta.

tapana käydä naimassa naapurin muijaa saunapäivinä. Menen etuovesta. Luulen, että naapuri samaan aikaan tulee takaovesta naimaan minun muijaani, mutta en ole varma tästä. Pääasia, että kaikki olemme tyytyväisiä.

• Ihmettelen vaan

Voisiko joku kireäpipoinen lahkolainen vastata?
      Vai onko niin että esiaviollinen seksi on väärin ainoastaan siksi koska Raamattu sanoo niin? Siihen ei siis ole minkäänlaista järkevää syytä?

• naidaanhan

sitä.

• Inhottava realisti

Sukupuolisuuden kontrollointi on sitä vanhaa tuttua vallankäyttöä uskon varjolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      236
      4016
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2317
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1481
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      939
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      937
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      930
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      331
      860
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      770
    Aihe