Olen tehnyt olutta tuota Tuoppi mallasuute paketista, joka on helppo tehdä ja valmistuu nopeasti.
Kiinnostaisi kokeilla tehdä olutta tuollaisesta kaupassa myynnissä olevasta isommasta olut uute satsista, jota myydään noissa peltipöniköissä.
Onnistuuko sen valmistus, kun ensinhän sitä olutta käytetään käymis astiassa määrätyn ajan eli pidempään, kuin tuota Tuoppi mallasolutta.
Mutta sen huoneenlämmössä käymisen jälkeen, kun olut pullotetaan, niin ohjeessa neuvotaan laittamaan olut viileään paikkaan valmistumaan muutamaksi viikoksi.
Ongelma on vaan se, ettei minulla ole oikein viileää säilytys paikkaa, kun tuosta pönikästä tulee 20 litraa olutta.
Viileäkaappiin mahtuu muutama pullo, mutta suurin osa jäisi ilman viileäsäilytys tilaa.
Onko viileä tila välttämätön, jos haluaa valmistaa olutta näistä paremmista olut uutteista vai jos säilytys onnistuu huoneenlämmössä, niin laittaisi viileään tilaan aina muutaman pullon muutamaksi viikoksi ennen oluen juomista.
Jos ei huoneenlämmössä onnistu, niin täytyy sitten joko tehdä puolet satsista tai ostaa halpa viinikaappi tai vastaava.
Oluen valmistus...?
3
1799
Vastaukset
- l
Kotiolutta olen tehnyt Real-alesta myös bitter on hyvää .olen laittanut 2 kg sokeria 23 L vettä.Parempaa tulee panimosokerista ,se on vähä miedompaa joten 1 kg panimosokeria ja 1.3 kg tavallista.Huoneen lämmössä käy noi 2 viikkoa.Aivan oleellinen asia on ominaispainomittari .Mittarin näyttäessä noin 2-3 olen pullottanut .Välillä on näyttänyt melkein nollaa.Pestyihin kaljapulloihin pohjalle 0.5 teelusikallista sokeria.Pullotus ja kruunukorkit päähän.Se on valmista 2 viikon päästä,mutta se säilyy hyvin ,itselläni ei ole kylmätilaa ,täysin juomakelvollista 8kk päästäkin.En tiedä prosenteista mutta on vahvempaa kuin nelos olut
- 6+9
Jätä sokerit pois ja laita puolet vesimäärästä. Maku paranee, vie vähemmän säilytystilaa ja lopputuloskin saattaa jopa muistuttaa kiljun sijaan olutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.4094580Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1221795- 1381548
Jäätävä epävarmuus
Mistä tää hirveä epävarmuus molemminpuolin johtuu? Pohjimmiltaan uskon, että molemmat tietää, että tunteita on. Vai onko751305Yksi iso yllätys luvassa The Summit Suomi -finaalijaksossa - Tiesitkö nämä Summit-loppukolmikosta?
The Summit Suomi on tarjoillut yllättäviä pudotuksia ja melkoisen määrän pelkkää kisaajien vaelluksen kuvaamista Norjass151126Perjantaita!
Miltä kaivattusi tuoksuu? Tuli mieleen kun täällä usein mainitaan pahasta hajusta. 🤔761113Voi että! Sergey Hilman paljastaa Race Across the World -kuvauksista: "Tämä oli se paras jekku"
Tykätään! Aikamoinen pari tämä Sergey Hilman ja Sini Sabotage - herättävät varmasti vahvoja tunteita suuntaan sun toise131049Ei tullut konkurssia, tuli 3 karhua
Olipas hyvä uutinen. Näin sitä vaan tunnetaan. Persut eivät onnistuneet tuhoamaan.. tätäkään661003- 38970
- 66962