Mitä ihmettä teen?

Että tämmöistä..

Olen tuleva seiska luokkalainen ja olen sellaisessa tilanteessa etten tiedä, mitä teen. Nukun öisin 5-3 tuntia, ruokahaluni on vähentynyt, minun on vaikea tehdä mitään päätöksiä, olen koko ajan alakuloinen (paitsi, kun olen perheeni seurassa), en arvosta itseäni, tuntuu, etten selviä mistään ja olen itsetuhoinen. Kaikki alkoi nelisen/kolmisen viikkoa sitten. Syy alakuloisuuteni oli vanhempieni riitely. Isäni sanoi, että kaikki oli minun ja sisarusteni vika. No, ei siinä mitään. Riita sovittiin ja unohdettiin. Vähän ennen kesälomaa he kuitenkin riitelivät taas, tällä kerralla pahemmin ja vanha riita muistui mieleeni. Silloin muistin kaverieni huomauttelut: "Voisit olla vähän nätempi", "Sääli, jos ei uskalla puskea palloa futiksessa", "Sun musiikkimaku on ihan surkea", "Sori nyt vaan, mutta nuo sun vaatteet on aika karseet". Aluksi tuntui lapselliselta huomautella tuollaisista asioista, mutta kun rupesin miettimään, olin ystävienkin silmissä inhottava ihminen. Olen viillellyt itseäni ja se tuntuu tyhmältä, mutta se tuo paremman olon.. ainakin hetkeksi. Olen koittanut kertoa äidilleni, mutta hän vain nauraa, koska perheelleni esitän, että kaikki olisi ihan ok, mutta kun kaikki ei nyt ehkä ihan ole ok. Vihaan itseäni. En halua olla minä. Haluaisin puhua jollekkin, mutta en tiedä kenelle...

2

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keinoja löytyy

Luonnollista on että jokin mättää vanhempien nutun alla jos sinunikäistäsi nuorta syytetään heidän keskinäisitä riidoistaan. Sinulla on varmaan ihan kivat vanhemmat, mutta hekin ovat ihmisiä ja joskus voimattomia ratkaisemaan omia ihmisenä olemisen ongelmiaan. Älä anna jonkun yksittäiset huolimattoman letkautusta ulkonäöstäsi paisua mielikuvituksessasi mahdottomiin. Me kaikki oleem jonkun silmmissä kauniita ja myös rumia. Murrosiässä on paljon tällaista epävarmuutta ja kuuluu nuoren ihmisen kehitykseen.
      Jos ei puhuminen vanhempien kanssa auta ja he eivät usko, sinun kannattaa etsiä apua joltakin ammattilaiselta.
      Onko sinulla joku aikuinen, nuoriso-ohjaaja ja aikuinen sukulainen ym. jomka kanssa voisit keskustella.
      Jotekin sinulla on tiunne että et hyväksy itseäsi. Jos hyväksyt itsesi, on aivan yksi hailee, mitä toiset sanovat esim. vaatetuksestasi.
      Yritä pitää lapsellisena vain edelleenkin moisia sanasutkauksia, sillä lapsellisia ne todella ovat - olis isitten kysymys nuorwn tai aikusen mileipiteistä.

• depressus

Tuossa iässä arvostellaan toisia ja ollaan olevinaan itse jotain "oikeanlaista" koko ajan. Älä lannistu siitä, ole sitä mitä olet, olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Koita olla antamatta liikaa painoa muiden ja porukoiden mielipiteille, ne tulevat ja menevät, eivätkä kuitenkaan lopulta edusta mitään aitoa. Vanhempien riidat eivät todellakaan ole sinun syytäsi vaan vanhempien. Jos tuntuu tosi pahalta, niin hae apua, vaikka koulukuraattorin tms. puhumisen kautta, tai vaikka kirjoittamalla ensi alkuun tänne. Älä anna periksi, olet hyvä, ja täydellinen, juuri sellaisena kuin olet!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4078
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2901
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe