Olen tuleva seiska luokkalainen ja olen sellaisessa tilanteessa etten tiedä, mitä teen. Nukun öisin 5-3 tuntia, ruokahaluni on vähentynyt, minun on vaikea tehdä mitään päätöksiä, olen koko ajan alakuloinen (paitsi, kun olen perheeni seurassa), en arvosta itseäni, tuntuu, etten selviä mistään ja olen itsetuhoinen. Kaikki alkoi nelisen/kolmisen viikkoa sitten. Syy alakuloisuuteni oli vanhempieni riitely. Isäni sanoi, että kaikki oli minun ja sisarusteni vika. No, ei siinä mitään. Riita sovittiin ja unohdettiin. Vähän ennen kesälomaa he kuitenkin riitelivät taas, tällä kerralla pahemmin ja vanha riita muistui mieleeni. Silloin muistin kaverieni huomauttelut: "Voisit olla vähän nätempi", "Sääli, jos ei uskalla puskea palloa futiksessa", "Sun musiikkimaku on ihan surkea", "Sori nyt vaan, mutta nuo sun vaatteet on aika karseet". Aluksi tuntui lapselliselta huomautella tuollaisista asioista, mutta kun rupesin miettimään, olin ystävienkin silmissä inhottava ihminen. Olen viillellyt itseäni ja se tuntuu tyhmältä, mutta se tuo paremman olon.. ainakin hetkeksi. Olen koittanut kertoa äidilleni, mutta hän vain nauraa, koska perheelleni esitän, että kaikki olisi ihan ok, mutta kun kaikki ei nyt ehkä ihan ole ok. Vihaan itseäni. En halua olla minä. Haluaisin puhua jollekkin, mutta en tiedä kenelle...
Mitä ihmettä teen?
2
103
Vastaukset
- keinoja löytyy
Luonnollista on että jokin mättää vanhempien nutun alla jos sinunikäistäsi nuorta syytetään heidän keskinäisitä riidoistaan. Sinulla on varmaan ihan kivat vanhemmat, mutta hekin ovat ihmisiä ja joskus voimattomia ratkaisemaan omia ihmisenä olemisen ongelmiaan. Älä anna jonkun yksittäiset huolimattoman letkautusta ulkonäöstäsi paisua mielikuvituksessasi mahdottomiin. Me kaikki oleem jonkun silmmissä kauniita ja myös rumia. Murrosiässä on paljon tällaista epävarmuutta ja kuuluu nuoren ihmisen kehitykseen.
Jos ei puhuminen vanhempien kanssa auta ja he eivät usko, sinun kannattaa etsiä apua joltakin ammattilaiselta.
Onko sinulla joku aikuinen, nuoriso-ohjaaja ja aikuinen sukulainen ym. jomka kanssa voisit keskustella.
Jotekin sinulla on tiunne että et hyväksy itseäsi. Jos hyväksyt itsesi, on aivan yksi hailee, mitä toiset sanovat esim. vaatetuksestasi.
Yritä pitää lapsellisena vain edelleenkin moisia sanasutkauksia, sillä lapsellisia ne todella ovat - olis isitten kysymys nuorwn tai aikusen mileipiteistä. - depressus
Tuossa iässä arvostellaan toisia ja ollaan olevinaan itse jotain "oikeanlaista" koko ajan. Älä lannistu siitä, ole sitä mitä olet, olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Koita olla antamatta liikaa painoa muiden ja porukoiden mielipiteille, ne tulevat ja menevät, eivätkä kuitenkaan lopulta edusta mitään aitoa. Vanhempien riidat eivät todellakaan ole sinun syytäsi vaan vanhempien. Jos tuntuu tosi pahalta, niin hae apua, vaikka koulukuraattorin tms. puhumisen kautta, tai vaikka kirjoittamalla ensi alkuun tänne. Älä anna periksi, olet hyvä, ja täydellinen, juuri sellaisena kuin olet!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750