Hesetyö opiskelujen ohelle, kannattaako?

Mimmuli87

Olen päälle parikymppinen nuori ja syksyllä aloitan tokaa vuotta
ammattikoulussa.
Olen aikaisemminkin opiskellut ja elänyt opintotuella ja joutunut opintolainaakin nostamaan.

Nyt tarjoutui mahdollisuus koulun ohelle töihin heseen ja noh... minultapa ei työkokemusta juuri löydy joten työ kun työ oikeastaan kelpaa.
Ja eritoten työkokemusta olisi kiva saada.

Mietin vain että onko kovin raskasta ilta- ja viikonloppuvuoroina koulun kanssa?
Te jotka olette painaneet töitä koulun ohella kertokaa ihmeessä! :)

Ja että kuinka paljon sieltä tulis sitte tienaamaan kun opintotukea tulis sellaset 700e/kk. (Päälle 400e ilman lainoja.)
Puolisoni on töissä, mutta raha kyllä on tervetullutta ettei tarvitsis kädestä suuhun elää, vaikka minulle sanoikin että riittää kun opiskelen että siinä on työtä kerrakseen.

2

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerros

      Olin pitkään Hesellä töissä opiskelujen ohessa. Minun työpaikallani joustivat hyvin opiskelun yhteensovittamisen kanssa, sai esittää toiveet minä päivinä oli töissä ja montako työ tuntia halusi kolmiviikkois jaksolle. Kesäksi oli aina töitä, varmasti kun vakinaiset olivat lomilla. Palkka ei harjoittelijalla ole erikoinen, mutta itse ainakin ylenin nopeasti vuoropäälliköksi (n.11 e) tuntipalkalla, toki vastuukin lisääntyi. Hyvä firma kaikin puolin, palkka oli aina oikein ja päivälleen maksoivat.

      Ps. vielä , kerroin ravintolapäällikölle ajoittain, että nyt on tulossa kova koe rupeama elä laita töitä, tai että koulusta on viikon loma laita paljon töitä. ja se toimi!

    • joku vaa

      Työnnämpä lusikkani samaan soppaan, vaikka en ole ollutkaan töissä Hesellä ;) Olen kuitenkin ollut töissä ja opiskellut yhtäaikaa - ja se oli mielestäni aika / tosi raskasta - tosin raskaampaa oli olla kaksi opiskelua yhtä aikaa (ensin päivällä toinen ns. tutkinto-opiskelu ja illalla toinen...)... Täytyy tuumata että onneksi se aika on jo ohi ja jotenkin sitä vaan selvittyä tuli ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      79
      3295
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1871
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe