hevosurheilu on eläinrääkkäystä

ent. raviurheilija

Koska Suomessa aletaan keskustella oikeasti eläimien oikeuksista hyvään elämään ja raviurheilusta. Nykyinen raviurheilu etenkin lämminveriravureiden kohdalla on aika lähellä broilerikasvatusta. Treenaaminen aloitetaan varhain, kesken hevosen kasvun, jo nelivuotialla on treenauksesta johtuvia vikoja ja ammattikuskitkin kertovat,e ttä kyllä jo kolmivuotiaasta tietää onko siitä ravuriksi. Sen jälkeen se kolmivuotias joutuu kiertoon omistajalta toiselle. Parasta olisi tietysti samantien lopettaa ravuri. Toki huipuista ja lupaavista hevosista pidetään hyvää huolta, mutta harvasta hevosesta on huippu-urheilijaksi. Eläinaktivistien pitäisi tästä asiasta pitää huolta. Ihan turhaa Hippos ja muut Hevosenomistaja järjestöt muuta väittävät.
Ikävä kyllä myös ratsastusmaailmassakin kuulee, että teiniprinsessat puhuvat kalusteista/kaakeista, asenteet ovat koventuneet.
Miksi ihmisen tarvitsee päteä ja oman kunnianhimonsa takia kilpailla eläimillä? Ihan sama koskee koirien ja kissojen näyttelyitä ja jalostusta.

7

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄrsYYY

      Mua ärsyttää sun kaltaset mäkättäjät vaikka toisaalta olet oikeassa. Sä et taida ymmärtää että jotkut hevoset nauttii juoksemisesta!!! Toki näitä sun mainitsemias tapaukisa on(ikävä kyllä) mutta niin ei ole kaikkien kohdalla !! Itse omistan 2 ex-ravuria. Kummallekkaan ei ole jäänyt mitään vakavia vammoja ravi uraltaan. Nillä voi ratsastaa iha normaalisti!
      Lisäksi sä oot NIIN väärässä koirien näyttely harrastuksesta. Näkisit kun meen tähtönen oikee keulii innoissaan kun pääsee näytelyissää isoon kehään ja kaikki taputtaa! Ja miksi koiria ei saisi jalostaa? ::::O MIETI
      Mä en voi ottaa tähän kissojen näyttely juttuu kantaa koska en ole yhtään tietoinen niistä piireitä.

    • therru_ja_marsut

      Mun hoitopolle nauttii alko laihtumaan kun ei saanu enää jalkavamman takia saanut juosta vuoteen.

    • eiheppoja

      voi,, Onko kukaan tutkinut esim. sitä että nauttiiko hevoset ja ponit tosissaan siitä, että tungetaan ne kuolaimet suuhun ja revitään sitten joka suuntaan. pakotetaan siis eläintä jatkuvasti... juu hevonen on varmasti luotu juoksentelemaan, mutta sillonhan se saa itse päättää minne menee ja mitä tekee...

      • Alfahada

        Olisi upeaa harrastaa ratsastusta ja ohjastamista ja esteratsastusta ja kouluratsastusta


      • FreeANIMALS!
        Alfahada kirjoitti:

        Olisi upeaa harrastaa ratsastusta ja ohjastamista ja esteratsastusta ja kouluratsastusta

        hevoskilpailut, näyttelyt, sun muut on mun mielestä melko pientä esim.härkätaisteluun verrattuna. Onneks suomalaiset ei oo vielä siitä innostunu


    • Pahvilaatikko

      Kiitos, mutta eri palstalle, EI tarvitse sotkea nimipalstaa!?
      Jotkut pollet tykkää jotkut eivät, et voi hallita jokaista pollea, joten mistäs tiedät mikä kaakki tai poni tykkää juosta ja mikä ei?

    • Pahvilaatikko

      TÄMÄ ON NIMIPALSTA!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3178
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1723
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      86
      1254
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1149
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1020
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe