hevosurheilu on eläinrääkkäystä

ent. raviurheilija

Koska Suomessa aletaan keskustella oikeasti eläimien oikeuksista hyvään elämään ja raviurheilusta. Nykyinen raviurheilu etenkin lämminveriravureiden kohdalla on aika lähellä broilerikasvatusta. Treenaaminen aloitetaan varhain, kesken hevosen kasvun, jo nelivuotialla on treenauksesta johtuvia vikoja ja ammattikuskitkin kertovat,e ttä kyllä jo kolmivuotiaasta tietää onko siitä ravuriksi. Sen jälkeen se kolmivuotias joutuu kiertoon omistajalta toiselle. Parasta olisi tietysti samantien lopettaa ravuri. Toki huipuista ja lupaavista hevosista pidetään hyvää huolta, mutta harvasta hevosesta on huippu-urheilijaksi. Eläinaktivistien pitäisi tästä asiasta pitää huolta. Ihan turhaa Hippos ja muut Hevosenomistaja järjestöt muuta väittävät.
Ikävä kyllä myös ratsastusmaailmassakin kuulee, että teiniprinsessat puhuvat kalusteista/kaakeista, asenteet ovat koventuneet.
Miksi ihmisen tarvitsee päteä ja oman kunnianhimonsa takia kilpailla eläimillä? Ihan sama koskee koirien ja kissojen näyttelyitä ja jalostusta.

7

323

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄrsYYY

Mua ärsyttää sun kaltaset mäkättäjät vaikka toisaalta olet oikeassa. Sä et taida ymmärtää että jotkut hevoset nauttii juoksemisesta!!! Toki näitä sun mainitsemias tapaukisa on(ikävä kyllä) mutta niin ei ole kaikkien kohdalla !! Itse omistan 2 ex-ravuria. Kummallekkaan ei ole jäänyt mitään vakavia vammoja ravi uraltaan. Nillä voi ratsastaa iha normaalisti!
      Lisäksi sä oot NIIN väärässä koirien näyttely harrastuksesta. Näkisit kun meen tähtönen oikee keulii innoissaan kun pääsee näytelyissää isoon kehään ja kaikki taputtaa! Ja miksi koiria ei saisi jalostaa? ::::O MIETI
      Mä en voi ottaa tähän kissojen näyttely juttuu kantaa koska en ole yhtään tietoinen niistä piireitä.

• therru_ja_marsut

Mun hoitopolle nauttii alko laihtumaan kun ei saanu enää jalkavamman takia saanut juosta vuoteen.

• eiheppoja

voi,, Onko kukaan tutkinut esim. sitä että nauttiiko hevoset ja ponit tosissaan siitä, että tungetaan ne kuolaimet suuhun ja revitään sitten joka suuntaan. pakotetaan siis eläintä jatkuvasti... juu hevonen on varmasti luotu juoksentelemaan, mutta sillonhan se saa itse päättää minne menee ja mitä tekee...

• Alfahada

Olisi upeaa harrastaa ratsastusta ja ohjastamista ja esteratsastusta ja kouluratsastusta

• FreeANIMALS!
        Alfahada kirjoitti:

Olisi upeaa harrastaa ratsastusta ja ohjastamista ja esteratsastusta ja kouluratsastusta

hevoskilpailut, näyttelyt, sun muut on mun mielestä melko pientä esim.härkätaisteluun verrattuna. Onneks suomalaiset ei oo vielä siitä innostunu

• Pahvilaatikko

Kiitos, mutta eri palstalle, EI tarvitse sotkea nimipalstaa!?
      Jotkut pollet tykkää jotkut eivät, et voi hallita jokaista pollea, joten mistäs tiedät mikä kaakki tai poni tykkää juosta ja mikä ei?

• Pahvilaatikko

TÄMÄ ON NIMIPALSTA!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      4390
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      86
      2240
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      557
      1734
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      101
      1461
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1167
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1098
    7. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      5
      1008
    8. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      218
      971
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      913
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      898
    Aihe